Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-13, 10:52   #4926
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Åhh - det der har skjedd meg mange ganger altså - og likevel husker jeg aldri å ta kopi av det jeg har skrevet før jeg poster....

Utrolig mange ting som spiller inn - hvis du ønsker kontrollen med å veie deg hver dag, så er jo det en ting, men når det gjelder å sammenligne vektnedgang/stillstand osv, så er det sikkert best å sammenligne fra uke til uke, med noenlunde veiing til samme tid og under rimelig samme forhold. Faste rutiner gjør jo helt klart at det også er kletter å få det til.

Jeg kjøper somoftest cummin - Spisskummen (navnet avhenger av produsent...) på Meny. Den krydderblandingen er veldig god synes jeg - og tar bare 5 min å lage. Bare pass på at du smaker deg fram når du lager mat med den - ikke sikkert du liker det like sterkt som meg

Trikset jeg gjør når jeg lager taco: Steker kjøttdeig + løk, blander i tacokrydder og vann, lar det koke til vesken er forsvunnet. Så legger jeg blandingen i en ildfast form sammen med paprikabiter og maaaasse ost, gratinerer det på 200g til osten bobler seg. Serverer sammen med rømme og salat. Nam nam -Da synes jeg egentlig ikke jeg trenger lefser en gang, kan kanskje ta en Mamalupes til om jeg har lyst på. Ja pass på lefsene dine - de er for dyrebare til å sløses med
Forresten : den gratinerte tacoen kan godt lages i stor prosjoner og fryses (da uten salat...) - Det gjør jeg med lunchbokser til sønnen Godt triks for å ha god og lettvindt mat tilgjengelig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 23:22   #4927
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vært en meget, meget spesiell dag. Skal legge meg og sove litt på ting, så skrives vi i morgen. God natt klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 10:51   #4928
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vekta leker med meg, eller er det jeg som leker med den?
Skjønner at jeg må
*kutte ut ALLE atkinsbarløsningene mine
*øke på med vann
*erstatte 50% av fettkildene mine (fløte) til en kilde som er 100% ren fett.

Skjønner jo at så lenge hodet stresser kroppen, så resignerer kroppen i det hele tatt. Jeg vet alt det, alt som spiller inn. Hormoner, kortisol, adrenalin, søvn, stress, jobb, døgnrytme, tarmregulering, væskebalanse. Alt kan ikke styres av en hjerne som skriker "gå ned i vekt, krymp NÅ!"

Av og til er det greit å ha slike oppgjør med seg selv. Det handler ikke om at jeg ønsker gi opp, for det gjør jeg ikke, men bevisstgjøring.

Mon tro om jeg klarer å la være å veie meg i helga. Det er vanskeligere enn man tror...

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 12:39   #4929
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Igjen fikk jeg ikke postet innlegget mitt.......prøver igjen

Pruttis, tror det er veldig smart av deg om du greier la den vekta stå noen dager. Som du selv sier, hodet kan stresse kroppen, og når man så gjerne vil raskt ned i vakt, kan det å gå på den vekta hver dag være veldig stressende for hodet, så om du klarer la det gå noen dager imellom hver gang i alle fall, så tror jeg det er godt for hodet ditt - og derfor også godt for kroppen din I stedenfor fokuset vil vil vil ned i vekt, så ha fukuset vil gjøre de rette valgene matmessig - da vil også kroppen etter hvert følge etter! Og for all del vennen, du må absolutt ikke gi opp. Du vet at dette fungerer, og nå er du i god gang - jeg tenker på deg og krysser fingrene og sender deg en kjempestor motivasjonsklem

Dersom du skal gjøre justeringer for å få det til å gå raskere, tror jeg det du har kommet fram til selv er veldig fornuftig. Spesielt de atkinsbarene, det er best å kun ha det som nødsmat eller kos en sjelden gang. Maltinolen tas delvis opp i kroppen, individuelt hvor mye, men uansett blir det flere kh utav det enn det som står på dem.... Ta deg heller en dag og lag opp litt mat i stort og frys ned i posjoner - da har du noe å ty til dersom det en dag blir for travelt til å lage noe istand.

I kveld skal vi arrangere dansekveld med workshops og konsert. Gleder meg veldig!!! Får nok ikke tid til å komme innom her i kveld, men skal prøve å sjekke før jeg drar avgårde. Ha en god fredag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 20:54   #4930
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heia! Fikk ikke postet mitt innlegg heller, det datt bort?

