Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Birkebeinerløpet 2011

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 20:44   #26
IdaCaro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 17
IdaCaro er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Har lyst til å prøve meg på Halvbirken

Jeg løp jentebølgen tidligere i år for første gang og det gikk faktisk ganske bra. Tiden var jo ikke noe særlig fordi jeg løp litt fram og tilbake til kjente , men det var ganske morro å være med og jeg som egentlig har vondt i kneet til tider fikk ikke vondt i det hele tatt etterpå selv om løpet var på kun asfalt

Har jogget / løpt litt før i lysløyper, men nå trener jeg mest styrke og kondisjon med Jillian Michaels dvder og så trener jeg på spinningsykkel.

Tror dette kan bli gøy ! Skal først sjekke transport og tider og sånt, så skal jeg melde meg på
Blir også litt morro å motbevise "kostholds" forslaga dems som sier vi skal lade opp på karbo, å nei du ! Her blir det egg og bacon

IdaCaro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalorist Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:53   #27
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei!
Jeg skal ikke løpe Birken, men KK's 10 km den 15. oktober, greit om jeg slenger meg litt på her?
Løp iForms 5 km lørdag 18.06. Planen var å trene i forkant, men tida rant bort i eksamenslesing og annet...så jeg møtte utrent
Jeg gjennomførte, og endte på 38:59, og nå har jeg altså meldt meg på 10 km til høsten, sammen med en venninne. Er nok i dårligere form enn dere her inne, men man må jo starte et sted?
Vurderer også å melde meg på 10 km på Oslo Maraton, som er i slutten av september, hadde vært kjedelig om det lå en meter snø i oktober og løpet ble avlyst...

Har lasta ned løpeprogrammet til Grete Waitz som ligger på Oslo Maraton sine sider, veldig enkelt program som jeg har planer om å følge med å løpe man-ons-fre og andre aktiviteter i helgene.

Men det er mer motiverende med flere som trener løping, kunne godt tenkt meg å være her inne sammen med dere selv om jeg trener til et annet løp Går det greit?

Jeg trener også mot kk-mila, er motiverende å ha et løp å trene mot. Og 38.59 som utrent på 5 km, syns jeg virker som en veldig bra start.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:05   #28
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg trener også mot kk-mila, er motiverende å ha et løp å trene mot. Og 38.59 som utrent på 5 km, syns jeg virker som en veldig bra start.

Så moro!
Jeg merker at jeg har bedre utholdenhet etter at jeg begynte på lavkarbo, veldig motiverende!

I dag løp jeg Sognsvann rundt Medsols. De har løp hver onsdag kl 18 og man kan velge om man vil løpe 1, 2 eller 3 runder. Siste onsdag i mnd kan man også løpe 4-5-6 runder...pust og pes!!

Jeg løp en runde, ca 3,2km og kom inn på 26:10. Var litt tung i dag, og måtte gå mer og mer på slutten...men nå har jeg noe å måle meg mot for senere. Blir gøy å se fremgangen utover sommeren!

Vurderer du også Oslo Maratons 10 km, eller satser du kun på KK-mila?

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:11   #29
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Jeg vurderer å melde meg på halvamaraton på oslo maraton, men har ikke helt bestemt meg enda, å rett å slett se om jeg får tid. Men trnger noe å trene mot, og det meste jeg har løpt tidligere er 15 km, så hadde vært gøy å hatt det målet å strekke seg mot, men vet ikke helt om jeg tørr enda. Men kk-mila skal jeg være med på. Håpe været blir bra.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:32   #30
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg vurderer å melde meg på halvamaraton på oslo maraton, men har ikke helt bestemt meg enda, å rett å slett se om jeg får tid. Men trnger noe å trene mot, og det meste jeg har løpt tidligere er 15 km, så hadde vært gøy å hatt det målet å strekke seg mot, men vet ikke helt om jeg tørr enda. Men kk-mila skal jeg være med på. Håpe været blir bra.

