Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Alternativ til p-piller?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 23:26   #26
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Alternativ til p-piller?

tja, høres bra ut for meg da, som etter et år på p sprøyte fremdeles har lavt jern! har sliti med lavt jern siden jeg var jentunge, så

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:33   #27
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg synes p-stav er glimrende, det samme gjelder p-ring.

Enkelt, lite stress og mindre hormoner

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:58   #28
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Har dessverre hørt om flere jenter som ikke blir gravide når de slutter med p-sprøyten. Så mange blir sterile av den. Dette er viktig å tenke på før man begynner med den!
Og svææært mange jeg vet omhar slitt i årevis for å bli gravide etter sprøyteslutt.
Så om du ønsker barn i fremtiden synes jeg ikke du skal tenke på denne prevensjonen som et alternativ engang!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:17   #29
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 39
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hei!

Er det noen som har gode erfaringer med alternativ prevensjon? Har gått på p-piller i mange år nå, og begynner og tenke at jeg har lyst og gi kroppen en pause fra disse fremmedlegemene den får i seg. Om det er nødvendig da? Man hører jo så mye forskjellig om det også...
Jeg har ikke fått barn, man har jo hørt at da skal man helst ikke ha spiral? Men finnes det en snillere variant for oss andre?
Dette kunne jeg jo googlet også da... men liker og høre personlige meninger og erfaringer. Jeg ønsker helst noe som virker permanent, så man ikke må planlegge hele tiden... ellers har jeg jo hørt om folk som liker godt denne maskinen som varsler sikre/ usikre perioder... men ja, denne planleggingen da.

Håper noen har noen gode tips!





Hei!!
Jeg vil sterkt anbefale PFC, altså den personlige fruktbarhets computeren Den er bare genial, helt naturlig-ingen bivirkninger eller noe som helst skadelig! Selv bruker jeg PFC- Ladycomp.
Den er trygg, (etter min erfaring), og du har full oversikt over syklusen
Absolutt et bra valg, enkel er den også! Lykke til!

Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 08:41   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Men nå er det vel normalt svært lite av blødningene som faktisk er blod. Mulig jeg vakler litt nå, men kroppen samler vann i forkant av en menstruasjon til blødningene, så hvor mye blod man mister er som regel ikke stort. Igjen er det de med unormalt sterke blødninger, men det er jo igjen utenfor normalen.
Ellers er jeg veldig med på tankegangen til Kitt at det jo er en kunstig tilstand, og det er et tankekors i seg selv. Det skal også en del forutsetninger for blodpropp til sammen med det å ta hormonprevansjon, men det kan være greit å være obs. Legen min tok ikke blodprøver av meg første gang han skrev ut p-piller til meg, men han spurte grundig om familiehistorie, mine vaner i forhold til røyking etc.
Skal man først tenke litt større på det å ta hormonprevansjon så er nok p-ring og hormonspiral det beste for kroppen (og fiskene ), ettersom det kommer jevne doser lokalt, og ikke store doser via piller eller sprøyter.
At man ikke skal ha hatt barn før man setter inn hormonspiral har jeg fått fortalt at ikke er så farlig, men det kan være en fordel at man har vært gravid, f.eks om man har gjennomført en abort. Men jeg kjenner flere som verken har barn eller har vært gravid som har fått satt i hormonspiral, det kan bare være litt vanskeligere å plassere den, og det er større fare for smerter, ettersom kanalan opp til til livmora er trangere.
En annen ting som er greit å være obs på er dersom man har pcos, noe som ikke er så uvanlig for f.eks overvektige kvinner. Da vil vanlige p-piller gjøre vondt verre for hormonbildet, og alternativer som Diane og Yasmin bør vurderes.
Jada ... Jeg har vært igjennom hundre runder med en haug gynokologer om prevansjonsmiddel, og selv om det går greit med p-piller (yasmin), så er jeg hele tida livredd for å glemme å ta pilla mi, og skulle ønske hormonbildet mitt tillot meg å sette inn en hormonspiral, men det kan jeg ikke på grunn av østrogendominans . Jeg trodde faktisk at man MÅTTE ha født barn for å ha kobberspiral, Kitt, men det går altså å få satt inn selv om man ikke har født? Det har aldri vært nevnt som et alternativ for meg en gang, men hormonspiral har blitt foreslått flere ganger, inntil jeg fikk pcos-diagnosen, og yasmin-pillene er jo også medisin, og skal hjelpe til å rette opp hormonbildet.