Prøver igjen nå som det er en ledig stund på jobb.
Formen og humøret er i dag litt bedre. Fikk henta ut noe medisin, slik at formen blir bedre. I dag stekte jeg 20 minipizzaer. Sterke og gode. Satser på at tacolefsene kommer i morgen, i alle fall er de her på mandag Holy guacamoly!

Ketostix innkjøpt, og vet du Bente, jeg er sikker på at vekta ble så påvirka av min indre uro som oppstod da jeg var fri :P Enda et tegn på at en gammel traver er ustødig på sin trygghet.

Tenker at jeg ikke skal veie meg i morgen. Det blir en stor utfordring. Jobber sent i kveld og tidlig i morgen, så kroppen må omstilles litt. Kveldsvakt på søndag, så da er vi tilbake til normalen.

Ellers koser jeg meg så best jeg kan Håper du har en trivelig kveld med dansen og folkene <3 Glad i deg.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 07:46   #4931
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har tre fredsliljer, og den ene har blomstret i to uker nå. I stad så jeg at det er kommet en blomst hver på de to resterende! Så koselig. Det er ikke første gangen de blomster synkront :P

Frokost inntas, straks på jobb. Lurer på når jeg skal få sove en hel natt
Lover meg selv at når jeg kommer hjem fra jobb, så SKAL leiligheta ryddes. Herreminskaper altså

Ha en fin dag

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 12:18   #4932
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God formiddag

Her slapper jeg av i sofakroken med kaffen min. Har ikke kommet til frokosten ennå - jeg er ingen stor fan av mat på morgenen, men kjenner nå at jeg begynner å bli klar snart. Tenker det blir lapper i dag.
Hadde en fantastisk kveld i går med dansing og konsert. Masse folk, gode venner og utrolig stemning! Jeg valgte å kjøre, vurderte veldig fram og tilbake i går kveld, men i dag er jeg veldig glad for det, deilig å våkne opp med helt fin form selv om man har vært ute og kost seg Det er det med dansingen og musikken, man kommer i så høy stemning likevel, at alkohol blir unødvendig.

Godt du kjenner deg selv så godt Pruttis at du greier kjenne tegnene og få medisinene regulert! Alt blir lettere når man roer ned og ikke stresser med det, og for deg er nok det en større utfordring enn for de fleste, Pruttis. Imponert over deg at du tar tak med det samme og gjør justeringene som må til. Glad i deg vet du

Håper du får de lefsene raskt. Jeg ble så fristet av alt det taco pratet vårt, så har tenkt meg en tur på butikken etter "frokost" for å kjøpe kjøttdeig og salat (ost og rømme har jeg i huset) + avocado til guacemole - det hørtes ekstremt fristende ut til middag i kveld.

20 minipizzaer - da har du mat en stund Jeg likker også pizzaen litt spicy - bruker derfor ofte litt av den tacokrydder blandingen i pizzen min Tenker jeg skal være litt flink i dag også - lage en stor porsjon med gratinert tacokjøttdeig i kveld når jeg lager middag, så får jeg fryst med litt lunchbokser til sønnen min. Jada, han er litt bortskjemt, voksen gutt og mamma lager fremdeles lunch til han.... Men antar han kanskje bare blir boende hjemme ett år til, neste år er han ferdig på vg og snakker om å flytte til oslo-området for å gå på skole, så jeg duller litt med han

Håper du får en god dag, Pruttis!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 15:48   #4933
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heia Så flott å lese at du hadde en så fin og trivelig kveld

Akkurat nå sitter jeg på jobb igjen, rusa på kaffe så hender og ben skjelver i utakt :P

