Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 23:15   #26
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner fra kollegaene mine, de bare misunner maten min

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:52   #27
sidn
Juniormedlem
 
sidn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 23
sidn er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

På min arbeidsplass er det heldigvis mangfold også i matveien. Her går det i alt fra knekkebrød/smørreost til de sykeste sammensatte måltider (som f.eks baguett, sjokomelk, kokosboller, litago og smootie i et og samme måltid). Har i tilleg en kollega som kjører lavkarbo for tiden, slik at vi er to som er gjenstand for misunnelse

__________________


sidn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:08   #28
Happy H
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 77
Happy H er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Mye spørsmål og nysgjerrighet rundt min mat på jobb.. folk lurer på om det kan være bra m alt dette fettet , feks bacon til frokost.
Men fordet meste er folk interessert og skulle ønske de var like flinke..
og unnskyldningen til de fleste er at det mener det krever for mye planlegging. og det gjør det jo..

__________________




Happy H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:26   #29
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Happy H, her.

Men fordet meste er folk interessert og skulle ønske de var like flinke...

I går fikk vi skolebrød av en velmenende kar på jobben og jeg fikk min kollega til å spise det ene. Hun lurte på om ikke jeg skulle ha, men jeg svarte med et smil:"Nei, jeg spiser ikke sånt jeg." Og så måtte jeg jo forklare litt da og hun var veldig imponert over at jeg klarte å la være. Tok det med til Lille Gubben jeg og da forsvant det som dugg for sol. Før middagen.

Jeg klarte også å ligge unna pommes frites'en som Lille Gubben hadde til middag og er veldig fornøyd med gårsdagen. Det lå igjen en liten sjokoladebit her på jobbe i morrest og jeg kastet den i søpla fremfor å spise den selv. Stolt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:45   #30
9epoke
Nytt Medlem
 
9epoke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 5
9epoke er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det lå igjen en liten sjokoladebit her på jobbe i morrest og jeg kastet den i søpla fremfor å spise den selv. Stolt.

Hurra for deg!!!
Tenker det kanskje var både rart og deilig på en gang å kaste sjokkolade!

__________________
10.01.11 - 105 kg
24.01.11 - 100 kg Hurra for meg
9epoke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 23:29   #31
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg har litt av hvert. De fleste er oppriktig nysgjerrige, men det er noen som synes det er veldig gøy å kommentere litt negativt.

Han mest negative kollegaen sitter med to skiver kneipp med lett-margarin og noe magert pålegg. Jeg sitter der med bacon og eggerøre. Og han kommenterer: "Du kommer til å få mangelsykdommer av det der." Haha, ja la oss sammenligne vitaminer og mineraler i måltidene våre. Jeg vinner lett.

Jeg var den første lavkarber på en arbeidsplass med 80-90 ansatte... Men jeg er ikke alene lenger. Men det er jeg som er "hardest".

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 20:21   #32
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

I dag var det ei kollega som visstnok også er på en diett, vet ikke hva slags, men hun påstår å prøve å ikke spise karbohydrater og spiser stadig nutrilett barer.. som spurte meg litt rundt..

Hun syns det var veldig sært at jeg ikke spiste frukt, og kjøpte ikke argumentet at det er mye sukker i frukt.. "jammen det er jo sundt!!" Så spurte hun meg om jeg ikke koste meg med godteri i helgene. "Hæææ aldri???" var kommentaren til det.. Hun satt og spiste pastasalat til lunsj...greit nok det altså..men vil ikke påstå det er så effektiv kur.. men kanskje ikke det hun er ute etter.

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 20:22   #33
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Får foresten høre av flere kollegaer at jeg har tatt av...jøjje meg du har tatt av! Nå må du ikke ta av mer osv.. er kommentarer jeg har fått høre. Gøy!

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 21:08   #34
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Har spist salat på jobben siden august- de nyskjerrige har fått svar, og to menn har hevet seg på lavkarbo .

I dag ble lavkarbo snakkisen på personalrommet, og en av mine yngre kollegaer brøt av seg; bare dere ikke tar den superekstreme ketolysekuren hvor folk ikke kan spise et riskorn. De blir stokk dumme etter kort tid, og skjønner ikke hvor farlig kuren er... Jeg svarte med; pussig at han derre svensken kunne vinne OL på den kuren da. Kreves vel både vett og sunn kropp for å vinne skiløp? Da ble det en ekkel stillhet, før folk begynte å snakke om andre ting. Angrer på at jeg ikke spurte hvilken empiri han viste til. Får gjøre det neste gang temaet er oppe til debatt..

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 22:02   #35
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Mange har vært nysgjerrige på hva jeg har gjort for å gå ned så mye i vekt, interesserte.

Da jeg hadde gått ned omkring 15 kg begynte folk å si at det var på tide at jeg ga meg sånn at jeg ikke ble for tynn og litt sånn, men nå som jeg har gått ned enda mer og folk har blitt vant til at jeg er slank så er det ingen som nevner at jeg er for tynn. Nå får jeg bare skryt for at jeg ser bra ut.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 22:17   #36
Lotski
Juniormedlem
 
Lotski sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 43
Lotski er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Har ikke opplevd reaksjoner enda, siden jeg begynte for to dager siden. Men vet fra tidligere slankekurer at alle skal blande seg. Spesielt familiemedlemmer.
Synes det er irriterende jeg, føler jeg har så stort press på meg da. Kanskje positivt for noen med press, men jeg føler jeg klarer meg bedre uten.
Har derfor bestemt meg for å holde slankekuren hemmelig helt til noen andre eventuelt avslører meg.

Lotski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 22:35   #37
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Lotski, her.

Har derfor bestemt meg for å holde slankekuren hemmelig helt til noen andre eventuelt avslører meg.

Jeg valgte den motsatte taktikken. Jeg fortalte alle at jeg skulle begynne slik at jeg virkelig måtte holde meg til det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 10:00   #38
smilefjes:)
Juniormedlem
 
smilefjes:) sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ville vestland
Alder: 45
Innlegg: 30
smilefjes:) er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

De fleste synes det er spennede... Jeg synes derimot at det er litt vanskelig, jeg jobber turnus, og vi har alle måltidene på jobb.. så det er mye arbeid i forkant når jeg for eksempel jobber helg... må forbrede 8-9 måltider på fredag formiddag....

Men de ser resultater og er nyskjerrige på kuren Bare positive tilbakemeldinger...

__________________


smilefjes:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GB dietten Tidligere bruker Andre dietter 8 22-03-07 09:58
SOS-dietten Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 30-05-06 18:52
EAT dietten bibba Lavkarbo generelt 1 11-05-05 09:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no