Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Blir dere respektert?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-08, 18:00   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

En annen ting er at hos mamma og pappa går kaffetrakteren varm dagen lang, de har mye kaffegjester. Og fortsatt, i en alder av snart tredve, blir jeg nærmest klappet på hodet som et lite barn når jeg ikke skal ha kake. "Åsså så fliiink!"

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:51   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

Vi har i grunn ikke opplevd særlig negativitet rundt kostholdsendringen... En del spørsmål vart det nok i starten, men mest av nyskjerrighet tror jeg

Men nå ettersom kuren er avslutta har jeg faktisk fått spørsmål om når vi skal begynne å spise normalt igjen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:44   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

Ja, er det ikke typisk? Det har jeg også hørt, "Nå er du jo ganske slank, så nå kan du vel spise litt brødmat igjen?". Må jo bare si at jeg blir syk dersom jeg gjør det, og de har de fleste forståelse for.
Men, stort sett så har jeg bare fått positive reaksjoner. Når folk spør svarer jeg. Om de ikke akspeterer det, kan jeg alltids verbalt banke inn noen fakta, men som regel bryr jeg meg ikke stort.

Noe av det deiligste er når standardfrasen "sliten i dag", særlig på mandager kommer fra kolleger på jobb. Jeg bare "...nei!?". Det er liksom forventet, med mindre jeg har sovet veldig lite, sånn at jeg er trøtt, så er jeg sjelden eller aldri sliten når jeg kommer på jobb.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:37   #29
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel
Smile

Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, er det ikke typisk? Det har jeg også hørt, "Nå er du jo ganske slank, så nå kan du vel spise litt brødmat igjen?". Må jo bare si at jeg blir syk dersom jeg gjør det, og de har de fleste forståelse for.
Men, stort sett så har jeg bare fått positive reaksjoner. Når folk spør svarer jeg. Om de ikke akspeterer det, kan jeg alltids verbalt banke inn noen fakta, men som regel bryr jeg meg ikke stort.

Noe av det deiligste er når standardfrasen "sliten i dag", særlig på mandager kommer fra kolleger på jobb. Jeg bare "...nei!?". Det er liksom forventet, med mindre jeg har sovet veldig lite, sånn at jeg er trøtt, så er jeg sjelden eller aldri sliten når jeg kommer på jobb.

Hei! har lest noen av dine innlegg rundt på forumet og du virker flink på dette med kosthold og helse. Du skriver at du blir syk ved å spise brødmat igjen.
hvordan syk da?... bortsett fra overvekt... vil gjerne høre litt om din historie. Hvor lang tid tok det før du ble helt frisk?...jeg har spist lavkarbo i 2 mnd, men merker ikke stor bedring ennå. er generellt mye trøtt(tar endel tilskudd, drikker mye vann etc.). har også vært hos legen, men ikke funnet ut noe. Spiser ikke gluten eller melkeprodukter.
Hva har skjedd med din helse på veien hit?..ble du verre før du ble bedre? hvor på forumet finner jeg tilsvarende opplysinger(har letet rundt, men ikke funnet noe)...
flott hvis du vil sende meg noen ord

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:59   #30
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har aldri blitt møtt av noe annet enn nysgjerrighet. Ingen "vanskelig" kommentarer eller noe sånt. Kanskje fordi at folk vet jeg evt gir blanke *** i om noen har noe negativt å komme med


Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 08:03   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

Hei! har lest noen av dine innlegg rundt på forumet og du virker flink på dette med kosthold og helse. Du skriver at du blir syk ved å spise brødmat igjen.
hvordan syk da?... bortsett fra overvekt... vil gjerne høre litt om din historie. Hvor lang tid tok det før du ble helt frisk?...jeg har spist lavkarbo i 2 mnd, men merker ikke stor bedring ennå. er generellt mye trøtt(tar endel tilskudd, drikker mye vann etc.). har også vært hos legen, men ikke funnet ut noe. Spiser ikke gluten eller melkeprodukter.
Hva har skjedd med din helse på veien hit?..ble du verre før du ble bedre? hvor på forumet finner jeg tilsvarende opplysinger(har letet rundt, men ikke funnet noe)...
flott hvis du vil sende meg noen ord

Hei!
Jeg har skrevet min historie flere steder på forumet, men kan godt ta kortversjonen

Jeg dro i utgangspunktet til legen fordi jeg følte meg elendig, det viste seg at jeg hadde insulinresistens og hadde litt høyt blodtrykk, så legen anbefalte meg å kutte ned sukker og stivelse, og så kom jeg over dette forumet.
Fra jeg la om kosten har jeg opplevd å bli kvitt mange plager. Den generelle formen er bedre, jeg sover bedre og er i bedre og jevnere humør, ikke så mye plaget av PMS søm før, mindre smerter i kroppen i form av oppblåst mage f.eks. En ting jeg ble kvitt som nesten ødela livet mitt var migrene. Den er helt borte nå, jeg har fått antydning en eneste gang, men det var også den ene gangen jeg prøvde å spise "vanlig" (brød, pasta, ris, melk etc..), da sov jeg skikkelig dårlig, la fort på meg masse vannvekt, fikk ødemer på bena og følte meg som en gassballong. Det var en ganske lærerik reminder på hva det gamle kostholdet gjorde med meg.
Ellers er alle allergiene mine mer eller mindre borter (pollen, pels, matallergi av nøtter og sitrus).

Jeg er helt sikker på at dersom jeg ikke hadde lagt om kostholdet, så ville livskvaliteten min vært kraftig forringet. Jeg hadde fortsatt å legge på meg (har alltid vært overvektig, men hatt jevn vekt i flere år, men begynte å legge på meg sakte men sikkert etter at jeg ble samboer), jeg hadde mest sannsynlig utvilklet dibetes 2, jeg hadde kanskje blitt uføretrygdet på grunn av migrenen som tok større og større plass i livet mitt med minst ukentlige anfall.

Håper dette var til opplysning og inspirasjon

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 09:58   #32
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vi har i grunn ikke opplevd særlig negativitet rundt kostholdsendringen... En del spørsmål vart det nok i starten, men mest av nyskjerrighet tror jeg

Men nå ettersom kuren er avslutta har jeg faktisk fått spørsmål om når vi skal begynne å spise normalt igjen...

Da pleier jeg å spørre hva som er normalt Å proppe i seg sukker i alle varianter eller å tilføre kroppen riktig næring i riktig mengde.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:21   #33
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Da pleier jeg å spørre hva som er normalt Å proppe i seg sukker i alle varianter eller å tilføre kroppen riktig næring i riktig mengde.

Normalt og sunt er jo nødvendigvis ikke sammenfallende da...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 12:23   #34
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere respektert?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Normalt og sunt er jo nødvendigvis ikke sammenfallende da...

Det var poenget ja...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fått så mye motivasjon av dere, nå blir jeg med karoks Ketolysekuren 17 19-06-07 09:03
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 05:33
Har ikke helsekosten deres det dere trenger? Joda det har de, sjekk her: Iset Lavkarbo generelt 4 11-12-05 03:18
hva syns dere om denne artikkelen da? jeg blir helt oppgitt! Iset Atkins kosthold 9 09-03-04 16:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no