Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Tar steget inn hit ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 21:39   #26
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Har forøvrig positive ketosestix - men lyseste rosa...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:41   #27
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

jeg demper fruktlysten med 2 frosne jordbær rørt ut i 1,5 dl med fløte hehe... Står i en oppskrift at man skal bruke sukring, men den droppet jeg... nydelig.. og 2 frosne jordbær må være lov

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 01:18   #28
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

må sjekke om jeg har fått til tickeren

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 01:27   #29
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

jippyyy..det gikk)

Jeg synes du er kjempeflink
Alltid værst i starten.
Men som sagt, det tok 3 mnd nesten for min del, og vekten synes jeg er litt kjip for det går så tregt..
MEN jeg er faktisk ikke så allergisk i år som de siste årene, så helsegevinsten er ganske så høy.
Jeg blir bare mer og mer overbevist selv om jeg fremdeles kan slite litt med sug. Det sitter forøvrig i hodet, ingen tvil....
tvi tvi

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 23:26   #30
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Hm... Jeg går rett og slett ikke noe særlig ned (veide det samme som dagen jeg begynre i dag og har holdt på to uker snart!) og lurer på hvorfor. Er både sulten, trøtt og fysen men har positive ketosestix hver kveld - men bare "spor" som er lyseste rosa. Kanskje det ikke funker for meg? Råd?

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 00:22   #31
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Tar steget inn hit ...

Prøv å kutt ut søtningstoffer en stund. De du finner du i f.eks pepsi max og fun light.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:19   #32
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Har kuttet pepsi max men vet ikke helt hva jeg kan bytte ut saften med?

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:49   #33
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Tar steget inn hit ...

vann. Det beste er nok å kun ha vann som væske. Det blir nok tungt, men om det fungerer så må det vel være verd å ofre? Mange tåler ikke søtstoffet og blir hindret i vekttap helt, er en partystopper for mange nemlig. Dessuten, uten noen form for søtt så forsvinner søtsuget, og da frister det ikke lengere heller. Så det blir jo en win win for deg om det fungerer.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:55   #34
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tar steget inn hit ...

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Har kuttet pepsi max men vet ikke helt hva jeg kan bytte ut saften med?

Forsøk litt sitron, noen agurkskiver, ett par bringebær el lign i vannet, det gir litt ekstra smak

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 01:24   #35
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

hvordan går det med deg nå Prell?

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 07:02   #36
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Jeg strever med å kutte ut kunstig sukker! faktisk så ille att jeg "sprekker"
Iblant - et glass fun, en bit Atkins sjokolade osv. Faktisk mye værre å kutte søtstoff enn sukker eller Pepsi!?!

Jeg begynner faktisk å venne meg til cocosa!

Snikveide meg i går og det kan se ut som minus en kilo men tørr ikke juble eenda. Håper tirsdag blir dagen jeg slutter å børsen eneste i aprilveietråden som ikke har gått ned!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 08:31   #37
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Tar steget inn hit ...

Heihei... Et lite tips til deg er å måle deg rundt feks mage, pupper og lår... Jeg gjør det og har gått ned flerfoldige cm selvom vekta ikke rikker seg.

Lykketil

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 09:14   #38
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

hvordan går det med deg nå Prell?

Totalt sett synes jeg oppstarten har vært tøff. Det å lese gjennom veietråden for alle som startet sammen med meg og være den eneste på stedet hvil. Samme hjemme- det var min elste datter sim foreslo at jeg skulle prøve dette etter minus ti kilo på en mnd. Mannen mistet vekt sporenstraks (selv med juks og karboøl) og jeg... Trøtt med smerter i kroppen!