Ble en laaaang dag i går, da mr. Feig kom innom og aldri dro. Bisarr og trykket stemning de fire første timene, men så løsna det heldigvis litt. Orker ikke ha sånn indre stress, så jeg begynte bare sulle litt hjemme, så da sprakk bobla og stemningen ble mye koseligere. Litt alvorsprat og litt forsiktig framtidssnakk. Man må jo bare holde på den trua man har - inntil det motsatte er bevist. Når man ikke er klar til å hive inn håndkleet, hvorfor skal man gjøre det, da? Så, tålmodighet lønner seg.
Mulig vi reiser på hytta på torsdag, må se an hvordan ting løser seg i familien. Uventet dødsfall i går som preger min søster aller mest, så må vel stille opp. Selv om jeg heller har lyst å dra på hytta med guttene mine Vi må (jeg sier 'vi' fordi hytta er litt min også.... sånn følelsesmessig i alle fall) male to værutsatte vegger, slå gresset og muligens legge laminat på ene gulvet i hovedhuset + male stua på gammelstua. Håper det blir fint vær. Tror jeg spurte han tre-fire ganger i går om det føles komfortabelt å tenke på at vi skal dra ut, som planlagt fra tidligere, tross for alt som har skjedd, om han vil ha meg der. Og det vil han jo. Jeg er jo en del av det. Vi må bygge på det vi har, se om det blir sterkere med tiden. Bare noen akutte tanker som meldte seg. Alltid godt å skrive litt...

Nå skal jeg jobbe litt. Har med meg mat som skal inntas om litt. Har ikke vært flink med vann verken i går eller i dag foreløpig. Ikke veid meg i dag ! ABSTINENSER!!

Klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 21:29   #4934
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heisan Håper du har hatt en fin søndag Pruttis, selv om du måtte jobbe!

-Og god jobb med ikke å veie deg, Pruttis - bra gjort!!

Så fint at det løsnet litt mellom dere i går og at det ble en fin kveld til slutt Ja, tror det er viktig å ha fokus på det positive og å ha troen, prøve å bygge på det man har. Håper dere får dradt på den hytteturen. Det kan være godt å komme seg litt bort - og det er vel ingenting som setter slik ro i sjelen og livet i perspektiv som tid ute i naturen - fred ro, tid til å nyte livet og hverandre

Her kom regnet i dag - nesten litt rart, det har vært fint så lenge nå. Men da fikk jeg i alle fall tatt igjen litt arbeid innendørs, huset trengte en vask og skittentøyskurven var ganske full. Nå er det orden her igjen, greit å starte uka med rent hus

Helga gikk dessverre altfor raskt, ny uke med arbeidsdager igjen Jaja, man må vel ha hverdager for å virkelig nyte fridagene også...

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 22:10   #4935
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bare legger igjen en klem så dere vet jeg er her. Må sove nå.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 08:15   #4936
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen jenter

Godt du stakk innom Nysgjerrig - vi har savnet deg - håper du kommer med en oppdatering på hva som skjer med deg når du har tid og overskudd!

Håper du får en fin dag, Pruttisen-min. Du har kanskje fri i dag, siden du jobbet i helgen? Fyll vannflasken når du leser dette

til dere fra meg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 08:18   #4937
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Nysgjerrig - godt å se du er her innimellom. Vi er klare for deg når du er klar for oss.

Vakta i går gikk overraskende raskt, heldigvis. Kom hjem til stillhet og ro, så kom mr. Feig (burde kanskje få et annet navn?) hjem en times tid etterpå. Stemningen var 100% bedre, vi lo og hadde det trivelig. Sovna nærmere klokken tre, vi lå lenge å prata om alt mellom himmel og jord. Han er jo verdens beste. Tidlig opp i dag, har bikkjene her og skal snart lufte dem slik at de slutter å kjefte. Feigisen er å selger en bil, så skal han hente meg etterpå hvorpå det bærer til en bilforhandler for litt biltesting. Han vil absolutt ha meg med, så får vel bare stille opp selv om jeg mye heller skulle lagt i varmen enda. Får vel starte med en kaffe med cocosa. Kanskje koke noe egg.

Ja, helgene er hellige når de kommer. Nå har jeg tre dagvakter foran meg, så langhelg fri, et par dager jobbing i neste uke før vi (muligens) drar på hytta. Vi får se, ble litt krøll i tankene våre nå med planer og hindringer. Alltid skal noe dukke opp

Stor klem til dere <3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 08:19   #4938
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Fyll vannflasken når du leser dette

til dere fra meg

Genialt. Jeg skal gå med en eneste gang!

Stort smask til verdens beste Bente

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 08:21   #4939
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Apropos blomster. Skal vise dere hva jeg fikk i går da feigisen kom hjem...