Ellers har jeg hørt at et ganske kurant prevansjonsmiddel med lite bivirkning er progesteronkrem gjennom hele syklusen (de som bruker den medisinelt bruker den kun så og så mange dager i måneden). Men det må man ha resept på, og det er ikke så veldig vanlig at allmennleger skriver det ut.

Sånn lady/baby-comp er en dårlig idé. På like mange år kjenner jeg tre jenter som har blir gravide selv om de har brukt en sånn. Jeg tror den fungerer best andre veien; altså i forbindelse med planlegging av barn. Den tar jo ikke med i regnskapet at man i perioder kan løsne flere egg, hvor lenge spermier kan overleve inne i en etc,

Oiiiiii ... Detta ble langt! Bare with me .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:17   #31
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg syns nå en halv til halvannen dl blod faktisk er litt, jeg da!

Kroppen samler vel ikke vann til blødningene. Blødningene er jo slimhinnen som skulle ha fanget opp det befruktede egget og blitt til morkaken. Den bygger seg opp fra eggløsning og seiler ut som menstruasjonsblod om det ikke kommer noe befruktet egg i løpet av 14 dager etter eggløsning!
At man samler væske for evnt å kompenserer for blodtapet, er noe annet, men er likevel en teori jeg aldri har hørt før!

Absolutt ikke noe krav om å ha vært gravid for å få kobberspiral. Gammel overtro igjen!
Jeg tror ikke hormonspiralen egner seg før et svangerskap fordi den er mye større en kobberspiralen rett og slett, men blir gjerne motsagt på det om noen har erfaring! Jeg måtte ta den ut etter å ha fått barn fordi den var for stor, men tåler fint kobberspiral!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:22   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg syns nå en halv til halvannen dl blod faktisk er litt, jeg da!

Kroppen samler vel ikke vann til blødningene. Blødningene er jo slimhinnen som skulle ha fanget opp det befruktede egget og blitt til morkaken. Den bygger seg opp fra eggløsning og seiler ut som menstruasjonsblod om det ikke kommer noe befruktet egg i løpet av 14 dager etter eggløsning!
At man samler væske for evnt å kompenserer for blodtapet, er noe annet, men er likevel en teori jeg aldri har hørt før!

Absolutt ikke noe krav om å ha vært gravid for å få kobberspiral. Gammel overtro igjen!
Jeg tror ikke hormonspiralen egner seg før et svangerskap fordi den er mye større en kobberspiralen rett og slett, men blir gjerne motsagt på det om noen har erfaring! Jeg måtte ta den ut etter å ha fått barn fordi den var for stor, men tåler fint kobberspiral!

Nei, man hører jo så mangt. Men jeg har hørt dette flere ganger, at væske man samler før en menstruasjon tynner ut blodet som kommer ut. Det der skal jeg finne ut en gang for alle .

