Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

10 kg eller mindre?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-08, 15:18   #26
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: 10 kg eller mindre?

Kanskje jeg skal melde meg inn her jeg også. Endelig har jeg under 10 kilo å gå ned jeg også.

Jeg er en av de som dessverre ikke går ned på normal lavkarbo og må ty til litt mer "ekstrem" lavkarbo. Følger nå dietten Easy Life, som er ganske likt Eurodietten.
Men med fokus på trening i tillegg.

Jeg tar fem kilo av gangen, og er nå ca halvveis, hadde som mål ca 15 kilo totalt, men må se det litt an. Vet jeg er fornøyd med BMI på 25-26.

Til dere som bare har to-tre kilo igjen og vekta står stille, så er det kanskje en idé å spise litt mer karber alà Lindberg/Atkins Vedlikehold. Da kan det hende det løsner litt på vekta igjen. Lykke til alle sammen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 15:59   #27
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 10 kg eller mindre?

Takk for super info estorilskreppa!

Skulle ønske jeg klarte å forene:

"Der finnes en del tilstander hvor man absolutt ikke skal bruke denne vektreduksjonsteknikken, og det er:
Personer med normal vekt (BMI <; 25)(...) Ved disse tilstandene skal man overhodet ikke benytte seg av ketose som vektreduksjonsmiddel, det er farlig"


og:

"For friske mennesker er det overhodet ikke skadelig å bruke denne metoden, snarere tvert imot. Det finnes mange urfolk som tradisjonelt har levd på ketotisk kosthold permanent, som f.eks. eskimoer (før) og masaier.
Sannsynligvis er det naturlig for mennesket å gå inn og ut av slik benign ketose, ifra naturens side, hvor vi opprinnelig hadde vekslende næringstilgang, og ikke den svært uheldige overflod av dårlige matvarer vi utsettes for idag.
Mange mennesker lever bevisst på slikt kosthold livet gjennom, fordi de føler seg bedre med det, for å holde kroppsvekten, for å regulere sin diabetes 2 uten medisiner osv. Og
som sagt er det også normalkosten opprinnelig for en del urfolk."

På den ene siden virker det som om ketogent kosthold ikke er noe for normalvektige, på den andre siden har urfolk levd slik i tusenvis av år, det er ikke farlig men "tvert imot naturlig for kroppen". Jeg tror dette har blitt forklart i forumet før, men jeg har fortsatt problemer med å forstå det. Beklager hvis dette er avsporing

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter

Sist redigert av Sirius : 06-11-08 kl 16:10.
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 16:29   #28
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Helt enig. Tenkte akkurat det samme som deg, men valgte å overse første utsagn og forsvare det andre ;-) Er det noen innspill på dette? Her er det faktisk snakk om to personer med BMI på under 25 som ønsker å benytte seg av ketolyse for å få til siste rest.... Med SÅ god suksess på ketolyse er det vanskleig å la være, når resultatene lar vente på seg med generell lavkarbo.

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 16:37   #29
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

jeg kom til å tenke litt på det som står på ketostixene jeg kjøper på apoteket også..i bruksanvisningen står det ikke noenting om at man ikke kan være normalvektig og bruke ketose til slanke bruk...de hadde vel ikke sogt dette på norske apotek uten å merke med dette om det er sååå farlig...jeg tror heller på at disse advarslene som kommer frem i forbindelse med ketose går på det samme som alle andre måter å slanke seg på..IKKE OVERDRIV og vær FORSIKTIG.. er ivertfall sånn jeg velger å tenke på det hele..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:02   #30
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Å, så flotte innlegg! Nå fikk jeg svar på mange spørsmål også... Tusen takk!!!

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:55   #31
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Kanskje jeg skal melde meg inn her jeg også. Endelig har jeg under 10 kilo å gå ned jeg også.

Jeg er en av de som dessverre ikke går ned på normal lavkarbo og må ty til litt mer "ekstrem" lavkarbo. Følger nå dietten Easy Life, som er ganske likt Eurodietten.
Men med fokus på trening i tillegg.

