Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 01:13   #26
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

kitt: kjempebra at du har slutta å røyke, håper du klarer det! Har vokst opp i en familie (og slekt) der alle - inkludert mamma, pappa, søster og etterhvert søsters kjæreste røkte. Mamma har alltid hatt skikkelig røykhoste og avogtil hostet hun så hun ikke kunne snakke, bare måtte hente seg vann,tenkte aldri mer over det før det kom frem for ca 4-5år siden at hun hadde kols. (vet ikke om hun hadde visst det lenge og ikke sagt det til meg siden jeg var "så ung eller om hun fikk vite det da.) Gav henne et røykesluttprogram i julegave til 2000kr, hun fikk dårlig samvittighet da hennes datter hadde sparet så mye på studielånet sitt til å kjøpe dette til henne - og med vilje og samvittighet pga alt jeg hadde brukt på henne - klarte hun å slutte, og nå to år senere er hun på et stadie lavere enn hun var før - hun klarer å gå opp trappa uten å ta pause midt i og alt er mye bedre.

Dette ble kanskje litt dypt, men jeg har det helt innpå meg, mamma kommer til å dø av kols liksom, folk som begynner å røyke IDAG er dumme De som prøver å slutte idag gjør den beste avgjørelsen de kan gjøre.


elian: kjempebra, stå på virker som det går fremover med deg hvis du har problemer med å drikke kan det hjelpe med flaske ja, vi har noen kjempelange glass som rommet 7dl (kan noen si IKEA? Alle tror vi setter frem vaser til dem når vi henter glassene..), der har jeg oppi fire isbiter og vann, tar en liten sup før jeg setter meg foran tv. Du kjenner bare plutselig at du bare MÅ ha mere. Sånn er det ihvertfall for meg..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:13   #27
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

...vi har noen kjempelange glass som rommet 7dl (kan noen si IKEA? Alle tror vi setter frem vaser til dem når vi henter glassene..),

De glassene har jeg også, Ella-A Jeg har også fått det blomstervasespørsmålet...! Heh.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:21   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

kitt: kjempebra at du har slutta å røyke, håper du klarer det! Har vokst opp i en familie (og slekt) der alle - inkludert mamma, pappa, søster og etterhvert søsters kjæreste røkte. Mamma har alltid hatt skikkelig røykhoste og avogtil hostet hun så hun ikke kunne snakke, bare måtte hente seg vann,tenkte aldri mer over det før det kom frem for ca 4-5år siden at hun hadde kols. (vet ikke om hun hadde visst det lenge og ikke sagt det til meg siden jeg var "så ung eller om hun fikk vite det da.) Gav henne et røykesluttprogram i julegave til 2000kr, hun fikk dårlig samvittighet da hennes datter hadde sparet så mye på studielånet sitt til å kjøpe dette til henne - og med vilje og samvittighet pga alt jeg hadde brukt på henne - klarte hun å slutte, og nå to år senere er hun på et stadie lavere enn hun var før - hun klarer å gå opp trappa uten å ta pause midt i og alt er mye bedre.
Dette ble kanskje litt dypt, men jeg har det helt innpå meg, mamma kommer til å dø av kols liksom, folk som begynner å røyke IDAG er dumme De som prøver å slutte idag gjør den beste avgjørelsen de kan gjøre.

Jeg har faktisk rukket å røyke i 25 år og det er skremmende.
Men jeg har ingen tegn på å være innrøyka, ingen røykhoste, stygg hud, brune fingre eller ekle tenner eller......
Har ikke verdens beste kondis, men fysioterapeuten som testet meg for et år siden sa at korrigert for røykingen hadde jeg kondis som alle andre 40 år gamle damer!

Er mer bekymret for gubben enn for meg selv. Han har røykhoste (og astma) og jeg sliter med å se for meg at jeg skal være privatsykepleier for en KOLS pasient i mange år. Han kommer nemlig til å ta den vanlige: Gjør ikke noe. Er gift med en sykepleier, jeg!

Så jeg slutter for oss begge!
Jeg har sluttet helt, han røyker fortsatt litt på jobben. Når han er tom for røyk, får han ingen lommepenger lengre og kan ikke røyke!
Nei, om han røyker 2-3 på jobb, er det ikke stort i forhold til 20-25 om dagen som før.
Så lenge han ikke røyker når han er sammen med meg, skal jeg ikke mase.
Enda!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:33   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Han kommer nemlig til å ta den vanlige: Gjør ikke noe. Er gift med en sykepleier, jeg!

Du får si du ikke får lov å ta med jobben hjem! Eller så får du omskolere deg, hvertfall på hjemme bane. Til reiseleder for familienf.eks?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:45   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du får si du ikke får lov å ta med jobben hjem! Eller så får du omskolere deg, hvertfall på hjemme bane. Til reiseleder for familienf.eks?

Det jeg sier når vi er på ferie etc og vil ha ungene til å være litt forsiktige er: Jeg er IKKE på jobb i dag!

