Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-11, 12:55   #4901
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om massivt økt vanninntak og vannlating er grunn til bekymring - det er litt høna eller egget, jeg vet ikke om jeg drikker mye fordi jeg urinerer hyppig, eller omvendt. I alle fall, før lå jeg behagelig på 2-2,5 liter vann om dagen, den siste måneden har jeg helt i meg alt fra 4 til 8 liter om dagen pluss te/kaffe/farris. Og jeg kjenner at det er altfor mye væske for kroppen min, får den der "hjerne svømmer i vann"-hodepinen, men slutter ikke å være tørst!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 03-01-11, 13:07   #4902
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel ikke bra å drikke for mye leste jeg i boken til Lutz i går.. Skyller visst ut viktige ting.. Merkelig å være så tørst ... :-o Spiser mye salt mat eller? Er mye salt mat i julen..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 03-01-11, 13:21   #4903
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

*haster*

Hvis man skal ta blodprøver fastende, kan man drikke vann? Eller ødelegger det også?

Man kan drikke et glass vann i løpet av de timene man faster. Det er i hvert fall hva jeg alltid har fått beskjed om, og jeg har tatt flere fastende blodprøver enn jeg orker å tenke på .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-11, 13:39   #4904
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg lurer på om massivt økt vanninntak og vannlating er grunn til bekymring - det er litt høna eller egget, jeg vet ikke om jeg drikker mye fordi jeg urinerer hyppig, eller omvendt. I alle fall, før lå jeg behagelig på 2-2,5 liter vann om dagen, den siste måneden har jeg helt i meg alt fra 4 til 8 liter om dagen pluss te/kaffe/farris. Og jeg kjenner at det er altfor mye væske for kroppen min, får den der "hjerne svømmer i vann"-hodepinen, men slutter ikke å være tørst!

Det første man tenker på når det gjelder økt vannlating/tørste er jo diabetes. Heldigvis en ting som er kjapt å sjekke ut.
Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos fastlegen tidlig en morgen og fått tatt noen fastende blodprøver. Blodsukker, langtidsblodsukker, elektrolytter etc.
Når du selv reagerer med hodepine på for høyt væskeinntak, er det på tide å gjøre noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 17:21   #4905
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

HVA skjer når man har vært sykemeldt i et år?? Mister man jobb? Blir man uføretrygdet? Får man tilbud om omskolering? Blir man arbeidsledig?? Bare lurer, dette er helt ukjent for meg, men samtidig reelt...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 17:28   #4906
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HVA skjer når man har vært sykemeldt i et år?? Mister man jobb? Blir man uføretrygdet? Får man tilbud om omskolering? Blir man arbeidsledig?? Bare lurer, dette er helt ukjent for meg, men samtidig reelt...

Du mister IKKE jobben! De har ikke lov til å si deg opp sånn uten videre bare fordi du har vært borte et år pga sykdom. Det kan være lurt å snakke med dem allerede nå om hva dere skal gjøre. Jeg måtte søke et års ulønnet permisjon da jeg gikk over på rehab, andre steder er det andre måter å takle det på.
Du blir ikke uføretrygdet, nei. Den veien er MYE, MYE lengre!
Det som skjer er at når det nærmer seg 9-10måneder med sykemelding må du sammen med legen din tenke fremover. Blir det nødvendig med sykemelding utover 12 måneder, må du søke ArbeidsAvklaringsPenger, AAP.
Du vil nok ikke få tilbud om omskolering med en gang med mindre du har noe i tankene du VET vil gi deg langvarig jobb ved endt skolegang/kursing.
Når du får innvilget AAP, må du i møte med saksbehandleren din hos NAV for å finne ut hva som skal være din aktivitetsplan fremover. Planen kan være alt fra å være i full jobb til å ta så godt vare på deg selv som du bare kan klare. Altså ikke nødvendig med så store planer!

Begynn med å lese om AAP på NAV sine sider og så tar du en laaang prat med legen din om hva h*n tenker om tiden fremover. Så prater du med jobben din før du kontakter NAV!

Lykke til!

