Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-09, 13:37   #26
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Bry dere ikke om kritikken til enkelte som kommer med spydige hentydninger her inne på denne tråden. De går igjen stort sett på alle nye tråder , kritiserer andres innlegg , mat og mål . Stå på sammen dere klarer det . Jeg måtte bare svare når jeg så de var inne her på denne nye tråden også. Jeg har gitt opp , tror ikke de liker nye , de må elske å kritisere andres mål.


Det virker ikke som om du har fått med deg at dette er et diskusjonsforum?

Hvis alle bifaller alle innfall alltid med smileys og gode lykkeønskninger blir det ikke mye diskusjon. Jeg syns i tillegg at din terskel for å kalle et innlegg for spydig er svært lav. Jeg syns disse innleggene du reagerer på er både fornuftige og høflig gjennomtenkte.

Du må huske på at forumets medlemmer sitter på svært mye praktisk erfaring. Hvis du kun må omgi deg med mennesker som er 100% enige med deg selv hele tiden burde du starte et eget forum med strenge medlemskriterier.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:41   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

de må elske å kritisere andres mål ikke la de ødelegge motivasjon deres.

Såvidt jeg kan se er det noen som har kommet med inspill i forhold til å lage seg alt for store forhåpninger. Det er ti-talls kanskje hundretalls personer som starter opp hvert år her inne med alt for høye mål og forventninger og som ender opp mer demotivert og med flere kilo enn de startet (gjelder for øvrig alle kurer). At de som har erfaring og har holdt på en stund deler sine erfaringer har vel ingenting med at de hater nybegynnere å gjøre?
For egen del syns jeg det er flott hver gang det kommer nye motiverte medlemmer, men for de som tror dette er en mirakelkur så er det sundt med litt reality check tror jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:59   #28
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Bry dere ikke om kritikken til enkelte som kommer med spydige hentydninger her inne på denne tråden. De går igjen stort sett på alle nye tråder , kritiserer andres innlegg , mat og mål . Stå på sammen dere klarer det . Jeg måtte bare svare når jeg så de var inne her på denne nye tråden også. Jeg har gitt opp , tror ikke de liker nye , de må elske å kritisere andres mål ikke la de ødelegge motivasjon deres. De holdt på å ødelegge min,men så bestemte jeg meg at jeg skulle vise de.

Høh

Kan ikke se noen sarkasme eller spydige hentydninger her. Heller ingen forsøk på å ødelegge motivasjon. Bare et par gode råd ifht. målsetninger. Mitt poeng var da bare å si at det må da være bedre å ha mål som man selv kan styre om man oppnår eller ikke.

Jeg tror ikke det er noen som ønsker å ødelegge for andre her. Vi er alle i samme båt. Så om det kommer noen råd, spørsmål eller (velment) kritikk, så er det ikke annet enn godt ment.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:09   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Jeg er kanskje kynisk, jeg har ikke sett en eneste spydig kommentar i denne tråden. Kun velmente råd.
Det er nemlig ikke slik at man kan si til kroppen sin at: Denne måneden skal du gå ned 5kg. For det er ikke slik det fungerer, mulig på lavkalori, men ikke på lavkarbo /høyfett.

Man kan håpe på å gå ned 5kg, det gjør jeg også, selv om jeg synes det er mye mere realistisk å tro at jeg går ned 2kg denne måneden. Det er også mulig at jeg står stille i 4 uker pgså, kroppen fikser dette sjøl.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:31   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Ønsker dere lykke til

Og om kroppen ikke skulle gi dere akkurat det vekttapet dere ønsker, så husk at dere gjør noe veldig godt for kroppen, uansett

Ikke bry dere om sånne som "kupper" tråder med sure bemerkninger som ikke har noe med deres mål å gjøre

på dere!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:04   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Bry dere ikke om kritikken til enkelte som kommer med spydige hentydninger her inne på denne tråden. De går igjen stort sett på alle nye tråder , kritiserer andres innlegg , mat og mål . Stå på sammen dere klarer det . Jeg måtte bare svare når jeg så de var inne her på denne nye tråden også. Jeg har gitt opp , tror ikke de liker nye , de må elske å kritisere andres mål ikke la de ødelegge motivasjon deres. De holdt på å ødelegge min,men så bestemte jeg meg at jeg skulle vise de.

