Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-12, 01:06   #26
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Jeg gråter uten og ha noe sug......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:39   #27
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Etter å ha røkt i mer enn 20 år var det kun pur glede over at jeg endelig klarte å slutte. Mulig at det kom en gledeståre, men jeg husker ikke - det begynner å bli noen år siden jeg sluttet.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:27   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg gråter uten og ha noe sug......

Æ grin av Titanic....

  Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:50   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg gråter uten og ha noe sug......

jeg og.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 18:49   #30
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Har vært røykfri i 1 uke nå og jeg er hurpete og veldig gretten. Årsaken til røykeslutt er at jeg skal ha en plastikkoperasjon om en uke.
Har hatt mange plastikkoperasjoner og har sluttet å røyke i forbindelse med alle sammen.
Min reaksjon på røykeslutt er sinne og grettenhet. Ja, jeg blir sur og hurpete. Gubben min sier jeg endrer min personlighet når jeg slutter å røyke.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 18:55   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Har vært røykfri i 1 uke nå og jeg er hurpete og veldig gretten. Årsaken til røykeslutt er at jeg skal ha en plastikkoperasjon om en uke.
Har hatt mange plastikkoperasjoner og har sluttet å røyke i forbindelse med alle sammen.
Min reaksjon på røykeslutt er sinne og grettenhet. Ja, jeg blir sur og hurpete. Gubben min sier jeg endrer min personlighet når jeg slutter å røyke.

ja er det ikke sprøtt? Jeg begynte å lure på i hvor stor grad kroppen bestemmer personligheten igår selv, kanskje den bestemmer hele den ytre personligheten? Men vi har en innenfor også selvsagt, som er evig, heldigvis som ikke lar seg påvirke av røyk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:56   #32
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Dere som blir sure og gretne når dere slutter å røyke:
Hvor lenge varer det?

Samboer var ikke akkurat noen solstråle et par uker der, men han har absolutt blitt seg selv igjen! Og har vært det i de tre årene som har gått siden.

For en kropp med abstinenser er ikke noen glad kropp, men det går jo over...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 00:10   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Dere som blir sure og gretne når dere slutter å røyke:
Hvor lenge varer det?

Samboer var ikke akkurat noen solstråle et par uker der, men han har absolutt blitt seg selv igjen! Og har vært det i de tre årene som har gått siden.

For en kropp med abstinenser er ikke noen glad kropp, men det går jo over...

Det er de tre første dagene jeg er mest i ulage. Etter det grein jeg annenhver dag. Idag er det min 8 dag uten og dette er den første dagen jeg føler meg nesten helt normal følelsesmessig og "nervemessig". Ser ikke bort fra at jeg kommer til å grine imorgen likevel, men før jeg begynte å røyke grein jeg oftere enn når jeg røyka. Jeg fikk langt fra så lett tilgang til følelsene mine når jeg røyka. Det er det dumme med å røyke og det var det som fikk meg til å slutte for syv år siden. Å hele tiden ha et lokk på følelsene er så anti-selvutviklende og bakstreversk når jeg er opptatt av selvutvikling.
Men da jeg slutta for syv år siden ble jeg helt fortapt men at jeg ble nedtrykt så lenge skyldtes nok ikke bare røykens fravær men en opprydding i mitt sinn jeg bedrev i samme slengen. Prøvde å gi slipp på kontrollbehovet mitt, redselen for menn/voldtekt etc.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 00:24   #34
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Bra det er en oppadstigende kurve så langt!

Høres ut som om det var mye å rydde opp i forrige gang!

Stå på! Jeg synes livet er myye bedre uten røyk

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 01:05   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Bra det er en oppadstigende kurve så langt!

Høres ut som om det var mye å rydde opp i forrige gang!

Stå på! Jeg synes livet er myye bedre uten røyk

Det er det. Merker forskjell. Mer åpen og sensitiv bl.a. Noe som er fint i gode omgivelser men tøft i dårlige. Takk, gir meg ikke. Begynner nok ikke igjen. Forsto at røyken hindrer blodsirkulasjonen i beina mine fordi de var helt rare da årene åpna seg igjen. Og røykebein er ikke fristende akkurat. Det som gjorde utslaget motivasjonsmessig denne gangen var at sønnen min sa han ville at jeg skulle leve lenge. Jeg har alltid tenkt at jeg nok bare lever til jeg er 35, max 45. Og derfor var det ikke så farlig å leve usunt. Men det er jo tullete å tenke slik og leve etter en sånn tanke fordi det er Gud, ikke jeg, som bestemmer når jeg skal dø. Om jeg dør tidligere pga "I don't care about me"- holdningen er jeg skyldig til drap egentlig. Jeg var noen ganger redd for å dø med denne skylden over meg så jeg er glad denne følelsen og de tilhørende tankene er lettet fra meg nå som jeg er flinkere til å ta vare på kroppen min. Jeg er ikke veldig flink men er flink nok til å ikke føle meg skyldig om jeg dør.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 24-04-12 kl 01:12.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 02:15   #36
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Dere som blir sure og gretne når dere slutter å røyke:
Hvor lenge varer det?