Jeg tar fem kilo av gangen, og er nå ca halvveis, hadde som mål ca 15 kilo totalt, men må se det litt an. Vet jeg er fornøyd med BMI på 25-26.

Til dere som bare har to-tre kilo igjen og vekta står stille, så er det kanskje en idé å spise litt mer karber alà Lindberg/Atkins Vedlikehold. Da kan det hende det løsner litt på vekta igjen. Lykke til alle sammen.

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:56   #32
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Ojala, her.

Å, så flotte innlegg! Nå fikk jeg svar på mange spørsmål også... Tusen takk!!!

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:57   #33
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Har bare lyst til å sende en hilsen til alle dere som skriver her jeg, for jeg sitter igjen med èn spesiell følelse hver gang jeg har lest på denne "tråden" og det er at jeg blir i så godt humør... Tonen er utrolig god, og jeg synes det er så herlig! "Må" liksom innom her bare for å nyte den positive følelsen...

Nå begynner jeg å nærme meg klar for sengen. Har akkurat fylt frysen meg hjemmelagde "slankekjøttkaker", og er egentlig ganske fornøyd med meg selv der jeg har sittet foran tv'n med te-koppen min, omringet av folk som har spist kake og sjokolademousse... I tillegg har jeg trent tre dager på rad, så NÅ må jeg vel snart få se noen resultater jeg også..??? Nattinatt...

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:12   #34
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Ojala, her.

Har bare lyst til å sende en hilsen til alle dere som skriver her jeg, for jeg sitter igjen med èn spesiell følelse hver gang jeg har lest på denne "tråden" og det er at jeg blir i så godt humør... Tonen er utrolig god, og jeg synes det er så herlig! "Må" liksom innom her bare for å nyte den positive følelsen...

Nå begynner jeg å nærme meg klar for sengen. Har akkurat fylt frysen meg hjemmelagde "slankekjøttkaker", og er egentlig ganske fornøyd med meg selv der jeg har sittet foran tv'n med te-koppen min, omringet av folk som har spist kake og sjokolademousse... I tillegg har jeg trent tre dager på rad, så NÅ må jeg vel snart få se noen resultater jeg også..??? Nattinatt...

og der bodro du til å gjøre meg enda litt gladere i dag,skikkelig koselig å lese
hva bruker du til å lage kjøttkakene foresten?
du virker kjempe motivert og det er ingen tvil om at du kjenner selv at dette vil du gjøre alt for å klare,veldig bra...syns det er så kjekt å lese fra andre her inne på lavkarbo at vi alle går igjennom de samme tankene rundt utfordringene med å slanke seg.. føles ikke så ensomt og håpløst da og pluss at folk er positive når noen andre får det til og deler gleden sammen natta

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:21   #35
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Ja, det er jammen godt å stå sammen om dette. Vi har alle de samme utfordingene og trenger noen som er i samme bås OG som vet hva det er snakk om! Vi skal klare dette sammen! Idag har jeg kjøpt en ny boks med ketostix. Jeg har jo sett at jeg klarer å vedlikeholde med generell lavkarbo, men det går bare ikke nedover. Akkurat som med deg Titti. Ketolyse var helt rått og gleder meg til en forhåpentligvis like stor sukess denne gangen. Det føles jo bare så godt når man ser resultatene av det man gjør, ikke sant Estorilskreppa Har også lånt en bok idag - bedre uten brød. Håper den kan lære meg enda mer om lavkarbokost, sånn at det blir enda lettere å leve på et slikt kosthold i framtiden. Stå på alle sammen!

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:31   #36
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg eller mindre?

Hei
Jeg vil bare innom å si at dette var en fin og positiv tråd.

Innlegget fra lommelegen var veldig bra og det beroliget meg endel, siden jeg har kommet i tanker om at, nå har jeg kanskje levd veldig lavkarbo (ca 20 karber pr. dag) i altfor lang tid. Det snakkes jo om på Ketolyse at man skal ta en ketosepause etter ca. 6 måneder.

