Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-06, 15:50   #26
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av firth

Blir vel litt på kanten av hva du spør etter, men det største "problemet" med lavkarbo for meg, er at det er så ufattelig effektivt at det blir lett å skeie ut en uke/måned/år fordi "man kan jo når som helst bare legge om igjen".

ja det er problem for meg også. Jeg vet jo at jeg fyker ned i vekt uansett når jeg begynner på Atkins intro og går på det noen mnd.

Men når begynner jeg? Og jeg kommer aldri til å klare Atkins intro i noen mnd. Klarer til nød noen dager.

Men mitt store "akilleslår" er vel Kulinaris sjokoladeis. Spiste masse 1/2 litere når jeg bodde i Oslo. Men nå må jeg til Trondheim for å kjøpe dette, heldigvis. Noen mil unna ja og takk for det.

Nei jeg hadde ikke takket ja til jobb på Kulinaris isfabrikken.


Men før måtte jeg ha cola og pepsi max 10 liter min. i mnd. Nå drikker jeg kanskje 2 liter max i mnd. av cola og pepsi max. Så det er forbedret seg. Det blir bare for søtt nå, tror det er grunnen. Pepsi max blir for syntetisk igjen .

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 16:10   #27
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo?

Is, sjokolade, brus, potetgull, i tillegg til mat av alle slag - måtehold har aldri vært min greie.

En helt vanlig dag for meg så gjerne slik ut:
Ikke noe frokost eller lunch
steke 4 beefburgere med brød, dressing og ost pluss 1.5liter cola til middag. Spiste gjerne 4-5 berlinerboller med syltetøy eller vaniljekrem mens jeg stekte dem.

1 300grams potetgullpose, en stor stratos, fire toppris fire kvikklunsj og en halvliter Haagen-Dazs "Strawberry cheesecake" utover kvelden. Alt skylla ned med en ny 1.5liter cola.

Blir vel "akkurat passe" med kalorier det? Men så har jeg heller aldri lurt på hvordan jeg klarte å komme opp i 170kg + (vekta klarte ikke mer enn 170, så den viste bare "Error" - det er lov å flire litt).

Men om dette er "akiileshæler", eller noe annet vet jeg ikke. Hadde man klart å skeie ut "litt" så hadde det jo vært greit, men når jeg først har skeia ut "litt", kan jeg jo like gjerne gå "all the way", sant? Tror det er den aller, aller farligste (dummeste) tanken min.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 17:01   #28
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo?

Det jeg synes er vanskeligst er å variere kosten nok. Det blir ofte til at jeg spiser det samme til frokost hver dag, samme til lunsj osv.. og da blir jeg lei.

Dessuten synes jeg det er vanskelig å planlegge og kombinere med jobb/skole. En periode var det slik at jeg var borte hele dagen, slik at jeg spiste bare frokost og kvelds hjemme, og da syntes jeg det var veldig vanskelig å ta med meg flere måltider, eventuelt kjøpe. Når man er sulten er det så lett for at man kjøper noe som ikke akkurat er 100% lavkarbo.

Det er selvfølgelig også mange ting jeg savner, men tror ikke jeg skal nevne noe her, for å unngå å friste dere/meg selv

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Boken "Fettforbrenning" av Fredrik Paulun Vigdinil Lavkarbo generelt 27 15-04-06 23:30
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no