Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blodpris på fløte

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 13:45   #26
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er mulig jeg reagerer på laktosen også, men jeg har ikke hatt positivt utslag på laktosebelastning, så jeg er nok ikke pr def intolerant. Men, ja, kasein er jo min main trøbbel når det kommer til meieriprodukter. Verst er det med ost som gir meg rosocea-lignende utslag i ansiktet ... Rømme går derimot tålelig greit, så mulig syrninga utligner effekten av protein/laktose noe.
Nå har jeg uansett hørt om noen enzymer man kan ta dersom man har problemer med malabsorbasjon av melkesukker og -protein. Kunne vært interessant å prøve, for det er jo en smule trist å skulle si farvel til fløte og ost for alltid, om det enn ikke blir i store mengder.

Ja, syrning bryter ned kaseinet som det blir lettere fordøyelig (tror jeg hørte det på LCHF-konferansen, husker ikke hvem som sa det da..). Jeg er veldig glad jeg tåler ost. For det spiser jeg myyye av. Jeg har tatt laktrase sammen med meieriprodukter (men det er jo bare for spalting av melkesukker). Men det er liksom ikke alltid de funker. Er litt kjipt dersom man er en plass og tar tablettene, men likevel får gasskraftverk og må springe fram og tilbake på toalettet

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:49   #27
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodpris på fløte

Jeg tenkte på å ta ferga til danmark for å kjøpe, men det tar jo over et døgn tilbake. Men den langtidsholdbare fløten fra Sverige tålte å oppbevares litt i romtemperatur. Vet ikke helt hva de har av sånt i Danmark da..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:01   #28
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er mulig jeg reagerer på laktosen også, men jeg har ikke hatt positivt utslag på laktosebelastning, så jeg er nok ikke pr def intolerant. Men, ja, kasein er jo min main trøbbel når det kommer til meieriprodukter. Verst er det med ost som gir meg rosocea-lignende utslag i ansiktet ... Rømme går derimot tålelig greit, så mulig syrninga utligner effekten av protein/laktose noe.
Nå har jeg uansett hørt om noen enzymer man kan ta dersom man har problemer med malabsorbasjon av melkesukker og -protein. Kunne vært interessant å prøve, for det er jo en smule trist å skulle si farvel til fløte og ost for alltid, om det enn ikke blir i store mengder.

Mannen min har fått anbefalt slike enzymer i tablettform av sin mor (sykepleier, helsesøster og jordmor). Skal visstnok hjelpe for dem som reagerer på melkeproteinet. Vet ikke om det er mulig å bøtte i seg akkurat, men da slipper man kanskje de verste konsekvensene. Det er jo melk i søren meg ALT Så gjenstår det å se om mannen min greier å komme seg til doktor for en resept på slike vidunder-enzymer

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:04   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Mannen min har fått anbefalt slike enzymer i tablettform av sin mor (sykepleier, helsesøster og jordmor). Skal visstnok hjelpe for dem som reagerer på melkeproteinet. Vet ikke om det er mulig å bøtte i seg akkurat, men da slipper man kanskje de verste konsekvensene. Det er jo melk i søren meg ALT Så gjenstår det å se om mannen min greier å komme seg til doktor for en resept på slike vidunder-enzymer

Åh, det er på resept? Vet du hva disse enzymene heter? (Tenker svensk helsekost, som er litt mer romslige enn norske ...). Det hadde i tilfelle vært genialt, ettersom jeg jo er en ostoman, og kunne tenkt meg å i hvert fall spise ost en gang i blant ..!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:17   #30
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Blodpris på fløte

Veit ikkje så mykje om mjølkeproteinintoleranse, men enzymar for laktosespalting får ein utan resept. I det minste gjorde ein det før, eg hadde ein periode eg måtte bruke det (men det beste var å berre halde seg unna heilt og haldent så tarmane fikk ro og fred).

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:10   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Veit ikkje så mykje om mjølkeproteinintoleranse, men enzymar for laktosespalting får ein utan resept. I det minste gjorde ein det før, eg hadde ein periode eg måtte bruke det (men det beste var å berre halde seg unna heilt og haldent så tarmane fikk ro og fred).

Ja, det blir i så fall unntaksvis. F.eks når jeg kommer hjem til foreldene mine som har kjøleskapet stappfult av svensk gräddost, edamer, brie og så videre. Det var faktisk en liten prøvelse å holde meg unna det i jula, sånn at jeg fikk beholde ansiktshuden min til nyttårsaften .
Er jo ikke verre enn å gå på helsekost/apotek og spørre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:14   #32
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, det er på resept? Vet du hva disse enzymene heter? (Tenker svensk helsekost, som er litt mer romslige enn norske ...). Det hadde i tilfelle vært genialt, ettersom jeg jo er en ostoman, og kunne tenkt meg å i hvert fall spise ost en gang i blant ..!

