Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maiskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-10, 10:58   #26
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Maiskravletråden til 30+

Gratulere med dagen i går Popp

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 18:22   #27
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

HURRAAAAA!!!!!!! Endelig en BMI på UNDER 40. Love it big time Elsker livet for øyeblikket. Måtte dette fantastiske livet vare

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:18   #28
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Maya77, her.

HURRAAAAA!!!!!!! Endelig en BMI på UNDER 40. Love it big time Elsker livet for øyeblikket. Måtte dette fantastiske livet vare



Kjempeflink du er!!!!!!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:41   #29
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Maya77, her.

HURRAAAAA!!!!!!! Endelig en BMI på UNDER 40. Love it big time Elsker livet for øyeblikket. Måtte dette fantastiske livet vare

Supert! Utrolig deilig å krysse milepæler. Jeg har krysset en i dag selv.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:59   #30
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Maiskravletråden til 30+

haha...leste mais-skravletråden...:!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:27   #31
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

haha...leste mais-skravletråden...:!

haha! ja, her skravler vi bare om mais, forstår du

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:29   #32
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

haha...leste mais-skravletråden...:!

Og derfor måtte du bare inn å kikke på denne tråden?

Takk for gratulasjoner!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:36   #33
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Maiskravletråden til 30+

HURRA!

Jeg har gått ned 3 kg Det er 17 kg totalt.....

Jeg er superfornøyd.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:38   #34
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

Dere virker som en sammensveiset og koselig "gjeng"
Får jeg være med på `mais-skravletråden` også??

Er veldig fersk da, men har gått ned litt og minsket noen cm på de to ukene jeg har funnet ut at lavkarbo er tingen!

Synes det er veldig motiverende å se at kiloene minsker på dere!!!

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:47   #35
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Dere virker som en sammensveiset og koselig "gjeng"
Får jeg være med på `mais-skravletråden` også??

Er veldig fersk da, men har gått ned litt og minsket noen cm på de to ukene jeg har funnet ut at lavkarbo er tingen!

Synes det er veldig motiverende å se at kiloene minsker på dere!!!

Velkommen til Lavkarbo, Gwen! Bare hyggelig å få med flere skravlere!
Gratulerer med allerede oppnådd nedgang.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 23:36   #36
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Maiskravletråden til 30+

Gratulerer med vektnedgang folkens

Jeg har litt panikk, eksamen nærmer seg med stormskritt nemlig. Jeg er vanligvis ikke SÅ panisk som dette semesteret, men nå svimer jeg av snart. Jeg mister to hele lesedager (all lesing teller!) framover fordi en i familien som skal feire runddag neste helg, og har funnet ut at han skal ha overnatting og alt mulig på en plass det såklart ikke går buss fra om kvelden (jeg har desverre ikke bil og er avhengig av å sitte på med familien) sånn at jeg være med til det er slutt etter frokost/lunsj dagen etter. ÅÅÅÅH. jeg er så frustrert! Skulle egentlig få låne mamma sin bil, men noe i motoren i den gikk til he****e for ikke lenge siden, så den kommer ikke til å bli ferdigreparert til da. Ellers hadde jeg kunnet kjøre hjem på kvelden og fått mange timer lesing. *frustrert*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 23:51   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Maiskravletråden til 30+

Er det ikke gjort undersøkelser på at de som tar pauser i lesinga får bedre reultater enn de som bruker all tiden før eksamen på å lese? Kanskje det slår positivt ut?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:18   #38
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden til 30+

Kan dere gi meg et kraftig spark i rompa så jeg kan komme igang å spsie riktig igjen?

DEn siste uka har vært grusom og resultatet ble 700 gr. opp i vekt.

Jeg trenger en skjennepreken og en påminnelse av alle helsefordelene ved å gå ned i vekt.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:48   #39
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Maiskravletråden til 30+

Velkommen inn til oss Gwen

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:02   #40
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden til 30+

Skjønner du er frustrert Vaskelkluten.

Kan bare ønske deg lykke til med eksamen.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:26   #41
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Maiskravletråden til 30+

Vaskeklut: Masse masse lykke til med eksamen!!!! Bare å få det unnagjort så slipper du å tenke noe mer på det

Minni1: Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Er ingen som kan kjefte på deg for de valgene DU tar, for de er det bare du som kan ta.. Du må nesten bare gå igjennom hvorfor du spiser det du gjør, og blåse støv av grunnene for at du vil ned i vekt!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:38   #42
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

Takk for velkomsten

Enig med Fumle, det beste er å gå tilbake å se på hvorfor du vil gå ned i vekt Minni1 - kjefting hjelper desverre ikke.

Jeg kommer også til punkter ( ikke kommet dit ennå denne gangen altså) at jeg tenker omvendt...sånn at jeg forsvarer det å spise usunt liksom.

Eks: *Alle liker meg jo selvom jeg er tjukk
*Jeg har jo klart å både skaffe meg en kjekk samboer og en unge så det kan ikke være så ille....
*Må være dårlige gener - både besteforeldrene mine og oldeforeldrene mine var tjukke - så da kan jeg ikke noe for det uansett hva jeg spiser... Osv...

