Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Diaré på 6. uka

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-09, 09:55   #26
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Diaré på 6. uka

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hei! Håper det går bedre med magen din

Jeg har Chrons - og jeg synes du skal sjekke med en spesialist om du kan ha en kronisk tilstand i tarmen din som gir slike akutt-diareer etter matinntak.
Gastroskopi vil aldri si noe om dette, da den kun går ned til tolvfingertarmen - du må ta en kolonskopi som går opp andre veien.

Chrons er en autoimmun sykdom som spesielt gir akutt diare etter matinntak. Noen dager reagerer man på det meste, andre dager kan man spise hva som helst. (Dette UTEN at jeg sier du har chrons, men jeg synes du virkelig bør sjekke om det kan være noe annet enn en irritabel tarm før du bruker feks immodium. Akutt diare kan også være tegn på virus/bakterier og da skal man IKKE bruke immodium fordi kroppen jobber med å skylle ut basseluskene ).

Har blitt testet alle veier for å finne ut av hvorfor kroppen min ikke tar opp jern. Har en blodprosent som ligger på 8-8.5 og jernlager som holder seg på 3-5. Ikke veldig høyt mao. Etter å ha fått jerninjeksjoner i nesten 20 år utviklet jeg en rimelig heavy allergi og etter 2 anafylaktiske sjokk pga jernpreparater er det slutt på den slags tilskudd.
Jeg reagerer like allergisk på væske som skal tømme tarmsystemet så både kolonskopien og kapselendoskopien ble litt for dårlige til å gi skikkelig svar.
Det de derimot har funnet er .... øhhh.... het det anticeller? Antistoffer? som indikerte at jeg kunne ha tarmkatar/magekatar. (Må ærlig innrømme at ting rundt egne diagnoser/kjedelig helse går litt inn det ene øret og ut det andre, primærlegen min mener jeg er en usedvanlig avslappet pasient )

Magen nå er variabel, forsøkte å lage brokkolimos med en spiseskje Brelett og 3 spiseskjeer matfløte. På`n igjen med kramper og diare. Kan heller ikke spise oljer.
Blir nå en del suppevarianter uten fett samt Biola med 4-korn, nøtter og frø. Går rimelig greit, men er langt i fra det lavkarbokostholdet jeg gjerne vil ha...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diare Nillomien Ketolysekuren 6 18-03-08 15:10
Diaré pga. lavkarbo? Dilly Lavkarbo generelt 3 31-08-07 23:55
Diare:-( lille meg Fysisk og mental helse 0 06-07-07 16:13
Diarè Bee Ketolysekuren 3 08-05-07 23:50
Oppkast diare ... Pia Fysisk og mental helse 4 13-04-05 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no