Jeg har aldri klart og være standhaftig nok til å kunne kalle meg en "ketolyser" og derfor har vektnedgangen min gått veeeldig langsomt, dvs. ut og inn av ketose utallige ganger. Nå må det også sies at jeg kun har hatt i underkant av 10 kilo jeg skulle ned i denne 2-årsperioden.

Men, det siste halve året, har jeg klart å ligge helt unna sukker og melprodukter. Så om jeg har vært fysen, (og det er jeg ofte) har jeg kost meg med forholdsvis lovlige ting, og det har gått bra.

Det jeg vil ha frem er vel egentlig det, at nå har lavkarbo blitt en livsstil for meg, omsider. Såå mange ganger har jeg erfart hvor misserabel jeg blir i humøret når jeg detter utpå, så jeg hverken kan eller vil slutte med dette kostholdet. Etterhvert som vekten har krøpet nedover, blir fokuset mer rettet mot helsedelen av det hele. Ren, sunn mat må jo være bra!

Jeg vil gjerne følge med videre på denne tråden

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 13:02   #37
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Velkommen skal du være :-) Hvordan ser ditt lavkarbokosthold ut? Jeg lever nok også rundt 20-30 karber pr dag og tror også jeg stadig er inn og ut av ketose, det er derfor jeg må ha en siste fokus her.... Kjipt å ofre så mye og ikke gå ned! Jeg tenker også at lavkarbo skal bli en livsstil for meg. Tror jeg av en eller annen grunn er veldig vàr for karbs... Er veldig glad i mat og spesielt alt det som er fy fy.... (Det er kanskje der problemet ligger)

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 14:38   #38
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg eller mindre?

Jepp, er nok veldig vaar jeg også...Så som den karbodjunkien jeg er, har jeg innsett at jeg aldri kan gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før.
Sånn er det bare, føler jeg nå. Så istedet for å føle at jeg forsaker en hel masse godsaker, så prøver jeg heller å fokusere på alt det gode jeg kan spise.
Tenk, du gjør kroppen din en enorm tjeneste ved å spise som vi gjør.
Sukker gjør meg rett og slett skræmt

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:49   #39
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Har ett lilte spørsmål jeg.... Det står "soyaprotein" i så mange oppskrifter og jeg vet egentlig ikke hva det er.... Kunne noen fortalt meg det, og kanskje også hjulpet meg med hvor jeg kan f kjøpt det..???

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 18:08   #40
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Hei og hopp. Da er jeg hjemme igjen etter seminar med jobben og det ødela dessverre for muligheten til å komme i ketose i løpet av disse to dagene. Klarte å holde meg unna alt som er fy fy, men måtte ty til litt karber til frokost og lunsj. Ikke så lett å holde seg unna når seminaret er utendørs i skauen. Da tar man det man får...

Har lest litt i boka mi nå, og det gledet meg å lese avsnittet der de beskrev ketolyse. Det stod svart på hvitt at man ikke trenger å være redd for tilstanden ketose annet enn når man har stoffskiftesykdommer .
Så nå er det bare å kjøre på! Ellers betegnes generell lavkarbo som et kosthold der man spiser under 72 g karbs pr dag. Også dette skal ha helsebringende effekt og gi økt energi. Dette er selvsagt mer karbs enn det jeg har spist på lenge, og jeg regner med at jeg sakte, men sikkert må venne kroppen min til karbsene igjen når jeg har nådd målet mitt. Leste et sted her at det kan ta opptil 2 år før kroppen tåler det... Litt skummelt å tenke på, men jeg kommer vel aldri mer til å gå tilbake til mitt gamle kosthold.

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 19:21   #41
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Hei og hopp. Da er jeg hjemme igjen etter seminar med jobben og det ødela dessverre for muligheten til å komme i ketose i løpet av disse to dagene. Klarte å holde meg unna alt som er fy fy, men måtte ty til litt karber til frokost og lunsj. Ikke så lett å holde seg unna når seminaret er utendørs i skauen. Da tar man det man får...

