Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-08, 18:00   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av maxiice, her.

sa ikke swartzenegger at melk er for barn?
men hvis man kan bli lean med 4 liter melk om dag er jo det konge...

Han fullførte setningen med: "Grown men drink beer" eller noe i den duren, så jeg vet ikke hvor alvorlig ment det var

Hvis man er en av de ganske få som tåler melk 100% så er melk en dritbra drikk. For oss andre har det ingen positive egenskaper i det hele tatt.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 18:12   #27
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Han fullførte setningen med: "Grown men drink beer" eller noe i den duren, så jeg vet ikke hvor alvorlig ment det var

Hvis man er en av de ganske få som tåler melk 100% så er melk en dritbra drikk. For oss andre har det ingen positive egenskaper i det hele tatt.

Hovedfordelen ligger i insulinotropiske aminosyrer i melken. Laktose er noe annet. Ost, særlig ricotta (hvis du tåler små mengder laktose), vil ha en meget gunstig virkning, uten allergiproblemer. I tillegg ser CLA ut til å være gunstig for muskelvekst. Røros-smør og upasteurisert ost fra Inderøy høres bra ut.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:30   #28
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Han fullførte setningen med: "Grown men drink beer" eller noe i den duren, så jeg vet ikke hvor alvorlig ment det var

Hvis man er en av de ganske få som tåler melk 100% så er melk en dritbra drikk. For oss andre har det ingen positive egenskaper i det hele tatt.

Ike så bra på en lavkarbo diett vel? men etter dietten kansje.
Jeg kan forøvrig drikke så mye melk jeg klarer.
Jeg trodde melk var best til bulking.
Jeg har sett studier ja hvor melk danker ut div proteinpulver ja.

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 15:57   #29
futuba
Nytt Medlem
 
futuba sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4
futuba er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Jeg vet om flere kroppsbyggere som benytter seg av ketogene dietter frem mot konkurranser, en av de kjente norske er f.eks Tommi Thorvildsen.
For min egen del er jeg på en slik diett nå frem mot våren 09, så får vi se om jeg blir klar for scenen. En stor fordel med en slik diett er at man får i seg fett, som er meget viktig for dannelsen av testosteron i kroppen. Dette hormonet er jo veldig viktig når det gjelder muskeloppbygging.
Et minus er at man føler seg mer "flat" i muskulaturen enn om man har karbo i kroppen, men det betyr ikke at musklene blir mindre. Etter min diettstart i oktober har faktisk vekten holdt seg rimelig godt, ca 3-4kg ned, mens midjen har gått inn over 7cm på samme tid. Det blir spennende å se fremover.

futuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogene dietter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Hvor mange karber trenger hjernen når man ikke er i ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 5 19-08-07 19:54
I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp! Thorwald Spørsmål og svar 34 08-08-07 19:04
Er jeg i ketose??? NettaMamma Induksjonen 3 08-12-04 21:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no