Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 21:55   #26
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Og kolesterolblodprøvene mine er tatt fastende, men med plutselig høye verdier (helsesjekk gjennom jobbens HMS-program med sykepleierdame som sikkert ble direkte betalt av Mills og hva-heter-liksom-osten-deres-igjen).

Siden jeg aldri har hatt spesielt høyt kolesterol, og heller aldri har variert særlig mye, skylder jeg på kokosolje i teen kvelden før, to kopper. Jeg har heller aldri fått i meg særlig med kokosolje.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:02   #27
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Og apropos det Nero skriver så har min samboer spist smør i skiver og når jeg sier nazi på karbohydrater, mener jeg at han blir fysisk dårlig av dem.

Ingen frukt, mel, sukker, grønnsaker under bakken, alkohol, bare 100% rå sjokolade, overhodet ingen ferdigmat eller sauser på sambo.

Hmm, når jeg ser det skrevet, tenker jeg at jeg jammen må være litt greiere...

Poenget mitt skulle være at alle er forskjellig og ikke bare utenpå.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:07   #28
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Og apropos det Nero skriver så har min samboer spist smør i skiver og når jeg sier nazi på karbohydrater, mener jeg at han blir fysisk dårlig av dem.

Ingen frukt, mel, sukker, grønnsaker under bakken, alkohol, bare 100% rå sjokolade, overhodet ingen ferdigmat eller sauser på sambo.

Hmm, når jeg ser det skrevet, tenker jeg at jeg jammen må være litt greiere...

Poenget mitt skulle være at alle er forskjellig og ikke bare utenpå.

Ja, vi reagerer nok forskjellig.
Jeg tror egentlig at mitt STORE inntak av fløte og rømme er synderen hos meg. Jeg hadde det på alt og i alt + MASSE fet ost. Vet ikke angående Cocosa, men jeg fikk i meg noen glass

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:36   #29
Linda C.
Juniormedlem
 
Linda C. sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 13
Linda C. er på en erverdig vei

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

KarMa40, Det var nettopp det jeg tenkte også, at det var kroppen som forsøkte å reparere det jeg hadde rotet til med statiner, merket jo bl. annet at huden min ble helt "papir" aktig av kolesterolmedisinene og det er i ferd med å forsvinne..Jeg tar allerede Fermetert rod ris (Hypocol)
Nero, jeg ble også dårlig av Karbo, oppblåst mage og slapp og elendig når jeg "overdoserte" (sjokolade, pommes frites osv)
Jeg elsker lavkarbomaten og ble skikkelig satt ut når jeg fikk det forb*** testresultatet, men jeg klarer ikke å bare ignorere det, jeg har NOIA når det kommer til hjerte sykdommer

Linda C. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 23:16   #30
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"

Du har jo en fordel da, tradisjonelt er det jo damer som er best på å gå til legen, og menn som venter i det lengste...

Kanskje du må gjøre en avtale med legen om å holde frem som du selv synes er best en stund, etter statiner i hvor mange år? og heller komme og ta blodprøver hver eller annen hver måned?

Bare å ha en plan vil kanskje hjelpe?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar

Emneord
apolipo, fh, høyt kolesterol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger noen input på mitt "normale" kosthold fjoerto Spørsmål og svar 15 16-03-11 12:59
Hvilke "karbofeller" har du gått i? MarensLille... Ketolysekuren 47 22-08-10 23:02
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no