Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 20:40   #451
helene:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 31
helene:) er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei alle sammen Jammen inspirerende å se hvor flinke dere alle er Jeg prøvde dette for en tid siden, men ga desverre opp.. Nå er jeg ved nytt mot igjen, og lurer på om jeg kan snike meg inn her med dere. Begynte mandag 21.juni. Og har tatt av over 2 kg og er kjempemotivert nå
Syns det er morsomt å lese på dette forumet, og lære noe nytt hele tiden, og få svar på ting man lurer på

__________________


helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:11   #452
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Fencer09, her.

Hei,

nå er jeg snart 2 uker inne i dietten, og jeg er godt fornøyd så langt.
Den største forbedringen er at jeg føler meg generellt bedre i kroppen, og siden ketostixen gjør utslag så er prosessen i gang

Jeg har også kjøpt en slik vekt som skal vise fett % osv, men den varierer for mye til at den kan være riktig. Håper den veier riktig antall kilo hvertfall


I følge min vekt stemmer ikke prosent eller muskelmasse i det hele tatt..hvordan skal en sånn vekt vite det?..er jo forskjellig fra gang til gang:P Hører at dette bare er tull..så jeg bruker bare den vanlige som viser vekt..

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:59   #453
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Heisann!

Hvordan går det med dere alle i dag??

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også!
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!!

Hva skal du spise i dag?

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:09   #454
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Heisann!

Hvordan går det med dere alle i dag??

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også!
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!!

Hva skal du spise i dag?

Vekta mi viste faktisk litt mindre i dag. Kanskje det hjalp med oppkarbing læll wehe, spent å se om det faktisk går nedover!!!!!!

Blir vel å mekke en omelett her i hus så jobb!

Ha en strålende dag!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:26   #455
Manne85
Juniormedlem
 
Manne85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Manne85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei

Jeg er og ny her. Begynte på mandag 28.06. Har stor tro på at dette vil funke. Og elsker at jeg er mett så lenge.

Vekt ved start 92 kg. !! Mål: 67

Manne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:43   #456
SuperSun
Juniormedlem
 
SuperSun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 11
SuperSun er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg begynte også her på tampen av juni, den 29. for å være eksakt. Så det spørs om jeg bør henge meg på blant junistarterne, men jeg prøver.

For snart to år siden startet jeg på ketolysediett, samtidig som jeg startet med metformin. Gikk på kuren i ca. 4 mnd, og gikk ned 8 kg. Noen måneder seinere slapp jeg opp for metformin-tabletter, og fikk av flere grunner ikke ordnet meg nye tabletter. Uten kur og uten medisin har jeg sakte men sikkert lagt på meg 2-3 kg i løpet av 1,5 år. Nå ville jeg gå ned dem igjen, pluss litt til.

Da jeg startet på kuren den 29.06. veide jeg 63,5 kg. I dag (altså dagen etter!) veide jeg 62,3 kg. Så det renner nok vekk en del vann. I tillegg til kuren har jeg begynt med Metformin igjen, men trapper EKSTREMT langsomt opp for å unngå voldsomme bivirkninger.

Det blir spennende å følge med dere alle sammen!

SuperSun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 10:44   #457
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei igjen!
Da var knekkebrødene i ovnen! Er kjempespent, for jeg er så kresen på sånne grove ting. Dette er jo bare frø liksom. Håååper at dette blir supert!
Skal stå i ovnen en time da...

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:05   #458
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Bakedag her også, brød og grove tekaker Er egentlig ikke noe brødmenneske men vi er to i huset som er på kur, blir at jeg tar en skive nå og da. Kun brukt tekakene til hamburgere sålangt så nå skal jeg prøve med vanlig pålegg Dagens frokost ble skinkesalat...er fint med salatdisk på Ica gitt

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 17:23   #459
kamuzz
Juniormedlem
 
kamuzz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 18
kamuzz er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Heisann!

Hvordan går det med dere alle i dag??

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også!
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!!

Hva skal du spise i dag?

Går bra, vekta kryper nedover, -5,5 kg på 3 uker er ikke å forakte=)
Laget meg knekkebrød her om dagen og de var kjempgode. Igår ble det lapper til kvelds med mye smør og ost på, nammm....

I dag står det grillet ytrefilet med salat og masse fetaost på menyen=)

Ha en strålende dag!!!

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 21:23   #460
pingunn
Medlem
 
pingunn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 42
Innlegg: 112
pingunn er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Nammm!!! Sitter å gomler på Gerds kylling nuggets

Hei jeg er tilbake etter enda en laaang helg tur, denne gangen gikk det ikke så bra, ble endel karbe siste parr dagene, det smakte godt, men gjore ikke noe godt med kroppen, stoor opplåst mage, så gravid ut rett å slett..... hehe
Godt å være hjemme å kunne planlegge maten bedre.

