Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Bacon/tørrfisk

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 14:43   #26
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Ikke verst.

Jeg gir 8 av 10 poeng.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:44   #27
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Jeg aner ikke hva jeg gjør galt i såfall, jeg liker ikke grønnsaker Er det noe annet galt?

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:45   #28
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Jeg aner ikke hva jeg gjør galt i såfall, jeg liker ikke grønnsaker Er det noe annet galt?

Hehe, dette er en helt ny tilnærming til lavkarbo for meg i allefall!

Si meg, hva er det du egentlig spiser i løpet av en dag?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:45   #29
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ups dobbelpost. Jeg spiser 100g bacon, linfrøbrød med ost på(2 karbs), kylling/hamburger/linfrøbrød til middag, baconsnacks som variasjon. rømmegrøt. alt som ikke har carbs. jeg må ha litt tyggis innimellom og litervis med vann. Lagde proteingrøt men det orker jeg ikke mer av. har spist 2 krokanis med sjokolade så langt. Tenkte å lage vafler til lunsj i dag, men går visst på linfrøposen min her.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:52   #30
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Hva med krokanis i vaffel? Funker bra.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:54   #31
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Ssssjjjj, nå fikk jeg lyst på krokanis. Og vaffel
*Løpe fort ut av tråden*

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:56   #32
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Er det ikke carbs i krokan? elsker krokan. Om ikke blir det i tilfelle en 2 liter i løpet av uka og vafler hele dagen. Som dere ser er jeg en evig optimist.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:58   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

ups dobbelpost. Jeg spiser 100g bacon, linfrøbrød med ost på(2 karbs), kylling/hamburger/linfrøbrød til middag, baconsnacks som variasjon. rømmegrøt. alt som ikke har carbs. jeg må ha litt tyggis innimellom og litervis med vann. Lagde proteingrøt men det orker jeg ikke mer av. har spist 2 krokanis med sjokolade så langt. Tenkte å lage vafler til lunsj i dag, men går visst på linfrøposen min her.

Hva med å steke hamburgeren og så legge på godt med bacon og ost? Ved siden av skjærer du opp sellerirot i staver (så det ligner på pommes frites) og steker i masse meierismør og krydder?

Da har du en lavkarbovariant av junk food som gjør deg mett Du kan tilogmed kjøpe den en boks med Fjordland ferdig peppersaus og tømme over sellerirota

Eller biffstrimler, litt løk, kanskje noen få tynne strimler med brokkoli, paprika, squash, sopp? Stek i godt med meierismør, krydre godt og tøm over litt fløte. Da kan du få lurt inn litt grønnsaker, bra med fett og mye god smak

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:06   #34
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Ja hva heter meierismør, jeg la på litt vita hjertego alt vi har i hus, og massevis av smårettbacon, men jeg orker ikke mer karbonade(jeg orker ikke vanlig kjøtt, untatt kylling). Glemte seff tilbehør. Gimme some waffles.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:07   #35
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Ja hva heter meierismør, jeg la på litt vita hjertego alt vi har i hus, og massevis av smårettbacon, men jeg orker ikke mer karbonade. Glemte seff tilbehør.

Meierismør heter SMØR eller Kviteseidsmør Altså den gullfargede pakka med smør som det står SMØR på. Alt annet er juks Et ok alternativ er Bremykt, den gule boksen med lokk.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:26   #36
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Fint, husker den nå. Jeg har ikke spist det siden jeg var 5(25 år siden).
Hvor kjøper man sånne stix, jeg må få testet om jeg kommer meg ned i vekt eller ikke:P Blir vafler til lunch idag og om jeg får til iskremen(usikker på om det er noe feil i iskremboksen i butikken?), og kylling til middag om jeg kommer meg avsted. Jeg ligger visst på 1500-2100 kcal med snax. 0.25g karb om jeg får tak i lowcarb iskrem.

