Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-07, 22:11   #26
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg blir kjempemett av ost, vellagret Jarlsberg helst Kan gå en hel dag på 5-6 skiver faktisk..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 00:16   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Da er det fettet som gjenstår. Bruk mer smør og oljer.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 06:31   #28
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Jeg legger meg på litt over 1 gram per dag.

Legger på deg 1 gram per dag???? I tillegg er du under 70 kg

Nå vet ikke jeg hvor høy du er, men kan ikke skjønne at du trenger noe slankekur. Spesiellt ikke ketolyse som i utgangspunktet er beregnet på folk som er kraftig overvektig..

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:03   #29
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Nå vet ikke jeg hvor høy du er, men kan ikke skjønne at du trenger noe slankekur. Spesiellt ikke ketolyse som i utgangspunktet er beregnet på folk som er kraftig overvektig..

Huff, nå høres jeg sikkert veldig negativ ut, men jeg er helt enig med auroraborealis. Det spørs om ketolyse er det rette for deg. Jeg ser at du starter på en BMI som er under 25, da er du pr. definisjon ikke overvektig, men innenfor normalvekt-området.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:29   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Jeg legger meg på litt over 1 gram per dag.

Men er du stillesittende da ? Om du trener moderat eller er i mye bevegelse bør du 1.5 gram pr kilo kroppsvekt. Og om du går opp i vekt eller vekttapet stanser opp er jo første råd: MER BEVEGELSE !

Jeg skjønner det er frustrerende, men det er ikke proteiner du skal være redd for her ! Å beregne slik ned til grammet skal ikke være nødvendig. Det er ikke EN ting som gjør at du har problemer med å ta av mer. Det er en sammensatt ting som det kan ta tid å finne ut av. Det er viktig å spise nok og å IKKE ligge for lavt på fett også.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:40   #31
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Hei, ammer du, sa du? Disse bøkene er jo skrevet for folk som i utgangspunktet ikke gjør det... kanskje du skal kontakte Torkil direkte. Jeg trodde ikke ketose var å anbefale for gravide og ammende?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 09:20   #32
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Hun ammer ikke fullt og da er det ikke noe problem sier Torkil.
(Hun har sjekket dette !)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 10:28   #33
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Egentlig tror jeg det har en del med vane å gjøre.
Jeg er jo ikke SULTEN egentlig, men jeg kunne godt tenkt meg å spise mer/før liksom. Jeg blir bare så lysten på alt mulig når jeg ikke er skikkelig mett.
Kanskje har det noe med at jeg ikke tar tabelettene å gjøre?
Jaja. Det går nok bra. Jeg gir det et forsøk.

Først må jeg si at jeg er enig med Nille i at det ikke er noe problem i å øke protein inntaket. Deretter så vil jeg påpeke at metthetsfølelsen på lavkarbo er annerledes enn med karbs, man får ikke og skal ikke ha buk spreng, det er mer en følelse av at man ikke er sulten og føler man seg ikke sulten så trenger man heller ikke å spise.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 10:47   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Kan du ikke bare spise igjen på kvelden når du er sulten?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 14:05   #35
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Kanskje du er som meg at å gå ned i vekt samtidig som du ammer ikke går!

Har erfaring med tre barn så jeg vet det gjelder meg, for andre er jo å amme en slankekur i seg selv, alle er vi forskjellige.

Men jeg har istedet for å fokusere så mye på inntaket av alt i antall gram, trimmet mer. Følgt boka og prøver å gå en tur hver dag på ca 30 min. og spiser tablettene som er beregnet på kuren. og etter jeg startet opp gikk jeg fort ned 3 kg, men så stoppet det opp i mange uker nesten 6 uten at jeg trimmet har nå startet å trimme ca annen hver dag, og da har vekttapet fortsatt. Så nå har jeg tilsammen gått ned 7 kg( må oppdatere tickeren).

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07

Sist redigert av hegekat : 13-09-07 kl 14:11.
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:25   #36
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Det er ikke ammingen som er problemet nei.
Ammingen gjør at jeg ikke kan ta kromtabelettene ja, men det er ikke slik at jeg ikke går ned så lenge jeg ammer. Jeg har jo gått ned 4 kilo allerede (3,9, vil ikke oppdatere ticker før det passerer 4 kilo), og har nå begyndt å gå ned igjen. Etter at jeg kuttet mengden proteiner altså.