Sluttet foresten å røyke før helga også, har vært røykfri en hel uke :stolt:
Er selvsagt spent på hvor fysen jeg blir fremover, skal prøve å ikke erstatte det med annet drit....
Andre med erfaringer på det området??

__________________


Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:29   #461
FBK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 7
FBK er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei hei folket. Akkurat kommet inn døra etter 2 uker på ferie. I seg selv deilig men må si at ketolysekur ikke er veldig lett på tur da det krever endel matlaging å utstyr samt bø sommerland å varme er lik is. Men kjempe fornøyd med at vekta stoppet litt under der den sto før jeg dro. men det var nå i kveld å veiedagen er i morgen tidlig .
Nå blir det å se fremover med bedre planlegging og mer trening. Deilig!

__________________


FBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:29   #462
Manne85
Juniormedlem
 
Manne85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Manne85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Ditta, her.

Bakedag her også, brød og grove tekaker Er egentlig ikke noe brødmenneske men vi er to i huset som er på kur, blir at jeg tar en skive nå og da. Kun brukt tekakene til hamburgere sålangt så nå skal jeg prøve med vanlig pålegg Dagens frokost ble skinkesalat...er fint med salatdisk på Ica gitt

Har du oppskrift på de tekakene?

Manne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:43   #463
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Manne85, her.

Har du oppskrift på de tekakene?


De finner du på denne siden: http://lenabeatrice.net/

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:00   #464
FBK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 7
FBK er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Tjoho!! 5,8 kg på én mnd her. Det er jeg veldig fornøyd med. Bare resten igjen nå så er det et par år med opprettholde så får én håpe en holder seg en stund.

__________________


FBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 16:28   #465
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei alle sammen

Jeg er på tredje uka nå og sliter litt! Første uka mi hadde jeg det ikke så bra, men gikk ned 2,5 kg, så da var det verdt det. Andre uken fikk jeg ekstremt sukkersug (som pleier å komme med PMS uka mi sånn sett...) så jeg tøy til sukkerfri godis o.l., forventet meg da ikke noe særlig vektnedgang, men var fornøyd så lenge jeg ikke gikk opp. Gikk ned 0.3 kg den uken.

Men nå på tredje uken sliter jeg veldig med å gå ned noe som helst! Spiser ca 8 g karbo fra frukt og grønt hver dag, prøver å få i meg så mye fett som mulig og prøver å unngå søtning. Jeg trener hver eneste dag på fat burn mode på ellipse maskinen og drikker MYE vann om dagen. Men allikevel nå på fredag har jeg kun gått ned 0.6 kg denne uken. Veldig skuffet og kjenner at jeg ikke helt skjønner hva jeg gjør feil....Har noen dager til og med hatt så lite som 8 g karbo (ikke med vilje, det bare ble sånn) og tar ketolyse vitaminene ved siden av det jeg spiser.

Jeg vet at kroppen min har vært igjennom mange forskjellige kurer og forsøk på å få den 'bra' igjen, så kanskje det er derfor den sliter med å venne seg til nok en kur, men håper noen har noe råd til meg, for det er ganske så demotiverende

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 16:50   #466
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Så hva gjorde du med frokosten i Frankrike? Ser for meg at dette blir like ille i Italia, der jeg skal om 10 dager, så da må jeg jo bare spørre hvordan det gikk der...

Hehe, ja, ikke så vanskelig med ketogen kost i England nei, det merket jeg og.

Ha en fortsatt super ferie!

Cec xxx.

OST!!! ja også litt skinke - og spesielt i Italia som har fantastisk god skinke!!! Veldig grei ketogen frokost, lunch eller kvelds alt etter som

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:30   #467
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Status pr 29/juni:

Jeg: 4,5kg
Mamma: 5,2 kg
Pappa: 7,2 kg!!!!

Moro å få med hele familien!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:41   #468
Tezla
Juniormedlem
 
Tezla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 43
Innlegg: 20
Tezla er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Første uke er over!!!! veie og måledag

-5.3 kg og - 12.5 cm


og som preimie for god innsats fikk jeg i dag spysjuka....så springer mellom sofaen og do...jippi

__________________



Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:46   #469
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Så flinke dere er! Gratulerer!

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 19:45   #470
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg har spist Fribol vingummibamser, og nå har jeg driiiiiiiiitvondt i magen

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 20:06   #471
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg spiste en liten sukkerfri sjokolade uten karber og har også vondt i magen... MEN det var faktisk litt godt! :-D

Problemet mitt er at jeg fader (sorry) ikke går ned, men OPP i vekt! På 3,5 uker har jeg bare gått ned 700 g! Siste uken har jeg gått opp ett av kiloene jeg hadde gått ned... :-/ Jeg tror det må være mikrbrødet mitt. Det er fullt i kalorier og fett, men jeg blir ikke skikkelig mett av det. Nå har jeg bestemt meg for å spise en fiberrik (2,7 karber pr. skive) med masse pålegg på til frokost og kylling/tunfisk salat med fetaost til lunsj. Dette gjorde jeg i dag og holdt meg mett mye lenger. Satser på at dette skal gjøre susen. NOE fiber tror jeg magen min trenger for å unngå diaree, men en fiberrik kan da ikke være så ille så lenge jeg er flink resten av dagen?

