Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bare noen tips (før du gir opp?)...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-07, 14:59   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Men med å kutte ut melkeprodukter, mener dere også da rømme, cf og cc? Mener å ha lest at disse syrlige ikke er så farlige som søte meieriprodukter?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:17   #27
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men med å kutte ut melkeprodukter, mener dere også da rømme, cf og cc? Mener å ha lest at disse syrlige ikke er så farlige som søte meieriprodukter?

KH er KH, uansett hvilken form de kommer i....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:17   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

KH er KH, uansett hvilken form de kommer i....

ja, jeg forutsatte at man holder seg under karbegrensa

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:23   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men med å kutte ut melkeprodukter, mener dere også da rømme, cf og cc? Mener å ha lest at disse syrlige ikke er så farlige som søte meieriprodukter?

De fleste tåler bedre syrnede produkter som rømme og creme fraiche - og faktisk også naturell yoghurt bedre enn fløte og cottage cheese. Sistnevnte er av en eller annen grunn en type ferskost mange har problemer med. Men KH er jo også KH uansett !

Det en tåler - kan skape problem for en annen. Her er det snakk om å prøve seg frem - sorry !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:28   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

De fleste tåler bedre syrnede produkter som rømme og creme fraiche - og faktisk også naturell yoghurt bedre enn fløte og cottage cheese. Sistnevnte er av en eller annen grunn en type ferskost mange har problemer med. Men KH er jo også KH uansett !

Det en tåler - kan skape problem for en annen. Her er det snakk om å prøve seg frem - sorry !

Ah, da husket jeg det jeg trodde ja
Skal over på ketolysen på mandag og da dukker det opp en masse ting jeg kommer på jeg tror jeg har lest et sted og sånn. Så nå var jo en glimrende anledning til å få litt oversikt i akkurat den

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:22   #31
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Jeg har lyst til å prøve dette jeg også. Men jeg har lyst til å prøve ALT jeg leser om når noen lykkes så bra. Fordelen med dette er at jeg slipper å tenke så mye på tilbehøret. Det er det som tar tid, og tid har jeg lite av. Høres fristende å steke opp en masse koteletter og så har jeg middagen klar for meg i flere dager.

Men jeg vet at det ikke trenger å gå så bra for meg. Å kutte ut Natreen-tablettene i kaffen blir det verste. Jeg har blitt avhengig av kaffe med søtsmak.

Lokkebiff, drakk du bare vann? Te? Kaffe? Å gå ned 24 kilo på 3 mnd høres ganske utrolig ut! Gratulerer!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:37   #32
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har lyst til å prøve dette jeg også. Men jeg har lyst til å prøve ALT jeg leser om når noen lykkes så bra. Fordelen med dette er at jeg slipper å tenke så mye på tilbehøret. Det er det som tar tid, og tid har jeg lite av. Høres fristende å steke opp en masse koteletter og så har jeg middagen klar for meg i flere dager.

Men jeg vet at det ikke trenger å gå så bra for meg. Å kutte ut Natreen-tablettene i kaffen blir det verste. Jeg har blitt avhengig av kaffe med søtsmak.

Lokkebiff, drakk du bare vann? Te? Kaffe? Å gå ned 24 kilo på 3 mnd høres ganske utrolig ut! Gratulerer!

TUUUUSEN TAKK!!!

Det var ganske uvirkelig der og da, hodet fulgte ikke helt med i nedgangen, så det var litt rart å SE en slankere utgve av meg selv i speilet, når jeg forventet noe annet... Jeg måtte liksom bli kjent med meg selv på nytt, men ÅH så DEILIG!!!

Jeg drakk faktisk kaffe og grønn te. Og maaaaasse vann!!!

Ang. søtning og slikt, er det et HELVETTE de første 2 dagene.... Men så går det over, og med den mestringsfølelsen en sitter igjen med, er det virkelig værdt "slitet" i de 2 dagene!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:39   #33
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Er stort sett enig i det som er skrevet her, MEN jeg vil gjerne presisere at det skjelden er grønnsaker som forårsaker de største problemene. Snarere tvert i mot. De fleste trenger grønnsaker til kjøttet/fisken/kyllingen og fettet for å gå ned på en ketogen diett. Det er et fåtall som legger på seg av grønnsaker - og da har det med intoleranser å gjøre. Det er helt OK å prøve uten for mye grønnsaker for å se om det hjelper, men selv Skaldeman advarer mot denne metoden.