Da gubben tok blindtarmen, skrev han seg ut på eget ansvar etter 36 timer, for.....
Han hadde jo en sykepleier hjemme!

Er egentlig på attføring og jobber i en kantine. Nå vil de jo også gjerne at jeg tar med meg jobben!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:34   #31
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det jeg sier når vi er på ferie etc og vil ha ungene til å være litt forsiktige er: Jeg er IKKE på jobb i dag!

Da gubben tok blindtarmen, skrev han seg ut på eget ansvar etter 36 timer, for.....
Han hadde jo en sykepleier hjemme!

Er egentlig på attføring og jobber i en kantine. Nå vil de jo også gjerne at jeg tar med meg jobben!

greit nok, att man vil gjøre alt for mannen sin. men GUD. det må være irreterende.

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:40   #32
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

greit nok, att man vil gjøre alt for mannen sin. men GUD. det må være irreterende.

Jeg gjør jo alt annet for han!
Er noe med at helsepersonell ikke burde ta seg av sin egen familie. Det har lett for å bli litt feil, på en måte!
Hjelpe til, være der, støtte, ......
Ja, men ikke ha ansvaret!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:43   #33
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Dagen i dag har gått like fnt som i går. Og i dag tror jeg at jeg får i meg 4 måltider også

Frokost: 3 skiver roastbiff, 4 skiver stekt bacon, 2 stekte egg

Lunsj: Stor salat! kinakål, ruccola, agurk, rød paprika, osteterninger, kyllingfilet i terninger stekt i Garam massala krydder. Olje fra fetaosten over

Middag: Blir maaaaange kyllingvinger

Kvelds: Må prøve å få i meg mer grønnsaker, så det blir vel en salat til tenker jeg.

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:50   #34
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Dagen i dag har gått like fnt som i går. Og i dag tror jeg at jeg får i meg 4 måltider også

Frokost: 3 skiver roastbiff, 4 skiver stekt bacon, 2 stekte egg

Lunsj: Stor salat! kinakål, ruccola, agurk, rød paprika, osteterninger, kyllingfilet i terninger stekt i Garam massala krydder. Olje fra fetaosten over

Middag: Blir maaaaange kyllingvinger

Kvelds: Må prøve å få i meg mer grønnsaker, så det blir vel en salat til tenker jeg.

Mmmmmmmmmmmmm, kyllingvinger!
Tror det må bli middag på torsdag når jeg begynner på`n igjen! Hadde nesten glemt hvor godt det er! Og helt lov!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:26   #35
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mmmmmmmmmmmmm, kyllingvinger!
Tror det må bli middag på torsdag når jeg begynner på`n igjen! Hadde nesten glemt hvor godt det er! Og helt lov!


Kanskje du vil komme på besøk??

Svigerinna mi jobber på Prior, og i går fikk vi en bestilling på 20 KILO vinger!!!!

Jeg undervurderte virkelig hvor mye 20kg var! Da jeg fikk det fant jeg ut at det var mer enn dattera mi på 6 år veier!! Tenkte likosm ikke at det var SÅÅÅ mye.... Betalte 240kr for det!

Fryseren er full kan du si

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:28   #36
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Kanskje du vil komme på besøk??

Svigerinna mi jobber på Prior, og i går fikk vi en bestilling på 20 KILO vinger!!!!

Jeg undervurderte virkelig hvor mye 20kg var! Da jeg fikk det fant jeg ut at det var mer enn dattera mi på 6 år veier!! Tenkte likosm ikke at det var SÅÅÅ mye.... Betalte 240kr for det!

Fryseren er full kan du si

Synd det er litt langt unna, selv om det går fort på den nye veien, da!

Elsker all mat av kylling, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:36   #37
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg gjør jo alt annet for han!
Er noe med at helsepersonell ikke burde ta seg av sin egen familie. Det har lett for å bli litt feil, på en måte!
Hjelpe til, være der, støtte, ......
Ja, men ikke ha ansvaret!

Da burde du si det til ham, så neste gang han blir syk, att
du har anna å gjøre, og ikke vil ha ansvaret!
han skjønner det sikkert da

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:57   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

Da burde du si det til ham, så neste gang han blir syk, att
du har anna å gjøre, og ikke vil ha ansvaret!
han skjønner det sikkert da

Lenge siden han var sånn "sykehus" syk nå, heldigvis. Har hintet en del om helsepersonell og egen familie og han forstår det veldig godt når det gjelder alle andre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:57   #39
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!

Vil bare ønske deg masse lykke til!!
Og gratulerer så mye med røykeslutt!!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dietter? Stinemoj PCOS og karbohydratkontroll 2 14-12-08 10:51
Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter Calvin Lavkarbo generelt 7 20-04-08 11:19
Dietter... lisbet Spørsmål og svar 0 07-02-07 16:27
lavkarbohydrat dietter mikeheal Lavkarbo generelt 1 21-11-04 18:28
Alt Du Vil Vite Om Dietter..... Nille Livets lyse side 0 27-05-04 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no