Jeg legger meg på (ikke på meg) drøyt en g protein per kilo kroppesvekt, og da går vekta ned igjen. I realiteten blir det nok 1,5 gram siden jeg øker på med kjøtt og fisk dersom jeg ikke blir tilstekkelig mett. Jeg er jo selvsagt ikke heeeelt stillesittende, men jeg er fulltidsstudent og småbarnsmamma så det blir ikke så innmarig mye tid til mosjon. Går turer med snuppa mi nesten hver dag, men det blir jo ikke akkurat hard trening.
Jeg er ikke så mett som jeg skulle ønske, men jeg er ikke suten heller. Nå driver jeg å ser på kostholdsplanen for å minke på de varene som har mest proteiner for så å øke på de som har litt mindre. Da får jeg større mengder mat og blir mere mett vil jeg tro. Jeg spiser 150-200 gram fett allerede, så jeg vil ikke øke for mye på det heller. Litt kanskje, men FOR mye er vist ikke bra det heller.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:27   #37
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Og anngående amming og ketolyse ja. Jeg ammer bare for kosen og antistoffene sin del nå. Snuppa er nesten 9 mnd, og ernæringen hennes kommer fra fast føde. Derfor er det greit å gå på Ketolyse selv om jeg ammer. Og uansett så er slanking forenelig med amming dersom du går ned mindre enn 0,5 kilo i uka, og det gjør jeg jo. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:48   #38
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Legger på deg 1 gram per dag???? I tillegg er du under 70 kg

Nå vet ikke jeg hvor høy du er, men kan ikke skjønne at du trenger noe slankekur. Spesiellt ikke ketolyse som i utgangspunktet er beregnet på folk som er kraftig overvektig..


1 gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg regner med du mente 100 gram. ???

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:54   #39
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

100 g per kilo kroppsvekt? Det blir jo mange kilo det.
Nei jeg mener 1 gram (-1,5). Per kilo kroppsvekt. Altså blir det tilsammen ca 90 g per dag

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:00   #40
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa..missforsto. Trodde du skrev at du la på deg 1 gram (vekt) pr dag. hahahha.... jøje meg for ei nøyaktig vekt den dama har da , tenkte jeg. Hun må vell mene 100 pr dag.

men ok da skjønner jeg. 90 g pr dag?? Vann kanskje. vurdere å kjøpe ei vekt som måler hvor mye fett man hat gått ned jeg. Får kroppen kan kompansere når man feks går ned 1 kilo fett, så samler den 1 kilo vann for å "holde" vekta!!!

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:30   #41
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Neineinei. Det sitatet dær er det ikke jeg som har skrevet. Jeg legger meg på (ikke på meg) ca 90 gram per dag. 90 gram proteiner mener jeg da. Altså spiser jeg ca 90 gram proteiner hver dag.
Jeg har ikke snakkom om å legge på meg her nei. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:00   #42
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

hahahahah... jeg er jo helt hodeløs idag. DA først skjønner jeg hva du mente!! hohohohoho

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 00:01   #43
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

hahahahah... jeg er jo helt hodeløs idag. DA først skjønner jeg hva du mente!! hohohohoho

Hehe, er nok jeg som er årsaken til den misforståelsen

Men jeg mener og tror fortsatt at ketolyse kuren ikke er rette tingen for en person på under 70 kg og en BMI på 25. Selv om jeg synes at BMI er noe dritt og i enkelte idretter (f.eks kropsbygging, vektløfting osv) kan man jo ha en BMI på både 30,40 og 50 nesten uten ett gram fett på kroppen...

Nå får jeg sikkert masse kjeft her, men jeg er ikke tilhenger av denne typen slanking når man i utgangspunktet er det som kalles "normal"

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 07:25   #44
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Amen to that

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 08:22   #45
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Hehe, er nok jeg som er årsaken til den misforståelsen

Men jeg mener og tror fortsatt at ketolyse kuren ikke er rette tingen for en person på under 70 kg og en BMI på 25. Selv om jeg synes at BMI er noe dritt og i enkelte idretter (f.eks kropsbygging, vektløfting osv) kan man jo ha en BMI på både 30,40 og 50 nesten uten ett gram fett på kroppen...

Nå får jeg sikkert masse kjeft her, men jeg er ikke tilhenger av denne typen slanking når man i utgangspunktet er det som kalles "normal"

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:55   #46
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Vel, jeg syns ikke det bør være så firkantet. Jeg vet vekta og høyden min tilsier at jeg har en noemal BMI. Men jeg er betydelig rundere og slappere om magan enn flere av de andre her inne som har mye høyere BMI. Jeg tror rett og slett jeg må ha helium i beinbygningen eller noe.
Jeg veier ikke så mye, men det betyr ikke at jeg ikke har MASSE overflødig fett å ta av. BMI blir ikke heøt riktig å regne med på meg.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:20   #47
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Vel, jeg syns ikke det bør være så firkantet. Jeg vet vekta og høyden min tilsier at jeg har en noemal BMI. Men jeg er betydelig rundere og slappere om magan enn flere av de andre her inne som har mye høyere BMI. Jeg tror rett og slett jeg må ha helium i beinbygningen eller noe.
Jeg veier ikke så mye, men det betyr ikke at jeg ikke har MASSE overflødig fett å ta av. BMI blir ikke heøt riktig å regne med på meg.