Og min erfaring etter mange år på lavkarbo forum er at det ikke hjelper så mange, men derimot skaper enda mer frustrasjon nettopp fordi det ikke hjelper.

MEN - de største synderne er alle lavkarbo og sukkerfrie/kunstig søtede produktene folk stapper seg med. Bar'er/sjokolade/drops og drikke med en suveren førsteplass.

"Vi må da kunne kose oss av og til"
"Klarer meg ikke uten Pepsi Max/Cola Lighten min"
"må ha det, bare MÅ ha det"

Stort forbruk av meieriprodukter er en god nr. 2. Dette som regel på grunn av intoleranser og overforbruk.

Som en god nr. 3 kommer som regel for lite eller for mye karber (også "skjulte karber" - en tror en spiser mindre enn man gjør. Enten fordi man ikke klarer å beregne mengde - eller fordi man leser feil på næringsinnhold. Noe flere tråder her i forumet allerede har vært inne på.

Anbefaler alltid folk som stagnerer å skrive ned hver minste smule de putter i munnen, - så kan vi se på hva som er årsaken. Som regel ligger det ganske klart i dagen. Men dessverre er det slik at folk helst ikke vil høre hva som bør kuttes ut eller legges til. Det er overraskende mye "men, men...." og "jeg har jo spist/drukket det før og gått ned". Og .."jammen venninna mi gjør det det det funker". Man tviholder gjerne på nye og mange ganger dårlige vaner som spesielt søtstoffet.

Vi må også huske på at lavkarbo nok ikke er det beste for alle kropper. Her må det prøving og feiling til for å finne det kostholdet som passer akkurat DEG... og DEG.... og DEG. Vi er ikke like og trenger forskjellige ting. Noen funker best på å telle karber, noen med å telle kalorier, - andre igjen må kanskje gjøre begge deler.... Man kan ikke og MÅ IKKE sammenligne seg med andre, men siden vi deler erfaringer er det greitt å prøve forskjellige ting ut så man ser hva man tåler.

Flott tråd forresten !

Og et superflott svar du hadde!
Dette er klistret i hukommelsen min for alltid, for det er så sant så sant som det kan bli sagt.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:52   #34
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

TUUUUSEN TAKK!!!

Det var ganske uvirkelig der og da, hodet fulgte ikke helt med i nedgangen, så det var litt rart å SE en slankere utgve av meg selv i speilet, når jeg forventet noe annet... Jeg måtte liksom bli kjent med meg selv på nytt, men ÅH så DEILIG!!!

Jeg drakk faktisk kaffe og grønn te. Og maaaaasse vann!!!

Ang. søtning og slikt, er det et HELVETTE de første 2 dagene.... Men så går det over, og med den mestringsfølelsen en sitter igjen med, er det virkelig værdt "slitet" i de 2 dagene!!!

Jeg er på dag 1 på ny lavkarbokur. Gikk ned 18 kg i 2004 men ble gravid i 2005 og fikk bekkenløsning. Da spiste jeg masse karbo og alt er tilbake gitt. Så har jeg hatt lite søvn og vært mye syk, så jeg har ikke orket å ta tak i det vektproblemet før nå. Burde gå ned 20 kg, minst.

Kjenner karbosuget, og har drukket 4-5 krus med kaffe og natreen for å prøve å stille det. I dag har jeg spist salat på kantina, og har fått i meg en del kh der. Har innlegg om salaten under. Ferdigstekte kyllinglår, er det mye karbo i krydderet tro?

Imorra blir det sikkert mere sug. Kan prøve uten natreen....

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:56   #35
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Trodde det var sukker i krydderet

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:01   #36
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg er på dag 1 på ny lavkarbokur. Gikk ned 18 kg i 2004 men ble gravid i 2005 og fikk bekkenløsning. Da spiste jeg masse karbo og alt er tilbake gitt. Så har jeg hatt lite søvn og vært mye syk, så jeg har ikke orket å ta tak i det vektproblemet før nå. Burde gå ned 20 kg, minst.

Kjenner karbosuget, og har drukket 4-5 krus med kaffe og natreen for å prøve å stille det. I dag har jeg spist salat på kantina, og har fått i meg en del kh der. Har innlegg om salaten under. Ferdigstekte kyllinglår, er det mye karbo i krydderet tro?

Imorra blir det sikkert mere sug. Kan prøve uten natreen....