OJ! Halvmaraton er sprekt!
Kanskje jeg er klar for det til neste år

Ja, håper det ikke er snø ennå!!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:58   #31
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Håper jeg klarer å gjennomfør, men virker utrolig langt.
Syns det var sent å ha et sånt løp i oktober, men vi får håpe det er før snøen, og ikke alt for kaldt. Hvordan har du tenkt til å trenne fram mot det?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:48   #32
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Håper jeg klarer å gjennomfør, men virker utrolig langt.
Syns det var sent å ha et sånt løp i oktober, men vi får håpe det er før snøen, og ikke alt for kaldt. Hvordan har du tenkt til å trenne fram mot det?

Jeg bruker dette treningsprogrammet, hentet fra Oslo Maratons hjemmesider.
Veldig basic Jeg har printa det ut og fører opp hver gang jeg trener, så det blir som en slags logg
De har andre program der også, se her

Hvor mye løper du i uka, og hvor mye hver gang?

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:26   #33
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg bruker dette treningsprogrammet, hentet fra Oslo Maratons hjemmesider.
Veldig basic Jeg har printa det ut og fører opp hver gang jeg trener, så det blir som en slags logg
De har andre program der også, se her

Hvor mye løper du i uka, og hvor mye hver gang?

Jeg jogger ca 4 ganger i uka, to dager løper jeg mellom 45-60 min, men de to andre gangene løper jeg intervaller.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:13   #34
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg jogger ca 4 ganger i uka, to dager løper jeg mellom 45-60 min, men de to andre gangene løper jeg intervaller.

Du er nok sprekere enn meg, men jeg har nesten akkurat begynt da

I dag hadde jeg hviledag, men gikk en tur på 6 km med hunden min. Jeg var så utrolig lett i bena i dag, håper jeg er det i morgen også. Da er det løpedag igjen

Nå har jeg meldt meg på Oslo Maraton 10 km!! Da er det bare å følge treningsopplegget i 12 uker fremover, og håpe jeg overlever

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 23:26   #35
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Halvbirken er 11 km ikke sant?

Jeg var ute og gikk/løp her om dagen. Gikk oppover bakkene, og løp ned igjen. Brukte 1 time og 35 minutter og ifølge nike + så var det litt over 11 km.

Snakka med de på birken som sa at den treigeste på halvbirken brukte vel 3 timer i fjor. Kan jeg melde meg på da??? hehe...

Åssen går det med dere andre som skal på løp ?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:24   #36
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Åssen går det med dere andre som skal på løp ?

Jeg sykler til og fra jobb for tiden, så det blir mye sykling og svært lite løping. Sykler i 60 min da, så kondisjonen blir sakte men sikkert bedre. I tillegg trener jeg en del styrke. Jeg kommer til å løpe mer når det roer seg med jobbing. Forrige helg jogget jeg 15 km på halvannen time (variert terreng), og er godt fornøyd med det. Til søndag eller mandag skal jeg prøve meg på 16 km

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:00   #37
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Her er det mye bra å lese. Jeg selv skal løpe min 3. maraton i september- den første på lavkarbo. Pleier å småjogge og gå meg gjennom distansen. Er nemlig ikke noe løper, men tung skøyteløper i utgangspunktet. Jeg trener veeeeeeeldig mye, men svart lite løping. Prøver å variere maksimalt og føler at jeg er i knallform generelt sett. Allikevel blir maratonen tøft igjen. I år har jeg valgt å gå ned noen kilo, nettopp fordi løping går veldig på knærne og da teller hvert gramm. Jeg tror at dere som trener til birken også bør trene mest variabelt. Ikke mer enn 2 løpeøkter i uka. Husk å bygge opp skikkelig leggmuskulatur og kjør styrketrening for knærne. Jeg løpt noen motbakkeløp, men også noen med mest nedover og de er virkelig ikke snille.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:37   #38
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Her er det mye bra å lese. Jeg selv skal løpe min 3. maraton i september- den første på lavkarbo. Pleier å småjogge og gå meg gjennom distansen. Er nemlig ikke noe løper, men tung skøyteløper i utgangspunktet. Jeg trener veeeeeeeldig mye, men svart lite løping. Prøver å variere maksimalt og føler at jeg er i knallform generelt sett. Allikevel blir maratonen tøft igjen. I år har jeg valgt å gå ned noen kilo, nettopp fordi løping går veldig på knærne og da teller hvert gramm. Jeg tror at dere som trener til birken også bør trene mest variabelt. Ikke mer enn 2 løpeøkter i uka. Husk å bygge opp skikkelig leggmuskulatur og kjør styrketrening for knærne. Jeg løpt noen motbakkeløp, men også noen med mest nedover og de er virkelig ikke snille.

