Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-08, 14:03   #26
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Vi er en familie på 4 hvor mor er på ketolyse kur. Jeg lager middag til alle, og det er stort sett det samme nå som før, bare at jeg ikke lengre spiser alt som de spiser. I går fikset mannen middag til seg og barna, jeg hadde en dårlig dag. Da spiste de spaghetti ala capri, og jeg lagde meg noe annet senere. Vi pleier ikke ha brus/snop i huset annet enn i helgene,s å det er ikke noe problem for noen av oss. Mann og barn spiser brød og annet som vanlig, jeg bare holder meg til lavkarbo og trives med det.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:46   #27
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Synes mange har svart veldig godt her. Det handler egentlig bare om å finne erstatninger for poteter/pasta/ris og brød. Poteter/pasta/ris erstatter vi hjemme hos meg med grønnsaker, det hender sambo (som ikke trenger gå ned mer i vekt) spiser litt pasta. Brokkoli og blomkål fungerer utmerka som erstatning, og innimellom spiser vi kikerter eller linser.

Til frokost spiser jeg stort sett egg og bacon. Enten steker jeg egget på vanlig vis, eller jeg lager eggerøre evt en liten omelett. Tar ikke lang tid. Når jeg er lei av egg (merkelig nok blir jeg aldri lei av bacon ), spiser jeg enten kun bacon, eller jeg spiser fiberknekkebrød med LK-leverpostei.

Lunsj er som regel salat, evt rester fra gårsdagens middag.

Kvelds blir gjerne en frokostpannekake (søk!).

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid er like kreativ, men så lenge jeg har kylling, kjøttdeig, fisk, koteletter, grønnsaker, rømme og fløte i fryser og kjøleskap, og masse forskjellig krydder, blir det alltid en råd med middag.

Og jeg savner egentlig ikke det tidligere kostholdet. Jeg tillater meg å skeie ut av og til, men gjør ingen vane ut av det.

Jeg har gått ned 27 kilo på dette - først 20 for tre år siden, gikk opp ti kilo de neste 2 årene, og nå 17 kilo siden mai. Denne gangen har jeg tenkt å gjøre kostomlegginen permanent, men da må jeg tillate med å ikke være for streng - dvs noen planlagte utskeielser av og til. Jeg spiser f. eks. taco med både skjell og tortillas hver lørdag.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:42   #28
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Til alle som har gått på lavkarbo en god stund og tatt av en del kg: Hvor ofte "sprakk" dere iløpet av denne tiden? Eller har det vært lett å IKKE sprekke?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:07   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Bortsett fra et kontollert forsøk med karboloading i påsken i år som jeg trodde skulle påvirke vekta positivt (men som i stedet ødela masse), så har jeg aldri sprukket.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:16   #30
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

WOW, det er bra gjort!! (eller er det bare jeg som er svak? ;P )

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:22   #31
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Har vel og merke kun gått siden mai, men har ikke sprukket ennå. Måtte karbe opp når eg skulle fjerne mandlene for noen uker siden, er igang igjen på ketolyse, men skal leve generell lavkarbo når eg drar til tyrkia om litt over en uke.
Anser ikke noe av dette som sprekker, men som planlagte pauser i slankingen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:37   #32
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Ok, jeg er svak...

Men nå har jeg planlagt å ikke innta noe alkohol på en god periode, da skal det bli lettere

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:43   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Ok, jeg er svak...

Du er ikke svak!
Du er menneskelig!
Det som er viktig, er å ikke gi opp selv om man har "gjort noe galt"!
Man må bare komme tilbake i rett spor igjen så fort som mulig og tenke at "gjort er gjort og spist er spist"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:58   #34
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Har ikke sprukket siden november i fjor...med unntak av 2.nyttårsdag...da ropte kong Haakon på meg fra kontoret, og vi hadde et kort, men instenst eventyr et par timer den kvelden...det var en så lite hyggelig opplevelse etterpå. Å sitte på do hele neste dag, med knip og oppblåst mage, kombinert med løøøs mage...har gjort det lett å ikke sprekke.

