Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

17-dagersdietten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 22:34   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17-dagersdietten

har gått på denne dietten nå i 4 uker. Veldig lett å forholde seg til, du spiser bare masse gode grønnsaker, egg, fisk og hvitt kjøtt. Drikke er vann, grønn te, sitronvann og diet coke. Funker som bare det, jeg raste ned 7 kg på 4 uker og var vel ikke akkurat feit fra før (mann, 79 kg fordelt på 170cm). Idealvekten min er ca 70-71kg ift den tiden da jeg var aktiv syklist og kamsportutøver.

Fordelen med dietten er at du kan spise så mye du orker, trene så mye som kroppen orker (ikke veldig mye og ikke veldig hardt første 2 ukene...) og selvsagt drikke så mye vann, te du vil. Du opprettholder forbrenning, du er aldri sulten og vekta bare stuper ned. Jeg er langt fra en jojo slanker da jeg strengt tatt aldri har vært overvektig, men gikk opp 9 kg på 4 år pga dårlige treningsvaner og usunt kosthold. Hurtigste måten å gå ned i vekt på uten å ødelegge stoffskifte og forbrenning med "sultekurer" som Cambridge osv er dette. Joda, jeg raste ned 10 kg for 5-6 år siden bare ved mye hard intervalltrening 4-6 ganger pr uke, men alle kan kanskje ikke løpe knallharde intervalløkter om man er overvektig uten å få store belastningsskader. Derfor er denne 17day diet en kur som gir deg en god start for å ta opp igjen treningsvaner i en lettere kropp.
Det er enklere å slanke seg 10 kilo enn å slanke sykkelen 2 kilo.... Første uka så renses kroppen, du tømmer den for væske og andre stoffer. Dvs opp om natta og tisse flere ganger...kjedelig og trøttende, men dette varte bare ca 1 uke. Totalt så drikker jeg rundt 4-5 liter væske i form av vann og te om dagen (4 ltr vann og rundt en liter te). På treningsdager ytterligere 1-2 liter.

Det eneste som er viktig er å følge matsortene nøye. Egg er egg og ikke egg stekt i fett. Bruk kokosolje heller. Sukker er bannlyst, bruk heller xylitol. Xylitol er forøvrig et meget godt produkt og ikke minst sunt. Du kan spise så mye du vil av Xylitol. Alle matvarer skal være rene.

Min meny ser ut som dette:

Frokost: 4-5 egg i alle varianter. Gulrøtter rå i remser, kålhode, purreløk, kyllingfiletpålegg.

Lunsj: Laksefilet, kyllingfilet eller kalkun. Gjerne et egg eller to også her. Tomat, agurk, eller noe annet grøntfor.

Middag: laksefilet eller kyllingfilet i en eller annen variant. Kalkunkaker eller kyllingsuppe hvor grænnsaker er malt til en suppe. (forøvrig veldig godt)

Kvelds: Cottage cheese boks og Kesam med hjemmelaget syltetøy UTEN søtningsmidler etc

Mellommåltider: Agurk, gulrot, kålrot

Dette kosthold er dødskjedelig første 17 dagene, men det endrer seg i de neste 17 dagene og endrer seg de neste etter der igjen. Konseptet fungerer og man tilfører mer og mer karbohydrater etter som periodene går og til slutt har du et enkelt og greit lavkarbokosthold som du kan leve på resten av livet. Kuren er ekstrem de 3 første 17 dagers periodene, men deretter er det som hvilken som helst annen lavkarbodiett.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no