Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-12, 21:32   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, vettu hva! Dette er så ufint sagt at jeg ikke har ord. Hvordan i alle dager har du nerver til å trekke inn kvakksalver-begrepet? Dette er jo uten tvil et område du verken har befatning eller erfaring med. Jeg synes det er en stor fornærmelse overfor de av oss som har hatt uvurderlig hjelp fra psykiatrien i en eller annen form. Ja, faktisk noen av oss som har reddet livet takket være det.
Klart. Kosthold hjelper, det retter opp i mye og kan gjøre underverker for dagsform, mestringsfølelse og balanse i hormoner, hvilket er et godt utgangspunkt. Du vet ingenting om hva som utløste amfetaminbruken til trådstarter, eller hva som gjorde at han fortsatte, å påstå uten det minste belegg at kostholdet fikser alt er i beste fall hårreisende!
Ja, da skulle jeg vel ha vært angstfri, da. Alt hadde vært helt koscher, ettersom jeg spiser, og har gjort det i grunn i mange år, så prikkfritt lavkarbokosthold som man får det. Ingen skumle proteiner eller stygge søtnignsstoffer som kan forringe det en gang. Men selv om jeg har det mye bedre, så fikser faktisk ikke lavkarbo alt. Hallo! Når noen kommer med sånne påstander, så lurer jeg på om ikke fanatikerstempelet enkelte av våre motstandere kommer med tidvis er berettiget.

Og beklager til trådstarter for at jeg sporer litt av, men dette syntes jeg var så provoserende at jeg ikke kunne la det stå sånn.
Jeg støtter din idé om å legge om kostholdet, jeg tror du vil legge et godt grunnlag der, men jeg støtter også fullt ut å få noe skikkelig hjelp! Det høres helt uutholdelig ut å ha det som du har det, og å ha kommet i den situasjonen der. Jeg sliter selv mye med sinne, og vet at det er en uvurderlig ventil å få sette ord på det overfor noen som har teknikken og kunnskapen til å få det kanalisert på en bedre måte enn å gå inn i blindt raseri.

BellaDonna medisin funker alltid.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:18   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

BellaDonna medisin funker alltid.

Hva mener du?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:36   #28
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er helt uenig i det dere sier at man trenger en eller annen kvakksalver som skylder på en dårlig oppvekst for å fikse dette!
Jeg blir ekstremt agressiv i perioder med feil kosthold, og på feil tid og sted kunne jeg sannsynligvis begått drap fordi jeg blacker ut og vet ikke selv hva som skjer. Med et stabilt blodsukker og nok fett i kosten (bedrer hjernereseptorene) er problemet helt borte.

I alle dager Carisma, er du seriøs her eller? her er det en ung mann med langvarig rusmisbruk bak seg som ønsker å få hjelp til å stagge aggresjonen sin. Han forteller at han har slått kona si, og at hun og barnet har flyttet fra han. Mener du PÅ ALVOR at et lavkarbokosthold vil være nok for han?????
Og mener du virkelig PÅ ALVOR at du kunne drept noen ved feil kosthold?
Men jeg tror heldigvis ikke at du mener alvor her, i beste fall er du bare veldig veldig korttenkt her. Kanskje du har hatt en dårlig matdag. Men uansett, vær litt forsiktig med hva du slenger fra deg her inne!


Sist redigert av Vibeke-67 : 01-03-12 kl 07:37.
Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 00:22   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

BellaDonna medisin funker alltid.

Hmm, jeg har faktisk gått på belladonna i perioder, men det har vært mot allergi da (og det funket på det om ikke annet).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 01:41   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

I alle dager Carisma, er du seriøs her eller? her er det en ung mann med langvarig rusmisbruk bak seg som ønsker å få hjelp til å stagge aggresjonen sin. Han forteller at han har slått kona si, og at hun og barnet har flyttet fra han. Mener du PÅ ALVOR at et lavkarbokosthold vil være nok for han?????
Og mener du virkelig PÅ ALVOR at du kunne drept noen ved feil kosthold? Du forteller jo selv at du ikke er så flink med kostholdet, da spør jeg deg om det er trygt for deg å ta vare på ditt barn?
Men jeg tror heldigvis ikke at du mener alvor her, i beste fall er du bare veldig veldig korttenkt her. Kanskje du har hatt en dårlig matdag. Men uansett, vær litt forsiktig med hva du slenger fra deg her inne!