Ja, jeg har i hvert fall fire venninner som har hormonspiral, og bare to av dem har barn/har vært gravide- Alle er veldig fornøyde, i hvert fall. Det er jo uansett bedre og snillere mot kroppen enn f.eks p-piller.. Det var vel mest snakk om at p-piller og andre hormonprevansjoner rett og slett ga for mye bivirkninger, men nå er det vel p-ringen som dominerer av de mildere hormonprevantivene.
Det med at kobberspiral kun er noe man får om man har født barn har jeg hørt flere ganger ... Men om det ikke er tilfelle, så høres det veldig greit ut, da! Det optimale er vel å ha et fungerende prevansjonsmiddel med minst mulig bivirkninger!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:36   #33
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg sluttet også med p-pille av samme grunn som deg. Ønsket noe som gav fra seg litt mindre hormoner.
Jeg har hatt p-stav i 1 år nå og jeg skal ta den ut, er så lei alle de humørsvingningene, blødningene og deprisjonene jeg får av den. Blør 3-4 uker i strekk, 1 uke opphold så påan igjen, eller så går det 5-7 uker mellom og da kan jeg blø 2 dager, 1 dag opphold, 3 dager blødninger, 1 dag opphold osv i 2-3 uker. Blir fort sint og deprimert, gått veldig opp i vekt (fikk større matlyst og alltid lyst på søtt), får veldig ofte følelsen av å være gravid (det hormonet p-staven sller ut ligner på det hormonet du får når du er gravid) og fått ekstremt mye kviser i ansiktet, på brystet og på ryggen. Dette opplevde jeg ikke med p-piller.
Hormonspiralen hadde jeg i 5 mnd, måtte ta den ut pga ekstreme magesmerter. Føltes som om spiralen hadde hektet seg fast inni der og hver gang jeg beveget på meg så røska det til. Klarte ikke stå oppreist på slutten.
Hadde minipillen når jeg ammet, men slitsomt å huske på å ta den til akkurat samme tid hver dag (har bare 3 timer å gå på).

Så nå tenkte jeg å prøve p-ring. Er samme hormoner som p-pillen men mindre mengder og man bytter ring en gang i mnd, så blir mindre styr enn med å huske pillen hver dag.

Men er jo forskjellig hvordan kroppen reagerer på de ulike typer prevansjon. så må nesten prøve deg frem på hva du liker.

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:48   #34
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det med at kobberspiral kun er noe man får om man har født barn har jeg hørt flere ganger ... Men om det ikke er tilfelle, så høres det veldig greit ut, da! Det optimale er vel å ha et fungerende prevansjonsmiddel med minst mulig bivirkninger!

Jeg har noen venninner som har kobberspiral, og de har ikke barn. Og de legene jeg har snakket med dette om, mener også det går fint med kobberspiral selv om man ikke har vært gravid/født, så enig med Kitt i at det er "gammel overtro". Litt som fettmyten, mon tro?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:52   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Jeg har noen venninner som har kobberspiral, og de har ikke barn. Og de legene jeg har snakket med dette om, mener også det går fint med kobberspiral selv om man ikke har vært gravid/født, så enig med Kitt i at det er "gammel overtro". Litt som fettmyten, mon tro?

Dette er jo virkelig noe å tenke på! Jeg skal ta det opp med gynokologen min .

Er ikke kobberspiral også veldig mye biligere enn hormonspiral? Jeg fikk resept på hormonspiral en gang, men kom aldri (heldigvis, med tanke på at det er feil type hormoner for meg) så langt som å ta ut reseptet og få den satt inn. Den kosta tolv hundre kroner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:08   #36
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er jo virkelig noe å tenke på! Jeg skal ta det opp med gynokologen min .

Er ikke kobberspiral også veldig mye biligere enn hormonspiral? Jeg fikk resept på hormonspiral en gang, men kom aldri (heldigvis, med tanke på at det er feil type hormoner for meg) så langt som å ta ut reseptet og få den satt inn. Den kosta tolv hundre kroner.

Jeg betalte 280,- for legetime og spiralen!
Og spiralen kan sitte i 5 år!
Ganske så kostnadseffektivt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:19   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg betalte 280,- for legetime og spiralen!
Og spiralen kan sitte i 5 år!
Ganske så kostnadseffektivt!

Ja, det får'n si! P-pillene mine koster 250 kroner for tre måneder . Men jeg må vel se an hvor lenge jeg bør gå på dem med tanke på hormonene mine, ettersom det jo er medisin også.
Flott, Kitt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:22   #38
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

P ring påvirker ikke hele kroppen slik andre p-dingser gjør, og må være den snilleste hormonprevensjonen for kroppen sånn generelt. Da jeg hadde kobberspiral klarte jeg ikke å slutte å tenke på at den var inni meg. Den var så mye større enn jeg hadde trodd og jeg forventet at jeg skulle kjenne den fra innsiden. Jeg blødde mer med den og fikk mer mens-smerter så jeg ville bare ha den ut fortest mulig. Om mannen jeg har sex med absolutt må ha orgasme så får han sprute meg inni rompa. Jeg gidder ikke utsette kroppen for mer prevensjon.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:37   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Er rompa virkelig eneste alternativet?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:52   #40
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er rompa virkelig eneste alternativet?

