Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 16:22   #26
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ketolyse funker ikke så bra for meg. Gått ned 8-9 kg på 1,5 år. Nå følger jeg skaldeman og går tur to ganger i uka hvor jeg blir god og varm, så nå ser det ut til at jeg endelig går ned igjen :-) :-) Det har vært en lang vei med masse erstatninger og grønnsaker, så Skaldeman ser ut til å være redninga mi :-)

Spiser du bare karbohydrater i form av grønnsaker nå, eller ikke karbohydrater i det hele tatt, eller hva?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 23:11   #27
Liseana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 6
Liseana er på en erverdig vei

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Dette viser jo egentlig at selv om lavkarbo fungerer for de fleste, så er det selv der variasjoner for hver enkelt. Noe som jeg mener tydeliggjør at vi er forskjellige og har forskjellige behov for næringsstoffer - bortsett fra for mye karber. Tror nesten alle mennesker vil kunne finne seg til rette innenfor rammene lavkarbo med helsemessige fordeler

Liseana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:55   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Det som varierer er hvor mye karbohydrater hver enkelt kan spise. Hvor mye blodsukkeret stiger hos hver enkelt ved forskjellige matvarer er ikke helt likt. Vi har også forskjellig tarmopptak, stoffskifte og noen har intoleranser og allergier som binder vann. Mineral-og vitaminstatus hos hver enkelt har også noe å si for forbrenningen. Og hormonbalanse ellers; om man reagerer på stress etc.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 12:49   #29
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

For meg tror jeg det har mye å si at jeg er på 3. runde med lavkarbo. Første ganga jeg gikk på det kunne jeg spise masse grønnsaker og likevel gå ned. Mener jeg har lest en plass at kroppen blir dyktigere til å bruke karboene en får i seg mer effektivt etterhvert, sånn at grønnsaker da kan være et hinder. (?)

Jo mindre grønt og mer fett jeg får i meg nå jo mer effektivt er det. Og å unngå småsprekker er vesentlig. Nå har jeg vært flink lenge, så jeg kan faktisk drikke flere glass med rødvin uten å gå ut av ketose og gå ned. (Ketose er ikke ensbetydende med å gå ned) Passer på å spise fett først/ innledningsvis.

Nå spiser jeg stort sett bare skaldemans coleslaw av grønt, og litt brokkoli i ny og ne. For de som ikke går ned anbefaler Skaldeman "fakirdiett" dvs 3 deler kjøtt, 1 del fett og vann. Kun...
Han sin bok "hvorfor går jeg ikke ned i vekt" har hjulpet meg masse. Nå har jeg gått ned 2 kg på 5 uker :-)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 23:43   #30
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Du skriver: "Mener jeg har lest en plass at kroppen blir dyktigere til å bruke karboene en får i seg mer effektivt etterhvert, sånn at grønnsaker da kan være et hinder. (?)"Om grønnsaker brukes efektivt må vel det bare være bra. Det motsatte ville betydd at det ikke ble fordøyd. Nei, jeg mener at grønnsaker, særlig friske, aldri kan være en ulempe. Det er nok heller karbohydrater fra andre kilder som vanligvis setter en stopper. Og alkohol og andre utskeielser.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:03   #31
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Du skriver: "Mener jeg har lest en plass at kroppen blir dyktigere til å bruke karboene en får i seg mer effektivt etterhvert, sånn at grønnsaker da kan være et hinder. (?)"Om grønnsaker brukes efektivt må vel det bare være bra. Det motsatte ville betydd at det ikke ble fordøyd. Nei, jeg mener at grønnsaker, særlig friske, aldri kan være en ulempe. Det er nok heller karbohydrater fra andre kilder som vanligvis setter en stopper. Og alkohol og andre utskeielser.

Mulig du har rett, men nå funker ihvertfall skaldeman for meg og hans fakirdiett så da er jeg glad og fornøyd jeg...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:18   #32
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Spiser også ganske mye etter Skaldeman, men jeg har litt grønnsaker til også, litt brokkoli eller blomkål, eller agurk og litt salatblader.
Men ikke hver dag.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:20   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Mulig du har rett, men nå funker ihvertfall skaldeman for meg og hans fakirdiett så da er jeg glad og fornøyd jeg...

Noen opplever at de må kutte nesten helt ut karbohydrater, selv de som er i grønt, mens andre igjen må øke grøntinntaket

Kjempe at du har funnet det som fungerer for deg!

