Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Menstruasjon og slanking

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-05, 12:32   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av Roxira

Blir nok veldig mange fornøyde herremenn rundt verden da.. Hehe...

Og desperate kvine mennesker... hihi...

Ja ikke sant... men de gutta ordner da litt opp på egenhånd også de da

nei man må vell bare finne noe som passer for hver enkelt, enten det er computer, sprøyte, plaster eller piller av forskjellige slag. Bare så synd at stort sett alle prevansjonsmidler er beregnet på jenter. Hvorfor skal vi ha i oss alle de kunstige hormonene? kan ikke noen finne opp en p-pille for gutter da???

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 12:43   #27
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Skjønner ikke at du tør å ha horminspiral jeg Mum, jeg blånekter å tilføre kroppen min hormoner når jeg vet hvor mye tull det er med dem jeg allerede har. Kobberspiralen har fungert utmerket.

Jeg ble anbefalt den av gynekologen min, og du vet jo hvem hun er. Dvs. hun sa jeg hadde valget mellom kobber og hormonspriral. Valgte derfor hormon, pga. familiære forhold (alle damene i familien blør veldig mye, unnskyld detaljene, og alle har opplevd ekstrem forverring med kobberspiral). Siden jeg allerede var plaget med dette, så følte jeg ikke for å oppleve disse forverringene. Er superfornøyd.

Ang. p-sprøyter så bør dere være veldig sikre på å ikke ønske barn på en stund. Flere kan streve opp mot to år etter at de sluttet med sprøytene og fortsatt ikke bli gravide. Så jeg vet at legene her i kommunen fraråder den til unge kvinner som ønsker barn, ønsker flere barn. I tillegg kommer det med at den virkningen sitter i kroppen i 3 mnd`er (samt bivirkningene også).

Med hormonspiral så er effekten av hormonene ute 2 dager etter at den er tatt ut, med kobberspiral med en gang.

Med p-ring så er visst dosene mye mindre enn p-piller, fordi de virker lokalt, ikke via hele systemet. Her sakset fra felleskatalogen ang. nuvaring: Egenskaper: Klassifisering: Lavdosert østrogen/gestagen monofasisk kombinasjonspreparat. Ringen frigir gjennomsnittlig 120 µg etonogestrel og 15 µg etinyløstradiol per 24 timer.

Til sammenligning inneholder Yasmin hele 30 µg etinyløstradiol pr tbl, altså det dobbelte.

Ikke enkelt dette, så enhver av oss må vel finne det som passer oss best.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 12:44   #28
Roxira
Juniormedlem
 
Roxira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 17
Roxira er på en erverdig vei

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Ja ikke sant... men de gutta ordner da litt opp på egenhånd også de da

nei man må vell bare finne noe som passer for hver enkelt, enten det er computer, sprøyte, plaster eller piller av forskjellige slag. Bare så synd at stort sett alle prevansjonsmidler er beregnet på jenter. Hvorfor skal vi ha i oss alle de kunstige hormonene? kan ikke noen finne opp en p-pille for gutter da???

Har det ikke vært snakk om at det skulle komme en p-pille for menn? Mener jeg har hørt noe om det...
Eller var det bare ønske tenkning... Hehe..

__________________
Roxira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 13:21   #29
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Menstrasjon og slanking

Jeg kjører sikreste som finnes jeg. PCOS.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 13:31   #30
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg kjører sikreste som finnes jeg. PCOS.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 15:59   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Menstrasjon og slanking

*sukk* ja jeg er så "heldig" at jeg ikke har eggløsning lenger, så nå trenger jeg ikke slikt som piller og spiral..... (sistenevnte skal få sitte i en stund til for sikkerhets skyld). Men nå må jeg muligens hive innpå med hormoner allikevel pga overgangsalder.... *sukk* Har ikke spesielt lyst til å ta hromoner jeg legger på meg av. Men må før eller siden velge mellom nattesøvn og vektøkning....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 16:31   #32
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg har hørt at mange har mye trøbbel med vekt og depresjoner når de går på Trionetta, og at det er en "amatørpille" som gis til tenåringer.. Og at folk har fått det mye bedre når de har gått over til andre merker.

Jeg gikk på Trionetta i tenårene, og var utrooolig humørsyk..

Jeg har gått på trionetta et år uten bivirkninger, men etter et opphold pga kyssesjuken, så har jeg ikke så bra erfaring med dem mer.
Hadde faktisk tenkt å lage en sånn tråd selv, for vurderer sterkt å bytte! Hvertfall etter å lest her nå..

Men nå er jeg helt på slutten av brettet, hvis jeg ikke rekker å få legetime før slutten på brettet, skal jeg bare drite i å begynne på et nytt brett? Og evt. ta en pillefri måned??

Er litt redd, for sist jeg tok opphold tok det tre måneder før den kom tilbake. Men dette var rett etter kyssesjuken, kan ha hatt en sammenheng men.. Jeg orker ikke å gå som et hormonellt pms-monster i tre måneder midt i juletida! Det er erfaringsmessig ikke bra! Var akkurat på denne tida i fjor jeg hadde opphold sist..(på TRE måneder)

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 17:31   #33
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Menstrasjon og slanking

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg kjører sikreste som finnes jeg. PCOS.

Det trodde jeg også. Men det ble nr 2 av det gitt.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 08:56   #34
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Menstrasjon og slanking

Hei alle sammen

Har gått på flere forskjellige p-piller opp gjennom tiden. Kan ikke sette spiral ettersom jeg har bakovervendt livmor. Da kan den nemlig skjære seg inn i bløtvevet.

Gikk på p-sprøyten i 2 år uten problemer. De sier at dersom du har hatt problemer, bivirkninger av vanlige p-piller, så bør en ikke prøve denne. Det eneste jeg ikke var fornøyd med, var at sprøyten må tas innen 5 dager i blødningsperioden hver tredje mnd. Og det var ikke alltid like lett siden jeg fikk den på fredagen og var ferdig på tirsdagen. Dvs tre dager å skaffe seg tid og avtale.

Det gikk nærmere tre mnd etter at jeg sluttet på sprøyten før jeg fikk menstrasjonen igjen. Men klager ikke. Synes at den alltid kommer ubeleilig.

Har fått vektøkning av alle p-pillene jeg har gått på. Så jeg synes ikke at det er noen forskjell på disse. Men det er vel forskjellig fra person til person.

Grunnen til at jeg idcet hele tatt sluttet på sprøyten var at jeg ønsket å være 2 år uten denne påvirkningen før jeg prøvde å bli gravid. Går på p-pillen nå, frem til vi bestemmer oss for at det passer.
-V-

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hjemmeside om slanking? Kanel Generell diskusjon 10 22-04-05 16:48
Hva er viktigst for å oppnå sine mål (slanking) Begod Generell diskusjon 1 29-04-04 12:46
Lindberg og slanking... Summer Dr Lindbergs 8 17-02-04 10:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no