Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som så nyhetene nå i kveld?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-10, 21:55   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For min del lurer jeg på hva hun spiste når hun var ferdig med slankekuren jeg da? Hvis hun gikk rett på loff og pizza igjen?....


*fniis*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:01   #27
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Hei,
Her er den originale Ketolyse er farlig artikkelen med alle kommentarene, http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article4862807.ece

Her er artikkelen med Torkil, fant den ikke ved søk i avisen men JenJEn hadde heldigvis lagt en link til artikkelen i tråden Ketolysekuren farlig? http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article4878726.ece

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:05   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Tusen takk, det var et godt balansert svar fra Torkil

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:07   #29
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Tusen takk, det var et godt balansert svar fra Torkil

Artikkelen var sikkert gjemt bort slik at TV2 ikke skulle finne den...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:12   #30
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Jeg vurderer det slik at overvekten er vel så livstruende som Ketolysekuren, jeg da. Tror risikoen for sykdom også er tilstede dersom overvekten er klassifisert som livstruende fedme....derfor velger jeg ketolysekuren som den er ment å være.....
Har ikke sett innslaget med denne dama, men jeg aner jo hva det handler om etter å ha lest litt her inne!

Og media; de fråtser i sånne greier uten å ha belegg for det de sier.
Tenk bare på alt som ble sagt om svineinfluensa! Masse dill og dall der også. Sensasjoner selger!

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:15   #31
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Altså, dette her tar jeg jaggu med en stor klype salt. Ikke for å nedvurdere andres smerteopplevelser, men her tror jeg at en psykolog kan gjøre like mye nytte.

Refererte artikkelen for mannen som er lege: Han bare "Det der skal du ikke tro på. Her er nok mye av sykehistorien ikke fortalt. Kan være hva som helst som ligger bak".

1. All forandring i kosthold endrer tarmflora. (bli vegetarianer, bli kjøttspiser, reiser, stress, flytte sammen med noen, etc)
2. Legene klarer ikke stille diagnose, men det gjør hun selv?
3. Flere antiobiotikakurer ødelegger tarmfloraen, det er velkjent.
4. Hvis dama har tatt av 70 kg har hun vært temmelig stor, hva spiste hun før? Helsetilstanden både før slankingen og ellers helsetilstand NÅ?
5. sitat: "Jeg får bo på et rom hos ei fantastisk svigerinne, hvor de sover på skift på samme rom som meg." - hvorfor det? pga smerter? ensomhet? økonomi?
6. Masse morfin, både dag og natt. Noe som skurrer her... (meeeget uvanlig i følge mannen)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:33   #32
Tønneklara
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 27
Tønneklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Joda, godt å vel at det kommer fram i nyhetene at ikke alle tåler å tape 70 kg. Men nå er jeg sykepleier selv, og ser tydelig hovedproblemet til denne dama. Det er jo ikke ketolysekuren, men at hun ikke får hjelp i systemet. Akkurat det er sant! Det er ikke sikkert man får hjelp selv om det er noe som heter helsevesen... Og det at man opplever det når man selv er et helsepersonell er meget skremmende! Ikke rart denne dama har dødsangst! Hun virker tydelig oppegående og skjønner at hun kanskje ikke får hjelp med sine problemer. Men dette er som sagt langt fra diskusjon om ketolysekur og slanking. Dama kan jo ha kreft for alt vi vet?

Tønneklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-kost Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:35   #33
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av BobBob, her.

Herlighet. Håper virkelig ikke hun er så bastant på andre punkter også. Ser måten de andre fansene hennes la seg på rygg og logret med en gang. Hvis hun sprer like feilaktig og bastant informasjon om babyer kan jo faktisk liv gå tapt.

Hun er minst like bastant på alle punkter! Hun har vel kranglet med kanskje 95% av alle de MANGE medlemmene inne på bv... Hun er bare en kranglefant... Hun har sikkert rett i mye også altså, men hun mangler liksom... -antenner!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 02:34   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Helt enig med deg ! Kan du poste link til intervjuet med Torkil ? Jeg finner det ikke der inne

Her!
Ikke akkurat så utfyllende, men greit nok.
Ja, det er veldig betenkelig at det i ene øyeblikket sies at det skyldes ubalanse i kroppen (ikke sitert), og så videre at legene ikke finner årsaken.
Men det er nå journalistikk på sitt beste det, tenker jeg! For det er jo ingen som har fått helseproblemer av å følge statens ernæringsråds anbefalninger. Størrelsen på dette forumet bevitner jo alene om hvor godt det har fungert for mange ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 09:17   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Det jeg synes er mest rart er at når et menneske som spiser lavkarbo blir syk, om det så er influensa, så er det helt garantert kostholdet som har skylda. Mens når et menneske som lever etter Ernæringsrådets anbefalinger blir syk, ja da er det jo selvsagt virus og bakterier eller annet, der har ikke kostholdet noe å si.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 09:32   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Oi, jeg tror jeg må ha hatt vinduet oppe lenge, så ikke at noen alt hadde posta linken .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:02   #37
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det jeg synes er mest rart er at når et menneske som spiser lavkarbo blir syk, om det så er influensa, så er det helt garantert kostholdet som har skylda. Mens når et menneske som lever etter Ernæringsrådets anbefalinger blir syk, ja da er det jo selvsagt virus og bakterier eller annet, der har ikke kostholdet noe å si.