Har lest litt i boka mi nå, og det gledet meg å lese avsnittet der de beskrev ketolyse. Det stod svart på hvitt at man ikke trenger å være redd for tilstanden ketose annet enn når man har stoffskiftesykdommer .
Så nå er det bare å kjøre på! Ellers betegnes generell lavkarbo som et kosthold der man spiser under 72 g karbs pr dag. Også dette skal ha helsebringende effekt og gi økt energi. Dette er selvsagt mer karbs enn det jeg har spist på lenge, og jeg regner med at jeg sakte, men sikkert må venne kroppen min til karbsene igjen når jeg har nådd målet mitt. Leste et sted her at det kan ta opptil 2 år før kroppen tåler det... Litt skummelt å tenke på, men jeg kommer vel aldri mer til å gå tilbake til mitt gamle kosthold.

velkommen tilbake håper du har hatt det kjekt på seminar til tross for 0 ketose muligheter,syns nå du har vært kjempe flink ,vet selv at det er veldig vanskelig å "holde"seg når man reiser vekk,kansje sammen med andre folk som ikke spiser lavkarbo og typisk skeier ut litt på tur,da er det vanskeligere å holde seg streng selv jeg ligger vel på rundt 20-25g karbo år dag,noen dager mindre noen dager litt mer,men jeg tenker ikke over det,siden jeg har spist på denne måten i over 1 år tidligere så går jeg på de tingene jeg liker best å spise og heldigvis så er den maten lite karbo i..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 19:31   #42
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Ojala, her.

Har ett lilte spørsmål jeg.... Det står "soyaprotein" i så mange oppskrifter og jeg vet egentlig ikke hva det er.... Kunne noen fortalt meg det, og kanskje også hjulpet meg med hvor jeg kan f kjøpt det..???

Kopiert fra ketolyse.no(der kan du også kjøpe bokser med soyaprotein)
Soyaprotein
400g Soyaprotein med 2,8g karbohydrat pr 100g
Renset soyaprotein laget av ikke genmodifiserte soyabønner.
Soyaprotein benyttes til å lage erstatning for brød, pizzabunn, vafler, bløtkakebunn med mer. Soyaprotein kan benyttes i stedet for mel/potetmel når du skal lage kjøttkaker eller fiskekaker.
I motsetning til soyamel, er renset soyaprotein ganske neutral i smaken. Det gir god mulighet for å smaksette maten etter eget ønske.
Det er oppskrifter på Boksen og i boken " slank med ketolysekuren".
Nettovekt 400 g. Leveres i solid plastboks med tett lokk.
Næringsinnhold pr 100 g:
Energi; (380 Kcal) 1590 kJ
Protein: 88g
Karbohydrat 2,8g
Fett 1g

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 19:38   #43
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Jepp, er nok veldig vaar jeg også...Så som den karbodjunkien jeg er, har jeg innsett at jeg aldri kan gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før.
Sånn er det bare, føler jeg nå. Så istedet for å føle at jeg forsaker en hel masse godsaker, så prøver jeg heller å fokusere på alt det gode jeg kan spise.
Tenk, du gjør kroppen din en enorm tjeneste ved å spise som vi gjør.
Sukker gjør meg rett og slett skræmt

nei jeg er helt enig,om jeg går på tanken om å baaaare spise litt sukker/mel osv..eller baaare 1 dag i uken..da er jeg på kjøret igjen klarte jo å holde meg i over 1 år på lavkarbo..men siden jeg ble undervektig og så mye styr i livet mitt så ga jeg vel egentlig litt "faen" og.. når jeg er ferdig med de siste kg mine nå så kommer jeg til å fortsette på samme måten og prøve meg frem med kansje 1 grov skive for dagen,1 potet til maten..osv...prøve forsiktig og følge med på vekten,det er jo litt av en ballanse å finne og..er så glad for ALT det gode sukkerfrie man får kjøpt overalt nå..eneste som er kjipt er jo at det kan gi en del luft og mage besvær ...for og si det sånn,det er IKKE å anbefale og trykke i seg sukkerfritt/maltitol på 1 daten hehe.. det har jeg gjort og det var GRUSOMT