Jeg prøver også å trene så variert som mulig. Sliter med tilbakevendende senebetennelse i underarmene og merker at jo mer variert jeg trener, jo lengre tid går det mellom hver betennelse. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på cross fit når treningsstudioet åpner igjen etter sommerferien
Er helt enig i det du sier om å bygge opp muskulatur i legger og bein. Jeg har selv erfart hvor feil det kan gå om man løper for mye uten at scener, ligamenter og muskler er klare for det, og det var ikke særlig hyggelig!

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:37   #39
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Hvordan står det til med treningen deres? Blir det løp på dere? Håper å se dere den 17 =)

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:42   #40
Mintu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 30
Mintu er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Er dere klare for lørdag?

Jeg skal også delta, har aldri løpt birken før, men satser på å ligge under to timer i allefall. GLEDER MEG!!!

Har prøvd litt frem og tilbake med mer karbo i forbindelse med løp osv, men blir ikke helt klok på det. Hvordan gjør dere det?
Kjører dere lavkarbo som vanlig, eller ligger dere litt over i karber den dagen (og dagen før?) løpet?

Hører mange snakker om å fylle opp både glykoselagerene og fettlagrene i forkant for best mulig utholdenhet, men holder det ikke med fett da?

Uansett, lykke til!

Mintu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kortvokst mat ;) Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 00:19   #41
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av Mintu, her.

Er dere klare for lørdag?

Jeg er veldig klar! Hadde siste treningsøkt i går. Jeg hadde egentlig tenkt å ta den i dag, men det ble det rett og slett ikke tid til. Nå er det kun spising, soving og jobbing som står på planen frem til lørdag.

Når starter du på lørdagen?

Jeg har også fundert mye på dette med kostholdet i dagene før og på løpsdagen. Men har kommet fram til at jeg holder meg til mitt vanlige kosthold, så slipper jeg ubehagelige overraskelser underveis. Magen min har en tendens til å bli løs når jeg spiser karbo Jeg har løpt en del langkjøringer nå i sommer og i høst, og jeg greier fint å løpe 21 km på lavkarbo. Så her er det bare å kjøre på =) Men etter løpet skal jeg unne meg en sjokolade, det syntes jeg at jeg har fortjent

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 07:28   #42
Mintu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 30
Mintu er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Jeg har også fundert mye på dette med kostholdet i dagene før og på løpsdagen. Men har kommet fram til at jeg holder meg til mitt vanlige kosthold, så slipper jeg ubehagelige overraskelser underveis.

Tror jeg gjør det samme. Føler jeg har sikrere og mer langvarig energi på lavkarbo. Og ingen Atkinsbarer, det liker tydeligvis ikke min mage så godt
Sjokoladen etter løpet er velfortjent i allefall, og bør nyyytes med god samvittighet
Blir nok det samme på meg, eller litt frukt. Nam nam

Jeg begynner 13.10 er jeg ganske sikker på. Er i den puljen som ligger på to timer. Du da?
Har du løpt birken før?

Uæææ, gleder meg sånn!! Selvom jeg har gnagsår og løs negl på den ene foten etter et løp som var i helgen Håper det leges fort. Går i hawaiianas hele tiden for å ikke irritere. Var til og med på spinning med èn hawaiianas og èn spinningsko.. Hihi

Mintu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kortvokst mat ;) Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 08:43   #43
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Lykke til alle som skal løpe Birken på lørdag! *heia heia*
Selv prøver jeg å manne meg opp til Oslo Maraton neste helg, 10 km...men jeg har trent så lite de siste 2 mnd at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg nå...Men, man kommer alltid i mål.
Jeg kjører på med en skikkelig lavkarbofrokost i god tid før løpet og det holder i massevis

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:40   #44
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Jeg skulle ønske jeg var klar for lørdag! Men jeg kan ikke stille, har en ankel som har krangla med siden mai, dessverre. Men vil veldig gjerne stille neste år!

