Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvorfor har du blitt ... rund?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 09:16   #26
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvorfor har du blitt ...rund?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg har gått GR kurs og gått ned 3 kilo og på ketolyse gikk jeg ned 1 kilo på 8 uker.
Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre og jeg sliter kollosalt med selvbildet og føler meg aldri bra nok. Har sjekket stoffskiftet og det var ikke noe galt med det...
Ja dette var meg

Huff da Har du noen ide om hvorfor du ikke tar av? Sa GR kurslederen noe?

Min historie begynner med at i ungdomsalderen var jeg veldig slank. Da jeg ble 18 regner jeg med at formene begynte å komme på, så de første kiloene reagerte jeg ikke noe på. Samtidig fikk jeg meg en jobb, dvs tjente masse penger. Møtte ei venninne med glutenallergi, som allerede var litt rund å gla i å bruke penger på mat. Så etter hvert begynte jeg å bruke alle pengene jeg tjente på snop og junkfood. Så kiloene begynte å krype seg på.

I noen år holdt jeg meg stabil på 80 kg, noe jeg var fornøyd med. Litt overvektig men fortsatt pen! En stabil størrelse "L" i butikkene Så møtte jeg min nåværende samboer da. Fast bestemt var jeg på å bevise for ham at jeg ikke var en jente som var hysterisk opptatt av vekta si, så jeg trykket i tryne usunn mat dagen lang! Hver kveld var en kosekveld med junkfood (hadde ikke komfyr eller mikro i leiligheten), brus, snop å chips! Så en dag: Tataaa!! Sa vekta 97 kg. Da det nærmet seg skumle 100-tallet, fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe! Så nå har jeg vekslet fram og tilbake med lavkarbo å GR Begge funker bra for meg, bare jeg holder meg til den ene ;p

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:24   #27
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor har du blitt ...rund?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Huff da Har du noen ide om hvorfor du ikke tar av? Sa GR kurslederen noe?

Jeg gikk internettkurs, men hun sa ikke noe....
Tror det har med hormoner å gjløre jeg altså..

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:41   #28
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor har du blitt ... rund?

Når jeg ser på barnebilder av meg selv så var jeg vel det en kan kalle krafig..var lubben i tenårene men var slank og fin i tjue tredve årene..men det så jeg ikke da!!! synd at jeg ikke forstod hvor fin jeg var!!æsj!
Så jeg har også slanket meg tjukk..nå har jeg passert 40 og har hormon forstyrrelser dette gjør at jeg legger på meg uten å spise vanvittig mye..men det var alt dette "gode" sukkeret da..sukk...
Har vært jojo slanker i alle år jeg er bare så utrolig lei av det min beste tid var den perioden jeg brukte Fedon mat...
Jeg var på Fedon Lindberg klinikken i går, fikk beskjed om at jeg skal begynne på eurodiett om et par uker,så skal jeg bruke det en stund før gradvis gå over til "vanlig Fedon mat"
Jeg håper virkelig at dette er siste gangen jeg holder på slik og at jeg innser at jeg må leve uten sukker resten av livet..sukker trigger så mye og setter i gang jaget etter sukker for min delfikk beskjed om at jeg måtte tenke på alle fordelene med å kutte ut sukkeret og ikke dvele med hvorfor jeg ikke kan spise sukker og karbohydrater.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:41   #29
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor har du blitt ... rund?

Jeg er svært hormonsensitiv enkelt og greit.
Jeg gikk fra å være tynn på gymnaset via pillen og begynte å legge på meg. Ikke så overvettes, menmen. P-sprøyte er KJENT for å gi 10-15kg ekstra. Etter graviditeten (der jeg la på meg et stk barn) så fikk stoffskiftet seg en knekk. Da kom jeg opp til omtrent 80kg.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 18:09   #30
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Hvorfor har du blitt ... rund?