Svigermor sa iallefall at det er på resept - men det kan jo være du er heldig i Sverige Isåfall ønsker jeg meg veldig produktnavn, så vi også kan slenge en pakke slikt i kurven neste gang vi er på harryshopping.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:20   #33
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Mannen min har fått anbefalt slike enzymer i tablettform av sin mor (sykepleier, helsesøster og jordmor). Skal visstnok hjelpe for dem som reagerer på melkeproteinet. Vet ikke om det er mulig å bøtte i seg akkurat, men da slipper man kanskje de verste konsekvensene. Det er jo melk i søren meg ALT Så gjenstår det å se om mannen min greier å komme seg til doktor for en resept på slike vidunder-enzymer

De er reseptfrie. De var det værtfall for ett par år siden

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:35   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Er det en av disse??

Kerulac eller Kerutabs?

HER står litt mer.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 12-01-11 kl 15:47.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:48   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det en av disse??

Kerulac eller Kerutabs?

HER står litt mer.

Ingen som så ut til å gjøre noe for oss med kaseinintoleranse. Er ikke den siste reseptbelagt? Kom en pop-up der jeg måtte svare ja eller nei om jeg var helsepersonell, ettersom legemiddelet var reseptbelagt, da jeg trykket nei, så ble jeg dirigert vekk fra siden ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:52   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ingen som så ut til å gjøre noe for oss med kaseinintoleranse. Er ikke den siste reseptbelagt? Kom en pop-up der jeg måtte svare ja eller nei om jeg var helsepersonell, ettersom legemiddelet var reseptbelagt, da jeg trykket nei, så ble jeg dirigert vekk fra siden ...

Oki, men jeg ser at man kan bestille den (eller den andre?) fra sverige billigere enn det den koster i Norge.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:47   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det er enda billigere i Danmark generelt, vet ikke om det gjelder meieriprodukter.

Kjøtt og ost er billigere i danmark enn andre plasser i skandinavia. Alt annet er DYRT! Grønnsaker kan f.eks koste 3 ganger så mye som her i norge (husker da jeg bodde der hadde de champignong til nesten 200kr kg!) Melkeprodukter er sånn midt på treet, men ikke noe å spare i lengden.

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg tenkte på å ta ferga til danmark for å kjøpe, men det tar jo over et døgn tilbake. Men den langtidsholdbare fløten fra Sverige tålte å oppbevares litt i romtemperatur. Vet ikke helt hva de har av sånt i Danmark da..

Ta med en kjølebag og ha på lugaren, også kjøper du et par poser med frosne ting å hive i kjøleboksen sammen med tingene. Da holder deg seg kaldt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:38   #38
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ingen som så ut til å gjøre noe for oss med kaseinintoleranse. Er ikke den siste reseptbelagt? Kom en pop-up der jeg måtte svare ja eller nei om jeg var helsepersonell, ettersom legemiddelet var reseptbelagt, da jeg trykket nei, så ble jeg dirigert vekk fra siden ...

Kan dette være noe? Står at det skal hjelpe for proteinintoleranse, også fra melk. Nå har jeg veeeeeldig lite greie på kosttilskudd, altså, så noen andre får se over teksten og se om det kan være noe i det.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:05   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kan dette være noe? Står at det skal hjelpe for proteinintoleranse, også fra melk. Nå har jeg veeeeeldig lite greie på kosttilskudd, altså, så noen andre får se over teksten og se om det kan være noe i det.

Det virker jo sånn, faktisk! Ser Sunkost på Gunerius er forhandler, det er jo ikke langt unna. Kan jo alltids droppe innom og spørre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:23   #40
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kjøtt og ost er billigere i danmark enn andre plasser i skandinavia. Alt annet er DYRT! Grønnsaker kan f.eks koste 3 ganger så mye som her i norge (husker da jeg bodde der hadde de champignong til nesten 200kr kg!) Melkeprodukter er sånn midt på treet, men ikke noe å spare i lengden.


Ta med en kjølebag og ha på lugaren, også kjøper du et par poser med frosne ting å hive i kjøleboksen sammen med tingene. Da holder deg seg kaldt

Smart

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:41   #41
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det virker jo sånn, faktisk! Ser Sunkost på Gunerius er forhandler, det er jo ikke langt unna. Kan jo alltids droppe innom og spørre!

Jeg kjøpte disse fra hjemmesiden og Camomillamannen har nå forsøkt dem ved flere anledninger. Han tar en kapsel om maten inneholder smør/ost/fløte - og halleluja - det VIRKER! Han har enda ikke forsøkt dem med bløtkake (som han elsker), men før f.eks. en kopp irish (jeg lager jo disse nå med ordentlig vispet krem istedet for spraykrem). Og ingen flere toalett-turer enn normalt! Nå skal det sies at dette er (såvidt jeg kunne lese av nettstedet og pakningsvedlegget) et kosttilskudd utviklet for personer med ADHD/autisme, som ofte reagerer på slike ting som proteiner og laktose. Melkesyrebakteriene i kapslene skal hjelpe på nedbrytningen av disse, og personer med ADHD/autisme skal ta kapslene fast (i samråd med lege, tror jeg). Dersom kapslene skal tas pga matintoleranse alene, skal det kun brukes når man inntar mat kroppen reagerer på.