Unnskyld meg! Hvor har noen kritisert eller vært spydig?
Har det slått deg at flere av oss som har holdt på med dette kostholdet en stund, lest og erfart en del ting faktisk har en del verdifull kunnskap å dele?
Jeg, og de som har respondert i denne tråden bruker faktisk en del tid hver dag på å hjelpe nye tilskudd på forumet, og tro meg, vi er glade for alle som kommer hit og er interessert i kostholdet vi brenner for.
Dét det er snakk om er at det faktisk kan være både demoraliserende og ødeleggende for mitivasjonen å sette seg et mål om et spesifikt antall kilo innenfor et visst tidsrom. 10 kg før jul, 3 kg før påske, 5 kg før sommerferien; vi har alle vært der, og det er nettopp på det grunnlag at dette blir skrevet, ikke fordi vi ikke liker dere, men fordi vi ikke ønsker at folk setter seg mål som kanskje er urealistiske, blir skuffede og gir opp. Hvem vinner noe som helst på det?

Jeg synes det er ganske unødvendig å komme med sånne kommentarer som dette, det er dessverre sånne ting som får meg til å miste litt lysten på å hjelpe folk med det de lurer på ...

Ellers ønsker jeg alle masse lykke til! Dere har tatt et vidunderlig godt valg for kroppen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:14   #32
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Bry dere ikke om kritikken til enkelte som kommer med spydige hentydninger her inne på denne tråden.

Da tror jeg vi leser tråder og meninger med helt forskjellige briller.

Det er lurt å sette seg oppnåelige mål. Dersom man ønsker å oppnå suksess og faktisk også føle suksessen en opplever. Det er litt dumt å sette seg som mål å gå ned 5 kg for så å oppleve at en bare gikk ned 4.5 kg. Og i seg selv, så er jo 4.5 kg suksess, og veldig bra, og så frarøver en seg selv muligheten over å feire det ved at man misslykkes i å nå det uforutsigbare målet.

Når man skal sette seg mål, så er det lurt å sette seg mål man kan kontrollere. Som i et hovedmål som sier "Jeg skal gå ned 8 kg. Og så lager man seg delmål for oppnåelse at: "Jeg skal gjøre alt etter boken hver dag i en måned" og se hva resultatet av det blir. Det kan man kontrollere. Man kan gi seg selv en stjerne på et skjema hver dag en faktisk har klart det, og ved slutten av måneden, så kan en se at en har gjort noe riktig for helsen sin hver dag og vært skikkelig flink. Så kan man se hva det har gjort på vekten og glede seg over det.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:15   #33
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dét det er snakk om er at det faktisk kan være både demoraliserende og ødeleggende for motivasjonen å sette seg et mål om et spesifikt antall kilo innenfor et visst tidsrom. 10 kg før jul, 3 kg før påske, 5 kg før sommerferien; vi har alle vært der, og det er nettopp på det grunnlag at dette blir skrevet, ikke fordi vi ikke liker dere, men fordi vi ikke ønsker at folk setter seg mål som kanskje er urealistiske, blir skuffede og gir opp. Hvem vinner noe som helst på det?

Der sa du det mye bedre enn meg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 18:03   #34
Lusketusk
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 16
Lusketusk er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Kira Bowlers, her.

....er vel mest redd for at jeg ikke skal holde ut uten sukkeret da Elsker alt sånt....og tror jeg kommer til å bli veldig sur og grinete uten....