En helt annen ting er at min kropp trives best uten særlig grønnsaker. Jeg er mye mer fornøyd og har ikke cravings når jeg dropper grønnsakene/salaten.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:24   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

15 KH er for lite for meg. Jeg må ha 25 for å gå ned (har selvforsket mye på dette, så det er ikke en løs antakelse).
Har ingen partystoppere, bortsett fra for lite karbohydrater.

Psykisk passer ikke en ketogen diett for meg, så da er det Lindberg som gjelder og går. Men det funker ikke med lite fett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:26   #35
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Er helt utrolig hvor individuelt disse kroppene våre reagerer altså
Kan søren meg ikke være en enkel jobb og forske på lavkarbo og hvorfor ting er som de er ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:30   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Hadde vært veldig merkelig om kropper reagerte likt på noe egentlig, vel Vi har jo alle forskjellige aktivitetsnivå, fettprosenter, stoffskifter, vitaminlagre osvosvosv i det uendelige.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:34   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hadde vært veldig merkelig om kropper reagerte likt på noe egentlig, vel Vi har jo alle forskjellige aktivitetsnivå, fettprosenter, stoffskifter, vitaminlagre osvosvosv i det uendelige.

Og nettopp derfor er det nesten håpløst å finne ut av hvorfor det ikke er èn metode som fungerer for alle
Har jo blant annet vært noen diskusjoner om hvorfor man ikke går ned selv om man er i ketose, synes ikke det er så rart jeg, mtp alle de individuelle ulikhetene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:37   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Nei, man må nok forske litt på det selv. Finnes ikke noe fasitsvar på noe som helst når det gjelder kroppen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:38   #39
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

i løpet av det siste døgnet har jeg funnet ut at kylling metter for kort tid for meg.
det skal kraftigere kjøtt typer til for å mette meg over tid.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:39   #40
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo, her.

i løpet av det siste døgnet har jeg funnet ut at kylling metter for kort tid for meg.
det skal kraftigere kjøtt typer til for å mette meg over tid.

Kylling er magert, så det er ikke så rart Må fett tilbehør til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:41   #41
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

jepp jeg vet, men har brukt både caleslaw, ekstra majones og smør på.
ingenting holder.men annet kjøtt fungerer.
godt å finne ut hva som fungerer og ikke

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:00   #42
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Altfor mye karbohydrater, frukt og grønnsaker for meg

Dette er jo heller ikke særlig lavkarbo, høres mer ut som Grete Roede?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:14   #43
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Hva som funker for den enkelte endrer seg jo gjerne underveis også....
Når jeg begynte på ketolyse kunne jeg spise alt som var "lovlig" og gå ned jevnt og trutt....
Nå driver jeg og ekspermimenterer litt etter et langt platå - og nå rikker vekta seg etter at jeg spiser minst mulig karber.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:23   #44
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Har perioder noen ganger hvor jeg ikke føler sult på mange timer. Det er merkelig.

Jeg føler heller ikke sult på mange timer - jeg ser det som en av de største fordelene med kostholdet mitt. Det gir meg en mye bedre apetittkontroll og begrenser småspising drastisk. Sultfølelsen jeg får etterhvert er reell - kroppen trenger mer næring, og jeg slipper det falske suget man får når blodsukkeret faller. Jeg spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett. Mye lettere å la godiset være når man ikke er sulten

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:27   #45
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Jeg har prøvd en del dietter de siste 3 åra og ingen har fungert.Blitt forferdelig jojo slanking ut av det. Og det jeg fikk igjen ,var ekstra kilo. Noe jeg ikke likte.
Da tenkte jeg tilbake til trening og kosthold fra tidligere. Da jeg virkeli var flink og holdt det.

Eneste som har fungert på meg tidligere er grønnsaksdietten..den er egenkomponert. Gått tilbake t den nå.
Jeg tåler ikke hvetemel. Kan ikk spise pasta og nudler. Så en liten fordel der med tanke på karboene.,
Men disse tipsene har hjulpet meg også: Noe som de fleste kjenner igjen. Og det enkle er ofte det beste.