18 kilo er da også litt av en bragd!!! Flink du!!!

Jeg spiste bare ferdigstekte kyllinglår. Synes de fra Prior er best, og krydderet tenkte jeg ikke på.

Det som funket best for mitt karbosug, var fett... Jeg små-spiste koteletter hele tiden de to første dagene, men så VIPS!! var alt sug borte!!

Du klarer dette, det har du jo bevist for deg selv før!!

Ønsker deg iallefall masse lykke til!!!

BIIIIIG

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:01   #37
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Trodde det var sukker i krydderet

Ja, lurer på om du kjøpte ferdigstekte kyllinglår eller om du stekte og krydret selv?

Men du spiste jo ikke noe særlig annet med kh.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:23   #38
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

jeg kom på en ting!!!

ost og pepsi max har ikke karboer!!! hmmm kanskje jeg skal unne meg litt pepsi likevel?? men osten... hmmm det må jeg tenke litt mer på ...

*tilbake til tenkeboksen*

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:29   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

jeg kom på en ting!!!

ost og pepsi max har ikke karboer!!! hmmm kanskje jeg skal unne meg litt pepsi likevel??

Men pepsimaxen har masse kunstig søtstoff....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:30   #40
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

jeg kom på en ting!!!

ost og pepsi max har ikke karboer!!! hmmm kanskje jeg skal unne meg litt pepsi likevel?? men osten... hmmm det må jeg tenke litt mer på ...

*tilbake til tenkeboksen*

LIIIIITT ost er greit!!!

Men i pepsien har du jo søtstoffer, som er scaaaary.....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:34   #41
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Hei hei
Jeg slenger meg på her og er bare sååå enig, så enig, med både den ene og den andre.

Jeg er et vandrende eksempel på alt som kan gå galt på en gang. Og selvsagt kan jeg alt i teorien.

Det som har gått galt er at jeg ikke har fokusert 100% og ordentlig på noe, og dessuten har jeg slitt med en voldsom sultfølelse i flere måneder.

Jeg skal innrømme at jeg elsker rømme... og mumser i meg alt for mye av det. Og så er det osten... og suketten som jeg egentlig ikke trenger i teen. Og brødet kan vente, uansett hvor lite karbo det er. Nå skal jeg også ta en ting av gangen en stund. Stekovnen er full av 2 kg kyllingfileter til kr 145 på Lidl. Det er jo ganske magre ting, men kjekt med litt variasjon likevel da. Jeg kjøpte også flere "påskeskinker" der til 49 pr. kg. De var ferdig stekt og med god fettkant på.

Er det noen som har tenkt seg tilbake hit til Lokkebiffens tråd og rapportere om lokke-effekten om en ukes tid? See you next fredda da

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:36   #42
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

LIIIIITT ost er greit!!!

Men i pepsien har du jo søtstoffer, som er scaaaary.....

skal ligge unna pepsien!

skal bare ha bitte litt ost en gang om dagen.... ikke mer!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:38   #43
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hei hei

Er det noen som har tenkt seg tilbake hit til Lokkebiffens tråd og rapportere om lokke-effekten om en ukes tid? See you next fredda da

DET hadde vært UTROLIG morsomt!!!!

Så kan Lokkebiffen bli STOLT fordi hun har bidradd til noe positivt her inne!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:38   #44
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hei hei
Jeg slenger meg på her og er bare sååå enig, så enig, med både den ene og den andre.

Jeg er et vandrende eksempel på alt som kan gå galt på en gang. Og selvsagt kan jeg alt i teorien.

Det som har gått galt er at jeg ikke har fokusert 100% og ordentlig på noe, og dessuten har jeg slitt med en voldsom sultfølelse i flere måneder.

Jeg skal innrømme at jeg elsker rømme... og mumser i meg alt for mye av det. Og så er det osten... og suketten som jeg egentlig ikke trenger i teen. Og brødet kan vente, uansett hvor lite karbo det er. Nå skal jeg også ta en ting av gangen en stund. Stekovnen er full av 2 kg kyllingfileter til kr 145 på Lidl. Det er jo ganske magre ting, men kjekt med litt variasjon likevel da. Jeg kjøpte også flere "påskeskinker" der til 49 pr. kg. De var ferdig stekt og med god fettkant på.