Jeg har alltid vært litt rund, men økte plutselig heftig pga. lavt stoffskifte og veldig lite d-vitamin (er visstok en sammenheng).. Så fra rundt 80 veltrent til 114 kilo slakt var nedtur, og det jeg jobber med nå.. Lyspunktet idag var at vekta viste 99 .. Altså under 0,1 tonn

caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:32   #31
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvorfor har du blitt ... rund?

Mine foreldre ble skilt da jeg var 13 år. Mor var alkoholiker og jeg og tvillingsøstera mi måtte bo hos far som nektet å bytte jobb og reiste offshore 2 uker om gangen. I periodene han var borte måtte vi handle og lage maten selv. Det sier seg selv at det ble mye posemat og brus/chips/snop. Når han var hjemme var det mer variert mat - men lite grønnsaker. Tror dette la et dårlig grunnlag ja.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:49   #32
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor har du blitt ... rund?

Jeg startet min karriere som slanker lenge før jeg ble overvektig. Da jeg var 12 år satte min mor meg på slankekur. Når jeg senere i livet har sett bilder av meg selv på den tiden, fatter jeg ikke hvorfor jeg skulle på slankekur, for jeg var jo faktisk normalvektig! Da jeg var 18 år brukte jeg str. 36 i bluser/overdeler og 38 i bukser/skjørt.

De neste årene økte vekten gradvis, særlig etter at jeg etablerte meg med en samboer som jeg ikke hadde det så bra med.

Kvittet meg med ham, og gikk så på egen hånd ned ca 18 kg i løpet av et år. Var veldig fornøyd med å komme tilbake til ungdommens størrelse! På bildene fra den gang var jeg skikkelig lekker, altså! Veide vel ca 50-56 kg da.

Så giftet jeg meg med min nåværende mann. La på meg mye i forbindelse med svangerskap og fødsler, men gikk rimelig bra ned.

Men så sluttet jeg å røyke. Og trøstespiste på meg mange kilo i løpet av det første året; sjokoladekjeks og annet snop som jeg ikke hadde spist før. I tillegg gjorde vel masse stress og vedvarende søvnproblemer sitt til at hormonene bidro til vektøkning, tenker jeg nå. Utviklet, uten å vite det, en skikkelig depresjon.

Grete Roede-kurs hjalp meg ned 8-9 kg. Men jeg la på meg ennå mer etter kursavslutning. Ble også mer deprimert av GR-kostholdet, var mye sulten og fikk i meg for mye kunstige tilsetningsstoffer (noe som hos meg forsterket depresjonen).

Ga så litt blaffen i noen år, hadde ikke fokus på egen kropp. Trøstespising og "umerkelig" vektøkning ...

Og jeg er alt for glad i brød, blir nesten forhekset av det, får "tenning" liksom. Kan spise en utrolig masse skiver! Det er nok brød og for lite fysisk aktivitet som er årsaken til at jeg har lagt på meg.

Etter at Fedon Lindberg kom på banen, ble jeg kjent med uttrykket insulinresistens. Det rimer med min erfaring, jeg har alltid opplevd det som at jeg legger mer på meg av brød enn det som står i kaloritabellene.

Men til tross for at jeg de senere årene i hovedsak har hatt et sunt kosthold med grovt brød, rent kjøtt/fisk, mye grønnsaker og frukt viste vekten ifjor sommer 108 kg. Det er mye for ei lita dame som meg! I tillegg til at jeg har skammet meg over utseendet mitt og vært fysisk plaget med hofter, knær og ankler, har det vært irriterende å måtte handle alle klær som XXL/str. 52-54 i spesialforretninger.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er blitt en kokk wollafruen Ketolysekuren 9 22-03-09 18:35
Rund og rar - hva slags klær velger man? Skrible Generell diskusjon 2 26-07-08 13:56
Jeg har blitt frisk! Enid Lavkarbo generelt 26 29-05-08 07:47
Oi! Jeg er blitt gravid! wollafruen Ketolysekuren 11 29-09-07 15:42
har jeg blitt lurt...? luringen Lavkarbo generelt 4 12-02-06 07:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no