Hilsen en som har vært i systemet i snart 5 år uten å få uføretrygd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 17:37   #4907
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du mister IKKE jobben! De har ikke lov til å si deg opp sånn uten videre bare fordi du har vært borte et år pga sykdom. Det kan være lurt å snakke med dem allerede nå om hva dere skal gjøre. Jeg måtte søke et års ulønnet permisjon da jeg gikk over på rehab, andre steder er det andre måter å takle det på. Hvis du fikk innvilget et års ulønnet permisjon, får du da fremdeles penger fra NAV?? Noe må man jo ha å leve for??
Du blir ikke uføretrygdet, nei. Den veien er MYE, MYE lengre! BRA!!! For DET vil jeg ikke!!
Det som skjer er at når det nærmer seg 9-10måneder med sykemelding må du sammen med legen din tenke fremover. Blir det nødvendig med sykemelding utover 12 måneder, må du søke ArbeidsAvklaringsPenger, AAP. Er det det samme som sykepengene jeg får i dag??
Du vil nok ikke få tilbud om omskolering med en gang med mindre du har noe i tankene du VET vil gi deg langvarig jobb ved endt skolegang/kursing. Trenger ikke omskolering jeg! NÅR jeg kan jobbe for fullt igjen vet jeg at jobben vil ha meg tilbake, de må jo faktisk nå ha TO stk for å kompensere den jobben jeg gjorde. Godt for selvtilliten det!
Når du får innvilget AAP, må du i møte med saksbehandleren din hos NAV for å finne ut hva som skal være din aktivitetsplan fremover. Planen kan være alt fra å være i full jobb til å ta så godt vare på deg selv som du bare kan klare. Altså ikke nødvendig med så store planer! Betyr det at jeg går på toppen liksom?? DET hadde vært kjekt.. Jeg vil så gjerne jobbe igjen, men jeg vet ikke hvordan dagene blir og jeg vil ikke at noen skal føle at jeg svikter når jeg ikke klarer mer og må gå hjem...

Begynn med å lese om AAP på NAV sine sider og så tar du en laaang prat med legen din om hva h*n tenker om tiden fremover. Så prater du med jobben din før du kontakter NAV! Skal det! Det har kommet en liten fanden i meg og jeg legger meg IKKE ned! Jeg SKAL tilbake!!! Legen godkjente forresten tur til Irland, han mente jeg hadde godt av det.

Lykke til!

Hilsen en som har vært i systemet i snart 5 år uten å få uføretrygd!

Tusen takk Kitt!!! Du er bare enestående!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 18:25   #4908
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tusen takk Kitt!!! Du er bare enestående!!

Bare hyggelig om min erfaring med NAV og systemet kan hjelpe noen!

Når sykepengeperioden er over, må du over på AAP. Det tilsvarer ca 66% av grunnlaget for sykepenger.

Du trenger ingen omskolering, nei, bare tid til å bli frisk! Måtte bare NAV skjønne det!

Det kan hende du kan få et tiltak som sier at du skal være på jobb så mye du orker, men få "lønnen" din fra NAV. Det er sånne ting du bør få til et møte for å diskutere. Er så forskjellig fra sted til sted og sak til sak at jeg ikke har noen forutsetning for å ane hva ditt NAV- kontor kan finne på!

Bare ikke slit deg ut med å være for tøff nå! Klart du ikke skal legge deg ned og gi opp, men husk at du faktisk er syk også, da! *streng sykepleier*

Enig med legen din, jeg! Tror et lite sceneskifte vil gjøre deg godt etter høstens strabaser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 20:20   #4909
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn apropos - AAP er bare 66% av lønna di, så tenk deg godt om før du går over på det.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-01-11, 20:24   #4910
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sånn apropos - AAP er bare 66% av lønna di, så tenk deg godt om før du går over på det.

(Jeg skrev det, altså!)
Ingen med vett i behold vil anbefale henne å gå over på AAP før sykemeldingsperioden er over!
Ikke en gang saksbehandleren ved NAV!
Men når de 12 månedene har gått og man ikke har noe valg, så er det det eller Zero!

Kan være lurt å sjekke hva slags forsikring man har, privat eller gjennom jobben. Jeg får over 3000,- (- skatt) i barnepensjon hver måned. Hjelper godt det!