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:45   #44
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Tusen takk, Estorilskreppa!! Er så godt å kunne få litt forklaringer innimellom

I dag har jeg vært ute og spist med venner for første gang siden jeg endret kosthold. Kan ikke nekte for at jeg grudde meg litt... og egentlig litt mer enn litt hehe... Men det gikk faktisk over all forventning. Jeg bestilte hamburger, og tok av brødet, og jeg ba om salat i steden for pommes frites. Tror nok kanskje jeg har fått i meg litt saus med "noe rart i", for magen min rumler som en gal, men er likevel litt stolt av meg selv. Og nok en gang avholden når de rundt meg gumler kake og godteri. Jeg er definitivt sjokoholiker og elsker søtsaker, kaker etc, så det er "litt" hardt MEN jeg har ikke gjort annet enn å putte i meg noen mandler. DET får være godkjent på en dag som denne

Vel, nok skryt for en dag
Håper alle dere andre flinke og motiverende skrivere har en super helg!!!

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:53   #45
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Hadde jo egentlig tenkt til å gi meg ved forrige melding, men kom på en ting til... Jeg har nå bestemt meg for å gå gjennom en ordentlig utredning for cøliaki... har egentlig trodd muligheten er stor for at jeg har det ganske lenge, og det kan forklare mange av plagene/problemene jeg har rundt mat, og også hvorfor denne spisemåten fungerer bedre enn vanlig norsk kneipbrød-kosthold... Tenker at dette kanskje også kan være en medvirkende årsak til at vekten min står så stille.... Vel, uansett: dette blir veldig spennende (og litt skummelt! ) - hadde bare lyst til å dele det med dere...

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:55   #46
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Så flink du er! Det krever endel å stå imot når man er så glad i søtt, spesielt når man er ute med venner! Dette vet jeg alt om, men jeg skal love deg, at etter en stund på lavkarbo, vil søtbehovet forsvinne litt. Jeg har lyst fortsatt lyst på godt, men klarer å beherske meg ;-) (Da jeg var i ketose forsvant det derimot helt...)

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 21:40   #47
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Æsj... er tilbake etter søndagsmiddag hos svigers. Det er så vanskelig å være der. De vet SÅ godt at jeg går på "diett" som de kaller det, men hver gang jeg takker nei til poteter får jeg bebreidende blikk og spørsmål: "hva, skal du ikke ha poteter?"
Denne delen pleier å gå bra, men så er det på tide med dessert. Da begynner runde nr. to... "For du spiser vel litt dessert??? Det går vel bra??" bebreidende blikk igjen.... Klarte ikke å ta en ny runde med forklaringer idag, og måtte tvinge i meg litt sjokoladepudding. Men tror dere ikke jeg måtte på'n igjen til kaffen da???? Sitter her og er litt snurt. Har spist så godt og bevisst i hele dag, bare for å ødelegge det med noen få biter dessert som jeg ikke klarte å nyte en gang. Litt frustert nå, altså! Men imorgen begynner en ny uke, og det byr vel på nye muligheter...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 10:29   #48
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Hei igjen
Tenkte jeg fikk begynne med litt "gladnyheter" - vektnålen har jo ikke beveget seg for meg- de få grammene forkjell jeg har sett (type 200g ol) har jeg ikke klart å glede meg fullgodt over når jeg har lest om alle andres kilo som har rast ned de første ukene. Vel, har holdt meg av vekten en god stund nå, og innså plutselig her i morges at jeg har gått ned 2,5kg på de tre ukene siden jeg startet. Det er da noe!! Veldig glad for det altså!!!

Så kommer "nedturen"... har bestilt time for å undersøke magen min, og MÅ spise "normalt" for å trigge mest mulig fram til dette... Mao - tilbake til vondt i magen, opp i vekt, null energi etc. Flott å endelig få undersøkt dette her, men kjenner at jeg er ikke helt klar for å endre spisingen når jeg ENDELIG har funnet noe som fungerer... Vel, får prøve å tenke positivt - nå VET jeg jo at det finnes noe som fungerer, som jeg kan gå tilbake til så fort denne undersøkelsen er ute av verden. Og finner de ut at jeg har cøliaki eller noe annet, så kan det jo ikke bli annet enn bedre fra da av, sant?