Har du tenkt på muligheten at du ikke har for mye fett, men for lite muskler??
Muskler er jo som sagt tyngre enn fett, i tillegg så har jo muskler den egenskapen at de øker forbrenningen (selv når man sover..)
Med mere muskler så vil man få en fastere kropp som vil være tynnere enn hvis vekta består av fett.
Det vil også være lettere å holde vekta hvis man øker muskelmassen sin.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:24   #48
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg må jo også få tilføre at ut fra bildet ditt så ser du jo meget bra ut!!
Kanskje problemet ditt er mer psykisk enn fysisk?

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:04   #49
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Ikke egentlig. Jeg har trent ganske mye hele tiden, og har fremdeles masse muskler. Dersom man bare tykker gjonnom alt fettet så kan man lett kjenne dem. Og bildet er fra før svangerskapet, så jeg er ikke så slank lenger nå nei. La ikke på meg så innmari mange kilo (totalt 9, som er lite i et svangerskap. Babyen med fostervann og morkake var jo 5 kilo bare det. Så er det ødemer, ekstra blod osv...) men det utgjorde mye.
5 kilo ekstra fett synes VELDIG godt.

Jeg er kanskje ikke den aller rundeste her inne nei, men jeg er absolutt ikke fornøyd med kroppen min. Hva BMI sier driter jeg rett og slett i, for jeg SKAL ned dit jeg var før svangerskapet igjen. Og helst et par kilo lenger enn det også. Og før dere spør, nei det er ikke bare løs hud etter fødselen. Det er masse fett dær også.

Det er nok litt mindre muskler nå enn det var før fødsel, men jeg har nok neppe mindre muskler enn dere andre her inne. Jeg går trilleturer med snuppa i vogna (som fort er 25 kilo nå) i bratte bakker omentrent hver dag, og jeg trener to timer intensivt (Lindy Hop) i uka.
Jeg er fulltids student og småbarnsmor, så mer enn det blir det ikke tid til. Og ikke overskudd til heller. Når det er sagt så er det bare i forelesningene jeg sitter stille. I friminuttene er det å stresse rundt om kring for å rekke å gå på do, fylle vannflaska og komme meg til rett etage og rett klasserom. Etter skoletid er det middagslaging og aktivisering av snuppa samt trilleturer. Ikke mye stillesittende det. Og etter hennes leggetid er det gulvvask (vasker gulvene 3 -4 ganger i uka), støvtørking, klesvask, rydding osv osv.
Noe av årsaken til at jeg ikke går så mye ned er nok at jeg bygger nye muskler, men buksa blir ikke så mye løsere heller, og vekta gikk jo en del opp før jeg kuttet mengden proteiner.

Dette bla langt ja, men jeg blir så provosert når det gang på gang skal være BMI som forteller om man har rett til å være her inne eller ikke.
JA, min BMI er i normalkategorien, men det betyr ikke at jeg ikke har masse fett å fjerne. Da jeg startet hadde jeg jo to kilo å ta av. Og jeg blir ikke radmager av det nei.

Fjerner BMi-visningen på tickern min jeg...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:24   #50
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Dette er et lite forsvar for Lollypop siden jeg kjenner meg godt igjen i hennes situasjon.

Å ha et ønske om å være fit er på ingen måte et psykisk problem. Vi har alle forskjellige målsetninger og andre har egentlig fint lite med hvordan Lollypop ønsker å se ut. Dessuten sier BMI mindre om overvekt og helse enn et speil gjør,så lenge personen som ser i speilet ikke har en eller annen for for spiseforstyrrelse. Vi er alle forskjellige genetisk og hvis man er litt uheldig som meg så blir man tynnfeit. Jeg er rett og slett spinkel i armer og ben uansett hvor mye jeg trener og spiser. Det eneste som skjer når jeg spiser feil eller for mye er at magen vokser. Mange reagerer når jeg vil slanke meg fordi jeg ser tynn ut (når jeg greier å skjule magen). Bare for å illustrere at vi alle er forskjellige: Jeg er mann og 175 høy, når jeg var på mitt tynneste etter en vellykket lavkarboslanking og mye styrketrening så var jeg 68 kg og men hadde fortsatt en fettprosent på 17( 2% over normalen). For at jeg skulle fått en normal fettprosent så måtte jeg sikkkert ha gått ned 2-3 kg til. En av mine kompiser påstod at jeg så sykt tynn ut når jeg var så slank, men faktum var at jeg var ikke kommet ned på en normal fettprosent engang.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no