Tror ikke det skal komme denne gangen, men jeg vet ihvertfall om tankene denne gangen - så jeg er mer forberedt

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:12   #43
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden til 30+

Helt sant det Fumle at det er jeg som må se på hvorfor jeg ikke har klart å spise riktig. Skriver endel om det i muppen min så jeg er klar over hvorfor det blir som det blir. Men noen ganger hadde det vært godt å få en liten "skjerp deg Minni...det er du som putter det du vil i munnen og du som må ta ansvar for det, Tenk på alle fordelene som feks...." Men nå skrev jeg det selv og det hjelper det også.
Også hjelper det selvfølgelig at du skriver noen ord til meg , Tusen takk.



Du sa noen lure ord der Gwen. Jeg forsvarer faktisk hvorfor jeg spiser usunne ting. Dette må jeg gruble litt på inne på muppen min

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 10:52   #44
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Maiskravletråden til 30+

Minni: Jeg er av den formening at kjefting ikke hjelper. Men du kan jo tenke på at dette bare var 700 gr opp. Hvordan ser det da ut om 2 mnd hvis du fortsetter å spise feil? Det eneste er DIN VILJE til å gjøre en endring. Og denne viljen blir stadig vekk utfordret her hos meg. Det eneste som holder meg innenfor dietten, er mitt mantra: Dukker det opp en tanke i hodet mitt om sjokolade eller annet, så må gir jeg meg selv streng beskjed om Å IKKE TENKE PÅ DET EN GANG. Da må jeg raskt få tankegangen over på noe helt annet.

Vaskeklut: Kanskje det bare er stress og dårlig samvittighet fordi du skal avgårde på reise som gir deg denne panikken. Du får heller tenke som så at du leser det du kan før og etter og NYTER den lille pausen du får til å lade opp batteriene igjen. Evt. kan du ta med deg IPOD og øreplugger, med alt pensumt innlest i forkant.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 23:18   #45
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan vet du at du ikke har søthunger når du døyver den med mer av det hver dag?

Kansje søthunger er feil ord, burde stått "godterihunger". For første gang på år kan jeg gå i matbutikk uten å komme ut spisende på noe godteri. Og PepsiMax og Funlight har jeg drukket i flere år, så det er ingen forandring.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 08:06   #46
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

Vi skriver 10.mai, men det SNØR!!?!! Jaja, lite man kan gjøre med det.
Var i konfirmasjon i går. Spiste litt kylling og masse salat. Kakene fikk de ha for seg selv. Var en del som reagerte på at jeg ikke forsynte meg av sukkerbombene, men brydde meg fint lite om det. Stolt av meg selv jeg

Ønsker alle ei fin uke

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 09:06   #47
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

Det snør gudskjelov ikke her, bare regner.

I dag spiste jeg litt omvendt frokost - pleier å spise 2-3 egg og et pat skiver bacon. I dag spiste jeg en pakke bacon og 1 egg
Ble mett da, så det er vel det viktigste.

Har hatt litt søtsug i det siste selv, så i går tok jeg en slurk av samboerens pepsi max glass - og jeg syns ikke det var spes godt egentlig
Jeg som har vært totalt avhengig av Pepsi Max. Deilig følelse.

Jeg lagde meg en kopp kaffe istedet, med masse fløte og Cocosa og bittelitt stevia. Funket det i en nøden stund

Ha en flott da videre alle sammen.

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:10   #48
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Maiskravletråden til 30+

Mandag og ny uke!! Lader opp til mye jobb denne uken, så håper det ikke blir noe krøll i matveien likevel... Har en tendens til å la være å spise når jeg er stressa, men får prøve å være flink denne uken!!!

Har akkurat kommet hjem fra trening og slapper av nå med omelett og en kopp te! Tenkte å se en episode av Heroes (anbefales!)

Hva pleier dere å følge med på av tv-serier og sånt da?

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:16   #49
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden til 30+

Jeg pleier å se på "Frustrerte fruer" og "to og en halv mann".

Nå har jeg laget meg deilig frokost. Kylling, sopp og løk stekes og blandes med fløte , salt og pepper. Lager en god porso så jeg har til lunch og frokost i morgen også. Jeg er ikke så glad i eg og bacon og da syns jeg dette er en god ertstatning for det.
Noen vil vel kalle det middag, men ikke jeg.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:44   #50
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.


Hva pleier dere å følge med på av tv-serier og sånt da?

Uff, er skikkelig TV-slave....
Ser på frustrerte fruer, Privat pracsis, Tangerudbakken, (farmen og 71grader Nord er desverre slutt...haha) True Blood - MÅ jeg ihvertfall ha med meg! Også ser jeg på masse annet tull.

Men nå kommer sommeren og med den mye dårlig TV - og da blir det nok sene kvelder på terassen istedet. (håper på varme kvelder da!!)

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no