Utover det opplever jeg det lett å ikke gi etter for sug...har jeg sug...spiser jeg noe ost med meierismør...og så gir det seg...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:59   #35
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

hehe, jepp!! Så sant, så sant

Hovedsaklig er det alkoholen som har stoppet opp vekta, drukket 2 helger på rad. Er så lite som skjer for tiden at jeg benytter de helger der det skjer noe. Men nå er det ingen fester i horisonten før om en måned (og da skal jeg bare drikke sprit og funlight ) og dermed gleeeder jeg meg til en lettere måned!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:02   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

WOW, det er bra gjort!! (eller er det bare jeg som er svak? ;P )

Tror ikke det har noe med sterk/svak å gjøre, men å bare ta en avgjørelse, og ta farvel med gamle vaner.
Jeg har i grunn ikke vært så opptatt av mat sånn sett, kanskje det har noe med skam å gjøre, fordi jeg har vært overvektig stort sett hele livet, og har blitt forsøkt slanket veldig ivrig av leger, og ikke fullt så ivrig, men ganske pliktskyldig av mine foreldre?
Dessuten har jeg aldri prøvd å slanke meg selv! Etter all den tvangsslankinga i barndommen så har jeg tatt total avstand fra det. Jeg har jo hatt det i bakhodet, men det har aldri blitt noe av, før jeg plutselig sto ovenfor et valg høsten 2006 med skyhøye insulinverdier og andre verdier som var litt ute av kontroll, og med et løfte fra legen min om dia2 innen kort tid, MED MINDRE jeg la om kostholdet.
Og så var det bare det. Jeg har jo spist mørk sjokolade, og drukket rødvin, sånne ting, men det anser jeg ikke som sprekk.
For meg, når det kommer til mat, så er det tydeligvis bare å bestemme meg, og så gjør jeg det. Men så fokuserer jeg ikke på det jeg ikke bør spise heller da.
Og jeg tenker heller ikke på "får lov" eller "får ikke lov". Det er ikke noe jeg ikke får lov til å spise, men jeg vet jeg ikke bør, og da gjør jeg det heller ikke.
Kan ikke forklare det bedre
Kanskje du tenker for mye på det du ikke kan tillate deg? Kanskje du trenger å endre noen holdninger til hva det innebærer å "unne seg" eller "kose seg"?
Jeg har tillagt de begrepene andre betydninger. Å unne seg noe, kan være å ha en litt mer luksuriøs middag, eller å unne seg en tur på kino, en konsert, en litt dyrere flaske rødvin til festen.
Å kose seg kan være å se en bra film, å lese en fengslende bok, å kikke på gamle bilder, gå en tur med fin musikk på ørene, og så videre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:31   #37
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg har gått hele livet med sug etter noe...dette noe ble gjerne godteri...og da jeg gikk på GR var det verre enn noensinne. Da levde jeg for kosemerkene mine, og ikke sjalden "sprakk" jeg og spiste kosmerkene to tre ganger i uka...noe som medførte at jeg trodde jeg ikke eide karakter, og anså meg selv som svak og viljeløs...men nå, når jeg er på lavkarbomat, spiser minimalt med karbohydrater, opplever jeg å ha kontroll...og jeg har ikke svak karakter likevel. Jeg tenker bare ikke på mat og godteri hele tden lenger, og den eneste forsndringen jeg har gjort det siste året, er at karbomengden en gått drastisk ned, og fettmengden er gått opp...jeg fyse helt ærlig utrolig sjelden! Hvis jeg gjør det, er det uten unntak, fordi jeg ikke har fått i meg fet nok mat på en stund...

Jeg er fremdeles overveldet over at jeg, som ikke hadde evnen til å si nei til karber og godteri, nå faktisk ikke har problemer med dette i det hele tatt. Maten forteller meg ikke lenger at jeg skal spise den, jeg bestemmer over den selv.

Jeg er ganske overbevist om at karber som kommer inn i min kropp, gjør noe med meg psykisk, og trigger suget mitt...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:11   #38
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har jo spist mørk sjokolade, og drukket rødvin, sånne ting, men det anser jeg ikke som sprekk.

Vel, kanskje jeg er litt streng med meg selv. Uansett hva jeg har spist som har ført til at jeg detter ut av ketose, ser jeg som en sprekk. Da føler jeg meg "svak", spesielt siden dette er en diett/livsstil som skal være så lett å følge!

Hovedsaklig har jeg komt ut av ketose pga småting som en kaffe latte, litt for mye saus til middag (dressing, saus fra butikken). Så ut i fra det du sa, så er kanskje ikke dette en direkte sprekk. Men selv når jeg planlegger en sprekk (å drikke en lørdag; da planlegger jeg salt chips for å sprekke bare den ene dagen) så får jeg utrolig dårlig samvittighet. Jeg føler meg teit som preker til andre om at "nå blir det andre boller!" så rikker ikke vekta seg på 2 uker :P

Men merkelig nok, de personene jeg har fortalt om lavkarbo til, forventer jo at jeg skal rase med min. 5 kg per uke. Og skuffa blir de når jeg forteller at jeg "bare" har gått ned 0,5 kg. Rare greier..