He he. Det sikreste alternativet.Jeg likte ikke analsex i begynnelsen, men ved å unngå orgasme og fokusere på det nye sted vil energien dit og følsomheten øke og det vil føles bedre og bedre. Noen får til og med analorgasme. Det skal visst være en fantastisk opplevelse.Nå er min vagina hellig og uberørt. Kun analsex er tingen fordi da mister man ikke energi men fører den opp til andre deler av det vi består av. Og begge slipper å bekymre seg over prevensjon og merke bivirkningene av det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:36   #41
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg trodde ikke man fikk p-sprøyte lenger? Synes ihvertfall det høres kjempeskummelt ut. Ikke så mye å gjøre med det om du får ubehagelige bivirkninger, liksom...

Jag kan ikke tro at man får høyere jernprosent av å ikke blø. Jeg har hatt veldig lite blødning de siste årene på hormonprevansjon, men like fullt fikk jeg beskjed sist gang jeg skulle gi blod at jernprosenten var ALT for lav, og streng beskjed om å spise jerntabelettene mine. Kan ikke helt forstå det siden jeg bruker lite melkeprodukter og spiser masse kjøtt og brokkoli (gjør vi ikke alle... ), men men.

Angående alternativ prevansjon burde du vurdere temping. Det er like trygt som annen prevansjon DERSOM du følger "reglene", men... gjør du det ikke så vet du jo hvordan det går.... Jeg slutta med p-ringen for to uker siden og synes det er kjempegøy å oppdage hvordan kroppen min egentlig fungerer. Jeg har noen aha-opplevelser om dagene.

Veldig kort fortalt er temping mye det samme som å bruke Pearly/Lady Comp. Du tar tempen til samme tid hver morgen og når eggløsning er får du en temperaturstigning. Også andre tegn fra kroppen som du kan sjekke.
Det er knøvlete i begynnelsen siden du må bli kjent med dine egne sykluser, men når du vet hvordan du fungerer er det veldig lett å se når du kan kose deg med typen med god samvittighet. Det er tryggere å gjøre dette selv uten Pearly og LC også, siden de fungerer i stor grad ved å regne ut gjennomsnitt og statistisk sannsynlighet for når neste eggløsning er, og dersom du får en syklus på litt annen lengde enn forventet så kan det gå galt. Dessuten er det mye billigere med et basaltermometer til 100 kr enn en LadyComp til hva... 4000 kr?

Uansett det er vanskelig å forklare kort, så ta heller en titt på http://www.pernille.info, http://www.fertilityfriend.com, http://www.ovusoft.com eller bare google "temping" og "prevansjon".

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:06   #42
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Etter og ha lest litt i denne tråden, dukka tanken opp,hvorfor i pokker finner dem ikke opp p-piller for mannfolk?Hvorfor er det vi kvinnfolk som skal ha alle disse plagene

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:12   #43
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Hvis noen tenker på å kjøpe billigere ladycomp på amazon.com vil jeg bare si at når du henter pakken vil du ha betalt like mye som en ny koster i Norge fordi det kommer moms og toll i tillegg pålydende 930 kr!!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:24   #44
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Etter og ha lest litt i denne tråden, dukka tanken opp,hvorfor i pokker finner dem ikke opp p-piller for mannfolk?Hvorfor er det vi kvinnfolk som skal ha alle disse plagene

Vel, det finnes en variant, men blir nok aldri noen suksess!
Og hvorfor ikke, mon tro?
Ville du turt å tatt sjansen på at han skulle huske pillene hver dag? Tenk om han glemte det, eller hadde et hemmelig ønske om å få (flere) barn?

