Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nyttårsforsettet 2012!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-11, 18:31   #26
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 54
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Vel, jeg er også litt der at de nyttårsforsettene jeg har hatt, ikke har ført noe godt med seg. Har aldri klart å holde dem. Derfor er det bare ett eneste mål som gjelder:

Jeg skal klare mitt mål med lavkarbo, nemlig TRIVSELSVEKT og SUNN HELSE! Lavkarbo-kostholdet skal være med meg resten av livet, og jeg vil ha det sånn!!

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 18:57   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Bli friskere! Tør ikke skrive frisk for det gjorde jeg i fjor og det holdt ikke.
Begynne trene i det små! En halvtimes gåtur med staver min tre ganger i uken.
Prøve komme meg opp til 100 prosent jobb før nyttår.
Være striksere på lavkarbo.
Ha mer omsorg for ungene og sambo som har vært SÅ tålmodige med meg.
LE mer!
Se flere filmer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 14:38   #28
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Lese mer om lavkarbo kosthold og hvilke sunne råvarer som kan noe av det fettet jeg får i meg i dag, som hovedsakelig er fra fløte, kjøtt, egg og smør.

Begynne å trene, minst tre dager i uken, gå turer i skog og mark

Drikke mer vann, vil opp til tre liter om dagen, minst.

Bli flinkere i huset, vaske hele huset minst annenhver måned!


Edit: vaske hele huset minst annen hver uke skulle det stå...hahahahaha

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 14:56   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Lese mer om lavkarbo kosthold og hvilke sunne råvarer som kan noe av det fettet jeg får i meg i dag, som hovedsakelig er fra fløte, kjøtt, egg og smør.

Begynne å trene, minst tre dager i uken, gå turer i skog og mark

Drikke mer vann, vil opp til tre liter om dagen, minst.

Bli flinkere i huset, vaske hele huset minst annenhver måned!


Edit: vaske hele huset minst annen hver uke skulle det stå...hahahahaha

Skjønt jeg stemmer for annenhver måned.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:00   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Og begynne med flyladys husmortips for å slippe skippertakene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:06   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og begynne med flyladys husmortips for å slippe skippertakene...

Og de begynner så fint med 15 min en gang pr dag??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:26   #32
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skjønt jeg stemmer for annenhver måned.

Åh...tenk om det a

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 04:32   #33
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og begynne med flyladys husmortips for å slippe skippertakene...

Husvask? Bah, her har vi vaskefirma som fikser den biffen hver fredag 1 gang pr uke. Gjort det slik siden 2006 og har spart oss for mye jobb og tid. Nå bruker vi vasketiden på oss selv som familie istedetfor. Mye bedre...og skal love deg det er rent her ja. Fordelen er at vi må holde huse meget ryddig også minst 1 gang i uka da ;-)

  Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 07:33   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Husvask? Bah, her har vi vaskefirma som fikser den biffen hver fredag 1 gang pr uke. Gjort det slik siden 2006 og har spart oss for mye jobb og tid. Nå bruker vi vasketiden på oss selv som familie istedetfor. Mye bedre...og skal love deg det er rent her ja. Fordelen er at vi må holde huse meget ryddig også minst 1 gang i uka da ;-)

Vi har så stort og rotete hus at vi må ha hatt vaskehjelp hver fredag TO ganger hver uke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:29   #35
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Husvask? Bah, her har vi vaskefirma som fikser den biffen hver fredag 1 gang pr uke. Gjort det slik siden 2006 og har spart oss for mye jobb og tid. Nå bruker vi vasketiden på oss selv som familie istedetfor. Mye bedre...og skal love deg det er rent her ja. Fordelen er at vi må holde huse meget ryddig også minst 1 gang i uka da ;-)

åhh....DET ønsker jeg meg til jul

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 15:19   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Husvask? Bah, her har vi vaskefirma som fikser den biffen hver fredag 1 gang pr uke. Gjort det slik siden 2006 og har spart oss for mye jobb og tid. Nå bruker vi vasketiden på oss selv som familie istedetfor. Mye bedre...og skal love deg det er rent her ja. Fordelen er at vi må holde huse meget ryddig også minst 1 gang i uka da ;-)

Vaskinga er jo den hyggelige delen... Det er den hersens ryddinga som det blir skippertak på.... Og den må man jo ta uansett om man vasker selv eller ikke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:33   #37
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vaskinga er jo den hyggelige delen... Det er den hersens ryddinga som det blir skippertak på.... Og den må man jo ta uansett om man vasker selv eller ikke.

Ok, hvis du synes det er hyggelig å vaske, så ansetter vi deg mer enn gjerne til å vaske huset vårt. Da slår vi 2 fluer i en smekk. Du får gjøre noe du synes er hyggelig og vi kan gjøre noe vi synes er hyggelig istedetfor å vaske. Deal?
Når kan du begynne?

  Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:17   #38
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Jeg skal:
- Gjennomføre Hennesrittet med min stedatter (hun er 15 år når vi starter, hennes første ritt og treningsmål)

- Presse meg på Hamar- Oslo

- Jeg skal ikke la noen ødelegge sommerferien til hverken meg eller familien, vi har jobbet et år og fortjener den!

