Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Matbudsjettet på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-10, 12:21   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Her er det nok litt mer.. Er tross alt en grei prisforskjell på en brokkolikvast, som såvidt rekker til en middag til 2 pers og en porsjon med pasta..(spesielt hvis man kjøper pastaen sin i sverige) Dessuten er jeg utrolig god på å handle masse grønnsaker på en gang som ikke vi rekker spise opp.
Men er nok ikke snakk om noen svære forskjeller.

Vi bruker nok 5000 i måneden (en baby på 9 måneder(MME=dyrt.com) og 2 voksne, hvorav jeg spiser generell lavkarbo og kjærsten spiser MYE.. av alt.. hele tiden..), Vi handler mest i Sverige.. Kunne klart oss på myyyyye mindre, hvis vi hadde gått inn for det. Har endelig fått oss fryser nå, så da har jeg planer om at det skal bli andre boller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 12:43   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

punkt EN for å redusere budsjettet må jo være å slutte å handle vaskemidler i matbutikken! Snakk om penger ut vinduet... Har man en Felleskjøpet eller Staples (tidl Binders) i noenlunde i nærheten sparer man masse på å handle det der!

Tja, om de har noe man kan bruke.. Vi har små barn og det er en selvfølge med parfymefritt, i tillegg er jeg allergisk.. Jeg har enda ikke sett noe på felleskjøpet el.l. jeg tåler.. Og det hjelper mye å bruke halvparten så mye vaskemiddel( både når det gjelder klær, gulv og oppvask) som det står på pakkene.. Det er feks oppgitt en så stor menge vaskepulver til klesvask på mange pakker at det er ikke rart folk MÅ ha skyllemiddel. Selv disse hypersensitive vaskemaskinene klarer ikke å få ut alle rester og de legger seg i klærne også blir klærne sitve, også heller man på med noe så undøvendig som skyllemiddel og rundansen går. Å bruke halvparten så mye såpe reduserer jo det budsjette med halvparten så lett som bare det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 12:46   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Her er det nok litt mer.. Er tross alt en grei prisforskjell på en brokkolikvast, som såvidt rekker til en middag til 2 pers og en porsjon med pasta..(spesielt hvis man kjøper pastaen sin i sverige)

Åt dere ikke grønnsaker før dere la om? For vi som familie spiste da sannelig grønnsaker til middagen, ikke bare pasa og kjøttboller.. Men jeg åt pastaen i tillegg til det jeg spiser nå, dvs mindre kjøtt før og nå mere.
Men ja, når en pose med 1kg( ?) pasta koster 5kr på rema, da kan en brokkoli eller blomkål virke dyrt i forhold.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 13:40   #29
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Jeg bruker mer nå enn tidligere - på maten. Jeg spiste nesten ikke grønnsaker tidligere. Og blomkålmos er virkelig mye dyrere enn jasminris kjøpt i 5 kg sekker. Lunsjsalatene mine er mye dyrere enn 2 brødskiver med litt pålegg. Funlight iste koster mer enn billig firstprice juice. Men sett totalen under ett, er jeg ikke sikker. Bigmac på Mc-Donald, microovn-ferdigretter er ikke noen billige middager, og snop busjettet mitt vil jeg ikke tenke på engang.

Uansett er jeg nå mettere, ikke fysen på noe godt, ikke oppblåst med vondt i magen. Så det er verdt det.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 13:44   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Åt dere ikke grønnsaker før dere la om? For vi som familie spiste da sannelig grønnsaker til middagen, ikke bare pasa og kjøttboller.. Men jeg åt pastaen i tillegg til det jeg spiser nå, dvs mindre kjøtt før og nå mere.
Men ja, når en pose med 1kg( ?) pasta koster 5kr på rema, da kan en brokkoli eller blomkål virke dyrt i forhold.

Vi har alltid spist grønnsaker, men så mye som vi gjør nå, nei Sier ikke det seg selv egentlig? Når man har en tallerken og fyller den opp med f.eks et kjøttstykke, en porsjon pasta og en porsjon med grønnsaker.. Det blir litt mindre enn når man fyller opp med et kjøttstykke og resten med grønnsaker. Nå har jo ikke jeg noe karbegrenser så jeg spiser veldig mye grønnsaker.