Pluss alt man har krav på når man er på tiltak, da! Stønad til transport, barnetilsyn, etc etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 20:28   #4911
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det bare friele sin pulverkaffe som inneholder kh, eller gjelder dette alle merker Noen som vet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-01-11, 20:29   #4912
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

(Jeg skrev det, altså!)
Ingen med vett i behold vil anbefale henne å gå over på AAP før sykemeldingsperioden er over!
Ikke en gang saksbehandleren ved NAV!
Men når de 12 månedene har gått og man ikke har noe valg, så er det det eller Zero!

Kan være lurt å sjekke hva slags forsikring man har, privat eller gjennom jobben. Jeg får over 3000,- (- skatt) i barnepensjon hver måned. Hjelper godt det!

Pluss alt man har krav på når man er på tiltak, da! Stønad til transport, barnetilsyn, etc etc.

Jeg har hodet fullt av mannfolkproblemer og leser bare sånn aller snarest

Jeg har uføreforsikring og kritisk sykdom-forsikring. Aberet er skulle jeg bli ufør får jeg jo ingenting før ett år etter jeg har blitt ufør, men da får jeg til gjengjeld en sum hver måned resten av uføreperioden. Men det var ett helvette å få den da, måtte la være å gå til legen på seks måneder pga at de avslo søknaden når det var nylige hendelser

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-01-11, 20:32   #4913
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sånn apropos - AAP er bare 66% av lønna di, så tenk deg godt om før du går over på det.

Det er ikke noe jeg er herre over... Klarer jeg ikke jobbe mer så klarer jeg ikke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 20:38   #4914
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men NÅ har jeg kontaktet en healer! Og det viser seg at den healern er moren til en av min sønns beste venner. Kanskje ho healer meg dobbelt opp!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 20:43   #4915
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Btw, måtte ta en graviditetstest i dag for å i det hele tatt få lov å komme inn på CT-rommet på sykehuset. Vet ikke helt hva den sier jeg, for den har en klar negativ strek, men det er utsmussa farge på den også. What?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-01-11, 23:19   #4916
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette er veldig søkt, men... Kan politiet komme seg inn i leiligheter uten at man merker det, når ingen er hjemme?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 23:24   #4917
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette er veldig søkt, men... Kan politiet komme seg inn i leiligheter uten at man merker det, når ingen er hjemme?

Jepp, de KAN det. Men nå spørs det nå hva du legger i "legge merke til". Jeg merker med EN gang om det er noe som ikke stemmer når jeg kommer hjem liksom. Og siden jeg ikke er spesielt ryddig av meg ville jeg nok sett om noen hadde vært å gådd hjemme hos meg.

Om de har LOV til å komme seg inn i leiligheter handler om den skjellige grunnen de har for å ta seg inn.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-01-11, 23:26   #4918
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette er veldig søkt, men... Kan politiet komme seg inn i leiligheter uten at man merker det, når ingen er hjemme?

Tja de må vel ha skjellig grunn (mistanke om kriminelle handlinger/fare for liv og helse) for å kunne ta seg inn i privat boliger uten samtykke. Ellers må de vel ha en rettslig kjennelse for å kunne gjøre det.

Har du noen grunn til å tro at du har hatt uønsket politibesøk?? Ble utrolig nysjerrig jeg nå??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-01-11, 23:28   #4919
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Om de har LOV til å komme seg inn i leiligheter handler om den skjellige grunnen de har for å ta seg inn.

Vel, greia er at da vi kom hjem fra nyttårshelga stod det på to lys i leiligheta. Jeg er 99,9% sikker på at alt var slukket da vi dro på torsdag. Det ene lyset er to lamper som reagerer på berøring, så det kan ha vært høye smell fra raketter som har slått de på. Men jeg syns det var rart lyset på badet stod på.
Og i dag ringte det på døra, og en politifyr lurte på om han kunne komme inn i ett minutt. De trengte en leilighet å spane fra, og vår hadde den mnest perfekte utsikten. Hvordan visste de det??
Som sagt, det er litt søkt, men jeg hadde også den følelsen av at noe ikke stemmer!

