Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Snakk om å gjøre det vanskelig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-09, 00:43   #26
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Husk at begge kan lånes på et bibliotek nær deg

Haha hørtes akkurat ut som en eller annen dårlig radioreklame "du kan låne/bruke/henvende deg til en lege/helsekost/husmor nær deg" Men tusen takk for forslag, skal lese meg opp. Min far er overvektig, og skulle gjerne fått han med på dette selv om han bor far far away og vi nesten aldri møtes, han og min søster er nemlig veldig skeptisk. Min mor som er undervektig derimot - synes dette er veldig interessant (hun har aldri vært på slankekur, men er veldig lav og akkurat på undervektig grensen - der har vi dame som ELSKER laks og salat, og ikke liker sjokkis eller potetgull..)

Jeg synes familie skal støtte hverandre uansett hva det er. Man skal møte folk med åpent sinn - tolererer man at en av sine venner er homofile skal man vel alltids klare å tolerere at noen man kjenner er litt kresen på maten og spiser annen mat enn oss? Jeg tar meg ikke så nær av dette, har alltid vært sær i matveien, jeg spiser ikke fisk og ikke noe annet kjøtt enn veldig godt hakka kjøttdeig (pittepittesmå biter kokt inn i en saus for å "kamuflere" at det er kjøtt). Har aldri hatt noe forklaring på hvorfor jeg brekker meg av disse mattypene, så har aldri blitt helt "godtatt" av "samfunnet". Kanskje derfor jeg synes det er greit å bli litt kritisert? Men skjønner godt det er sårt

EDIT: Har nå lagt inn en forespørsel om Lutz sin bok ved mitt "bibliotek nær deg" Får se hva de svarer da, de skaffa meg south beach-dietten boka da jeg ville lese om den, før jeg begynte på ketolyse, så må si at mine håp er oppe i skyene nå

__________________


Sist redigert av Ella-A : 24-02-09 kl 01:07.
Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:51   #27
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Jeg kom til å tenke på en sak.. Det høres kanskje snålt ut, men nå er familien min litt snål da..
Kan det være at familien min rett og slett føler seg truet av at jeg klarer å gå ned i vekt? Skal ærlig innrømme at ketolyse ikke er min beste venn, men jeg skal gi det noen uker til før jeg bytter på noe annet, men det fungerer jo litt da

Mitt vektproblem har vært det store samtaleemnet i familien i flere år (seriøst, folka burde få seg hobbyer), og bl.a har jeg og min mor et veddemål om at hvis jeg gikk ned i vekt skulle hun slutte å røyke. Vel, jeg gikk ned 18 kg, hun røyker fremdeles..

Jeg føler i grunn at jeg må ha total skjerpings, i håp om at ketolysen funker optimalt, bare for å bevise for familien min at det er mulig (jeg trur mangel på karber og grønnsaker, samt feil grønnsaker, er grunnen til at det ikke funker sånn overdrevet bra)

Dette ble litt personlig da, men det er et stort problem faktisk..

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min



Sist redigert av Sesti : 24-02-09 kl 11:53. Årsak: Ekstra info samt skrivefeil:p
Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:54   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

bl.a har jeg og min mor et veddemål om at hvis jeg gikk ned i vekt skulle hun slutte å røyke.

Ikke rart hun saboterer for deg!
Men seriøst, det kan være noe i det ja. Og barns overvekt, uansett om de er store eller små, er jo på en måte foreldrenes "skyld" siden de legger grunnlaget for oppdragelse og kosthold fra de er babyer. I hvertfall vil jeg tro de føler det litt som sin skyld, og at du kommer drassende med noe som strider mot alt de har lært og levd etter sier jo på en måte at alt de gjorde da du var liten var feil... Så kanskje de ubevisst eller bevisst ikke vil det skal virke....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:03   #29
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Carisma: Hehe, foreldrene mine har aldri tatt på seg noe som helst av skyld når det gjelder meg, jeg har i grunn seilt min egen sjø helt fra jeg var lita..
I følge min mor var problemet med meg at jeg var ekstremt undervektig pga sykdom fram til jeg var 4, og etter det slukte jeg alt jeg kom over, det gikk ikke an å stoppe meg.. Nøyaktig hvorfor mamma ikke klarte å stoppe en 4-åring, det skal sies å være ukjent

Nei jeg veit ikke jeg, syns hele greia er bare teit i grunn
Greit nok at dette er helt "feil" i forhold til det vi alle er opplært av GR og sånne folk, men de nekter jo å høre på hvorfor dette er bra for meg..

Snodig opphav jeg har

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:08   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Nøyaktig hvorfor mamma ikke klarte å stoppe en 4-åring, det skal sies å være ukjent
...
Snodig opphav jeg har

Hehe, alle føler vel sitt opphav er snodig Selv har jeg en mor som for øyeblikket er helfrelst på vg's vektklubb... Ja, vi har litt skjærings på matfronten vi også...

Og når det gjelder å stoppe barn, så tror jeg det er vanskeligere enn man tror gitt En veninne av meg (forøvrig sylsank, men med skyhøy forbrenning) snek seg ut i høsnehuset og spiste høneforet når hu ikke fikk nok mat av mora i en alder av 3-4

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:33   #31
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Hahaha, jeg spiste fiskefor...

Mente vel mer at hun skulle ha latt vær å kjøpe alt det der godteriet hun til stadighet kjøpte Og fremdeles kjøper i grunn:s

Min far har et evigvarende slankeprosjekt. Han er mektig stolt for at han i løpet av de siste 2 årene har klart å gå ned 5 kg, i følge han selv ved å spise mindre og trene mer. Han har aldri trent
Han har sulta seg litt mer, jada, det stemmer det.. Og han mener jeg skal gjøre det samme, men det skjer ikke

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:59   #32
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Sesti: Kan jeg få lov å komme og kakke foreldrene dine litt i hodet ?
Neida, er selvsagt bare tull, men synes du skal blåse en lang marsj i hva de sier og gjør, ha tro på deg selv og jobb enda hardere for å bevise at de tar feil.
Selvsagt virker ikke lavkarbo på alle, men når det faktisk virker så synes jeg folk skal holde godt kjeft, uansett om det er familie, venner eller kollegaer.
You go girl

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:19   #33
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Fungirl: Gjerne det, de er hjemme etter 5

Ketolyse har en positiv effekt på kroppen og humøret, så selv om jeg ikke går ned all verden (kan skyldes medisinen jeg går på, legen sa så hvertfall) så har jeg ikke tenkt å gi meg!
Lavkarbo blir det hevrtfall ut livet, om ikke så strengt som ketolyse

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:25   #34
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Flott, da tar jeg turen oppover i ettermiddag

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:31   #35
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Flotte greier!

Du blir vel til middag?
Tenkte kylling med kryddersmør eller no annet fett og godt

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:58   #36
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Jepp det høres digg ut, har ikke spist kylling på evigheter faktisk

Har svart deg i en annen tråd om noe du kanskje kan komme til å like av mat

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig kur K`s choice Ketolysekuren 19 15-10-08 15:12
Snakk om å være trøtt da Nillomien Generell diskusjon 3 01-05-07 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no