Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 21:26   #26
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg trener mye (minst 5 x uke) og gjerne hardt - og i ketose føles det som jeg kan trene hvor mye som helst - går aldri tom! Ikke trenger jeg mat etter treninga heller.

Nå er det slik at hvor mye trening man klarer - og om man fortsatt oppnår vektnedgang med hard trening er helt individuelt. Jeg har alltid trent mye (tidl. aktiv basketspiller), og det er muligens derfor jeg tåler så mye trening.
Valget av ketolyse har ikke noe med treningsmengden å gjøre- men jeg innser at jeg er heldig som får så mye energi. Vekta går sakte ned - men jeg har det ikke travelt .

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 09:01   #27
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det ideelle er om du klarer å få til en blanding av både styrke og utholdenhet. Forskning viser at det gir en bedre helsegevinst. I tillegg vil kroppen din ha godt av økt muskelmasse, ikke bare fordi mer muskler = høyere forbrenning, men også for å stabilisere og styrke kroppen.

takk

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:33   #28
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Alle som er nye på SATS kan be om veiledning. Be en som jobber der om hjelp til å sette sammen et styrketreningsprogram for deg.

Ellers vil jeg absolutt anbefale å gå på body pump. Der får du masse god styrketrening OG det er sosialt I tillegg "piskes" du gjennom et helt program. (noe jeg trenger - blir ellers fort lat ute i styrkerommet). Dersom slike gruppetimer er tingen for deg, er det ingen treningssentre som tilbyr så stor variasjon som SATS. Start forsiktig med de letteste timene (Zumba, høy puls, sykkel 45 o.l.) først, så slipper du gangsperre og bakoversveis

Når man er litt mer trent (kan jo hende du er det) er power step, core puls, energy, nike for runners, sykkel movie, sykkel interval m.m. flotte timer å kose seg med

Men husk; det er dyrt å være støttemedlem i SATS - jo mer du trener dess mer har du igjen for pengene.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:18   #29
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

jeg har gått og fundert på dette bodypump det høres så spennende ut, da prøver jeg meg på det i morgen, jeg liker godt å gå på gruppetrening der man blir pisket, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ellers hehe...er det noen kondisjons timer som man ikke trenger å være så rytmisk som i zumba, jeg liker zumba godt, men er ikke så flink og bevege meg, har aldri vært noe danseløvinne

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:57   #30
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Jeg har gått over fra ketolysekuren til generell lavkarbo nå. Da jeg holdt meg til max 15 gram karbohydrat om dagen, hadde jeg ikke sjangs til å trene. Det ble med noen gåturer i løpet av ei uke.
Jeg liker å trene, og vil trene mer (var en god del aktiv tidligere, i mitt høykarboliv, men la på meg 20 kg for det...), så jeg øker på karbene til jeg ligger på rundt 50-80 gram om dagen, alt etter om jeg skal trene den dagen eller ikke.
Holder på med 30 day shred og yoga og litt jogging nå. Alt er individuellt, tror nå jeg, om man klarer å trene mye i ketose eller ikke. Og ellers også, for den del.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 14:55   #31
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere?

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Alle som er nye på SATS kan be om veiledning.

Og det anbefales! Gode vaner fra start gjør at det er lettere å komme i gang og å fortsette å trene!
OG er man medlem på sats, så har man så mange veiledningstimer man vil
vil ha og trenger!

Jeg anbefaler deg å bli med på spinning! Hør på musikken
og kos deg!

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere? Anos Generell diskusjon 22 12-03-11 16:53
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hvor mye trener dere? Romle Ketolysekuren 9 25-02-08 16:57
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no