Noen får buketter når mennene har dårlig samvittighet for noe, andre får 8 planter som lukter himmelsk deilig! Skal plantes ut i dag, hvis jeg ikke ombestemmer meg og vil ha det inne

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-06-24 08.02.50.jpg (675,0 KB, 7 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 12:18   #4940
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Åååå - for noen nydelige blomster du fikk, Pruttis - heldige deg - han må jo være litt god da, som du sier Du får si ifra når du er klar til omdøpe han til noe litt bedre enn mr Feig. For den saks skyld: Menn er jo generelt litt feige da, i alle fall når det kommer til ting som kan være litt følelsesmessig vanskelig, så det ville vel vært et passende navn på ganske mange menn..... Tror vi jenter er flinkere til å ta det opp og få det ut, både muntlig og skriftlig

Krysser fingre for at dere får til hytteturen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:31   #4941
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hallo!!!

Da er jeg tilbake med litt tid forran tastaturet! Har vært i selskap i helgen, og alt det som det fører med seg (tidlig opp, sent i seng, reising, masse ukjente folk , og ørti grublinger på hva man skal spise, ha på seg - og sånt som jeg er ekspert på å bekymre meg for) MEN: Det gikk så bra! Det var hyggelige folk der - mine fordommer rundt at folk jeg ikke kjenner ikke er hyggelig ble tilbakevist, maten var relativt stuerein ift lavkarbo (hoppet over poteter, smakte bare pittelitt på en terte og hoppet galant over desserten), - og kjolevalg var tydeligvis veldig heldig - fikk masse snille kommentaer. Tjobing - ergo: jeg oiverlevde med glans og hadde det veldig hyggelig. (Dere får minne meg på det neste gang jeg skal noe - for da er jeg i gang med å bekymre meg og spekulerer på alt som kan slå feil igjen vet jeg..)

Det bel self nok alkohol, - og jeg hadde self også glemt at det å drikke når man er i ketose gir ekstra utslag. Men, jeg oppførte meg pent altså. Æresord. Ketosen derimot, den røyk nok med glans. Håper den dukker opp igjen om kun kort tid.

Pruttis - drit i vekten da!! Jeg har jo ikke for vane å veie meg uansett og jeg ser jo at det fratar meg noen oppturer - MEN: Jeg tror (min teori & min påstand) at den (ref vekta) egentlig gir flere nedturer enn oppturer. Det er jo bare et tall, og sier egentlig fint lite om hvordan du ser ut, eller hva kroppen din består av. Kvitter du deg med en kilo fett, men veier deg etter å ha drukket en liter vann så vil jo ikke vekta si deg noen om hvor bra det er. You follow?
En ting til: ser du er flink til å drikke vann. Og det er ikke jeg, ikke i det hele tatt. Er det (å drikke vann) noe som gir større grad av ketose - altså - hjelper det på vektnedgang? Eller hjelper det bare på andre ting: ref at man ikke kjenner sulten og at det er godt for helsen sånn generellt??

Mr. Feig ja - der sier jeg meg enig med Bente - er nok ikke bare han, det er hele (store deler av..) den delen av befolkningen som kalles menn. Det er vel ikke mange av de som er åpen, direkte og pratsomme når det kommer til ting som ikke er helt håndfast. Men - haha - desto festligere at han vil ha deg med for å se på bil! (Vet jo ikke med han, - men sånn jeg kjenner den halvdelen av befollkningen så er jo det en himla stor greie for dem. Synes du skal ta det som et stooort kompliment at du er bedt med) Og siden det antakelig er større for han enn for deg så synes jeg du skal la han få fortelle deg ting du kanskje vet om bil men strengt tatt driter i - og nyt at han vil ha deg med og vise deg fram! Thihi!

Helt enig med deg Bente (-igjen!) om at det er "rus" nok å danse - og når man først er glad i å danse masse så kan det heller bli litt klønete om ikke beina gjør som du vil (som fort kan skje etter tre galss i ketose) :-) Bra du har hatt en fin helg! Også må jeg si at jeg ler litt av at du "bortforklarer" at du skjemmer bort sønnen din - nå som jeg har blitt mamma så har jeg fått litt "ny forståelse" for alle mammaer (&pappaer) som ikke klarer å la være å dulle. For hvordan skal man liksom unngå det? Hihi - jeg tenker medgru på den dagen gutten min er stor nok til å se på meg med dådyrblikket og spørre om vi kan gå i lekebutikken, eller om han kan få en is før middag, eller bli kilt på ryggen selv om man har andre planer liksom...