Jammen, du skjønner vel det at Ernæringsrådets anbefaliner er jo ikke FARLIGE, så de kan jo ikke være skyld i sykdom

Eller......?

Klippet og limt fra bladet Mat og Helse, Ernæringsrådet anbefaler lavkarbokost:

Professor emeritus Jan I. Pedersen fra Ernæringsinstituttet ved Universitetet i Oslo var helt imot dette nye slankealternativet fordi det lett kunne oppfattes som et generelt kostholdsråd. Han så ingen grunn til å endre de gjeldende rådene med bruk av brød og poteter, som etter hans oppfatning har vist gode resultater over tid, og som også har vist seg å bidra til redusert forekomst av hjerte- og karsykdommer. Han nevnte ikke at han selv har vært gjennom en omfattende operasjon hvor han skiftet ut fem årer i hjertet (kransarterier) pga. framskreden arteriosklerose, til tross for at han har fulgt egne retningslinjer. Pedersen er meget slank og røyker heller ikke

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:13   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Det er så ironisk og absurd at jeg bare sitter og rister av vantro og sinne. Hvor DUMME er de??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:31   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Du og jeg Iset, er jo kremeksempler på at et kosthold som har så bred enighet om sin ypperlighet når det kommer til sunnhet, ikke nødvendigvis er så himla bra. Jeg tenker på vegetarianisme. Det må ha vært det dummeste valget jeg har gjort i kostholdet ever. Selvfølgelig, jeg lærte mye om industrien og sånn, da jeg var medlem av Noah, men jeg tenker i blant at jeg aldri skulle ha blitt veggis.
Det var først etter det at jeg virkelig begynte å bli syk. Hårtap, vektsvingning, cyster, skjør psyke etc . Ja, skikkelig sunt å være veggis, liksom. Men det er det ingen som snakker om.
Om jeg skulle blitt vegetarianer i dag, tror jeg at jeg hadde gitt opp, for det skal utrolig mye planlegging og tiltrettelegging til for å få i seg alt man trenger for et fullverdig kosthold, og det uten inntak av f.eks soya og for mye omega 6. Jeg må si jeg er glad jeg spiser kjøtt igjen, uansett hvor vondt det gjør i etikken i blant, men det var idealismen eller helsa ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:41   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Usj ja, jeg kunne skrevet akkurat det innlegget ditt selv, ordrett. Den dagen jeg ble vegetarianer er en mørk dag i mitt liv altså, jeg skulle ønske tanken aldri hadde slått meg! Det verste er at jeg dro mamma inn i det også (pushet egentlig ikke, hun ville det selv) og hun er fremdeles vegetarianer nå, 13 år etter, og har Kols og MS og spiser ikke fett eller proteiner, bare karbohydrater. *dåne* Og det nytter jo ikke hva jeg sier, believe me, jeg har prøvd.

Ikke bare har vegetarianer-årene ødelagt helsen min (ikke nå da, nå er jeg jo slank og frisk men ikke takket være vegetar-livsstilen nei) men de har også ødelagt matgleden min på mange måter. Jeg hater kresenhet, men er blitt det selv. Før jeg ble vegetarianer, kunne jeg glatt spise skinnet på kyllingen eller fettranden på baconet. Nå klarer jeg ingen av delene, og er sykt kresen på slinsete og fettet kjøtt. Jeg skjærer av alt det hvite på baconet om det skal lettstekes, og jeg takler ikke Entrecote og nakkekoteletter pga. fettet. Jeg var ikke sånn før, og jeg har prøvd å jobbe med det siden jeg mener fett er sunt, men nei - det går bare ikke. Heldigvis elsker jeg fete melkeprodukter, avokado, nøtter osv.