Er det ingen som leser det trådstarter skriver? Han opplever denne agressjonen etter at han kuttet junkfood til fordel for et sunnere kosthold. Ikke som en direkte følge av å kutte rusen, såvidt jeg kan lese gikk det mye greiere enn livsstilsomleggingen. Noe jeg vet mange har opplevd.
Forsøk på rotter har jo vist at de foretrekker sukker fremfor kokain, så det er ikke det minste rart. Og ja, jeg mener på alvor at med et lavkarbokosthold vil det bli lettere å ta de rette valgene, og å styre aggresjonen.
Noen blir lettere avhengig av ting enn andre, men er det noe som går igjen i brukererfaringene med lavkarbo så er det vel nettopp dette med å bli kvitt forskjellige avhengigheter!
.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 01-03-12 kl 23:00.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 07:46   #31
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det ingen som leser det trådstarter skriver? Han opplever denne agressjonen etter at han kuttet junkfood til fordel for et sunnere kosthold. Ikke som en direkte følge av å kutte rusen, såvidt jeg kan lese gikk det mye greiere enn livsstilsomleggingen. Noe jeg vet mange har opplevd.
Forsøk på rotter har jo vist at de foretrekker sukker fremfor kokain, så det er ikke det minste rart. Og ja, jeg mener på alvor at med et lavkarbokosthold vil det bli lettere å ta de rette valgene, og å styre aggresjonen.
Noen blir lettere avhengig av ting enn andre, men er det noe som går igjen i brukererfaringene med lavkarbo så er det vel nettopp dette med å bli kvitt forskjellige avhengigheter!

Og er du helt sikker på at du vil la beskyldninger om at jeg ikke er i stand til å ta vare på barnet mitt ligge åpent på et internettforum, kun basert på at jeg er åpen om at før jeg visste noe om hvordan svingene blodsukker påvirker kroppen og kan gi blackout i sammenheng med adrenalinutskillelse? Det er i beste fall irrelevant i denne saken, det samme er hvordan mitt koshold er pr i dag.

Jeg har redigert, men jeg mener at det du skrev lengre oppe her er helt utrolig! Du skriver at ved å spise lavkarbo er problemet helt borte, mens ved feil kosrhold får du blackout og kunne sannsynligvis drept noen. Jeg tror du overdriver når du skriver her, og det er dette som jeg synes er så langt utenfor grensene at det går an i denne tråden her. Akkurat som at du skjønner hvordan TS har det? Det er noe helt annet om du forteller hvordan du opplever det, slik du forsøker å uttype det over her, men det gjør du ikke lengre oppe, du presenterer det som en sannhet, den du vet og at du vet at dette også vil hjelpe TS. Nesten like ille er å skrive dette om kvakksalvere. Du aner virkelig ikke hvor mye hjelp man kan få hos psykologer/psykiatere. Alle er ulike, også psykiatere.

Nå skal jeg ikke diskutere dette videre i denne tråden her, men jeg mener virkelig du må skjerpe deg når du skirver her inne Carisma.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:54   #32
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Okei, da blander jeg meg litt for å komme med et svar til trådstarter og ikke til debatten her i mellom.

Min samboer har ordentlig temperament. Han har aldri vært borti stoff (speider) eller sigaretter, men kostholdet har til tider vært fullt av lavkarbo-fymat: et helt brød om dagen, pasta med vegetarsaus i ukesvis, hauger med ris og poteter og øl, øl, øl i studentlivet.
Du får bedømme selv hvor overførbart dette er på din situasjon.
Men han har alltid vært snufsete hele vinteren, og nærmest vinterdeprimert. Har levd med døgnet snudd, ikke lagt seg før halv tre. Misfornøyd, oppfarende, selvrettferdig, krakilsk og urimelig for detaljer. Litt sånn at når de mørke skyene ruller inn over humøret er det bare å la det stå til med alt som noensinne har vært i veien. Selv for den som skal være kjæreste...
Han er ikke uenig selv i denne beskrivelsen, altså.

Nå har hans kjærlige foreldre i beste mening installert alle mulige slags knapper og utløsere på mannen. Det heter visst oppdragelse. Av og til tenker jeg at Jesper Juul har rett og man kan bare la være, ungene blir akkurat som foreldrene nesten uansett.
Samtidig er skummelt mange av hans fettere og kusiner og andre slektninger gått til grunne med dop, antatt dop, og drikking. Så noe familiebakgrunn har de klart å ikke overføre.

Men han HAR blitt bedre, helt utrolig mye bedre. Men det har tatt sju-åtte år med gradvis nedtrapping av karbohydrater, og han er nå nede i fullstendig kutt av hvete og korn, frø, melkeprodukter og gjær, altså alkohol. Og D vitamin-tilskudd, og B-vitaminer, og magnesium,

Han kan sikkert selv huske en ostehøvel som ble ødelagt av å bli liggende i oppvaskannet for lenge for sju år siden, og den nesten fysiske krangelen, helt ute proposjoner, for vi hadde jo fler ostehøvler og ingen visste sikkert hvem som hadde lagt høvelen i vannet...
Til denne uken da en nydelig mugge fra en ferie gikk i stykker mellom hendene mine og han sier "Oj, det var leit! Ja, ja..." Og det var hans ferie, altså.