Jeg spiste MYE pasta, uten noe kjøtt og uten grønnsaker Bare med ost / philadelphia og ketchup og lignende

1 kg fullkornsspaghetti 20 Svenske kroner på Svinesund

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 14:41   #31
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Venter bare på at grillskivene skal koste 29 kroner på rema, men må vel vente til etter sesongen for det

Syns 69 kroner for en pose er litt imeste laget, så det lar jeg være. Gleder meg også til ribbene kommer

Skal vi se, normale basisvarer
- 1 pakke fløte varer rundt halvannen uke. 18 kroner
- 1 boks rømme. Kastes pga dårlig dato, ca halvfull. 20 kroner
- Kinakål, 1 stk til29 kroner. Ja, faktisk littdyrt. Kaster halvparten etter den ser dårlig ut.
- Tomater 30 kr kg. Litt dyrt
- Agurk 20 kroner for 1.
- Paprika, aner ikke prisen, går ikke så mye av det.
- Frosne bær, helst bringebær eller skogsbærblanding. 23 kroner. Varer i 2-3 uker.
- FERSKE bringebær (ok luksus da) i 125 gramspakker til 20 kroner. Varer ca 1 time etter butikkrunden.
- Blomkål - 25 kroner hodet fersk. Sinnsvakt dyrt etter størrelsen på hodene, har sluttet å kjøpe det.
Brokkoli - 28 kroner buketten. Har også sluttet å kjøpe det.
- FROSSEN blomkål og brokkoliblanding, 750 gram. 20 kroner. Varer i rundt 1,5 uke.
- Blomkålgrateng 750 gram. 23 kroner. Varer i rundt 2-3 uker, eller ca 3 middager.
- Kjøttdeig. Coop sin på 400 gram. 24 kroner, evt. tilbud på disse,sånn 5 for 80 kr. 1 pakke= 2 måltider.
- Laks filet med skinn. Rema. 39 kroner. Holder i 4 middager.
- Torskefilet i blokk. 18 kroner. 2 middager
- Seifilet i blokk. 19 kroner. 2 middager
- Mandler. 250 gram 23 kroner.
- Økologiske egg (av prinsipp). 35 kroner for 6pakning. Holder lenge, spiser ikke så mye egg.
- Meierismør. 25 kroner. Kastes halvtom pga dårlig smak og lukt.
- Nakkekoteletter. Kjøpte nettopp 20 kg til 25 kroner kg hos delikatessen. Ellers har man alltid x-tra nakkekoteletter, som er mye billigere enn gilde sine, men kvaliteten er deretter.

Basisvarer før;
Melk. 12 kroner pakken. 1pr dag
Margarin. 25 kroner pakken, ca 1uke.
Brød. 27 kroner. Kastes halvspist pga muggel.
Brunost. 45 kroner. Varte ca til det vokste hår på den.
Ketchup. 30 kroner flaska.
Pølser grill, 39 kroner
Pølser middag, 59 kroner
Fiskegrateng, 33 kroner
Brus, 1,5 liter hver dag. 16 kroner
Godteri, snack etc, ca 70 kroner hver dag
Kjøttkaker, 59 kroner posen.
Fiskekaker, 39 kroner pakken, kastet halvspist pga dato
Grønnsaksblandinger, 11 kroner pr pose.
Poteter, 40 kroner pr sekk.
Pasta, 2 kroner på europris.
Hvetemel 4pk, 48kroner
Fastfoodmeny ca 2 ganger i uken, 200 kroner

Summasummarium så tror jeg kanskje at budsjettet er det samme, for nå er godteriet etc erstattet med mat fra delikatessen, samt at jeg kjøper mye salat fra salatdisken.

I tillegg så kommer altså
- Bind, tamponger etc. Grovt regna 200 kroner pr mensperiode.
- Dopapir. Maximeter. 21 kroner.
- Vaskepulver. 60 kroner.
- Oppvaskmaskinpulver. 40 kroner
(Og NEI, jeg bruker IKKE billigvariantene, ettersom det setter rester i maskin og oppvaskmaskin og man må betale 2000 kroner for rens av maskinen etter det)
- Hårsjampo, styling og sminke...den prisen snakker vi ikke om
- Intimvask. 35 kroner.
- Såpe.