Er det noen som har tenkt seg tilbake hit til Lokkebiffens tråd og rapportere om lokke-effekten om en ukes tid? See you next fredda da

skal rapportere det om en ukes tid

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:42   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

DET hadde vært UTROLIG morsomt!!!!

Så kan Lokkebiffen bli STOLT fordi hun har bidradd til noe positivt her inne!!

Jepp, du blir skaldemanversjonen av Nille

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:53   #46
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jepp, du blir skaldemanversjonen av Nille

WOOOOOOW!!!!

DET hadde isåfall vært en ÆRE større enn hva jeg kan sette ord på....

(men vi får se om en uke da, om jeg fortjener slike sammenligninger... )

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:09   #47
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

18 kilo er da også litt av en bragd!!! Flink du!!!

Jeg spiste bare ferdigstekte kyllinglår. Synes de fra Prior er best, og krydderet tenkte jeg ikke på.

Det som funket best for mitt karbosug, var fett... Jeg små-spiste koteletter hele tiden de to første dagene, men så VIPS!! var alt sug borte!!

Du klarer dette, det har du jo bevist for deg selv før!!

Ønsker deg iallefall masse lykke til!!!

BIIIIIG

Jo takk, men det er så trist å tenke på at alt er tilbake igjen.Må tenke på at jeg starter på dag 1, og ikke tenke tilbake og anklage seg selv for alt mulig gammel gruff. Og gjort er gjort, og spist er spist!

Men motivasjonen for å stå og lage spennende salater, og middager fra grunnen av, er ganske borte! Jeg var flink i 2004. Føler meg ikke flink nå, men har begynt på jobb igjen etter å ha vært sykemeldt store deler av graviditeten, og hatt permisjon. Og arbeidsbuksene holder på å sage meg av i livet!

Får kjøpe koteletter og kyllinglår i morgen! Og ligge unna natreen....

Takk for oppmuntringen, Lokkebiff! Skal rapportere om en uke uansett om det går bra eller dårlig!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:13   #48
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jo takk, men det er så trist å tenke på at alt er tilbake igjen.Må tenke på at jeg starter på dag 1, og ikke tenke tilbake og anklage seg selv for alt mulig gammel gruff. Og gjort er gjort, og spist er spist!

Men motivasjonen for å stå og lage spennende salater, og middager fra grunnen av, er ganske borte! Jeg var flink i 2004. Føler meg ikke flink nå, men har begynt på jobb igjen etter å ha vært sykemeldt store deler av graviditeten, og hatt permisjon. Og arbeidsbuksene holder på å sage meg av i livet!

Får kjøpe koteletter og kyllinglår i morgen! Og ligge unna natreen....

Takk for oppmuntringen, Lokkebiff!

Bare hyggelig!!!

Jeg unner deg virkelig å lykkes igjen, for tro meg, jeg vet hvordan det er å ha lykkes, for så å begynne på`an igjen.... (Har prøvd alle mulige slags tullkurer før, med kortvarig lykke ) Det er TUUUUNGT!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:25   #49
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Bare hyggelig!!!

Jeg unner deg virkelig å lykkes igjen, for tro meg, jeg vet hvordan det er å ha lykkes, for så å begynne på`an igjen.... (Har prøvd alle mulige slags tullkurer før, med kortvarig lykke ) Det er TUUUUNGT!!!!

signerer!!!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:11   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Når jeg leser tråder som dette, skulle jeg i blant ønske at jeg klarte å spise animalsk kjøtt, men jeg klarer det bare ikke (og svin er jeg allergisk mot).

Men til dere som ikke er så glad i rødt kjøtt, fisk (som jeg spiser. Og spiser. Ooog spiser) er en utrolig bra fettkilde, om du spiser f.eks laks, som nok er den feteste (og billigste) fisken. Den smaker ikke minst utrolig godt, og kan varieres i det uendelige.
Ellers har du tunfisk, som er proppfull av proteiner, og som ikke har en så destinkt fiskesmak som mye annet.
Jeg savner sik og røye fra hjemtraktene. Selv om det er en del utsalg på ferskfisk her i byen, så er det litt dyrt.
Men fisk er et fullgodt alternativ for de som ikke orker biff og akkekoteletter hver dag, det er mettende, og jeg har gått masse ned helt siden jeg satte i gang med min pesco-vego-variant av Atkins

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Tips til mat før en skikkelig fest? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 20 03-03-07 19:45
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 09:58
Jeg gir opp!!! Iset Lavkarbo generelt 26 07-09-05 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no