Dere andre er så utrolig flinke! Jeg vil OG gå ned!!!! <stamper føttene i bakken>

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 20:15   #472
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg spiste en liten sukkerfri sjokolade uten karber og har også vondt i magen... MEN det var faktisk litt godt! :-D

Problemet mitt er at jeg fader (sorry) ikke går ned, men OPP i vekt! På 3,5 uker har jeg bare gått ned 700 g! Siste uken har jeg gått opp ett av kiloene jeg hadde gått ned... :-/ Jeg tror det må være mikrbrødet mitt. Det er fullt i kalorier og fett, men jeg blir ikke skikkelig mett av det. Nå har jeg bestemt meg for å spise en fiberrik (2,7 karber pr. skive) med masse pålegg på til frokost og kylling/tunfisk salat med fetaost til lunsj. Dette gjorde jeg i dag og holdt meg mett mye lenger. Satser på at dette skal gjøre susen. NOE fiber tror jeg magen min trenger for å unngå diaree, men en fiberrik kan da ikke være så ille så lenge jeg er flink resten av dagen?

Dere andre er så utrolig flinke! Jeg vil OG gå ned!!!! <stamper føttene i bakken>

Cec xxx.

Jeg spiser ikke noe som helst brød i det hele tatt.. til tider føler jeg det bremser ned..så her er det mest proteiner og fett som gjelder. å det virker

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 22:18   #473
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85, her.

Hei alle sammen

Jeg er på tredje uka nå og sliter litt! Første uka mi hadde jeg det ikke så bra, men gikk ned 2,5 kg, så da var det verdt det. Andre uken fikk jeg ekstremt sukkersug (som pleier å komme med PMS uka mi sånn sett...) så jeg tøy til sukkerfri godis o.l., forventet meg da ikke noe særlig vektnedgang, men var fornøyd så lenge jeg ikke gikk opp. Gikk ned 0.3 kg den uken.

Men nå på tredje uken sliter jeg veldig med å gå ned noe som helst! Spiser ca 8 g karbo fra frukt og grønt hver dag, prøver å få i meg så mye fett som mulig og prøver å unngå søtning. Jeg trener hver eneste dag på fat burn mode på ellipse maskinen og drikker MYE vann om dagen. Men allikevel nå på fredag har jeg kun gått ned 0.6 kg denne uken. Veldig skuffet og kjenner at jeg ikke helt skjønner hva jeg gjør feil....Har noen dager til og med hatt så lite som 8 g karbo (ikke med vilje, det bare ble sånn) og tar ketolyse vitaminene ved siden av det jeg spiser.

Jeg vet at kroppen min har vært igjennom mange forskjellige kurer og forsøk på å få den 'bra' igjen, så kanskje det er derfor den sliter med å venne seg til nok en kur, men håper noen har noe råd til meg, for det er ganske så demotiverende

For mest effektiv fettforbrenning så bør du ligge på 20 gram karbo om dagen

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 00:14   #474
Tezla
Juniormedlem
 
Tezla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 43
Innlegg: 20
Tezla er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

20 karber?? skal ikke vi damer ha 15?? gosh,jeg sliter med å få i meg 15 om dagen..
i kveld har jeg nok fyllt opp karbkvoten med ulovligheter
har diare og spysjuka, her snakker vi skikkelig kvalm...ugh
har ikke klart å få i meg noe mat, å knapt med drikke. det gjør nok ikke kvalmen noe bedre, så jeg fant ut jeg måtte få i meg noe,hva som helst egentlig, så da ble d en bitteliten bit skjokolade (regna ut at den va ca 5.5 gr karb) 2 små flak med salt potetgull og 3 store IFA...fyyyyy søren så dårlig samvittighet jeg har !!! skjokoladen smakte dritt forresten!! meeeen potetgullet derimot...himmelsk!! har vel ramla helt ut av ketosen nå..
må si jeg er skuffet over meg selv siden jeg har vært sååå flink, åsså sprekker jeg etter 1 uke..men er ufattelig matlei,gruver meg til å spise, er møkk lei av egg og bacon,salat osv..men får tro d gir seg!!

__________________



Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 10:36   #475
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Mest effektiv fettforbrenning på 20 har jeg hørt. Både for menn og kvinner

Men seriøst... Jeg kjøpte meg multivitaminer i går.. Og de inneholdt sukker?!!? Sto sist på lista for innhold. men Sukker???????? I multivitaminer????

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no