Jeg trodde også at det skulle bli vanskelig... Men etter en uke i ketose har jeg rett og slett slutta å tenke på det! Jeg har liksom ikke behov for det! Selv om jeg fikk "vann i munnen" da jeg kikka i sjokoladehylla på coop'en...
Sur og grinete har jeg absolutt ikke vært! Har aldri hatt så mye energi og godt humør jeg..

Lusketusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:13   #35
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?


Da er jeg i ketose igjen!
Handlet inn de vante varene i sted, og ser frem til å føle meg så bra som jeg pleier på slik mat.

En kommentar til uenigheten rundt mål og mening: jeg tenker at dette er svært individuelt, hva man har bruk for og hva som motiverer den enkelte. Ingen eier sannheten. Ikke her heller. For noen funker det å ha konkrete kilomål, for andre ikke. Så enkelt. Ikke noe rett eller galt.

Lykke til alle sammen, kilomål eller ei.

Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:28   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Pocahontas, her.


En kommentar til uenigheten rundt mål og mening: jeg tenker at dette er svært individuelt, hva man har bruk for og hva som motiverer den enkelte. Ingen eier sannheten. Ikke her heller. For noen funker det å ha konkrete kilomål, for andre ikke. Så enkelt. Ikke noe rett eller galt.

Det er sant det, så lenge ingen tror at noen har en negativ agende ved å gi råd ut fra egne erfaringer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:54   #37
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Pocahontas, her.


For noen funker det å ha konkrete kilomål, for andre ikke. Så enkelt. Ikke noe rett eller galt.

Uenigheten dreier seg vel ikke om kilomål i seg selv, men kilomål i forhold til en kort tidsramme som f.eks. en måned. Det synes å være brede og solide erfaringer for at det rett og slett er umulig, urealistisk, ugjennomførbart og derfor faktisk – galt.

Men ellers er jeg generelt enig i at vi er ulike og at vi må respektere at det er ulikt hva som funker for den enkelte …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:01   #38
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Jeg har kommet til det stadiet der jeg har forstått at kroppen min gjør dette på sin egen måte. Det eneste jeg kan hjelpe til med er å være streng mot meg selv når det gjelder det jeg spiser. Hva kroppen min skal ned i løpet av denne måneden aner jeg ikke, for det bestemmer den tydeligvis selv! Derfor kan jeg ikke slenge meg med selvom jeg skulle ønske at jeg kunne sette meg et 5kgs mål for denne måneden og faktisk være ferdig slanket! Det jeg gjorde i steden var å slenge meg med på fettfestivalen. På den måten kan jeg hjelpe kroppen min med å kvitte seg med de siste kiloene, men alikevel slippe å stresse med at jeg burde nå det og det målet på antall kilo. Nå er det kun jeg og viljestyrken min som konkurerer. Ikke jeg mot kroppen og vekta. Deilig befriende!

Ønsker dere lykke til alikevel. Litt konkurranse er ikke å forakte!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 16:21   #39
hegemora
Juniormedlem
 
hegemora sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Jæren
Innlegg: 17
hegemora er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Hei!
Jeg begynte på Ketolysekuren i går, og vil gjerne være med i "klubben".
Er helt ny når det gjelder "lavkarbofilosofi", men håper, og tror dette er det rette for meg.. Vet ikke helt hvor mye jeg kan forvente å gå ned, og hvor fort, men jeg har et mål om 14 kg, så får vi se hvor lang tid det tar
Gleder meg til å "bli kjent" med dere...

Klem fra Hege

__________________


hegemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 15:55   #40
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Uenigheten dreier seg vel ikke om kilomål i seg selv, men kilomål i forhold til en kort tidsramme som f.eks. en måned. Det synes å være brede og solide erfaringer for at det rett og slett er umulig, urealistisk, ugjennomførbart og derfor faktisk – galt.

Men ellers er jeg generelt enig i at vi er ulike og at vi må respektere at det er ulikt hva som funker for den enkelte …

Det er helt uproblematisk å sette seg kilomål per uke, per måned eller per år. For noen virker en måte å motivere seg på, for andre virker en annen.

