Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ned til Sankthans!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 22:11   #26
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

takk
blir der i 2 mndr....gruer meg til å måtte avstå fra alt den deilige maten....vurderer om det blir for gale at jeg bare må spise en dag i uka hehe, couscous, mehajeb, tjortjora ammm så mye godt

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:33   #27
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Siden jeg ikke klarte påskemålet, hiver jeg meg på denne.
Mitt mål er -4 kg til Sankt Hans.

6.mai - 98,8kg
13.mai -
20.mai -
27.mai -
3.juni -
10.juni -
17.juni -
24.juni - forhåpentligvis 94,8kg

__________________



Sist redigert av Mankell : 07-05-11 kl 10:39.
Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 23:15   #28
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Ned til Sankthans!

Jeg klarer ikke 17. mai utfordringa. Har gått opp 2 kg siden jeg meldte meg på den. Og med en tur til Tyskland tør jeg ikke å sette opp mer enn 5 kg ned, altså mål 77 kg.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 06:13   #29
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Grusom, grusom, gruuusoooom morgon på vekta. Rett og slett. Skjønte alt i går at veieseansen ikkje ville bli nokon højdare, for eg har ein del vatn - iallfall i beina, føtene sprengte og sette igjen søte små fingermerker da eg tok i dei. Men likevel, altså! Herlighet!

Oppstart 25. april 2011 96,6 kg
1 veke.. 2. mai. 2011 97,4 kg + 0.8 kg
2 veker. 9. mai. 2011 100,0 kg +2.6 kg (+3.4)
3 veker 16. mai. 2011 ...
4 veker 23. mai. 2011
5 veker 30. mai. 2011
6 veker. 6. juni 2011
7 veker 13. juni 2011
8 veker 20. juni 2011
9 veker 27. juni 2011 MÅL 93 kg, totalt -3,6 kg


Nei, dette her er aldeles ikkje noko artig. No vil eg ikkje eingong oppdatere langtids-tickeren min...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 06:33   #30
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Huff, jeg tør egentlig ikke sånne ting. Er kjemperedd for å bli skuffa. Men vet dere hva? JEG BLIR MED!!!
Når jeg melder meg på et sånt, så er det en ekstra tanke i bakhodet på at jeg må være flink og klare dette.
Jeg vil ikke skrive vekt på, men jeg skriver ned-opp-gang.


Fra starten av kostholdsendringene har jeg gått ned 4 kg.
Uke 1 (16 mai): ...
Uke 2 (23 mai): ...
Uke 3 (30 mai): ...
Uke 4 (6 juni): ...
Uke 5 (13 juni): ...
Uke 6 (20 juni): ...
Uke 7 (27 juni): Forhåpentligvis gått ned minimum 10 kg.

xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:31   #31
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

1,2 kg lost 4,8 left....håper det fortsetter sånn fremover

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:56   #32
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Velkommen med, xRainx!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:47   #33
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

17.1: 131,5 -17.01-startvekt
26.4: 114,8
2.5: 114,2
9.5: 112,7

St.hansmålet er 107kg!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:58   #34
tittei84
Juniormedlem
 
tittei84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
tittei84 er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Ferdig med min første uke i dag og har gått ned 2 kg på tross av litt vin i helgen så er veldig fornøyd

__________________
tittei84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:48   #35
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Har gått ned 3 kg på en uke nå. Godt på vei mot målet på 5 kg

Ble "nødt" til å spise en iskrem på jobb i dag, en kollega hadde kjøpt til oss to uten å spørre meg først. Kunne liksom ikke si nei da.. Har regnet ut på diett.no at mitt karboinntak i dag har vært 11 %. Er mye mer enn jeg har ligget på frem til nå. (som regel fa 2-5 %) Håper ikke det stopper opp så masse pga dette.

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:55   #36
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Ned til Sankthans!

På sånne dager veier man seg ikke, Zillah. :streng stemme:

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:25   #37
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Men, men, men... det er måndag, Deanna!
Argh, skulle ønske eg hadde "glemt" det Lurer på om eg får av meg dette vatnet i rimeleg tid og fart, eller om eg må slite med det heilt til hausten

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:29   #38
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Ned til Sankthans!

Åh, mandag. Ja, da skjønner jeg.

Jeg "lurer" meg selv og går bare på vekta når jeg kjenner jeg har gått ned. De andre dagene har jeg virkelig ikke tid. *enkel sjel*

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:44   #39
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Hehe

Smart du, som ikkje lar deg styre!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:28   #40
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Mitt mål er -4 kg til Sankt Hans.

6.mai - 98,8kg
13.mai - 98,7kg
20.mai -
27.mai -
3.juni -
10.juni -
17.juni -
24.juni - forhåpentligvis 94,8kg

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:50   #41
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Ned til Sankthans!

ny her - får jeg være med??

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:22   #42
tittei84
Juniormedlem
 
tittei84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
tittei84 er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Heisann. Jeg er også ganske ny her velkommen med hva er ditt mål til st. Hans da?

__________________
tittei84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:53   #43
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Ned til Sankthans!

Opprinnelig lagt inn av tittei84, her.