Det er mye lettere å gi hormoner som får kvinnekroppen til å tro den er gravid og dermed hindre ytterligere befrukting, enn å hindre dannelse av sædceller hos menn! Vi vil jo at de fortsatt skal være i stand til å betjene oss, eller?

Og uansett hva vi måtte mene; det er mye farligere å være gravid og føde enn å bruke ppiller og annen hormonell prevensjon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:32   #45
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Når det kommer til en viss alder og sterilisering er en mulighet er det bedre at mannen gjør det av minst to grunner. Hans inngrep heler raskere og han kommer ikke i overgangsalderen som vi ville gjort.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:45   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Når det kommer til en viss alder og sterilisering er en mulighet er det bedre at mannen gjør det av minst to grunner. Hans inngrep heler raskere og han kommer ikke i overgangsalderen som vi ville gjort.

Du har nok misforstått litt, vennen!
Kvinner kommer ikke i overgangsalderen av å sette knute på egglederene eller brenne dem av eller hva de nå gjør.
I overgangsalderen kommer man bare om man fjerner eggstokkene!

Men at det stort sett er et mye enklere inngrep for en mann, det er riktig. Selv om kikkehullskirurgi gjør at det ikke er et så stort inngrep for kvnner som det var før i tiden, er det tross alt et større inngrep for en kvinne.

Jeg fikk Gubbens sterilisering i 40- års gave, jeg!
Det var jo han som så absolutt ikke ville ha flere barn, så da fikk han ta seg av prevensjonen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:47   #47
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, det finnes en variant, men blir nok aldri noen suksess!
Og hvorfor ikke, mon tro?
Ville du turt å tatt sjansen på at han skulle huske pillene hver dag? Tenk om han glemte det, eller hadde et hemmelig ønske om å få (flere) barn?

Det er mye lettere å gi hormoner som får kvinnekroppen til å tro den er gravid og dermed hindre ytterligere befrukting, enn å hindre dannelse av sædceller hos menn! Vi vil jo at de fortsatt skal være i stand til å betjene oss, eller?

Og uansett hva vi måtte mene; det er mye farligere å være gravid og føde enn å bruke ppiller og annen hormonell prevensjon!

He he skulle nok sørga for at han tok pillen sin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 15:23   #48
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Alternativ til p-piller?

Denne teorien om Analsex må være den beste jeg har hørt på lenge!

Er du ikke riktig vel bevart Ada?!!!! Har du kun analsex hver gang du skal ha sex fordi da slipper du å styre med prevensjon? Har du ikke hørt om kondomer feks. Ikke at jeg er negativ til litt analsex nå og da.. men ehm.. Energi?

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 17:21   #49
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Nå hadde jeg lyst til å skrive noe, men jeg vil ikke bli bannlyst.

God helg

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:10   #50
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du har nok misforstått litt, vennen!
Kvinner kommer ikke i overgangsalderen av å sette knute på egglederene eller brenne dem av eller hva de nå gjør.
I overgangsalderen kommer man bare om man fjerner eggstokkene!

Men at det stort sett er et mye enklere inngrep for en mann, det er riktig. Selv om kikkehullskirurgi gjør at det ikke er et så stort inngrep for kvnner som det var før i tiden, er det tross alt et større inngrep for en kvinne.

Jeg fikk Gubbens sterilisering i 40- års gave, jeg!
Det var jo han som så absolutt ikke ville ha flere barn, så da fikk han ta seg av prevensjonen!

Jeg har lest det flere stder jeg. Hm, men jeg stoler litt på deg. Går det ikke utover hormonbalansen i det hele tatt? Har du ikke hørt om ettervirkninger etter et slikt inngrep hos kvinner?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
P-piller... MissIt Lavkarbo generelt 1 17-01-11 13:06
P-piller Bambolona Spørsmål og svar 0 16-03-09 20:41
P-piller og PCOS BS2 PCOS og karbohydratkontroll 60 13-05-07 15:44
P-piller ? stinasol Spørsmål og svar 3 27-11-06 00:41
Ang P-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 6 08-08-05 04:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no