Men ja, jeg sliter med det etiske i det å spise slakterikjøtt. Jeg har ingen problemer med jakt selv om jeg aldri kunne drept noe selv (jeg orker ikke tanken på å fiske eller koke levende krabbe/blåskjell heller), men slakterinæringen er det mye grums i altså ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:47   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Jeg har heldigvis ikke det problemet, og spiser fett kjøtt uten problemer. Men det var rart i begynnelsen.
Nå har jeg vel aldri hatt fettangst, da. Men det var jo ikke lett å få i seg nok fett som veggis, enn om jeg i grunn aldri gjorde meg noen tanker om det. Jeg spiste ikke særlig usunt etter allmenn oppfanting, mye brød, ris og pasta, grønnsaker, litt frukt, soyaprodukter, etc. Lite rent sukker og godteri (inntil jeg ble samboer med en godtegris, forsåvidt. Da kom de synlige helseproblemene, med skikkelig overvekt, men jeg hadde følt meg halvelendig lenge før det).
Det eneste jeg er glad for med veggisårene er at jeg lærte såpass mye om matproduksjon og husdyrhold. Det var uvurderlig, og jeg har det fortsatt med meg i tankene, og er skeptisk. Hadde jeg hatt en skikkelig god økonomi, hadde jeg kun spist lykkelige dyr og grønnsaker dyrka med kjærlighet .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:58   #42
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hadde jeg hatt en skikkelig god økonomi, hadde jeg kun spist lykkelige dyr og grønnsaker dyrka med kjærlighet .

Samme her, synd det skal være pengene som avgjør sånt, men det er det altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:11   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her, synd det skal være pengene som avgjør sånt, men det er det altså.

Ja, ikke sant! Men heldigvis er jeg velsignet med en far som er elgjeger, så jeg har i hvert fall anledning til å spise lykkelige dyr noen ganger i året

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 12:00   #44
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det jeg synes er mest rart er at når et menneske som spiser lavkarbo blir syk, om det så er influensa, så er det helt garantert kostholdet som har skylda. Mens når et menneske som lever etter Ernæringsrådets anbefalinger blir syk, ja da er det jo selvsagt virus og bakterier eller annet, der har ikke kostholdet noe å si.

Ja nettopp !! Akkurat dette synes jeg er meget rart også !

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:39   #45
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Dama er i tv2.no også... *sukk* http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...e-3144734.html

Blir mer og mer skeptisk til dama. Spurte mannen angående morfinpreperater. Det er ekstremt uvanlig å skrive ut. Som regel kreftpasienter og andre med svært alvorlige lidelser som får det. Sorry, men lukter morfinavhengighet lang vei....
(eller bare pr kåt for å få fremgang i helsekøen på¨bekostning av andre som venter!)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:33   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Er ikke så uvanlig å få morfinplaster, altså!

Skjønner at damen er fortvilet, men hele bildet er nok mye mer komplisert enn at man bare kan gi ketolyse skylda og det var det, liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:44   #47
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.


Blir mer og mer skeptisk til dama. Spurte mannen angående morfinpreperater. Det er ekstremt uvanlig å skrive ut. Som regel kreftpasienter og andre med svært alvorlige lidelser som får det. Sorry, men lukter morfinavhengighet lang vei....
(eller bare pr kåt for å få fremgang i helsekøen på¨bekostning av andre som venter!)

Åh? Jeg har fått morfintabletter (Oxycontin eller noe sånt) begge gangene jeg har vært operert på Aleris (vektoperasjonen og bukplastikken). Jeg sa jeg egentlig ikke trengte det, men de var veeldig ivrige etter å gi meg det, jeg fikk massevis med meg hjem og så mye jeg ville der borte osv. Men kanskje det er litt annerledes når det er snakk om operasjoner, samme hvilken operasjon det er, jeg har ikke peiling altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 00:08   #48
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

http://blogg.passagen.se/dahlqvistan..._smertehelvete

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:26   #49
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Iset: Ja til operasjoner er det vanlig. (mannen er anestesilege), men han sier også det er veldig ulik praksis fra land til land. Gubben jobber i Sverige og de er meget strenge med morfin. Men pasienter som MÅ får det jo, for det funker bra som smertelindring. Og er muskelavslappende, eller noe i den duren. Jeg er ikke legen i familien, hehe!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 13:19   #50
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: Noen som så nyhetene nå i kveld?

Må bare kommentere at det var veldig interessant det dere skriver, Photobscura og Iset, om vegetarisk kosthold som dere har erfart!
Jeg har fått endel innprentet av noen familiemedlemmer hvordan dette bare er det beste for kroppen. Og svin og bacon er verste sort, fordi det er urent.
(ja, et visst religiøst aspekt her også).

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo på nyhetene :-) Gabben Lavkarbo generelt 1 22-09-09 09:17
God kveld, jeg er ny her SuperMarion Mer enn 30 kg overvekt 8 03-03-09 18:07
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45
noen som så Holmgang i kveld? stinasol Lavkarbo generelt 17 26-01-07 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no