Her er iallefall erfaringene gode

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:47   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Så kult, det er veldig godt å høre at det virker til å ha effekt!
Ellers har jeg i mellomtida fått tips om akkurat det samme middelet av ei venninne som sliter litt med det samme som meg.
Det blir nok ikke til at jeg kjøper det riktig ennå, for jeg har fortsatt tenkt å bare holde meg unna en stund til. Men jeg tenker på kanskje til påske, da jeg skal hjem til foreldrene mine. Mamma synes det er nok plunder med å lage mat (ikke fordi hun er mot kostholdet mitt, men fordi hun hater å lage mat ) når jeg er hjemme, om jeg ikke kan spise meieriprodukter i tillegg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:22   #43
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så kult, det er veldig godt å høre at det virker til å ha effekt!
Ellers har jeg i mellomtida fått tips om akkurat det samme middelet av ei venninne som sliter litt med det samme som meg.
Det blir nok ikke til at jeg kjøper det riktig ennå, for jeg har fortsatt tenkt å bare holde meg unna en stund til. Men jeg tenker på kanskje til påske, da jeg skal hjem til foreldrene mine. Mamma synes det er nok plunder med å lage mat (ikke fordi hun er mot kostholdet mitt, men fordi hun hater å lage mat ) når jeg er hjemme, om jeg ikke kan spise meieriprodukter i tillegg .

De var ganske dyre; tror jeg betalte 345,- for ett glass Men man kan abonnere på dem, og da blir det ganske heftig rabattert - og abonnementet er ikke slik at du automatisk får et glass i mnd eller så, men at du forhåndsbetaler og bestiller nye glass når du er tom. Tror jeg.

Det beste er vel kanskje å holde seg unna slike ting som kroppen ikke tåler - men Camomillamannen spiser sjelden de melkefrie alternativene jeg lager Han liker bedre mat med melk, og det andre blir stort sett bare kastet. Så da dette er virkelig gull for både ham og meg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:21   #44
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodpris på fløte

Jeg synes også fløte er dyrt ! Huff. Det går en del fløte altså. Og jeg oppdager til min irritasjon at det de fleste steder ikke går an å få andre størrelser enn den minste fløtekartongen. Det koster jo mellom 18 og 20 kroner for en slik liten en, og den varer til toppen to porsjoner eggemelk, og kanskje til middag. En stor kartong er vel på rundt 7 dl? Denne koster rundt 38 kroner. Så det er jo rimeligere med en slik en flere små. Men kartonger på 1 liter har jeg ikke sett noe sted??

Bruker vel to "store" hver uke .. Men er ikke helt sikker på om jeg tåler det faktisk ... får diare innimellom som jeg ikke er sikker på årsaken til

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:44   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

den varer til toppen to porsjoner eggemelk

Eggemelk?? Hele poenget med eggemelk er vel at den er et melkefritt alternativ?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 08:41   #46
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Vist dere reagere på melkeproteinet vil jeg anbefale enzym produkter som inneholder dpp-iv. Kan kjøpes eks via nordiclabs i danmark.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 09:23   #47
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Vist dere reagere på melkeproteinet vil jeg anbefale enzym produkter som inneholder dpp-iv. Kan kjøpes eks via nordiclabs i danmark.

Jøje meg så mye nytt jeg lærer av dere denne helga da!

Må høre med kinsarvik om de fører slikt.
Er kumelkallergiker. Kan jeg spise det og pizza? Tror vi, trorvi???

Ellers vil jeg minne på at fløte kan fryses, i for eksempel isbitposer. Eller hele kartonger. Så om dere kommer over masse billig fløte og får det hjem kan det oppbevares!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:39   #48
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eggemelk?? Hele poenget med eggemelk er vel at den er et melkefritt alternativ?

Jeg heller altid i en skvett fløte jeg for å få mer fett . masse smørr, ett egg eller to, vann og fløte samt smak. NAM

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:12   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Vist dere reagere på melkeproteinet vil jeg anbefale enzym produkter som inneholder dpp-iv. Kan kjøpes eks via nordiclabs i danmark.

Som nevnt tidligere i tråden .
Aberet er jo at det er grisedyrt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:38   #50
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg heller altid i en skvett fløte jeg for å få mer fett . masse smørr, ett egg eller to, vann og fløte samt smak. NAM

For å få mer fett? Ikke noe galt i å få i seg mer fett, men når man blander 50g smør og ett egg eller to, så har man allerede ganske god fettprosent i maten. Men for smakens skyld, kanskje?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløte ~Hilla~ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-06-10 00:37
Fløte Bigmamma Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 28-05-08 18:08
Ang. fløte Elanessë Spørsmål og svar 11 24-04-08 11:06
Fløte cilemora Lavkarbo generelt 3 23-01-08 22:38
Fløte Kanari Spørsmål og svar 3 26-11-06 17:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no