Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-07, 11:59   #26
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Vet ikke om det er veldig viktig for deg at det er usaltet, men Kvitseidsmør er uten tvil (ut fra mitt syn) det absolutt beste smøret jeg noensinne har spist, bortsett fra hjemmelaget, og jeg ER fra landet

Hehe... Oki... Jeg er ikke så begeistret for saltet fordi det blir mye salt i mye av det jeg spiser. Jeg kan jo nevne 100 gram bacon per dag, pluss sommerkotteletter og kjøttdeig. Det er jo utrolige mengder med salt i omløp. Så jeg prøver å kutte ned på det, for jeg får i meg nok i massevis.

Når det gjelder Kvitseidsmør så selges ikke dette i denne lille puritanske sørlandsidyllen hvor jeg bor. Da må jeg handle andre steder. Men jeg er jo i Oslo rett som det er, så det er jo ikke utenkelig at jeg kan få med meg noen pakker neste gang jeg er i hovedstaden. Pleier å parkere på Løkka, noen butikker i nærheten der med dette vidundersmør? Dette er jo din hjemmebane etter som jeg forstår, så dette kan du sikkert masse om. Så om du har flere alternativer, hvilke utsalg nærmest Sofienbergparken? hehe

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 12:04   #27
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

En annen ting. Til min daglige frokost pleier jeg å steke litt løk. I dag ble det 103 gram løk, noe som tilsvarer ca. 5,9 karbohydrater. Spørsmålet er om dette er 100% safe i forhold til at jeg ikke går særlig ned. Jeg mener, når det står som en safe matvare i Atkins induksjon så kan det jo være med tanke på å bruke litt løk i salater etc. Når man steker dette så blir det jo mye lettere for kroppen å ta opp, og dermed kanskje kunne medføre at man kiler litt på insulinet. Noen som VET mer enn de TROR angående dette?

Hmm... Jeg har jo en søster med diabetes. Hun kan jo kanskje måle blodsukkeret mitt både før og etter.... *tenketenke*

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 12:09   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hehe... Oki... Jeg er ikke så begeistret for saltet fordi det blir mye salt i mye av det jeg spiser. Jeg kan jo nevne 100 gram bacon per dag, pluss sommerkotteletter og kjøttdeig. Det er jo utrolige mengder med salt i omløp. Så jeg prøver å kutte ned på det, for jeg får i meg nok i massevis.

Når det gjelder Kvitseidsmør så selges ikke dette i denne lille puritanske sørlandsidyllen hvor jeg bor. Da må jeg handle andre steder. Men jeg er jo i Oslo rett som det er, så det er jo ikke utenkelig at jeg kan få med meg noen pakker neste gang jeg er i hovedstaden. Pleier å parkere på Løkka, noen butikker i nærheten der med dette vidundersmør? Dette er jo din hjemmebane etter som jeg forstår, så dette kan du sikkert masse om. Så om du har flere alternativer, hvilke utsalg nærmest Sofienbergparken? hehe

Jepp! Ica i Thorvald Meyers gt har det

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

En annen ting. Til min daglige frokost pleier jeg å steke litt løk. I dag ble det 103 gram løk, noe som tilsvarer ca. 5,9 karbohydrater. Spørsmålet er om dette er 100% safe i forhold til at jeg ikke går særlig ned. Jeg mener, når det står som en safe matvare i Atkins induksjon så kan det jo være med tanke på å bruke litt løk i salater etc. Når man steker dette så blir det jo mye lettere for kroppen å ta opp, og dermed kanskje kunne medføre at man kiler litt på insulinet. Noen som VET mer enn de TROR angående dette?

Hmm... Jeg har jo en søster med diabetes. Hun kan jo kanskje måle blodsukkeret mitt både før og etter.... *tenketenke*

Så lenge den sammenlagte mengden blir 20, så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvor karbene kommer fra så lenge det er grønnsaker som utgjør hoveddelen. Jeg spiser løk med god samvittighet
Men om du bruker mat på data, så tror jeg at det er står både rå og stekt løk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 12:44   #29
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jepp! Ica i Thorvald Meyers gt har det

Kult.

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Så lenge den sammenlagte mengden blir 20, så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvor karbene kommer fra så lenge det er grønnsaker som utgjør hoveddelen. Jeg spiser løk med god samvittighet
Men om du bruker mat på data, så tror jeg at det er står både rå og stekt løk.

Ok. I Mat på data står det altså løk, norsk rå OG løk, kokt. Begge med samme karboinnhold. Så det jeg snakker om er egentlig mer det faktum at kroppen tar ting som er varmebehandlet opp fortere, og at det derfor muligens kan medføre blodsukkerstigning nok til å frigjøre insulin. Men om ingen mener dette kan ha noe å si, så frikjennes løken.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 13:57   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Ok. I Mat på data står det altså løk, norsk rå OG løk, kokt. Begge med samme karboinnhold. Så det jeg snakker om er egentlig mer det faktum at kroppen tar ting som er varmebehandlet opp fortere, og at det derfor muligens kan medføre blodsukkerstigning nok til å frigjøre insulin. Men om ingen mener dette kan ha noe å si, så frikjennes løken.

Jeg vet ikke mer jeg altså! Men kan hende du finner noe her på forumet om du søker litt rundt, i tilfelle så må du si fra, jeg setter pris på en stekt løk, jeg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 17:48   #31
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Vet ikke om det er veldig viktig for deg at det er usaltet, men Kvitseidsmør er uten tvil (ut fra mitt syn) det absolutt beste smøret jeg noensinne har spist, bortsett fra hjemmelaget, og jeg ER fra landet

I dag skjedde det. Jeg fikk kjøpt Kvitseidsmør fra den lokale butikken her. Jeg løp hjem for å smake med en eneste gang. Og jeg kan bare nikke anerkjennende. Dette var et utrolig godt smør!!! Jeg synes det er litt i salteste laget til endel ting. Men denne kan jeg ha i tillegg til mitt usaltede. Og da blir det dunder! Takk igjen, kjære Jorun!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 17:56   #32
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

I dag skjedde det. Jeg fikk kjøpt Kvitseidsmør fra den lokale butikken her. Jeg løp hjem for å smake med en eneste gang. Og jeg kan bare nikke anerkjennende. Dette var et utrolig godt smør!!! Jeg synes det er litt i salteste laget til endel ting. Men denne kan jeg ha i tillegg til mitt usaltede. Og da blir det dunder! Takk igjen, kjære Jorun!

Tør jeg tipse om Kveiteseid KRYDDER smør....?
Helt sinnsykt godt! Et MUST her i huset...

  Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 18:56   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Tør jeg tipse om Kveiteseid KRYDDER smør....?
Helt sinnsykt godt! Et MUST her i huset...

Enig!!! Rema 1000 har det smøøøret

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:03   #34
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Tør jeg tipse om Kveiteseid KRYDDER smør....?
Helt sinnsykt godt! Et MUST her i huset...

Jeg skal holde øynene åpne, og kaste meg over kryddersmøret når jeg kommer over dette. Takk for tips forøvrig!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:04   #35
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig!!! Rema 1000 har det smøøøret

Ja, det var der jeg fant det. Sånn helt plutselig.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta går opp og ned på induksjon Marian Induksjonen 17 24-05-07 18:11
Trenger litt hjelp:) Christine123 Ketolysekuren 7 09-05-07 16:38
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no