Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva får deg til å "sprekke"?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-11, 16:03   #26
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Jeg er student og bor i en annen by en foreldrene mine, og mine "gamle" venner. Blir litt sånn at jeg sprekker når eg enten skal hjem, eller besøke noen venninner.. Neste gang jeg skal hjem skal jeg IKKE sprekke, selvom min mor er litt sånn at hun blir bekymra når jeg skal unngå det ene og det andre, da hun av en eller annen grunn ikke liker at jeg går ned i vekt.. Tror ikke hun er så glad i forandringer, og redd at jeg skal gå "for langt", men skal vise henne boken, og forklare at det er vektregulerende, og at man ikke kan bli særlig undervektig..

Tror egentlig at jeg sprekker av helt "feil" grunner også:
Er ikke nødvendigvis sånn at jeg har så fryktelig lyst på ditt og datt, men heller det at da slipper jeg å prate så masse om kuren jeg går på, slipper å virke "vanskelig" i matveien osv.. Hater "måle opp og ned" blikkene hvis jeg sier at jeg har bytta om på livsstilen min..

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:25   #27
Connie_88_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
Connie_88_ er på en erverdig vei

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Jeg er veldig flink til å ikke sprekke når jeg er i daglige rutiner... feks; jobb på gatekjøkkenet (JA! lavkarber jobber daglig med å stekehamburgere, fritere alt som finnes mellom himmel og jord. hehehehe) Det går helt fint! Hjemme/skolen er heller ikke noe problem.....

MEN, nå i påsken ble det en hastetur til gausdal på "hytta" med hele familien... rakk ikke noe som helst, var ganske blakk også..så fikk ikke handlet noe.. dermed måtte jeg spise maten høykarbere spiste, inkludert kake! (skammer meg...) men alt som var der var spekeskinke og potetstuing... frukt... prøvde i 9 timer å leve på spekeskinke .. men går ikke ann i lengden

__________________


Connie_88_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo mot PCOS Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:40   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Opprinnelig lagt inn av Connie_88_, her.

(JA! lavkarber jobber daglig med å stekehamburgere, fritere alt som finnes mellom himmel og jord. hehehehe) Det går helt fint!

Det hjelper vel ofte bare på? Jeg jobbet på bakeriutsalg i mange år, og klarer ikke tanken på gjærbakst! Ikke fordi jeg spiste av det, men bare lukta gjør meg uggen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:42   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Jeg sprekker sjelden, omtrent aldri fordi jeg har lagt listen ganske høyt slik at det er rom for avvik. Jeg spiser rundt 50 karber pr dag og det er grenser for hva jeg klarer presse inn. Jeg er IKKE tilhenger av søtt. Vil jeg ha søtt spiser jeg rød paprika eller en appelsin. Fløte, bær og sukker frister ikke i det hele tatt og i allefall ikke kaker. Jeg er saltsnål jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 10:41   #30
SøtesteTrikken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 10
SøtesteTrikken er på en erverdig vei

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Jeg kan type "light-sprekke" når jeg er premenstruell f.eks... eller hvis jeg har vært i et selskap med mange fristelser som jeg selvfølgelig har motstått... Da kan jeg overspise litt lavkarbo-vafler med kanel og splenda på, hjemmelaget lavkarbo-is, pepsi max og valnøtt/coletta sukkerfri melkesjokolade-blanding.. Men regner ikke dette som sprekk egentlig... Går kanskje ikke ned i vekt den dagen, men heller ikke opp...

Har hatt endel planlagte sprekker i fbm ferier og høytider... og en sprekk på besøk hos noen som serverte pizza og ikke visste at jeg var på kur... synes det ble for kjipt å ikke spise noe, så tok 2 stykker og var tilbake på lavkarbo igjen etterpå...

SøtesteTrikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:43   #31
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva får deg til å "sprekke"?

Mine sprekker har vært en gang da jeg var langt psykisk nede og trengte boller og pizza og snop ..... fråtset en hel uke før jeg klarte ta meg sammen og begynne på lavkarbo igjen.
Neste sprekk var da jeg skulle reise vekk i anledning en stor dag. Der ble det så vanskelig å holde meg til lavkarbo, og jeg spiste den maten de andre spiste.
Så kom påsken og jeg var bortreist og da ble det også vanskelig for meg å lage min lavkarbo mat, manglet utstyr og ingredienser og slikt. Så da ble det brød til frokost, og vanlige middager , ferdig pizza, kater og sjokolade og brus men ikke poteter og slikt ....

Nå skal jeg til å prøve å komme meg over på lavkarbo igjen. men det er ikke så lett ...

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprekke for andres glede? Sol-Angelica Ketolysekuren 58 25-04-11 17:52
Var SÅ nær ved å sprekke i dag! Gressenka Ketolysekuren 13 04-08-10 08:50
Motløsheten gjør det enklere å sprekke? Paris Generell diskusjon 14 10-09-09 19:26
Redd jeg kommer til å sprekke ... Babalotta Ketolysekuren 5 19-08-07 21:52
Det eneste som gjør at jeg vil sprekke Seigdama Ketolysekuren 5 21-07-06 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no