__________________





Sist redigert av avuna : 08-07-11 kl 15:34.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:46   #37
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Bacon/tørrfisk

Værsågod :-)

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:18   #38
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Argh oppdaget at atkins er en lavkalorikur også, er visst bare å glemme det. Hvilken kur kan man spise så mange kalorier som du må ha for å spise bra? Jeg trodde at fett forbrant fett?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3813 eller er bare fettfasten noe man trenger på slutten av dietten? Jeg orker ikke spise mindre. Viser bare hvor lite man skal stole på rykter.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:20   #39
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Fettfaste er en kriseløsning for folk som har holdt på lenge og stått stille lenge Ligner ikke så veldig på vanlig Atkins egentlig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:37   #40
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Atkins er IKKE lavkalorikur, der har du nok misforstått Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:42   #41
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

flott. sjekk ut http://www.youtube.com/watch?v=cJQb2odpjkk Rømmeis. Kutte ut sukkeret håper jeg funker? Så bytter jeg vaniljestang med krokan, blir kanskje smoothie istedet

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:46   #42
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

flott. sjekk ut http://www.youtube.com/watch?v=cJQb2odpjkk Rømmeis. Kutte ut sukkeret håper jeg funker? Så bytter jeg vaniljestang med krokan, blir kanskje smoothie istedet

NAM!! Den der bare MÅ prøves! -Med sukrin såklart.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 17:03   #43
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 64
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Hva med krokanis i vaffel? Funker bra.

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 17:23   #44
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

flott. sjekk ut http://www.youtube.com/watch?v=cJQb2odpjkk Rømmeis. Kutte ut sukkeret håper jeg funker? Så bytter jeg vaniljestang med krokan, blir kanskje smoothie istedet

Krokan er da vitterlig omtrent rent sukker!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 18:49   #45
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ble nøttepose i isen og yoghurt i vaflene, ble litt lite rømme, men da måtte jeg ha mer egg i. Så brukte jeg miksmastern på rømmen, men vi får håpe is er is.

__________________





Sist redigert av avuna : 08-07-11 kl 19:01.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 19:18   #46
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

ble nøttepose i isen og yoghurt i vaflene, ble litt lite rømme, men da måtte jeg ha mer egg i. Så brukte jeg miksmastern på rømmen, men vi får håpe is er is.

Hva slags oppskrift brukte du til vaflene? Ble de gode?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 19:53   #47
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Fra forumhttp://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12950. Kjørte med skogsbæryoghurt også, men ble litt for lite egg så måtte hive halvparten, tilførte egg direkte så ble den nice på slutten. Så hadde jeg litt nøtter i.
Smaker godt, men ble litt løs.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:00   #48
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Fra forumhttp://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12950. Kjørte med skogsbæryoghurt også, men ble litt for lite egg så måtte hive halvparten, tilførte egg direkte så ble den nice på slutten. Så hadde jeg litt nøtter i.
Smaker godt, men ble litt løs.

Yoghurt har ikke så mye på atkins å gjøre, sukker og karber i massevis...

Tror dette er en av vaffeloppskriftene jeg ikke har forsøkt enda, får teste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:34   #49
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ja kjæresten hev innpå vogna med yoghurt og chips og for lite rømme:P
13g carbs er ikke allverden.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:45   #50
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Jeg blir litt forvirret av deg... Noen ganger virker du som å virkelig å ha teket på lavkarbo, andre ganger virker du som om du bedriver gjøn med hele lavkarbo.. Er du seriøs eller kjeder du deg bare?

Hvordan skal jeg tolke deg?? Du VET jo at krokan er sukker, du VET jo at napoleonskake er sukker, du VET jo at yoghurt ikke er helt ok. Eller gjør du ikke?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
Tørrfisk bmf Kake/dessert og snacks 4 03-09-10 18:28
Grillet tørrfisk!? Kanutten Generell diskusjon 34 01-06-09 13:47
Tørrfisk Monna Ketolysekuren 12 05-05-08 22:51
God snacks- tørrfisk! Michelle Kake/dessert og snacks 9 05-05-08 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no