Mintu, ang. karbohydrater.. uten at jeg er noen ernæringsekspert ifht. langdistanseløp.. men jeg tenker at dette har å gjøre med hvor langt ned du er på karber fra før av. Type ketose?

Og har du trent (HARDT - dvs. i _minst_ en time sammenhengende) på det antall karber du er på nå før? Hvordan var de erfaringene? Har du erfaringer med å høyne litt, og hvordan var det?

Var jeg deg - ville jeg ha økt litt frem til lørdag, men i form av de langsomme, og ikke gå overboard. Siden du har bare to dager på deg, er ikke dette tiden for å gjøre de store endringene.

Også.. HUSK å få i deg nok salter på forkant, type idrettsdrikker, holder ikke med litt ekstra salt på omeletten til frokost, vi har mange ulike salter vi har behov for Og drikk NOK underveis! Og før løpet, kvelden før og på morran, også kan du 2 timer før løpet minke litt på mengdene der (så du ikke blir uvel og får hold), for har du nok salt i kroppen så holder den på vannet til at du ikke blir uttørket underveis. Spis lett 2 timer før.

Bestemmer du deg for å fylle på med ekstra karber, gjør det kvelden før - og gjør SMARTE matvalg. Ikkenoe loff, med andre ord

MASSE lykke til, gleder meg til å høre erfaringene - også hvordan du gjorde det med maten!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:42   #45
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Svarte uten å ha lest alle svarene her jeg, kom rett til første uleste - ser du har fått noen tips allerede

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:31   #46
Mintu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 30
Mintu er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg skulle ønske jeg var klar for lørdag! Men jeg kan ikke stille, har en ankel som har krangla med siden mai, dessverre. Men vil veldig gjerne stille neste år!

Uff så ergelig, god bedring med ankelen
Synd du ikke kan stille da, var egentlig denne tråden som fikk meg gira på Birken. Kanskje jeg ikke hadde meldt meg på hvis ikke du hadde startet den. Så kan du ikke stille.. Litt urettferdig

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Ang. karbohydrater.. uten at jeg er noen ernæringsekspert ifht. langdistanseløp.. men jeg tenker at dette har å gjøre med hvor langt ned du er på karber fra før av. Type ketose?

Og har du trent (HARDT - dvs. i _minst_ en time sammenhengende) på det antall karber du er på nå før? Hvordan var de erfaringene? Har du erfaringer med å høyne litt, og hvordan var det?

Var jeg deg - ville jeg ha økt litt frem til lørdag, men i form av de langsomme, og ikke gå overboard. Siden du har bare to dager på deg, er ikke dette tiden for å gjøre de store endringene.

Også.. HUSK å få i deg nok salter på forkant, type idrettsdrikker, holder ikke med litt ekstra salt på omeletten til frokost, vi har mange ulike salter vi har behov for Og drikk NOK underveis! Og før løpet, kvelden før og på morran, også kan du 2 timer før løpet minke litt på mengdene der (så du ikke blir uvel og får hold), for har du nok salt i kroppen så holder den på vannet til at du ikke blir uttørket underveis. Spis lett 2 timer før.

Bestemmer du deg for å fylle på med ekstra karber, gjør det kvelden før - og gjør SMARTE matvalg. Ikkenoe loff, med andre ord

MASSE lykke til, gleder meg til å høre erfaringene - også hvordan du gjorde det med maten!