Nå må jeg jobbe litt - måtte bare få ned litt om alt og ingenting, og gi lyd fra meg -

for jeg blir ikke borte - ikke pokker!

Klem til dere - mmmmmm -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:29   #4942
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Åååå - for noen nydelige blomster du fikk, Pruttis - heldige deg - han må jo være litt god da, som du sier Du får si ifra når du er klar til omdøpe han til noe litt bedre enn mr Feig. For den saks skyld: Menn er jo generelt litt feige da, i alle fall når det kommer til ting som kan være litt følelsesmessig vanskelig, så det ville vel vært et passende navn på ganske mange menn..... Tror vi jenter er flinkere til å ta det opp og få det ut, både muntlig og skriftlig

Krysser fingre for at dere får til hytteturen

Hyttetur blir det nok neste helg, og jeg gleder meg stort!
Akkurat i dag kan han nesten omdøpes til Mr.BestiVerden, men det er for tidlig enda. Det er så skjørt. Forstår nesten ikke hva som skjer rundt meg, men takker for hver eneste gode time vi har sammen. I dag har vi prøvekjørt tre biler. () Morsomt å få ta del i hans drømmer og ambisjoner slik. Selv om det samtidig er hinsides sårt, i og med at vi hadde snakket om ny bil sammen, campingvogn, tur til Sverige med hundene osv. Alt var jo planlagt nærmest ned til den minste detalj. Vi kjørte bortover til han i dag, og jeg begynte nesten gråte. Han måtte hente en bilnøkkel, men klarte ikke være med inn, så satt i bilen og surket heller. Han forstod det nok. Er ikke klar for å dra dit, se tingene mine som står rundt omkring, i den leiligheten vi skulle kalle hjem, jeg skulle kalle mitt hjem.

Blomstene er herlige, og han er jo ganske søt og god når han kommer hjem med eske full av blomster. Søteste, godeste. Er det rart jeg er stuck på han, da? Er ikke store romantikeren av meg, men tror alle jenter faller for blomster?

I dag kjøpte han seg ny tannbørste, den står nå på badet mitt. Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

(Dere får minne meg på det neste gang jeg skal noe - for da er jeg i gang med å bekymre meg og spekulerer på alt som kan slå feil igjen vet jeg..)

Det bel self nok alkohol, - og jeg hadde self også glemt at det å drikke når man er i ketose gir ekstra utslag. Men, jeg oppførte meg pent altså. Æresord. Ketosen derimot, den røyk nok med glans. Håper den dukker opp igjen om kun kort tid.

Pruttis - drit i vekten da!! Jeg har jo ikke for vane å veie meg uansett og jeg ser jo at det fratar meg noen oppturer - MEN: Jeg tror (min teori & min påstand) at den (ref vekta) egentlig gir flere nedturer enn oppturer. Det er jo bare et tall, og sier egentlig fint lite om hvordan du ser ut, eller hva kroppen din består av. Kvitter du deg med en kilo fett, men veier deg etter å ha drukket en liter vann så vil jo ikke vekta si deg noen om hvor bra det er. You follow?
En ting til: ser du er flink til å drikke vann. Og det er ikke jeg, ikke i det hele tatt. Er det (å drikke vann) noe som gir større grad av ketose - altså - hjelper det på vektnedgang? Eller hjelper det bare på andre ting: ref at man ikke kjenner sulten og at det er godt for helsen sånn generellt??

Mr. Feig ja - der sier jeg meg enig med Bente - er nok ikke bare han, det er hele (store deler av..) den delen av befolkningen som kalles menn. Det er vel ikke mange av de som er åpen, direkte og pratsomme når det kommer til ting som ikke er helt håndfast. Men - haha - desto festligere at han vil ha deg med for å se på bil! (Vet jo ikke med han, - men sånn jeg kjenner den halvdelen av befollkningen så er jo det en himla stor greie for dem. Synes du skal ta det som et stooort kompliment at du er bedt med) Og siden det antakelig er større for han enn for deg så synes jeg du skal la han få fortelle deg ting du kanskje vet om bil men strengt tatt driter i - og nyt at han vil ha deg med og vise deg fram! Thihi!