Noen kan tilogmed bli motivert til å mosjonere en god del i tillegg til kosten ved et slikt mål, og dersom vekten blir hengende etter så kan man mosjonere mer. Andre kan bli motivert til å spise litt mindre over en så kort tid som en måned og dermed gå ned.

Tror det er viktig at folk skiller mellom en kur og en livsstil. Hvis noen vil gjøre et ekstra tak på en kur og ha et månedsmål er det ingen grunn til å tvile på at de skal klare det. Med et fornuftig kosthold er det ikke mange treningsøkter som skal til før man er ned 4-5 kilo. I motsetning til kuren har man livsstilen. Da er det lite hensiktsmessig å snakke om et månedsmål siden fokus er på resten av livet.

Når man her snakker om en tidsperiode på en mnd er det helt åpenbart at folk sikter til en kur og da er fire-fem kilo ikke noe problem for mange. Så kan man heller åpne en ny tråd hvor man diskuterer hva man skal gjøre når kuren er ferdig.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:32   #41
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Det er helt uproblematisk å sette seg kilomål per uke, per måned eller per år.

Jeg vil ikke si det er helt uproblematisk. Det var slike kilomål som gjorde at jeg begynte å kaste opp mat og nærmest utviklet bulimi i tenårene. Jeg syns det er helt bak mål å oppfordre ti den type "bestemmelse" over egen kropp.

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Med et fornuftig kosthold er det ikke mange treningsøkter som skal til før man er ned 4-5 kilo.

Ikke? Fotell meg hva slags kosthold da. Jeg trener fire dager i uka, og spiser ketolysekost, og har brukt siden februar på mindre enn fem kg. Du glemmer den viktige faktoren at alle kropper er forskjellige, og at menn generellt har lettere for å gå ned enn kvinner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:10   #42
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil ikke si det er helt uproblematisk. Det var slike kilomål som gjorde at jeg begynte å kaste opp mat og nærmest utviklet bulimi i tenårene. Jeg syns det er helt bak mål å oppfordre ti den type "bestemmelse" over egen kropp.

Ikke? Fotell meg hva slags kosthold da. Jeg trener fire dager i uka, og spiser ketolysekost, og har brukt siden februar på mindre enn fem kg. Du glemmer den viktige faktoren at alle kropper er forskjellige, og at menn generellt har lettere for å gå ned enn kvinner.

"Fornuftig kosthold" inkluderer ikke oppkast i min bok.

Og tvert imot husket jeg den viktige faktoren at folk er forskjellige. Derfor mener jeg det er feil at noen skal fortelle andre hva de skal ha som mål eller ikke uten at man vet noenting om disse personene. Noen blir motivert av en klapp på skulderen, andre blir motivert av et konkret mål over en konkret tidsperiode.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:46   #43
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Hei!
Får jeg være med på denne tråden?
Jeg begynte med dette kostholdet i begynnelsen av uka, er på min dag 4 nå. Jeg har ikke fått boka mi, eller pakken med sticksen og alle vitaminene som fulgte med enda, men jeg prøver nå selv om. Er litt spent på nå fremover ja
Aner ikke om jeg er i ketose da, men det viktigste for meg er åfå roen til å prøve. Setter meg ikke noen spesielle mål, for jeg aner ikke hva jeg kan forvente! Men dette blir bra, ser frem til min første helg i ketolyse-kuren(søthungeren min er borte!)

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 09:55   #44
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Siden jeg har veiedag på søndager, melder jeg vektendringer i dag. Jeg har gått ned 1,4 kilo denne uka (selv med seminar to dager der jeg gikk opp 500 gram) og er superfornøyd.