Og han har gode kvaliteter, for all del, men som jeg skjønte det, handlet spørsmålet om å stagge temperament med mat.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:03   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva mener du?

Du sier at du sliter ofte med sinne og at du får hjelp til å kanalisere bort sinnet istedet for å bære det inni seg. Hva med å unngå å bli sint? Lære å ikke bli sint? Fjerne problemet og ikke bare lindre? Derfor belladonna; de kamuflerer/lindrer problemet, men løser det ikke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:30   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du sier at du sliter ofte med sinne og at du får hjelp til å kanalisere bort sinnet istedet for å bære det inni seg. Hva med å unngå å bli sint? Lære å ikke bli sint? Fjerne problemet og ikke bare lindre? Derfor belladonna; de kamuflerer/lindrer problemet, men løser det ikke.

Jeg har ikke spurt om råd. Jeg lurte vel mest på hva Belladonna er. Beklager at jeg kanskje formulerte det litt utydelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:54   #35
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mange får ikke diagnosen før de som godt voksne sitter i fengsel for stoff og vold!


Utifra hva enkelte skriver i denne tråden kan det tyde på at de ender i fengsel fordi de ikke spiser lavkarbo...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:57   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Utifra hva enkelte skriver i denne tråden kan det tyde på at de ender i fengsel fordi de ikke spiser lavkarbo...

Du skal ikke se bort ifra det. Det er nemlig bevist at mange av dem som sitter i fengsel har eller burde hatt diagnosen adhd. Og hva er vist seg å være effektiv mot adhd? Jo, lavkarbo!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:02   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Det må være fint å leve i en så fryktelig enkel verden? Spis lavkarbo - bli kurert for alle mulige sykdommer og psykiske lidelser. Som pårørende må jeg si at det er voldsomt VONDT og provoserende å se sånt svada.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:04   #38
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du skal ikke se bort ifra det. Det er nemlig bevist at mange av dem som sitter i fengsel har eller burde hatt diagnosen adhd. Og hva er vist seg å være effektiv mot adhd? Jo, lavkarbo!


Ehh, det er å dra det hakket for langt. Jeg lider selv av AHDH, og å spise lavkarbo har minimal effekt på lidelsen min. Selvfølgelig blir ikke hypre unger så ukonsentrerte og flyr ikke så på veggene hvis de ikke er hypet opp på nugatti i tillegg til en adferdslidelse, men lavkarbo er ingen vidunderkur mot ADHD.

Hjelp, for en lavkarbo-hallelujahstemning det blir her veldig ofte...lavkarbo er ikke løsningen på ALT for ALLE.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:06   #39
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Jeg har sett flere som FORBEDRER ADHDen sin med lavkarbo. Hurra for det. SAMMEN med riktige medisinering.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:07   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Ehh, det er å dra det hakket for langt. Jeg lider selv av AHDH, og å spise lavkarbo har minimal effekt på lidelsen min. Selvfølgelig blir ikke hypre unger så ukonsentrerte og flyr ikke så på veggene hvis de ikke er hypet opp på nugatti i tillegg til en adferdslidelse, men lavkarbo er ingen vidunderkur mot ADHD.

Hjelp, for en lavkarbo-hallelujahstemning det blir her veldig ofte...lavkarbo er ikke løsningen på ALT for ALLE.


Det ER jo også bevist at innsatte som fikk mer grønt og sukkerredusert mat ble roligere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:10   #41
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det må være fint å leve i en så fryktelig enkel verden? Spis lavkarbo - bli kurert for alle mulige sykdommer og psykiske lidelser. Som pårørende må jeg si at det er voldsomt VONDT og provoserende å se sånt svada.

Lavkarbo.no- siden der komplekse problemstillinger blir enkle, og store problemer bagatellisert.

Føler med deg. Føler med meg selv også.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:13   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Lavkarbo.no- siden der komplekse problemstillinger blir enkle, og store problemer bagatellisert.

Føler med deg. Føler med meg selv også.

Du vet. Slutter folk å spise karbohydrater utryddes kreft, ADHD forsvinner som dugg fra solen, kjemiske ubalanser man har påført seg etter mange år med rusmisbruk, rettes opp. Alt på 1-2-3. Funker ikke det er det bare til å tenke positivt. Enkelt og greit vettu.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:15   #43
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du vet. Slutter folk å spise karbohydrater utryddes kreft, ADHD forsvinner som dugg fra solen, kjemiske ubalanser, man har påført seg etter mange år med rusmisbruk, rettes opp. Alt på 1-2-3. Enkelt og greit vettu.



Ikke glem Israel/Palestina-konflikten. Tror den kan løses med lavkarbo-kosthold.