Det er lov å unne seg et selskap eller to, det hører nesten til livet og hverdagen. Så gjør man det beste man kan med de alternativene man får servert. Og herfra og til all evighet, så skal i alle fall jeg minne deg på at du trenger ikke stresse unødig for slike ting

Vann inn= salter og fett ut. Skyller systemet bedre. Det er jo ikke slik at vi tisser fett, men slik jeg har forstått det så er vann vanndrivende og det bidrar også til vektregulering. Veide meg som sagt ikke i går, men i dag. Still going strong. Hvis mr. <sett inn fornuftig formulering her> fortsetter å bli her på overnatting framover så forskyves hele veieseremonien min. Det er kanskje like greit.

Han glemmer seg nok litt for ofte, som er litt stikk-i-brystet, og omtaler seg med "vi", ikke når han skal på biltur, men når vi skal på biltur. NyE hundebur til hundenE som passer bilen. Slike ting. Det gjør jo ikke at tilhørigheten jeg føler til han blir mindre akkurat.

Nå er han ute litt og jeg får besøk av en venninne i kveld. Han kommer senere, og jeg håper jeg får sove godt i natt også. Dvs, at han er her. Ingenting som er så godt som det - selv om vi har det litt vanskelig akkurat nå. Viktig å ikke bare stå på stedet hvil og grave i gammel dritt? Ikke at det er gammelt, akkurat, men det er veldig dritt likevel. Vi går sakte framover, uten forventninger om noen ting som helst. Det er jo vanskelig når han legger opp til "oss" når han tenker framover. Blir ikke klok

Nå dusje litt og ordne meg, blir koselig med venninnekveld. Håper dere har en finfin dag. <3 Stor klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 21:59   #4943
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hallo snuppene mine

Da hadde jeg endelig anledning til å sette meg med og prioritere å skrive litt her. I går kom datteren min innom rett etter jobb for å spise middag med meg, og så ble vi sittende hele kvelden og skravle. Veldig koselig! Litt rart det der - når barna blir så store så blir det en annen måte å være sammen på. Jeg og datteren min har egentlig et veldig tett venninneforhold nå samtidig som vi har det dype følelsesmessige båndet som er mellom mor og datter. Ser at ikke alle greier å få til den kombinasjonen, men er det blitt utrolig flott, og jeg er ufattelig glad for at jeg har greid å få det forholdet til min datter

Så kjekt å høre at det blir hyttetur på deg og mr best i verden, Pruttis. Forstår at det her er en del detaljer som vi har gått glipp av gjennom det siste året. Men jeg håper dere finner ut av det. Små steg, tålmodighet, fokus på det gode dere deler er det beste jeg kan anbefale, selv om jeg ikke kjenner hele historien. At han tar deg med på bilkjøp, snakker om "vi" når han planlegger framover, reiser på hyttetur osv viser at han ser dere sammen framover. -Ta det positive i det! -Om han ikke helt greier å hoppe oppi det hele på en gang, så velg å ta ette og ett steg sammen med han og nyt de små framgangene du ser

Veldig godt å få en oppdatering fra deg Nysgjerrig Nok. Hørtes ut som det ble et svært så vellykket selskap og at du taklet maten som en drøm. Veldig bra jobba Du er veldig selvkritisk, kjære du! -Selvfølgelig så du flott ut, og selvfølgelig likte de deg! -Hva skulle det være ikke å like - du er i alle fall alltid en søt, morsom, omsorgsfull og positiv bidragsyter her inne, og er helt overbevist om at du er det der ute i den store verden også
Dulling med barna ja, det hører med til mammarollen det. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye med at alle rundt meg mener jeg duller litt mye med sønnen min. Han er en flott gutt, snart nok flytter han for seg selv og må fikse alt selv, så jeg duller gjerne litt med han nå. Jeg har to fantastiske barn som jeg er veldig stolt av - og littegranne hønemor kommer jeg nok til å være resten av mitt liv...

satte meg ned her etter et møte i danseklubben. Vi hadde det her hos meg, så jeg lagde til litt tapas og bær med fløte, ting jeg også kan spise, og det virket som alle koste seg uten å tenke over at det de fikk var lavkarbovennlig mat
Nå får jeg vel rydde litt før jeg tar kvelden. Håper dere har hatt en god dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 11:03   #4944
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Titt-titt!