Jeg har nå vært i ketose i 7 uker og gått ned 8,6 kilo, fra 73,5 til 64,9. Nedgangen har gått litt i rykk og napp:
Uke 1: 4 kilo ned
Uke 2: 1 kilo ned
Uke 3: 1 kilo ned
Uke 4: 1,3 kilo ned
Uke 5: 300 gram opp (mensen)
Uke 6: 200 gram ned
Uke 7: 1,4 kilo ned

Målet mitt er 60-61 kilo (jeg er 166 cm høy).

I dag har jeg spist egg&bacon til frokost. Skal ha en lett lunsj, og til middag blir det pinnekjøtt... på tilbud på Meny til 49 kr/kiloen!

Ha en fin uke alle sammen.

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 11:10   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

(...) og til middag blir det pinnekjøtt... på tilbud på Meny til 49 kr/kiloen!

Er dette et tilbud som gjelder alle Meny-butikker? Jeg bor ikke langt unna Meny på Ringnes park, som forresten er en drøm av en butikk, elsker ferskvarediskfolka der

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 14:26   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Meny på Ringnes park, som forresten er en drøm av en butikk, elsker ferskvarediskfolka der

Syns du? Jeg har spurtet gjennom der et par ganger i forbindelse med trening på Elixia'n der oppe, og hver gang jeg har spurt noen om noe har de sett himmelfalne ut og stotret fram uforståelige ting. Stort sett henger de i klikker og prater om festing og kjærester. Syns jeg da. Forøvrig er det svindyrt der, dyrere enn meny Brobekk og Grønland feks...
Men den er jo uansett lysår bedre enn den litt slitne Icabutikken på Løkka....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 15:22   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Syns du? Jeg har spurtet gjennom der et par ganger i forbindelse med trening på Elixia'n der oppe, og hver gang jeg har spurt noen om noe har de sett himmelfalne ut og stotret fram uforståelige ting. Stort sett henger de i klikker og prater om festing og kjærester. Syns jeg da. Forøvrig er det svindyrt der, dyrere enn meny Brobekk og Grønland feks...
Men den er jo uansett lysår bedre enn den litt slitne Icabutikken på Løkka....

Da må du ha snakka med feil folk, det er en mann som jobber der, kutter opp kjøtt og sånn som har en yrkestolthet som er nærmest rørende. Jo visst er det dyrt, men det er så pent der Og godt utvalg. Jeg handla ribbe der for en ukes tid siden, og fikk service så det holdt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:15   #48
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

For meg funker det aller best om jeg ligger på et lavt karboinntak (10-15 karbs per dag) samt tenker litt over kaloriinntaket, men jeg har ikke noe nøyaktig tall på hvor mange kalorier jeg får i meg.

Jeg blir gjerne med på å få av meg 5 kilo denne måneden, men jeg skal jo ned mye, mye mer enn det

Siden 31 mai har jeg gått ned 1,8 kg, så kanskje det til og med blir mer enn 5 kg også, men 5 kg SKAL i hvert fall av!!

Og, grunnen til at jeg blir med er fordi jeg vet at om jeg setter meg et slikt mål blir jeg enda mer motivert til å IKKE sprekke. Om jeg ikke når målet, og bare går ned 2-3 kg gjør ikke det noen verdens ting, så lenge jeg vet jeg har holdt meg til den kosten jeg skal. Hvor mange kilo jeg går ned er ikke det som har hovedfokuset, men for å unngå sprekker så hjelper det som sagt med slike mål for meg

Jeg har også flere ganger regna ut snittnedgangen jeg har per uke, for så å se hvor mange uker det er igjen til jeg har nådd målet mitt, dersom jeg følger nedgangskurven slik den har vært til nå. Jeg VET at det vil gå seinere etterhvert og jeg VET at det nok er veldig urealistisk at jeg når idealvekta innen 35 uker, slik som mine kalkuleringer ut fra nedgangen jeg har hatt til nå tilsier, men det gjør ikke noe. For MEG er det motiverende

__________________



Sist redigert av Sassy88 : 08-06-09 kl 22:31.
Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:29   #49
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 43
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Jeg henger meg på denne tråden. Har gått på ketolyse i over ett år og vet at 5 kilo på 1 mnd er i overkant for min del. Jeg nærmer meg målet, men har 5 kilo igjen. De siste ukene har det gått tregt og jeg forventer meg 2-3 kilo i juni. Da er jeg superfornøyd. Jeg skal ned de siste 5 uansett, men bruker tiden i juli også.
Har funnet ut at jeg kan spise litt jordbær og da føler jeg at jeg får smaken på sommeren jeg også.. Deilig.

