Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Ser dere Jordmødrene på NRK?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-07, 21:13   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 16:21   #27
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

hehe så sjarmerende små barn er

Jeg har aldri vært spesielt redd for å føde(ikke at jeg noen gang har prøvd men...) Jeg tror det har å gjøre med at jeg alltid har fått hørt av mamma at "ja det kjennes, men det er den naturligste ting i verden, så da tåler man de smertene den tiden det står på"

I tilegg har jeg jo jobbet på kuvøseavdelingen og vært så heldig å fått sett noen fødsler (de fleste av de keisersnitt) og jeg var med på fødselen til tantebarnet mitt... helt fantastisk, og jeg er langt fra redd for å føde
I fjor kom jeg faktisk inn på jordmorstudiet, men kunne ikke starte studiene pga sykdom. Kjempetrist, for jordmor var den store drømmen...

Men jeg har desverre ikke fått sett denne serien enda.. må sette meg ned å gjøre det en dag tror jeg.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 16:24   #28
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

For min del har redselen absolutt ingenting med smertene å gjøre ... kan ikke helt forklare det, men det vil ihvertfall være veldig viktig for meg hvem jeg har rundt meg når jeg skal føde - at det er noen jeg kjenner, og som tar hensyn til mine behov.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 16:53   #29
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

For min del har redselen absolutt ingenting med smertene å gjøre ... kan ikke helt forklare det, men det vil ihvertfall være veldig viktig for meg hvem jeg har rundt meg når jeg skal føde - at det er noen jeg kjenner, og som tar hensyn til mine behov.

Det er så klart mye bedre å føde i en rolig fødestue, med god behagelig stemning, enn en fødestue hvor det forventes at det er noe galt eller er en stresset stemning... I tilegg er det en veldig privat opplevelse, og man viser jo på en måte frem sine mest intime kroppsdeler. Jeg hadde feks aldri blitt med søsteren min dersom det ikek var noe hun ønsket. Det var hun som spurte meg...
Men som alle andre ting jeg aldri har vært borti, så tror jeg nok jeg hadde vært nervøs for fødselen viss jeg var gravid, selv om jeg ikke tror jeg hadde vært direkte redd...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 17:19   #30
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Mm. Det der med det private og å "brette seg ut" er en stor del av det ... Det er en merkelig følelse det at de intime delene av en plutselig skal forvandle seg til det det blir under en fødsel ...

Men det er jo nettopp det rolige og fine og gode ved det man får et innblikk i på "Jordmødrene" - selv om de også viser det som ikke er så bra ... Det er flott

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 17:31   #31
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

må sies at veldig mange mister mye av blueferdigheten sin etter en fødsel også da har sett mange nybakte mødre valsende ute i gangen på barselavd med puppene freme og i bare nettingtrusa

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 17:32   #32
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

må sies at veldig mange mister mye av blueferdigheten sin etter en fødsel også da har sett mange nybakte mødre valsende ute i gangen på barselavd med puppene freme og i bare nettingtrusa

Oi oi

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 12:34   #33
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

må sies at veldig mange mister mye av blueferdigheten sin etter en fødsel også da har sett mange nybakte mødre valsende ute i gangen på barselavd med puppene freme og i bare nettingtrusa


Hahaha... Sant det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 15:16   #34
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

må sies at veldig mange mister mye av blueferdigheten sin etter en fødsel også da har sett mange nybakte mødre valsende ute i gangen på barselavd med puppene freme og i bare nettingtrusa

Ja, jeg så en som vandra rundt på vei til besøksrommet, med besøket på slep, kun iført nettingtruse og sykehusskjorte. Hvor ble det av buksa?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 18:06   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Mm. Det der med det private og å "brette seg ut" er en stor del av det ... Det er en merkelig følelse det at de intime delene av en plutselig skal forvandle seg til det det blir under en fødsel ...

Jeg trodde jeg skulle daue bare av tanken på å brette meg ut på den måten, men tro meg - når du er midt oppi det så driter du faktisk i det. Rart det der. Jeg skulle iallfall ha på meg så mye klær jeg kunne, men det endte med at jeg reiv av meg nesten alt i sinne fordi jeg ble så varm og hadde så vondt. Brydde meg en halv meter om hvem som så både pupper og sprengt høne. Min bestevenninne (i tillegg til min mann) var med på fødselen og jeg grudde meg bittelitt til å vise henne hele pakken, men det endte faktisk med at jeg ba henne reise seg opp og stå mellom beina mine omtrent og se når barnet kom ut (for jeg visste at hun selv ønsket det, hun drømmer om å bli jordmor).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:53   #36
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Brydde meg en halv meter om hvem som så både pupper og sprengt høne.

Herlig!! ...og veldig sant!! (både at man driter i det, og at høna er sprengt... - den kunne tolkes begge veier så jeg...)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
vektnedgang og selvfølelse firth Mer enn 30 kg overvekt 55 24-07-06 13:43
hvor mange av dere bruker MCT-olja snoopygirl Kosttilskudd 22 25-04-06 23:42
Antioksidanter - bryr dere dere? mofe Generell ernæringsdebatt 8 31-08-05 08:30
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no