Sist redigert av Cherry : 12-07-10 kl 14:50.
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 15:50   #32
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Kjipt at det e så langt te Sverige for oss som bor i Tromsø. Men æ ser jo at det e ganske mange som bruke litt penga på mat. Når det gjeld vaskemiddel og alt sånn her så e det vel smak å behag, allergi eller ikkje allergi. Man må kjøpe det man må. Men syns det e veldig interessant å høre ka andre bruke på matvara og husholdningsartikla

Ganske lite vi må kaste her i huset, men skjønne at æ kanskje burde gå over tel frosen brokkoli og blomkål sia vi spis en god del av det.

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:59   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Kjipt at det e så langt te Sverige for oss som bor i Tromsø.

Er ikke Finland et alternativ?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:13   #34
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Vi bruker ufattelig mye på mat (inkl vaskemiddel, shampoo og bleier da siden jeg betaler alt med trumf visa kortet) Juni mnd kom på 10000,- :O Vi er to voksne og to barn, kun jeg som spiser lavkarbo. Jeg syns det er så utrolig vanskelig å planlegge, pleier å begynne å tenke på hva vi skal ha til middag 30 min før den burde være ferdig, stikker innom på butikken før jeg henter i barnehagen, og det blir som regel noe ferskt kjøtt eller frossen, dyr fisk.... Kom gjerne med tips på hva man kan gjøre for å få til et lavere budskjett

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:39   #35
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er ikke Finland et alternativ?


Det e vel 2 tima dit åsså. Men vesst nån fortell mæ at dem har pølse uten karbo kjøre æ dit i morra den dag

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:41   #36
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Vi handler i hovedsak på Kiwi. Vil anbefale andre å handle basisvarer og det man bruker mest av på Kiwi/lavpris, og heller ta en tur til Centra/Meny/Ultra de gangene man er ute etter noe spesielt. Utrolig mye penger å spare på det.

Jeg klarer ikke helt å ha særlig sympati med de som klager over dårlig økonomi og handler _alt_ på Ultra, eller enda verre - på Shell! Hvetemelet, melka, svinekotelettene og gilde-pølsene er de samme på Rema som på Ultra og til en mye hyggeligere pris.

Men det er morsomt å ta turen innom Ultra av og til bare for å titte og prøve noe nytt da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:43   #37
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vi bruker nok 5000 i måneden (en baby på 9 måneder(MME=dyrt.com)

Hvor mye mme spiser/drikker en så stor baby da? Mine drakk knapt det på den alderen de... De ville heller ha vann som måltidsdrikke og rene melkemåltider fikk de ikke etter 7-8 mnds alder.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:50   #38
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

- Vaskepulver. 60 kroner.
- Oppvaskmaskinpulver. 40 kroner
(Og NEI, jeg bruker IKKE billigvariantene, ettersom det setter rester i maskin og oppvaskmaskin og man må betale 2000 kroner for rens av maskinen etter det)

Billige klesvaskemidler er pyton. Kastet et par halvbrukte pakker her (Alltid het det tror jeg), klærne, særlig de mørke, stinket ekkelt etter vask!

Har brukt Finish i oppvaskmaskina og vært fornøyd med det, men X-tra sitt var ubrukelig. Kjørte en rens med Sun sitt rensemiddel på oppvaskmaskina en gang og jeg er overbevist om at maskina har vasket merkbart dårligere etter det, så det er ikke alltid de dyrere merkene er gode heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:54   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har brukt Finish i oppvaskmaskina og vært fornøyd med det, men X-tra sitt var ubrukelig. Kjørte en rens med Sun sitt rensemiddel på oppvaskmaskina en gang og jeg er overbevist om at maskina har vasket merkbart dårligere etter det, så det er ikke alltid de dyrere merkene er gode heller.

Jeg har sett FInnish lage riper i krystallglass, så her er det kun Sun som tillates! Og ikke de tullete powerball og whatnot, men de vanlige, og glansemiddel for seg sjøl

Og det Alltid vaskepulveret lukter fotsopp Jeg tåler bare Omo jeg, med soft-lan skyllemiddel. Prøvd andre ting og klær omtrent ihjel meg (særlig av belnda sensitive!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:58   #40
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har sett FInnish lage riper i krystallglass, så her er det kun Sun som tillates! Og ikke de tullete powerball og whatnot, men de vanlige, og glansemiddel for seg sjøl

Og det Alltid vaskepulveret lukter fotsopp Jeg tåler bare Omo jeg, med soft-lan skyllemiddel. Prøvd andre ting og klær omtrent ihjel meg (særlig av belnda sensitive!)

