Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-10, 22:08   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Katteeier, her.

Blir nok en bra tur likevel!

Nettop! Man MÅ jo ikke drikke for å være sosial

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:09   #27
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nettop! Man MÅ jo ikke drikke for å være sosial

Enig

Virker som om jeg er den eneste som har normal toleranse for alkohol i ketose...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:13   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Virker som om jeg er den eneste som har normal toleranse for alkohol i ketose...

Jeg tåler veldig godt rødvin, bedre enn før faktisk. Musserende derimot... Cheeezez!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:20   #29
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tåler veldig godt rødvin, bedre enn før faktisk. Musserende derimot... Cheeezez!

Godt jeg ikke er den eneste. Begynte å lure på om det var noe galt med meg med alt dette snakket...

Mmm, rødvin! Musserende er også godt, men har ikke drukket det i ketose enda. Har ei flaske musserende med lite restsukker liggende i kjøleskapet, men har ikke planer om å drikke alkohyler på en stund. Ikke lenge siden jeg startet opp med lavkarbo igjen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 00:34   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nettop! Man MÅ jo ikke drikke for å være sosial

Åh??
Høhø.

Neida, jeg blir heller ikke fullere i ketose, kanskje de første par gangene, men ikke nå lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 10:01   #31
surina
Juniormedlem
 
surina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordnorge
Innlegg: 17
surina er på en erverdig vei

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

I fjor var jeg veldig flink, starta med lavkarbo 1 nyttårsdag. Hadde høyt arbeidstempo, og lange dager. Gikk ned 13 kg på 8 uker. Så skulle jeg på en samling i fagforeningen, lenge siden jeg hadde truffet de andre. Og vi skulle ta oss en fest. Jeg er vant med å kan drikke hele natta om så er. Har aldri blitt dårlig! aldri hatt black out! Vi tok oss et par drinker før middag, og 2 glass vin til middagen. Når jeg reiser meg fra middagsbordet kjente jeg at her var det noe som ikke var bra.... Jeg sa til min veninne at jeg måtte gå på rommet, og der ble jeg resten av kvelden og natta! Jeg kjente at da kom til rommet, at jeg var skikkelig glad jeg gikk opp dit.... E va dritings!!! null kontroll!! skulle tro jeg hadde drukket ei flaske sprit alene.... har aldri opplevd noe sånt før!! helt sikkert.... Må si jeg fikk skikkelig sjokk... og det at man kan få alkoholforgiftning ved å drikke alkohol i ketose, ja e har ikke tvil i min skjel...

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqX8NUb/"]


surina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 10:11   #32
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

De som snakker om at man føler seg alkoholforgiftet:
Altså, beruselse av alkohol er kroppens reaksjon på alkoholforgiftning. Altså den milde "morroa" man har av å være full. Det ER en forgiftning allerede ved første glass.

Og jo mer man inntar jo mer påvirket blir man, og til slutt kan det føre til besvimelse, oppkast, død. Sånn alt etter toleransegrensen til enhver.

Og ytterligere informasjon, angående promillegrensen.
En innbarka alkoholiker som drikker en liter sprit hver dag, kan ved 3-4 i promille virke bare litt beruset. Men må opp i 5-6 for å virke stupfull. Og motsatt for oss andre: Selv ved lav promille så virker vi mye fullere....

Jeg tåler i blandt bare 1 lite glass vin til maten, så sitter jeg og sludrer! Mens jeg før kunne drikke halv til hel flaske og det gikk bra.
Så jeg innbiller meg at min 0,5 promillegrensen (her jeg bor) nåes temmelig fort av meg for tiden. Der jeg før kunne drikke en øl eller ett glass vin, kan jeg ikke drikke noe lengere.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:59   #33
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da ville jeg heller bare drukket litt mindre... 2 glass vann for hvert glass vin for eksempel.

Joda, hadde jeg kunnet drikke vin eller øl hadde jeg ikke vært så redd, men jeg liker ikke vin og finner ikke Redlight eller Bright-øl noen steder, så da "må" jeg slå meg på spriten. Og det tåler jeg lite av i utgangspunktet.
Jeg drikker så sjelden at denne helgen VIL jeg drikke. Vurderer å blande meg noen svake Cuba Libre, men vi får nå se!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 18:11   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Bixen, her.

Joda, hadde jeg kunnet drikke vin eller øl hadde jeg ikke vært så redd, men jeg liker ikke vin og finner ikke Redlight eller Bright-øl noen steder, så da "må" jeg slå meg på spriten. Og det tåler jeg lite av i utgangspunktet.
Jeg drikker så sjelden at denne helgen VIL jeg drikke. Vurderer å blande meg noen svake Cuba Libre, men vi får nå se!

Det finnes lavkarbo cider i de fleste velassorterte matbutikker.
Er ikke redlight utgått? Men det finnes mange andre lavkarbo-øl, alle som heter lite.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:40   #35
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Talking

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Enig

Virker som om jeg er den eneste som har normal toleranse for alkohol i ketose...

jeg har å det kan drikke drinker så det jomer blir ikke særlig full heller , emn jeg drikker kun ren sprit og papsi max , ikke blir jeg syk heller .

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 05:24   #36
xB^
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Hehe.. jeg kan godt skrive under på at Ketose og fyll er litt ukontrollerbart iblant Er vant til å fint takle 4-5-6 øl og så 4-6 vodka redbull før en skal til byen. Men her i påska ifjor gikk jeg vel på smellen gitt.. etter 4 øl og 4 vodka redbull, så kom jeg meg aldri av sofaen ;P

Det er helt sykt "effektivt" på meg iværtfall. Tåler ca halvparten av normalt.. og værste av alt jeg merker ikke det kommer før det virkelig setter til

  Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 14:04   #37
surina
Juniormedlem
 
surina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordnorge
Innlegg: 17
surina er på en erverdig vei

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

Opprinnelig lagt inn av xB^, her.

Hehe.. jeg kan godt skrive under på at Ketose og fyll er litt ukontrollerbart iblant Er vant til å fint takle 4-5-6 øl og så 4-6 vodka redbull før en skal til byen. Men her i påska ifjor gikk jeg vel på smellen gitt.. etter 4 øl og 4 vodka redbull, så kom jeg meg aldri av sofaen ;P

Det er helt sykt "effektivt" på meg iværtfall. Tåler ca halvparten av normalt.. og værste av alt jeg merker ikke det kommer før det virkelig setter til




Nei det er akkurat det, du vet ingen ting før du har prøvd. Jeg reiste meg bare opp fra middagsbordet og kjente at dette var ikke bra, kom meg opp på hotellrommet og der siger jeg sammen.... Har aldri opplevd noe sånt før i hele mitt liv. Va skit full av langt mindre enn jeg normalt tåler

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqX8NUb/"]


surina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Alkohol i ketose er skummelt Nessy Ketolysekuren 25 17-01-09 20:54
Ketose og alkohol-inntak avinda Spørsmål og svar 1 03-11-08 13:33
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 00:07
Alkohol og ketose - hvor ille? Chumpsy Ketolysekuren 3 26-08-05 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no