- Jeg skal ikke legge meg senere enn midnatt hvis jeg skal på jobb dagen etter

- Jeg skal la andre ta mer (av sitt egentlige) ansvar på jobb og hjemme

- Jeg skal bli flinkere til å lese bøker med ungene

- Jeg skal alltid huske å si god natt og god morgen til mannen, for jeg merker hvor mye godt det gjør meg så da må jeg jo unne han den samme følelsen

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:31   #39
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og begynne med flyladys husmortips for å slippe skippertakene...



*

1. Spise riktig, sånn at kroppen virker.

2. Holde huset i orden ved å følge min control journal.

3. Følge med på skolen.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:41   #40
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Legger til, som spesifikasjon til punkt 1:
Spise mellom 30-40 kh dagen (lett)
Spise helst 2000 kcal om dagen, min. 1500 (vanskelig)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 17:03   #41
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Det synes jeg hørtes lurt ut.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 17:04   #42
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Jeg har laget meg jule- og nyttårsmotivasjon de Luxe. Jeg har kjøpt ei trang bukse i str. 48. - det er skikkelig stilig. Fra 56 til 48 på et år er motivasjon til å fortsette i 2012 - med akkurat det jeg gjør i dag

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 20:07   #43
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Nå er det kun få timer igjen av 2011 og 2012 banker på døren. Som alltid er jeg litt ekstra tankefull i disse timene. Litt oppsummering skal gjøres, de gode opplevelser skal gjemmes litt ekstra godt på i hjerte og det som ikke ble helt som jeg håpet skal jeg også ta med meg videre i form av den lærdommen det ga.

Målet for 2012 er å le mer, kysse mer, jeg ønsker å drikke mer sjampagne og fortelle barna mine og kjæresten min enda oftere hvor mye de betyr for meg. Jeg ønsker også å invitere oftere på middag og være mer sammen venner.

Ellers er målene for det kommende året følgende:

* Bli friskest mulig. Dette er et prosjekt som har vedvart i 9 måneder, men som krever enda mer tid. 2012 vil bli året hvor jeg kommer i mål.

* Jeg skal leve lavkarbo og holde fokus mot vektmål. Når jeg er vel i mål med det, skal jeg bruke tid på stabilisering. Dette med stabilisering er noe jeg ser for meg som et ganske omfattende prosjekt så 2012 vil bli starten fordi jeg skal i mål med vekta før vi avslutter det kommende året.

* Jeg skal trene mye igjennom det kommende året. Akkurat slik jeg har gjort de siste 9 månedene.

* Jeg skal sette opp vekt- og treningsmål og belønne meg selv når jeg oppnår de målene jeg har satt meg.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 22:44   #44
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

- Spise og trene vekk de siste 10 kiloene.

- Kapre mr. Hunk 100%:P

- Bli flinkere til å kle meg akkurat slik jeg vil, uten å tenke på hva andre mener.

- Ikke spise for andre, men å spise lavkarbo uansett hva de andre spiser.

- Beholde den lilla hårfargen

Er det lov å legge til et nyttårsforsett til?
Så håper jeg bare ikke det blir for tung kost for andre her, for blir det det, så kan det slettes :P

MEN jeg har nyttårsforsett for meg selv og for Mr. Hunk/Hung..
Lære å deep-throate x)

__________________

Sist redigert av Egwene : 30-01-12 kl 15:25. Årsak: *oppdatert litt*
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 22:52   #45
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

- Spise og trene vekk de siste 10 kiloene.

- Kapre mr. Hunk 100%:P

- Bli flinkere til å kle meg akkurat slik jeg vil, uten å tenke på hva andre mener.

- Ikke spise for andre, men å spise lavkarbo uansett hva de andre spiser.

- Beholde den lilla hårfargen

Syns det var bra nyttårsforsetter!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 01:09   #46
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Eg har INGEN nyttårsforsett som går på vekt. Eg har hatt 1 1/2 år som ikkje har gått som eg hadde planlagt og eg må rett og slett fokusere på noko positivt, så får vekta gå ned så seint som ho berre vil. Det er nok stress i livet.

Mitt nyttårsforsett er å lære meg å spele fiolin. Det har eg ønska meg sidan eg var 5 år, og no er det jaggumeg på tide å gjere noko med det! Så eg skal øve saman m dattera mi. Det kanskje motiverer ho for å øve meir også. Minst 4 gongar i veka, som jentene mine må.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 01:31   #47
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Nyttårsforsettet mitt er å fortsatt trene regelmessig løping og trene mer styrke. Skal gjennomføre en hel maraton i år. Fortsette med moderat lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 03:37   #48
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nyttårsforsettet mitt er å fortsatt trene regelmessig løping og trene mer styrke. Skal gjennomføre en hel maraton i år. Fortsette med moderat lavkarbo.

Hvilken maraton Kari Marita? Oslo Maraton 22 sept? Da bør vi møtes og hilse på. Jeg skal nedover da...Hadde vært morsomt å møte noen oppegående herfra IRL.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 03:38   #49
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

- Spise og trene vekk de siste 10 kiloene.

- Kapre mr. Hunk 100%:P

- Bli flinkere til å kle meg akkurat slik jeg vil, uten å tenke på hva andre mener.

- Ikke spise for andre, men å spise lavkarbo uansett hva de andre spiser.

- Beholde den lilla hårfargen

Mr Hunk eller Mr Hung...?

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:52   #50
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Nyttårsforsettet 2012!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mr Hunk eller Mr Hung...?

Han er vel egentlig begge deler, hehe.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
BILLIGE Eurodiett-måltider; utløper først 2012 FakeSmile Eurodiett 12 02-01-11 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no