Nå er det mandag dere - lykke til med en ny strålende uke! Dere er så flinke alle sammen! Stå på, så når dere snart målene deres!!!

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 14:36   #49
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Æsj... er tilbake etter søndagsmiddag hos svigers. Det er så vanskelig å være der. De vet SÅ godt at jeg går på "diett" som de kaller det, men hver gang jeg takker nei til poteter får jeg bebreidende blikk og spørsmål: "hva, skal du ikke ha poteter?"
Denne delen pleier å gå bra, men så er det på tide med dessert. Da begynner runde nr. to... "For du spiser vel litt dessert??? Det går vel bra??" bebreidende blikk igjen.... Klarte ikke å ta en ny runde med forklaringer idag, og måtte tvinge i meg litt sjokoladepudding. Men tror dere ikke jeg måtte på'n igjen til kaffen da???? Sitter her og er litt snurt. Har spist så godt og bevisst i hele dag, bare for å ødelegge det med noen få biter dessert som jeg ikke klarte å nyte en gang. Litt frustert nå, altså! Men imorgen begynner en ny uke, og det byr vel på nye muligheter...

hmmm,gud så kjipt av de men det er jo desverre så mange som ikke forstår dette med lavkarbo , spesielt de som tror fast og bestemt på at poteten er sååå sunn og næringsrik,noe den ikke er da jeg kjenner meg godt igjen,kjempe koselige mamsen til nye typen lager ALTID masse mat/kaker/is osv når vi er på besøk der og i går så var det vafler og is som stod på menyen,jeg takket nei med at jeg nesten nettop hadde spist frokost unnskyldningen det kommer noen komentarer og jeg føler meg jo litt dum der jeg sitter men men... håper de gir seg snart for din del,er ikke noe kjekt å føle at alt du klarer å motstå skal bli ødelagt av "tvangsforing"

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 14:39   #50
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Ojala, her.

Hei igjen
Tenkte jeg fikk begynne med litt "gladnyheter" - vektnålen har jo ikke beveget seg for meg- de få grammene forkjell jeg har sett (type 200g ol) har jeg ikke klart å glede meg fullgodt over når jeg har lest om alle andres kilo som har rast ned de første ukene. Vel, har holdt meg av vekten en god stund nå, og innså plutselig her i morges at jeg har gått ned 2,5kg på de tre ukene siden jeg startet. Det er da noe!! Veldig glad for det altså!!!

Så kommer "nedturen"... har bestilt time for å undersøke magen min, og MÅ spise "normalt" for å trigge mest mulig fram til dette... Mao - tilbake til vondt i magen, opp i vekt, null energi etc. Flott å endelig få undersøkt dette her, men kjenner at jeg er ikke helt klar for å endre spisingen når jeg ENDELIG har funnet noe som fungerer... Vel, får prøve å tenke positivt - nå VET jeg jo at det finnes noe som fungerer, som jeg kan gå tilbake til så fort denne undersøkelsen er ute av verden. Og finner de ut at jeg har cøliaki eller noe annet, så kan det jo ikke bli annet enn bedre fra da av, sant?

Nå er det mandag dere - lykke til med en ny strålende uke! Dere er så flinke alle sammen! Stå på, så når dere snart målene deres!!!

hei,2.5 kg er jo kjempe bra det...nå vet du ialefall at lavkarbo mat funker(når du kan begynne på an igjen ) tenker det skal bli kjempe deilig å finne ut av dette med cøliakien ja ,masse lykke til :klem :

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? raleksan Ketolysekuren 2 01-04-08 09:03
Har klesstr. blitt mindre eller større? mam Generell diskusjon 15 28-04-07 12:19
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39
Insulinresistens kan den bli mindre. pysa PCOS og karbohydratkontroll 7 18-05-05 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no