Vi holder hverandre oppdatert på kiloene. Jeg har veiedag onsdager, og dagens vekt er: 61,6.
Da får vi se hva vekten viser på onsdag. De siste ukene har jeg gått ned ca 400 gram i uka, og jeg forventer ikke mer nå som jeg har så lite igjen. Det som er hyggelig er at jeg går ned cm rundt livet!!! Dødsdigg og da spiller ikke kiloene så mye rolle!!

Ha en fortreffelig dag i det nydelige været!

Blir så utrolig frustrert...
Synes jeg er så flink med maten at jeg fortjener bedre nedgang enn det jeg har hatt i det siste. For 8 dager siden var jeg 61,6 kilo og i dag er jeg 61,9... HVORFOR???

Jeg er matlei, diettlei og så vanvittig klar for å gå ned de siste 5 kiloene, men jeg skjønner jo at med dette tempoet er jeg ikke ferdig før til jul 2010...
Blir så vanvittig frustrert.
Har gått på ketolys siden mai 2008 og gått ned tilsammen 13,5 kilo. Jeg har mistet 18% av min totale kroppsvekt, men er så klar for å bli ferdig.
Det eneste jeg ikke er fornøyd med er magen. Går ned alle andre steder (i cm) enn rundt magen.

Trenger støtte og gode råd nå folkens!
TAKK

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 07:14   #50
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?

Hei Tulla

noen råd, som er velprøvde her inne:
1. Sjekk om du spiser/drikker noen partystoppere. Dette kan være fløte, ost, kunstig søting, kornprodukter... you name it. Ta bort en av disse og prøv deg uten noen dager. Deretter en annen. Gjør et lite forskningsprosjekt. Jeg kuttet ut all brus (drakk ett glass pepsimax om dagen bare) og da løsnet det for meg. Samboeren begynte å spise røkelaks i stedet for bacon til frokost og da gikk han ned mer.
2. Sjekk om du virkelig er overvektig lenger. Har du BMI på 23 eller mindre? Du skriver ikke hvor høy du er. Er du høyere enn ca 165 er du slank når du veier 61,9. Da er det ikke sikkert det er så lett å gå ned mer.
3. Har du eggløsning eller mensen eller stresser du (det virker slik ) så stopper det gjerne opp.
4. Noen hiver vekta og bruker målebåndet. Prøv det noen uker.
5. Trener du nok? Mange anbefaler minst 30 minutter trening daglig for å oppnå optimal vektnedgang. Jeg trener ganske hardt fem dager i uka.
6. Spiser du salt mat? Jeg gikk opp et halvt kilo siden jeg spiste pinnekjøtt på søndag. Bacon er salt. Baconcrisp er salt. Masse pålegg har salt i seg.
7. Drikker du nok? Prøv å drikke minst to liter vann i løpet av dagen. Noen holder seg unna te og kaffe.
8. Tenker du bare på mat og vekt? Dette er veldig usunt og veldig kjedelig for alle rundt deg. Finn på noe å gjøre, gjerne med kroppen, eller hjelp andre mennesker slik at fokuset kommer vekk fra deg selv.
9. Spiser du for mange karbohydrater?

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10.7 kg på en måned med Kimkins! Sugarpill Andre dietter 31 20-02-08 00:52
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11
Billig sydentur for en person i juni? mofe Generell diskusjon 33 23-05-07 09:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no