Spise rikelig med frukt og grønnsaker..inneholder mange bistoffer og antioksidant som kroppen trenger..5 om dagen er lett: en enhet til hvert måltid: et glass juice, et eple, en kiwi, en mini gulrot, et par tomatskiver eller litt ekstra blomkål, brokkoli og poteter sammen med kjøttet..Vips så har du 5 om dagen..Bruk proteinskilder som rent kjøtt- kylling, kalkun, karbonadedeig(noe jeg ikke spiser ellers) men bedre enn vanlig kjøttdeig...kyllingkjøttdeig er en grei alternativ. Og magre meieriprodukter.
Spis jevnt gjennom hele dagen. Gå ikke lengre perioder uten mat.Da er det lettere å ty til kjapp fettrik mat som pølser, pizza og godteri.
Drikk rikelig med vann og andre usukkrede væsker. Melk, juice, saft og øl inneholder alt for mye energi og karbo.
Og drikke 2 glass vann før hvert måltid, blir fortere mett da.
Og det å få i seg nok fiber er viktig,.jenter skal ha 20 gram om dagen og gutter 25..Grove kornvarer istedenfor hvite.kutt ut hvetemelet, velg grove kornsorter som feks samalt hvete.
Og mosjon er viktig,.systematisk trening på treningsstudio er bra ,men viktigste er hverdagsakivitene. Gå opp trapper, turer(betyr mye på lang sikt).
Fett: Unngå mettet fett, men ikke kutte ut alt fettet. (Flerumettet og mettet) de nødvendige.kroppen trenger til alle funksjoner.
Hard trening og en fett % på 10%, proteiner (20-25%) Karbohydrat (65-70%) ..Jeg har 60 % pga jeg ikke spiser brød og pasta.
Bruker også B og C vitamin og E og D.

Hvorfor kommer du hit med myndighetenes matpropaganda?
Det er myndighetenes feil at jeg/og tusenvis av andre ikke har fått vite at lavkarbomat er det som kunne ha reddet meg/oss fra et årelangt helvete inne i fettkroppen.........
Nå er jeg endelig fri fra fettet mitt og kommer til å forfølge myndighetene herfra til så langt det trengs for at de skal be meg og alle andre om unnskyldning for det de har gjort mot oss !!!!!!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:31   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Jeg har prøvd en del dietter de siste 3 åra og ingen har fungert.Blitt forferdelig jojo slanking ut av det. Og det jeg fikk igjen ,var ekstra kilo. Noe jeg ikke likte.
Da tenkte jeg tilbake til trening og kosthold fra tidligere. Da jeg virkeli var flink og holdt det.

Eneste som har fungert på meg tidligere er grønnsaksdietten..den er egenkomponert. Gått tilbake t den nå.
Jeg tåler ikke hvetemel. Kan ikk spise pasta og nudler. Så en liten fordel der med tanke på karboene.,
Men disse tipsene har hjulpet meg også: Noe som de fleste kjenner igjen. Og det enkle er ofte det beste.

Spise rikelig med frukt og grønnsaker..inneholder mange bistoffer og antioksidant som kroppen trenger..5 om dagen er lett: en enhet til hvert måltid: et glass juice, et eple, en kiwi, en mini gulrot, et par tomatskiver eller litt ekstra blomkål, brokkoli og poteter sammen med kjøttet..Vips så har du 5 om dagen..Bruk proteinskilder som rent kjøtt- kylling, kalkun, karbonadedeig(noe jeg ikke spiser ellers) men bedre enn vanlig kjøttdeig...kyllingkjøttdeig er en grei alternativ. Og magre meieriprodukter.
Spis jevnt gjennom hele dagen. Gå ikke lengre perioder uten mat.Da er det lettere å ty til kjapp fettrik mat som pølser, pizza og godteri.
Drikk rikelig med vann og andre usukkrede væsker. Melk, juice, saft og øl inneholder alt for mye energi og karbo.
Og drikke 2 glass vann før hvert måltid, blir fortere mett da.
Og det å få i seg nok fiber er viktig,.jenter skal ha 20 gram om dagen og gutter 25..Grove kornvarer istedenfor hvite.kutt ut hvetemelet, velg grove kornsorter som feks samalt hvete.
Og mosjon er viktig,.systematisk trening på treningsstudio er bra ,men viktigste er hverdagsakivitene. Gå opp trapper, turer(betyr mye på lang sikt).
Fett: Unngå mettet fett, men ikke kutte ut alt fettet. (Flerumettet og mettet) de nødvendige.kroppen trenger til alle funksjoner.
Hard trening og en fett % på 10%, proteiner (20-25%) Karbohydrat (65-70%) ..Jeg har 60 % pga jeg ikke spiser brød og pasta.
Bruker også B og C vitamin og E og D.