Jeg blir veldig aggressiv av å lese denne tråden, må gå og spise noe fet mat.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:17   #44
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du vet. Slutter folk å spise karbohydrater utryddes kreft, ADHD forsvinner som dugg fra solen, kjemiske ubalanser man har påført seg etter mange år med rusmisbruk, rettes opp. Alt på 1-2-3. Funker ikke det er det bare til å tenke positivt. Enkelt og greit vettu.

Kanskje det funker bare for diverse utvalgte. Sønnen min har/hadde diagnosen adhd. Han gikk på medisiner et par år, men tålte dem ikke. Det var da jeg/vi begynte på lavkarbo. Han har nå vært medisinfri i flere år. Og jeg skal søke om at diagnosen slettes.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:20   #45
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kanskje det funker bare for diverse utvalgte. Sønnen min har/hadde diagnosen adhd. Han gikk på medisiner et par år, men tålte dem ikke. Det var da jeg/vi begynte på lavkarbo. Han har nå vært medisinfri i flere år. Og jeg skal søke om at diagnosen slettes.

Er det et spørsmål? Det er jo VOLDSOMT mange ADHD'ere som er feilmedisinert og jeg sier på ingen måte at lavkarbo ikke kan hjelpe noen, ikke engang at det ikke kan hjelpe ALLE, til en viss grad. Men å sitte og legge det frem som om lavkarbo er den gyldne løsningen for alle ADHD'ere, det er stygt forenklende, og det er jeg rimelig sikker på at du skjønner.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:28   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Poenget er vel at det er en enkel, rimelig og lettfattelig ting som i veldig mange tilfeller har sjokkerende god effekt på endel såkallte psykiske problemer. (men hva er psyken? Kjemiske forbindelser...)
Dermed er den vel verdt et forsøk før man går til f.eks en psykolog. Jeg kjenner folk som har fått livet sitt ødelagt av psykologer med helt feil fokus, med noe av bakgrunnen som ts beskriver.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:31   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poenget er vel at det er en enkel, rimelig og lettfattelig ting som i veldig mange tilfeller har sjokkerende god effekt på endel såkallte psykiske problemer. (men hva er psyken? Kjemiske forbindelser...)
Dermed er den vel verdt et forsøk før man går til f.eks en psykolog. Jeg kjenner folk som har fått livet sitt ødelagt av psykologer med helt feil fokus, med noe av bakgrunnen som ts beskriver.

Å, så det at du kjenner noen som har vært såpass uheldige med psykologene sine avskriver et helt medisinsk felt, altså. Ja, da så. I rest mye case.

(Er det nå jeg skal si at psykisk helsevern fikser alt fordi jeg kjenner flere som har klart å unngå å ta livet sitt takket være det? )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:34   #48
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poenget er vel at det er en enkel, rimelig og lettfattelig ting som i veldig mange tilfeller har sjokkerende god effekt på endel såkallte psykiske problemer. (men hva er psyken? Kjemiske forbindelser...)
Dermed er den vel verdt et forsøk før man går til f.eks en psykolog. Jeg kjenner folk som har fått livet sitt ødelagt av psykologer med helt feil fokus, med noe av bakgrunnen som ts beskriver.

Herregud, dette blir som de som sier at de kjenner noen som har fått nyreskader av lavkarbo...


Og hvis du tror at psyke er så enkelt som bare kjemiske forbindelser, så er du temmelig enkel...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:36   #49
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, så det at du kjenner noen som har vært såpass uheldige med psykologene sine avskriver et helt medisinsk felt, altså. Ja, da så. I rest mye case.

(Er det nå jeg skal si at psykisk helsevern fikser alt fordi jeg kjenner flere som har klart å unngå å ta livet sitt takket være det? )

Det ER forskjell på psykologer og psykiatere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:36   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, så det at du kjenner noen som har vært såpass uheldige med psykologene sine avskriver et helt medisinsk felt, altså. Ja, da så. I rest mye case.

(Er det nå jeg skal si at psykisk helsevern fikser alt fordi jeg kjenner flere som har klart å unngå å ta livet sitt takket være det? )

Om jeg hadde kjent noen som over tid kunne skilte med en positiv erfaring så ville jeg kanskje stilt meg anderledes, men vi snakker ganske mange tilfeller. Og over tid mener jeg også når de ikke lenger får oppfølging og skal takle livet på egenhånd. I den grad de gir slipp på en, å kreere flere diagnoser vil jo gi lukrativ mynt i kassa hos dem i årevis.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp i vekt, HJELP! victorious LCHF 17 25-01-12 13:42
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Er det normalt å bli aggressiv og ukonsentrert etter fire timer siden forrige måltid? ada-emilie Stoffskifte / hormonproblemer 40 30-12-10 08:56
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no