Heisann. Jeg er også ganske ny her velkommen med hva er ditt mål til st. Hans da?

her også jo

jeg tenkte å prøve meg på -5 kg. ser jeg må skrive opp vektgangen også...

uff, liker ikke vekta jeg - og i hvert fall ikke å vise den "frem" - men samtidig er det vel et kick bak det og

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:25   #44
tittei84
Juniormedlem
 
tittei84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
tittei84 er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Hehe ja litt over alt masse lykke til da det går sikkert kjempe bra holder meg til nedgang og ikke vekta jeg foreløpig, men etterhvert skal jeg skrive vekt og, hehe er litt morsomt å se nedgangen sånn ja

__________________
tittei84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:32   #45
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Ned til Sankthans!

Vekta har heldigvis begynt å tusle sakte men sikkert nedover igjen. April har vært rimelig slow. Lurer på om det kan ha blitt for mye knekkebrødspising, så jeg prøver en pause med det. Det blir så lett at knekkebrød blir både frokost, lunsj og fjorten mellommåltider. I stedet for mat som metter bedre.

Hadde egentlig mål om 15 kg sammenlagt til 17. mai, men må vel innse at 2,1 kg til tirsdag blir litt i overkant.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 00:14   #46
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned til Sankthans!

mer enn en måned til sankt hans... får vel bli med jeg og... Tenker jeg går for 4 kilo til sankt hans, 1 kilo i uken blir det sånn ca...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 06:55   #47
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Velkommen med, the more the merrier!
Lykke til alle saman - ja, Deanna, 2.1kg på eit par dagar kan nok kanskje vere litt drøyt. Sjølv er eg godt i gang med å få av meg alt overskotsvatnet som hadde lagt seg nedi føtene og ellers rundt omkring. Har til og med sove med støttestrømpene på dei siste par nettene, trur det har hjelpt litt ekstra i forhold til å bruke dei berre om dagen, vekta er i alle fall på veg nedover igjen og 97.2 i skrivande stund, men det er ikkje før i morgon at det er offisielt, så da får vi sjå!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 07:04   #48
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ned til Sankthans!

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

ser jeg må skrive opp vektgangen også...

uff, liker ikke vekta jeg - og i hvert fall ikke å vise den "frem"

Nei, du er naturlegvis ikkje nøyddt til å skrive opp kilo (men endringane er jo litt greit å ha med da, kor mykje du går opp eller ned). Du vel sjølv kva du er komfortabel med. For å seie det slik - det er betydeleg lettare for meg å innrømme no at eg ein gong vog 130 kilo og har gått ned over 30 av dei, enn det ville vere å seie eller skrive det svart på kvitt den gongen eg stod midt oppi det (no way!!).

Men på den andre sida trur eg det kan styrke deg også. Det er faktisk du som har kontrollen her. Du har ingenting å skjems for, og det er ikkje vekta som eig deg eller definerer kven du er sjølv om ho er litt over det ho "burde" vere. Eg trur vi får eit litt anna forhold til det om vi klarer å ta det ut av det "hemmelege" rommet og ut i det fri, det er litt nifst og ekkelt, men på ein merkeleg måte så tynger det mindre likevel.

Om det no ga noko meining...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:47   #49
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Ned til Sankthans!

Stå på folkens! Tiden går så fort og snart er det St.Hans.

Godt i gang med veien mot første delmål på 5 kg til St.Hans. 4 kg ned i skrivende stund Men jeg har litt veie-dilla og observerer at vekta varierer mer nå enn før jeg startet på LCHF? Da var vekta stabilt lange tider, mens nå er vekta varierende med 1-2 kg fra dag til dag. Velger å ta det minste tallet såklart

Har ikke vært helt flink til å si NEI i sosiale sammenhenger på jobb.. Synes på et vis det er flaut å si at jeg slanker meg. På to uker har jeg spist 2 iskremer og 1 stk kake på jobb fordi jeg ikke tør å si nei takk. (jeg har jo ellers alltid sagt JATAKK og tatt med begge hender...) Mitt forsett nå er å bli strengere.

Som en ex-sjokoholiker er jeg ganske stolt over at jeg bare har kost meg med noen biter 70%sjokolade nå i helgen! Ikke verst siden det ble sjokkis flere ganger i uka før. Kjenner ikke store suget heller, er stort sett mett hele tiden nå.

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:58   #50
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Ned til Sankthans!

Men på den andre sida trur eg det kan styrke deg også. Det er faktisk du som har kontrollen her. Du har ingenting å skjems for, og det er ikkje vekta som eig deg eller definerer kven du er sjølv om ho er litt over det ho "burde" vere. Eg trur vi får eit litt anna forhold til det om vi klarer å ta det ut av det "hemmelege" rommet og ut i det fri, det er litt nifst og ekkelt, men på ein merkeleg måte så tynger det mindre likevel.

Om det no ga noko meining...


Tusen takk for flotte ord - veldig sanne! som du ser har jeg kasta "maska" og åpna døra...mener det er med å dra meg i riktig retning - så får vi se om det går da - hvis ikke, ja så vet alle det også he he!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no