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Selvfølgelig så er alle forskjellig, med hormoner osv.
Jeg går ikke ned de siste kiloene, derfor meldte jeg meg inn på lavkarbo.
For å se om eventuelle tips jeg ikke har fått med.
Det viktigste er vel å ikke gi opp, psyken ødelegger litt også.
Har perioder noen ganger hvor jeg ikke føler sult på mange timer. Det er merkelig.

Jeg føler her at du motsier deg selv littegrann??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:42   #47
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg føler her at du motsier deg selv littegrann??

Hmm..tenkte det samme

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:47   #48
Brunette84
Gjest
 
Innlegg: n/a
Smile

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg føler heller ikke sult på mange timer - jeg ser det som en av de største fordelene med kostholdet mitt. Det gir meg en mye bedre apetittkontroll og begrenser småspising drastisk. Sultfølelsen jeg får etterhvert er reell - kroppen trenger mer næring, og jeg slipper det falske suget man får når blodsukkeret faller. Jeg spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett. Mye lettere å la godiset være når man ikke er sulten


Sant det...Enig med deg...

  Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:25   #49
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Jeg går ned i vekt ved inntak av grønnsaker som eneste karbohydratkilde. Da jeg ville bremse litt ned på vektnedgangen fordi jeg egentlig var tynn nok ved innføring av frukt funket det som antatt. Jeg stanset vektnedgangen. Frukt består stort sett av vann og sukker og metter ikke, så det som skjedde var at jeg gradvis fikk lyst til å spise flere og flere av de og mitt kalori-inntak ble tilsvarende større fordi frukt erstatter sannelig ikke annen mat. Frukt er som apetittvekkere og kun til for å fete opp, virker det som. Jeg har nå idag kuttet det ut fullstendig fordi jeg blir redd av å se at jeg har gått opp i vekt til tross for at jeg ikke har vært mer mett med et høyere kalori-inntak. Grunnen til at jeg kutter ut frukt fullstendig er at jeg ikke klarer å begrense meg. Jeg er visst veldig enten-eller. Jeg håper virkelig jeg kommer ned i vekt nå. Hvis ikke blir jeg gal fordi jeg da ikke vet hva jeg skal gjøre for å gå ned igjen. Det verste er å ikke vite hvorfor man ikke går ned, og det å ikke vite hvorfor man går opp. At man ikke har makt til å gjøre en forskjell. Jeg er frustrert som dere skjønner.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:09   #50
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Karbohydrater fungerer ikke på meg..Legger på meg med en gang, selv om jeg trener hardt, lite og sånn passe...Og er jeg lat i noen uker går jeg opp i vekt.
Jeg tåler ikke brød, pasta o.l så er nødt til å erstatte dette med grønnsaker..Heldigvis for meg så er jeg kjempeglad i det.
Har prøvd karboblokkere men tok det bare når jeg spiste ris og poteter og all sukret innhold..,Har også prøvd Ally og 30 Days...Ble kjempedårlig av det. Tom prøvd suppedietten og blodtypedietten..Var som å være vegeterianer...måtte ha disiplin til å holde diettene...Ble bare svimmel fordi jeg mangla næringstoffer fra kjøtt og andre råvarer..
Nå prøver jeg å spise normalt og være aktiv...må innrømme at jeg ikke har vært så flink med trening det siste året men prøver..
Nå skal jeg på kurs på dagtid og jobbe kvelden...Hvordan skal jeg tenke på hva jeg skal spise? Blir bare press om man skal følge klokka, og jeg spiser kun når jeg er sulten,,spiser skjelden frokost oxo, er veldig gla i kaffe..Må bare ha d!!
Noe tips??
Og ser at alle snakker om ketolose her,.funker det?? Tror ikke det passer for meg..
Eneste tipset jeg har fått fra tidligere personligtrener og kolleager er : Spis hva og når du vil, så lenge du trener og beveger deg så mye som før..Lettere sagt enn gjort..Ikke alltid man har tid til trening...

Hvorfor tror du ikke det?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
BMI 27 - Hvorfor går jeg ikke ned? Nordica Spørsmål og svar 2 06-08-10 12:01
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Hvorfor går jeg ikke ned? Curl Ketolysekuren 16 05-07-07 12:38
Hvorfor går jeg ikke ned? Monix Ketolysekuren 13 06-02-07 20:15
hvorfor kan man ikke.... Matilde Lavkarbo generelt 4 27-09-05 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no