Jeg ligger på runde 15 - 20 - 30 karber om dagen. Teller ikke og tenker heller ikke på ketose, men vet jeg er i ketose litt innimellom i allefall (litt ekkelt, men lukter det når jeg tisser. Hysj - det sa jeg ikke )
Målet mitt med lavkarbo er ikke vektnedgang, men mer energi, å få bort "fett skrekken" og mer stabilt blodsukker.
Har forsøkt å trene hardt og lenge på det antallet kh jeg ligger på i dag og det fungerer veldig bra. Eneste er at jeg føler jeg mangler eksplosivitet i musklene. De jobber ikke fort nok liksom.
Dette kan ha noe med at jeg har trent veldig mye løping, og veldig lite variert og intervaller. Har derfor begynt mer med spinning og styrke i tillegg - for kanskje å forhåpentligvis få mer fart på beina

Dersom jeg øker litt på karboene har jeg vel egentlig ikke merket så mye, men hvis jeg stapper i meg mye karbohydrater og så trener kan det enten føre til energiboost (vet da ikke hvor lenge dette boostet vil vare, men har løpt en time på det i allefall. Gikk veldig bra) - eller det kan gå totalt andre veien og beina blir tunge og trege. I tillegg må jeg oftere på toalettet, ikke veldig praktisk på løpetur...

Så jeg er litt frem og tilbake føler jeg. Tror jeg fungerer mest stabilt på 15 - 20 - 30 kh og heller litt ekstra fett. Føler kroppen liker det i allefall..
Så heller ta en banan på matstasjonen nærmere mål hvis det ikke funker..

Vann er viktig viktig. Drikker også mye Farris, helst litt doven. Det liker i allefall kroppen merker jeg

Mintu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kortvokst mat ;) Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:48   #47
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Spennende, masse lykke til. Er veldig spent på hvordn dere kommer dere gjennom løpet og hva dere spiser før, under og etter løpet. Skal løpe selv neste søndag og det blir da første gang på lavkarbo. Er fortsatt usikker hva jeg gjør, men tror jeg karber opp mot 150 dagen før og selve løpsdagen.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 23:36   #48
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Spennende, masse lykke til. Er veldig spent på hvordn dere kommer dere gjennom løpet og hva dere spiser før, under og etter løpet. Skal løpe selv neste søndag og det blir da første gang på lavkarbo. Er fortsatt usikker hva jeg gjør, men tror jeg karber opp mot 150 dagen før og selve løpsdagen.

Oslo Maraton? Jeg skal også, 10K...om jeg klarer å gjennomføre
Har du prøvd oppkarbing før? Hvordan har kroppen reagert på det?

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:33   #49
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Mintu, hihi, artig at jeg inspirerte da! Men får vondt på siden av ankelen bare av å gå på butikken nå, så..

Har du prøvd BCAA-tilskudd før intensiv treningsøkt? Koffein? Jeg syns det hjelper godt for meg - men så ligger jo jeg på mellom 100-130 g i karber om dagen også da, og har fulle lagre Ellers er det jo heller ikke usannsynlig at det kun er fordi du er lav på karber at du ikke har nok "sprut" i beina.

Kan nok stemme godt dette med at du varer i 60 minutter når du har spise godt med karber ja, det er iallfall grensen de (du vet, disse forskerne ) snakker om at man kan trene hardt før man trenger påfyll igjen - både når det gjelder sukker og salter.

Ang. spinning og styrke for å få mer sprut (fart) i beina.. tror nok ikke spinning har så veldig mye å si for det på hurtighet ved _løping_. Men eksplosiv styrketrening har! Spesielt - som jeg har forstått - rumpemuskler og hamstrings (bakside lår).

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:11   #50
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Oslo Maraton? Jeg skal også, 10K...om jeg klarer å gjennomføre
Har du prøvd oppkarbing før? Hvordan har kroppen reagert på det?

Skal løpe eller heller jogge hel OM, har eksperimentert litt med oppkarbing. Prøvde også ekstrem oppkarbing med 3000 kh, føltes ikke verst ut, men ble alt for mye vann i kroppen dagen etter og det passer ikke til å løpe såpass langt. Blir jo 3-4 ekstra kilo å ha med seg. Dessuten hovner man for mye opp.

Tror det er best å øke til 150kh dagen før og gjerne litt mer selve dagen- spise banan underveis f.eks.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Apriltreningsutfordringen 2011 Kamilla Trening 208 04-05-11 00:15
Marstreningsutfordring - 2011 grotingeling Trening 206 31-03-11 23:14
Februarstarter 2011 heidia79 Stoffskifte / hormonproblemer 1 22-02-11 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no