Hyttetur høres bra ut Prutti - og "Mr.-Best-i-verden" høres ikke så værst ut det heller. Det er helt ok å gi han tittelen for en dag .- du trenger ikke mene det samme dagen etter. Hvem gjør vel det? Jeg har et utall av navn på gubben min, alt fra Mr.Best-i-verden til Mr. Fuckings-rotehue og Mr.Sånn-helt-passe-grei.
Kjipt at du ikke føler for å være med han inn da - at det ble sånn - og at det er så sårt. Har du mye av tingene dine der? Og han sine hos deg - eller var det bare tannkosten? Det er litt komisk det der - med tannkoster; - det er liksom alltid den tingen som flytter inn først. Blir det bare dere to på hyttetur - eller er dere fler? (Bortsett fra hundene da self.)
"Blir ikke klok" sier du - tenk deg hvordan han har det!! Jeg tror nok vi (hvis man putter alle damer i en bås liksom) er værre å forstå seg på. Utfordringen for oss er vel egentlig å forstå hvor enkle de egentlig er, og å prøve å sette oss inn i et liv uten nyanser, detaljer og hukommelse. Hm, menn er rare. (Punktum)

Forresten: takk til dere begge to for søteste backup'n!!! Jeg lever litt på den helgen enda, at det gikk så bra og var så hyggelig. Og prøver å snakke hardt til meg selv for all den energien som har gått med til å bekymre seg. Sååå bortkastet!

Kjenner igjen "mor & datter" forholdet du beskriver Bente, - sånn fra andre siden. Det er så gull verdt med et sånt "alt-i-ett" menneske; ikke noe er bedre en mammaer - enten jeg trenger en alvorsprat eller en god latter.

For min del er jeg på jakt etter ketosen etter at den forsvant i helgen. Har gjester hjemme og da blir det ikke mye ekstra tid til å lage mat bare til meg selv - men: har holdt meg unna det jeg ikke skal ha i meg, - . Tror litt av utfordringen ligger i det; jeg spiser ikke det jeg ikke skal spise, - men jeg spiser ikke nok av det jeg burde spise. Hvis dere skjønner? Blir for lite fett, for lenge mellom hvert måltid. På tross av det så er jeg fornøyd altså - når jeg dro hjemmenifra i dag sto det ikke mindre enn 4 skåler med godis på stuebordet, fylt med sjokolade, smågodt, potetgull og vingummi - de har stått der siden søndag og jeg har ikke VURDERT å smake en gang.
Tror blodsukkeret mitt er såpass jevnt nå at jeg ikke MÅ stupe ned i skålene for å få et kick. Jeg titter - og tenker "husj". (mens jeg mentalt klapper meg selv på skulderen!!)

Nå er det straks lunsj her - tror jeg må ned i butikken en tur, - vurderer et kyllinglår og en pose med majones. Forresten: den vi spiste sist - den hvitløksmajonesen til Mills... - den er liksom borte den eller? Eller bare byttet tube kanskje?

Vi snakkes snuppelusker! Ha en fin-fin dag - glad i dere begge to!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 12:04   #4945
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Prutt: Hva skjedde hos frisøren??

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 19:48   #4946
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere

Først må jeg si at jeg er utrolig imponert av at du kan ha godis-skåler stående rundt i hele huset uten å røre dem, Nysgjerrig, wow, det vet jeg ikke om jeg hadde klart! Ja, jeg hopper ikke i godteskåla om jeg er på besøk et sted og de setter fram, men i mitt eget hus, hmmm det er jeg ikke så sikker på.. Her senker jeg liksom skuldrene og slapper av, så det er jeg ikke sikker på at jeg hadde greid, stort sett holder jeg meg i lavkarbohjørnet også når jeg har gjester..... Kjempestolt av deg - gi deg et kjempestort klapp på skuldra fra meg også! Håper den ketosen slår inn for fullt - det fortjener du virkelig!