Krystallglass??? Noe sånt finnes nok ikke i mitt hus. Hverdagsglassene mine ser ikke ut, men da skifter jeg dem heller ut innimellom, de koster ikke mange kronene på Ikea.

Jeg bruker Biotex, Blenda eller Omo til klesvasken nå. Fra tid til annen også tøymykner, men ikke alltid - det fester svettelukta i sånt "mekanisk" treningstøy noe innmari!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:24   #41
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg klarer ikke helt å ha særlig sympati med de som klager over dårlig økonomi og handler _alt_ på Ultra, eller enda verre - på Shell! Hvetemelet, melka, svinekotelettene og gilde-pølsene er de samme på Rema som på Ultra og til en mye hyggeligere pris.

Men det er morsomt å ta turen innom Ultra av og til bare for å titte og prøve noe nytt da.

Enig me dæ. Handle det meste på rema 1000, trur nok det e den billigste butikke

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:26   #42
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Krystallglass??? Noe sånt finnes nok ikke i mitt hus. Hverdagsglassene mine ser ikke ut, men da skifter jeg dem heller ut innimellom, de koster ikke mange kronene på Ikea.

Jeg bruker Biotex, Blenda eller Omo til klesvasken nå. Fra tid til annen også tøymykner, men ikke alltid - det fester svettelukta i sånt "mekanisk" treningstøy noe innmari!

Har du sånn svettlukt som ikke går bort, ha en kork eddik i vaskevannet så går det bort, med mindre det er HELT inngrodd, sånn som min ene røde skjorte som var svart under armene

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:42   #43
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

- Bind, tamponger etc. Grovt regna 200 kroner pr mensperiode.

Litt off topic, men guri, koster det så mye med engangs? Hvordan får du det til? Jeg husker ærlig talt ikke..

Lykkelig for de myke og gode tøybindene mine som har tjent meg i 6år

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:05   #44
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Litt off topic, men guri, koster det så mye med engangs? Hvordan får du det til? Jeg husker ærlig talt ikke..

Lykkelig for de myke og gode tøybindene mine som har tjent meg i 6år

Tja, blør litt mye under mensen, så det går gjerne nesten 2 sånne pakker i døgnet for å skifte altså. De koster rund 30 kroner stykket. Så om jeg fossblør i 2,5 dag så blir det 150 kroner. + 1 pakke tamponger + 1 pakke truseinnlegg (ok litt hardt i altså, bruker jo gjerne bare ett par av en pakke pr periode) + 1 pakke for mindre blødninger. Det er jo bare grovregning

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:23   #45
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tja, blør litt mye under mensen, så det går gjerne nesten 2 sånne pakker i døgnet for å skifte altså. De koster rund 30 kroner stykket. Så om jeg fossblør i 2,5 dag så blir det 150 kroner. + 1 pakke tamponger + 1 pakke truseinnlegg (ok litt hardt i altså, bruker jo gjerne bare ett par av en pakke pr periode) + 1 pakke for mindre blødninger. Det er jo bare grovregning

Æææhhh, har du sett denne tråden????

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 13:11   #46
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Æææhhh, har du sett denne tråden????

mhm,har prøvd,funker ikke noe særlig til sitting og sykling

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 14:11   #47
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

mhm,har prøvd,funker ikke noe særlig til sitting og sykling

Å, trodde det bare var jeg som ikke helt passet til den greia, jeg!
Hvorfor funker det ikke for deg? For meg blir selv den lille for stor(etter 2 fødsler) og jeg får gnagsår i kantene! (Sorry detaljer)
Kan bare bruke den om natten, men da er den til gjengjeld genial!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 16:18   #48
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Vi bruker sinnsykt mye mer penger i kolonialbutikker nå enn vi gjorde på høykarbo - DET er helt klart!! Men vi har sluttet med å stikke innom kafeer etc for en rask middag, og vi har sluttet med å kjøpe mat og godter mens vi jobber -- fordi vi har med det vi skal spise hjemmefra. Så alt i alt bruker vi nok likevel en del mindre enn før.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 17:22   #49
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Tilbud på OBS, 5 kjøttdeiger til 100,-
20 egg til 30,-

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:48   #50
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 36
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Tilbud på OBS, 5 kjøttdeiger til 100,-
20 egg til 30,-

Var der idag ikke mer egg igjen da

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no