(Forøvrig, jeg sa det passet fryktelig dårlig denne uka...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 23:36   #4920
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, greia er at da vi kom hjem fra nyttårshelga stod det på to lys i leiligheta. Jeg er 99,9% sikker på at alt var slukket da vi dro på torsdag. Det ene lyset er to lamper som reagerer på berøring, så det kan ha vært høye smell fra raketter som har slått de på. Men jeg syns det var rart lyset på badet stod på.
Og i dag ringte det på døra, og en politifyr lurte på om han kunne komme inn i ett minutt. De trengte en leilighet å spane fra, og vår hadde den mnest perfekte utsikten. Hvordan visste de det??
Som sagt, det er litt søkt, men jeg hadde også den følelsen av at noe ikke stemmer!

(Forøvrig, jeg sa det passet fryktelig dårlig denne uka...)

Altså, om det er sånn at leiligheta di passer til å spane fra, så er det faktisk i offentlig interesse da det har med "rikets sikkerhet" å gjøre, og dersom de hadde villet så kunne de beordra leiligheta di som spaneplass og du hadde ikke hatt noe å si .

Men det virker litt rart at de bare kommer å tar seg inn og ikke sier fra. Er du sikker på at det var en purk og at det ikke foregår noen lysskye ting i nabolaget ditt?

Noen ganger, så kan man faktisk stå midt på gulvet og klø seg i hodet og bare instinktivt vite at det er ett eller annet, bare ett eller annet som ikke er som det skal være.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-01-11, 23:39   #4921
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

t det ikke foregår noen lysskye ting i nabolaget ditt?

Jeg er sikker på det foregår lysskye ting i nabolaget, derav spaninga!

Hehe, ja jeg vet det med beordring. Men inntil de gjør det skal jeg stå på krava. Mitt hjem er min borg! ( Egentlig er det bare fordi jeg heller ikke er særlig ryddig, og akkurat nå passer det seg ikke med offentlig virksomhet her i heiemn... )

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Noen ganger, så kan man faktisk stå midt på gulvet og klø seg i hodet og bare instinktivt vite at det er ett eller annet, bare ett eller annet som ikke er som det skal være.


Men vi har vårt eget husspøkelse også da, som liker å leke med elektriske innretninger. Så kan jo skylde på det igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 23:46   #4922
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er sikker på det foregår lysskye ting i nabolaget, derav spaninga!



Men vi har vårt eget husspøkelse også da, som liker å leke med elektriske innretninger. Så kan jo skylde på det igjen.

Åja. Jeg har også spøkelse!! En frekk en satan som er kledd i blått! Liker å flytte og gjemme ting.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 04-01-11, 14:58   #4923
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Som sagt, det er litt søkt, men jeg hadde også den følelsen av at noe ikke stemmer!

Og i dag kom jeg på at i uka før jul kom vi hjem og oppdaget at døra var ulåst. Sambo som gik sist på morgenen kunne ikke forstå at han hadde surret så fælt.... Vi har 2 låser som må låses, og det har hendt noen få ganger at vi har glemt en av to, men aldri begge.... (paranoid jeg??)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-01-11, 15:13   #4924
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

usj så ekkelt.. Virker som dem har vært inne og spanet og så kanskje kom dem når dere var hjemme og da måtte han spørre? nei jeg vet ikke, dem burde jo vel spurt på forhånd uansett om dem skulle spanet? En ting er jo at dem kan ha rett til å ta seg inn, men man må da jaggu ha rett på å få vite om dem er der eller ikke også..

Kan du ikke bare spørre rett ut om dem har vært der da? Si det du oppdaget og spørre dem om dem har vært der.. ?

Det er jo litt spesielt at du følte noe, og plutselig dukker det opp en politimann.. Da hadde jeg flippa ut.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 04-01-11, 15:16   #4925
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det er jo litt spesielt at du følte noe, og plutselig dukker det opp en politimann.. Da hadde jeg flippa ut.. :P

Det irriterer meg veldig at jeg ikke sa "husk å slå av lyset etter dere neste gang" i går Men, jeg kan jo ikke vite sikkert da. Har bare liest litt for mnage Harry Hole bøker til å ikke lure bittelitt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no