Humrer og ler når du skriver om menn, sååå tatt på kornet Kjenner godt igjen trekkene til alle jeg har hatt ett forhold til eller vært nær venn med i mitt liv. Tror vi lever litt på ulike planeter... Selv hoder jeg menn litt på avstand for tiden. Sist vi var aktive her inne hadde jeg jo en HAN jeg slet med å komme videre fra. Det er lenge siden jeg ble fullstendig ferdig med det nå altså, men etter at jeg var igjennom prosessen, satt jeg igjen med spørsmålet om det hele var verdt det og greide ikke helt å svare positivt på det spørsmålet.... Jeg forelsker meg ikke så lett, trenger å kjenne en mann godt først, og jeg merker nå at jeg ikke trår over den grensa, holder til enhver tid tilstrekkelig avstand til å ikke bli alvorlig følelsesmessig involvert i noen. Kanskje åpner jeg opp en gang når jeg er klar for det, kanskje ikke, jeg vet ikke, vi får se. Jeg har det så bra som jeg har det nå med mitt eget liv som jeg deler med barna, gode venner og aktivitetene jeg setter mest pris på.

Pruttisen, har du reist på hyttetur allerede eller? Håper i så fall du koser deg og nyter det!

Klem til dere, glad i dere - håper dere begge har en flott dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 18:30   #4947
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei! Bare kjapt innom for å si hei! Alt fint her, på vei ut på hytta nå snart. Er så varmt og jeg er så sur i varmen, så skal bare inn å si god helg til dere to

Vi koser oss og flyter på gode dager, stunder og samtaler. Bedre enn det kan det vel strengt tatt ikke bli tatt forholdene i betraktning.

Tenker på dere veldig mange ganger ila dagen, og de siste dagene har vært stille fra min kant, kan forklare i kveld når jeg sniker meg på nett igjen.

Stort smask!

BTW: -8,1 kg nå! på nøyaktig 1 mnd.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 22:52   #4948
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bare innom med en liten natta-hilsen fra meg for å si at jeg tenker på dere. Har hatt besøk her i kveld, og er nå trøtt og sliten og tror jeg må krype til køys.

Håper du får en herlig hyttetur Pruttis, kos dere, ha gode og glade dager, nyt tiden og hverandre

Mange gode klemmer!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 08:02   #4949
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg har det så bra som jeg har det nå med mitt eget liv som jeg deler med barna, gode venner og aktivitetene jeg setter mest pris på.

Det er det som teller - at du har det bra!! Ingen grunn til å "finne seg en mann" bare for å ha en?! Det er fint å være singel også - bruk tiden på seg selv - eller andre om man vil -

Fortsett å ha det bra - det er best sånn.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.


Vi koser oss og flyter på gode dager, stunder og samtaler. Bedre enn det kan det vel strengt tatt ikke bli tatt forholdene i betraktning.

Og jeg som var sikker på at det var neste helg du skulle på hyttettur! Bra du er på tur, at det ble noe av - og at dere koser dere. Høres fortreffelig ut!
Hihi - blir så glad av at dere har det bra begge to - kjenner jo at det smitter!

Når jeg våknet (ble vekket) i dag var det akkurat som om kroppen "plutselig" hadde blitt mindre. Vet jo ikke hvor mye jeg har gått ned - men det er nok noe - og det føltes som om det hadde skjedd i løpet av natten. Så snålt og - ja: så deilig! Mindre oppblåst enn på en god stund. Ketosen kom tilbake i forriggårs, testet ikke i går - men "later" som om den er der. Hehe! Selvbedrag kanskje, men det funker på god feelingen.
Mamma sier at det synes godt på meg at jeg har tatt av, og jeg tror ikke hun tuller.
I am on my way!! Og kjære damer; nok en gang er dere der. Hadde ikke klart dette hadde ikke dere vært her. Så godt!!

Så ja: det smitter - jeg har det bra jeg også!

Ting er bra hjemme, ting ser ut til å ordne seg veldig på jobben, jeg lever litt på forrige helg som var så vellykket og jeg våkner med en kropp som føltes helt grei. Hvor fantastisk er ikke det!!?

Har fortsatt nok som skal av & bort & vekk - men akkurat nå framstår det som en overkommerlig oppgave. Dette kommer til å gå bra. Helt sikker! Snart 2 mnd siden jeg begynte på igjen (7 mai.), tiden har gått så fort - og det er ingen grunn til å bremse.
Sitter å ser på de omtalte godteskålene her (ja, de er her enda og nei; jeg har ikke smakt). De skal få stå i fred.


Ønsker dere en fin fin fin fin helg, kjære snupper. Fortsett å ha det bra - det er en ordre!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 09:29   #4950
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Forresten: glemte helt å gratulere deg Pruttis!! Hipp-hipp for vekta!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no