Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Luksusfellen ... (grrrr)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 14:01   #26
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Luksusfellen ... (grrrr)

Det som ofte slår meg med mange reality-programmer er hvordan folk egentlig fråtser i andres problemer. Ikke et vondt ord om de som ser på disse programmene, det gjør jeg svært ofte selv og synes faktisk det er ganske underholdende til tider.

Forleden dag så jeg et program om tre svært overvektige kvinner, alle tre skulle gifte seg og med programlederens hjelp gå ned i vekt før bryllupene. Vinneren fikk en nydelig brudekjole. Grep meg selv flere ganger i å "synes synd" på disse kvinnene. De gråt og var helt fortvilet fordi de selv følte at de så grusomme ut i kjolene de prøvde- dette er noe jeg ofte har følt selv og da kan jeg nesten ikke forestille meg hvor vanskelig det må være for dem som tross alt veier langt mer enn det jeg gjør

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 15:39   #27
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Luksusfellen ... (grrrr)

Opprinnelig lagt inn av Embla, her.

Det som ofte slår meg med mange reality-programmer er hvordan folk egentlig fråtser i andres problemer. Ikke et vondt ord om de som ser på disse programmene, det gjør jeg svært ofte selv og synes faktisk det er ganske underholdende til tider.

Forleden dag så jeg et program om tre svært overvektige kvinner, alle tre skulle gifte seg og med programlederens hjelp gå ned i vekt før bryllupene. Vinneren fikk en nydelig brudekjole. Grep meg selv flere ganger i å "synes synd" på disse kvinnene. De gråt og var helt fortvilet fordi de selv følte at de så grusomme ut i kjolene de prøvde- dette er noe jeg ofte har følt selv og da kan jeg nesten ikke forestille meg hvor vanskelig det må være for dem som tross alt veier langt mer enn det jeg gjør

Helt enig, jeg synes sånne programmer er helt latterlige. Og jeg synes heller ikke de driver med folkeopplysning, slik mange mener (feks. om vekt og helse). Jeg synes tvert imot de forenkler et så alvorlig problem som overvekt er, ved å påstå at det "bare er å trene og spise mindre". Hva veier disse kvinnene ett år etter at hun fæle engelske dama er borte vekk? Sikkert like mye eller mer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 18:53   #28
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Luksusfellen ... (grrrr)

Nei, folkeopplysning er vel noe av det siste jeg ville kalt slike program og av og til synes jeg det er direkte skremmende å se hvordan folk kan finne folks problemer underholdende. Egentlig er det vel produsentene som har skylden, men på den andre siden: det er jo massene som ønsker å se disse programmene.

Enkelte programmer synes jeg selv er underholdende, jeg foretrekker da helst konkurranse-pregede show som for eksempel The Apprentice eller Paradise Hotel. Liker også litt "koselige" show hvor folk faktisk blir hjulpet på en skikkelig måte. Tenker da på showet hvor et team lager et helt nytt hjem for folk(heter vel ikke Extreme Makeover?), bryllupsshowet hvor et brudepar får hele bryllupet stelt i stand for seg og show a la Homsepatruljen.

Jeg synes ofte at reality-show blir så ufattelig overfladisk. Hva vet vi egentlig om hva som ligger bak? Vi får jo ikke se halvparten av hva som har foregått bak kulissene. Ene dagen er kvinnene i programmet sterkt overvektig, den neste har de plutselig gått ned 30 kg. Sjeldent hører man et ord om hvilke metoder de har brukt for å gå ned i vekt eller hvor lang tid det har gått, ei heller om hva som skjer med dem senere. Synes også det er synd at slike show er laget ene og alene for underholdning og ikke fordi det har noen informativ nytteverdi for andre.

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 20:12   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Luksusfellen ... (grrrr)

Amen!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 15:05   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Luksusfellen ... (grrrr)

Jeg tror det aller beste reality-programmet jeg noensine har sett er "How to look good naked". Nå har jeg lasta ned en haug av episoder, og ligger her i sofaen med lapperten i fanget og gråter og føler meg sexy

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no