Kanskje jeg forventer for mye av meg selv

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:16   #39
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Når du skal ut i helgene så er det jo lurt å drikke sprit, det går du ikke ut av ketose av. Har du prøbd baconkrisp istedenfor potetgull? Da vil du ikke gå ut av ketose siden det ikke er karbs i noen av delene

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:25   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Nå er ikke jeg i målbar ketose lenger, men jeg skjønner ikke hvorfor du spiser chips, liksom
Det er ikke bra for kroppen å få den ut av ketose med den type mat, om du beveger deg litt ut av ketose på grunn av litt for mye av de tingene du i følge filosofien din kan spise, så synes jeg du bare skal blåse idet. Faktisk vil jeg anbefale deg å slutte å måle ketoner en stund, og rett og slett gi eff i chips og ting som ikke er bra for noe!
En annen ting jeg har erfart er at det er lite eller ingen vits i spise når man ikke er sulten! Man trenger det ikke, og man bare lurer seg selv ved å kalle det kos , ikke meninga å være streng, men jeg har liksom ikke skjønt hvorfor man "bare må ha" ting man vet ikke er bra
Jeg har drukket fra ett til et x antall glass rødvin nesten hver dag denne uka, og har likevel gått ned over en kg. Men vi er jo forskjellige, og jeg har ingen ketose jeg tar hensyn til.
Ikke at jeg oppfordrer til noen rødvinsdiett, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:26   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Hørtes jeg litt dobbeltmoralistisk ut der eller?
Jeg har ikke for vane å drikke rødvin hver dag, altså. Det ble sånn nå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:39   #42
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Når du skal ut i helgene så er det jo lurt å drikke sprit, det går du ikke ut av ketose av. Har du prøbd baconkrisp istedenfor potetgull? Da vil du ikke gå ut av ketose siden det ikke er karbs i noen av delene

Første helga drakk jeg sprit med funlight, og samtidig gumlet jeg bacongull. Og jeg datt ikke ut av ketose (selv om jeg spiste et stort kakestykke, var i bursdag:P) , men vekta stoppet jo litt opp pga alkoholen.
Personlig så kan jeg si at jeg ikke koste meg mye med funlighten.. Mitt motto har alltid vært "skal man drikke, skal man drikke godt". Har så mange alkoholiserte venner som hiver i seg ren sprit ol kun for å bli drita.. Det blir liksom feil for meg. Men funlight å sprit er jo bare et luksusproblem da, det smaker jo ok! Om ca en måned skal jeg atter igjen drikke, og da planlegger jeg "lovlig" alkohol og blandevann

Bacongull har reddet livet mitt mens jeg har gått på ketolyse, da jeg ELSKER potetgull. Men når jeg i helga planla å drikke søt hvitvin, tenkte jeg "jaja, når jeg først sprekker er det best å utnytte det.." og heiv på en pose fra kims med potetgull. Var UENDELIG godt! Men ikke verdt det. Kom i ketose igjen igår(ons). Ble noen dager for mye uten forbrenning, spør du meg..

Men, man lærer på veien! Nå er jeg veldig inspirert til å holde meg fra alkohol i en måned (det er et stort steg for festglade meg), og samtidig spise rett! Jeg ønsker gode resultater denne måneden

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:42   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Liker du ikke rødvin?
Finnes en del veldig gode hvitviner som er fruktige, og ikke direkte søte, men med lavt restsukkerinnhold.
Nå er jeg ikke en hvitvinsperson, så jeg har ikke stort peiling, men jeg drakk en innmari god en i sommer som jeg dessverre ikke husker navnet på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:46   #44
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå er ikke jeg i målbar ketose lenger, men jeg skjønner ikke hvorfor du spiser chips, liksom

Ikke i målbar ketose? Hva vil det si?
Hvorfor jeg spiser chips? :P For det er så UENDELIG GODT!!! og ja, super duper usunt.. men *sukk* så godt.... *sugle*

Er intet problem for meg å ikke spise når jeg ikke er sulten Litt usikker på hvorfor du tok det opp, sa jeg noe om det tidligere?
Nei men jeg spiser når jeg er sulten, og ikke mer Har jo merket at det er MYE som ikke lenger frister. Men de få tingene jeg FORGUDET tidligere er vanskeligere å skyve vekk, som kaffe latten og potetgullet... Kaffe latten har jeg testet, den tåler jeg noen dager, og noen dager ikke. (aner ikke hvorfor). Potetgullet smakte nydelig i helga, men som sagt, det var ikke verdt det. Så bacongull all the way :P Men må nesten prøve å kutte ned på det også.. Selv om der ikker er karbs, er ikke chips sunt i noen former..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:49   #45
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Liker du ikke rødvin?

