Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Advarer mot lavkarbotrenden

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 13:56   #26
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Advarer mot lavkarbotrenden

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Here we go again ...

http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...cle4173773.ece

Kjedet meg på jobb på freddan' (noen som kjenner seg igjen) og tenkte jeg skulle skrive et innlegg istedetfor å bare lese her inne.

Her er retningslinjene: pdf lenke

Og her er listen over mulige interessekonflikter (som ESC selv har listet) på de som har laget disse "nye" retningslinjene: pdflenke

(Spoiler: det er mange som vil tape mye penger hvis legemiddelindustrien ikke selger like mye piller lenger...)

macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:03   #27
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Advarer mot lavkarbotrenden

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Du spiste ikke lavkarbo da du fikk hjertesvikt? Det er jo et argument, les bøkene om den store kolesterolbedraget, forlaget lille måne f. Eks. Skift til en hjertelege som er oppdatert på dette, de blir flere.
Det er mye og lese, les den store matrevolusjonen av dr. Eenfeldt f.eks. Viten gir deg argumenter og trygghet på at du nå spiser for helsen.

Hjertesvikten den gang var ikke relatert til kosthold eller vekt, men en svangerskapskomplikasjon. Jeg følges opp av kardiolog som er spesialist på dette på Riksen, så kan nok ikke bare skifte lege.

Men skal lese foreslått literatur!

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:31   #28
Johnny_b_good
Medlem
 
Johnny_b_good sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Arendal
Alder: 42
Innlegg: 130
Johnny_b_good er på en erverdig vei

Sv: Advarer mot lavkarbotrenden

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

(Spoiler: det er mange som vil tape mye penger hvis legemiddelindustrien ikke selger like mye piller lenger...)

Det kan jo virke som at det er en industri som pøver å gjøre folk sykere for å selv tjene mer med påskudd av å bedre folks helse. En ser jo dette overalt egentlig. Mye symptombehandling men lite på årsaker. Om en behandlet årsakene ville man jo være frisk og ikke trenge legemidler.

__________________


Johnny_b_good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heimelaga Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:16   #29
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Advarer mot lavkarbotrenden

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Er jo litt morsom ingress, da... "Såkalt steinalderkost med egg, bacon og mye fett er ikke bra for hjertet, slår nye retningslinjer fast."

Fordi retningslinjer kan fastslå at noko er fakta, liksom? LOL.

Ja, den la jeg også merke til.

Har sett liknende flere ganger, folk som "slår fast" eller refererer til at det er "fastslått" dersom en guru har sagt noe, da ER det liksom sånn. Som om de kan definere virkeligheten. Tror ikke slike skjønner hva skikkelig forskning er.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fant denne artikkelen som advarer mot ketolyse Pruttilutt Generell diskusjon 2 07-03-11 19:42
Advarer mot ketolysekuren ... somaya Nyheter / media 5 19-02-10 14:14
Svensk professor advarer mot is hanne42 Nyheter / media 9 06-06-09 22:11
Dagbladet: Advarer mot lettbrus Sondre Nyheter / media 6 30-07-07 20:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no