Samboer var ikke akkurat noen solstråle et par uker der, men han har absolutt blitt seg selv igjen! Og har vært det i de tre årene som har gått siden.

For en kropp med abstinenser er ikke noen glad kropp, men det går jo over...

Jeg har ingen andre problem enn at jeg lurer på hvor jeg skal gjøre av hendene mine de to-tre første ukene, men så kommer det.
Lengste jeg har holdt opp er tre måneder, men da var det rett før alt gikk rett i dass. Jeg kunne nesten blitt voldelig tror jeg
Har også prøvd med medisinsk hjelp fra lege, men det hjalp ingenting.
Det er ikke røyksuget som får meg til og tenne røyken igjen, men rett og slett at jeg har det så lite bra med gnistrende sinne, blir ei sur bitch og har tårer nok til og vanne hagen med en tørr sommer.
Nå suller jeg meg ut og koser meg med røyken min. Bikkjene elsker det også, og bare jeg tar etter sigarettpakken står de klappet og klar til og være sosiale sammen med meg ute.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 07:57   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Nice. Jeg kommer sikkert alltid til å savne morgen-og før jeg går til sengs-røyken, men suget forsvinner heldigvis. Sug er plagsomt når man ikke vil røyke. Kjenner ikke sug mer nå. Lettelse.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:08   #38
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er de tre første dagene jeg er mest i ulage. Etter det grein jeg annenhver dag. Idag er det min 8 dag uten og dette er den første dagen jeg føler meg nesten helt normal følelsesmessig og "nervemessig". Ser ikke bort fra at jeg kommer til å grine imorgen likevel, men før jeg begynte å røyke grein jeg oftere enn når jeg røyka. Jeg fikk langt fra så lett tilgang til følelsene mine når jeg røyka. Det er det dumme med å røyke og det var det som fikk meg til å slutte for syv år siden. Å hele tiden ha et lokk på følelsene er så anti-selvutviklende og bakstreversk når jeg er opptatt av selvutvikling.
Men da jeg slutta for syv år siden ble jeg helt fortapt men at jeg ble nedtrykt så lenge skyldtes nok ikke bare røykens fravær men en opprydding i mitt sinn jeg bedrev i samme slengen. Prøvde å gi slipp på kontrollbehovet mitt, redselen for menn/voldtekt etc.

Gratulerer med 8 røykfrie dager!!! Du skal se det går seg til. Jeg har nå vært røykfri i nesten 4 mnd og det er ikke mange gangene i uka jeg tenker på røyk. Får nok fortsatt den "å så godt det hadde vært med en" en gang i blandt, men det begynner å bli voldsomt sjeldent nå.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 16:49   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Det sies at den tredje og tiende dagen er verst, og tredje og tiende uka.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:02   #40
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Takk. Når jeg tenker på røyk nå er det uten sug så dette går kjempefint. Nå er jeg ikke-røyker føler jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:26   #41
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Dette klarer du, Yrla!
Men når jeg begynte å tenke etter, så ahr jeg hørt at folk blir veldig følsomme når de blit fratatt vanene sine. Og du har jo en vane med røyken... Som du sa, på morgnen og før natten, f.eks.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:35   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Jeg blir litt sånn avv allergi som jeg ble av røykeslutt kjenner jeg, så jeg holder en knapp på renseprosess.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 23:48   #43
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg blir litt sånn avv allergi som jeg ble av røykeslutt kjenner jeg, så jeg holder en knapp på renseprosess.

Tenker du at allergireaksjon er en renselse, altså? Betennelsesreaksjonen da, eller? Man blir grinete når man har betennelse /influensa også. Jeg tror det er renselse men om det er noe lignende som ved betennelse som skjer aner jeg ikke. Hadde vært kuult å visst detaljer.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 08:20   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grein du da du slutta å røyke? Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tenker du at allergireaksjon er en renselse, altså?

nei, mer som at kroppen prøver å bli kvitt det man er allergisk mot.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som har slutta å røyke her? mariusmor Generell diskusjon 86 05-03-09 19:30
Slutta og ammet, kan det føre til vektøkning? geysirland Ketolysekuren 6 09-09-07 22:02
Jeg har slutta å klø Dolly Ketolysekuren 19 25-05-07 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no