Naah, ikke favoritt drikken min.. er mer hvitvinsperson. Og jeg er veldig glad i søte viner, har ikke smaken for tørre... Men jeg liker øl bedre enn vin! Men den der red light beer finner jeg ikke NOEN plass.. Har vært på alle dagligvarebutikkene i mitt område.. Noen som har smakt den btw? Smaker den ok? Jeg liker veldg godt tuborg lite, men vet at der e for mye karbs der også..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:58   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Synes ikke de lavkarboølene er noe særlig, men så liker jeg mer mørkt øl

Nei, jeg vet ikke, men for min egen del så vet jeg at aldri spiste potetgull fordi jeg var sulten En tanke bare

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:06   #47
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Min første LK-runde var for tre år siden, og da føyk jeg tilbake til gamle vaner etter et halvt år. Da var jeg superstreng mot meg selv hele tida. Nå forsøker jeg heller å ha et kosthold jeg vet jeg kan leve med. Da må det bety noen kontrollerte sprekker av og til. Dette er ikke en diett for meg, det er en permanent kostholdsendring. Det er jo ingen hensikt i å gå tilbake til gamle vaner når jeg har nådd vektmålet - da fyker jeg jo bare rett opp igjen.

Lørdager er jeg ikke så streng, da spiser jeg det jeg vil på kvelden. det er alltid en eller annen tacovariant, og noen ganger potetgull eller sjokkis. Men det må bli med denne ene kvelden, ellers glir det fort ut.

Det er viktig å finne sin egen måte å holde motivasjonen oppe på, slik at dette blir en permanent endring, ikke en diett som skal vare så og så lenge. Slik tenker i hvertfall jeg...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:08   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Helt enig, David! Vi må alle finne det som funker for oss. For meg funker det ikke å spise noe som er høykarbo, jeg blir faktisk fysisk dårlig av det Og ønsket om å føle meg vel er større enn ønsket om å spise høykarbomat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:10   #49
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Det er viktig å finne sin egen måte å holde motivasjonen oppe på, slik at dette blir en permanent endring, ikke en diett som skal vare så og så lenge. Slik tenker i hvertfall jeg...

Ja det er noe i det du sier. Men akkuratt nå er jeg i startfasen, og ønsker å ta av mest mulig kilo i begynnelsen. få en god start! Er nå rundt 90tallet, når jeg er nærmere 80tallet har jeg bevist til meg selv at "dette klarer jeg!", og jeg vil føle meg mer vel. Begynner nok å slappe litt mer av da.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 14:07   #50
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Ja det er noe i det du sier. Men akkuratt nå er jeg i startfasen, og ønsker å ta av mest mulig kilo i begynnelsen. få en god start! Er nå rundt 90tallet, når jeg er nærmere 80tallet har jeg bevist til meg selv at "dette klarer jeg!", og jeg vil føle meg mer vel. Begynner nok å slappe litt mer av da.

Forståelig!
Men siden motivasjonen sannsynligvis er på topp, er det bare å kjøre på
Hva med å spise lavkarbo en måned? Så får du et hint om hvor raskt kroppen responderer, og så kan du sette deg noen oppnåelige mål?

Potetgull...det er min store last. Jeg kan ikke åpne en pose, da spiser jeg hele. Samme hvor stor den er. Så det forsøker jeg å meg unna. Jeg har ingen andre tips der... baconcrisp er jo en erstatning, og jeg har spist myyye av det. Og det har ikke hatt noe å si for min vektnedgang. Men det er klart, da sitter jeg jo og dytter i meg noe foran tv'n, og det er en dårlig vane jeg prøver å kvitte meg med...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg? Lisbeth Spørsmål og svar 51 16-02-08 20:16
Hvordan får man fikset på kiloene på telleren ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 18-07-07 19:05
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 18:56
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Hvordan klarer dere det? magdalena Induksjonen 5 10-03-04 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no