Nå strever jeg med å kutte søtstoff. Alt annet er igrunnen uproblematisk men jeg er fortsatt trøtt og føler meg oppblåst. Hovne hender og føtter. Men jeg synes det er lettere å unngå det jeg ikke skal ha (med et unntak) enn på andre kosthold. Hvis jeg begynner å gå ned litt og kroppen slutter å være trøtt skal det gå bra. Det å komme seg tilbake i jobb blir også et pluss - mye mye lettere å ikke spise så mye da. Ikke tilfeldig at det p bli plassert innaktiv i sofaen hjemme = vektoppgang. Jeg er en kjedespiser.

Strever litt med trening pga av trett /tung kropp. Sist uke ble det styrke/kondis bare en gang - jeg har tenkt å " vedlikeholde" med 2x i uken og primært satse på roligere aktivitet. Men tur har jeg gått nesten daglig!

Hvordan går det mrd deg? Får du det til og kommer resultatene du ønsker deg? Passer kostholdet i livet ditt? Siden jeg har ned meg mannen er det litt lettere tror jeg...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:23   #39
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tar steget inn hit ...

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Strever litt med trening pga av trett /tung kropp. Sist uke ble det styrke/kondis bare en gang - jeg har tenkt å " vedlikeholde" med 2x i uken og primært satse på roligere aktivitet. Men tur har jeg gått nesten daglig!

Synes du skal holde deg til rolige tusleturer til kroppen er mindre trett og vond jeg Ikke noe poeng i å stresse kroppen med trening av noe slag, om den egentlig trenger ro og hvile Selv er jeg blant de som ikke går ned om jeg trener, holder i massevis med tusleturer med 4bentingen

Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 02:19   #40
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

Det går noenlunde greit her bortsett fra at jeg er veldig svimmel... men jeg leser at det er vanlig.. men fryktelig ubehagelig er det.. Jeg synes maten er god, og det er lettere å stå opp om morgenen. Hadde jeg bare kommet meg i seng hehe... Så nå skal jeg ta meg selv på ordet og pelle meg i seng.. Håper du snart føler deg bedre Prell.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 01:11   #41
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Hvordan går det nå Prell??
Har formen blitt noe bedre?
Får du i deg nok fett?

Jeg roter og famler litt og blir forvirra av all forskjellig erfaring og kunnskap folk sitter med her inne. noen må øke karbiser, noen minke, noen må ha mer fett, andre propper seg...Det tar virkelig litt tid å bli klok på hva en selv må gjøre...

Jeg har nå funnet ut at jeg må være obs på kgcaloriene også. Nå har vekten så smÅtt beveget seg litt igjen, men må vente litt for å finne ut av om det faktisk skjer da den hopper og spretter litt...

Jeg har prøvd å huske bedre hva som gjorde at formen min kom seg etter at jeg hadde ligget mye på sofaen.
Tror rett og slett det var egg og bacon med smør altså. Og masse vann...1-2 liter ( på morgenen...og alle pillene
Blir slapp uten en god start...

Jeg hadde også bare lyserosa når vekten stod stille. I ukesvis. Leste i atkinsboka nå at den burde være lilla hvis man gjør ting riktig. Sjokolade er ingen god ide, om det er atkins eller mørk. Småspising er heller ingen god ide. Og jeg er mer forsiktig med grønnsaker og salater selv om jeg spiser det.
Jeg har også droppet ost.
Og begrenset søtninger, selv om jeg ikke har droppet det.

Legger du alt inn på f.eks diett.no?

Håper du har fått energi nå, så utrolig kjedelig når man ikke orker noe...
Og du, passer du på med saltet? Jeg reagerer skikkelig nå, særlig hvis jeg spiser suppe med buljong i (og salt såklart...elsker nemlig salt)

Jeg synes jeg var usigelig flink i starten, men kan i dag se at jeg drev med noe selvbedrageri. Ikke hver dag, men i gang iblant...
Nå er jeg flinkere og stiksen er mørkere......
Skal lese mer i atkins boka.
Også snuser jeg litt på fettfastemenyen som var her inne. Ser kjip ut, men kanskje noe man bør prve hvis ingenting løsner over lengre tid (kun da den skal brukes)

Mye fra meg....burde begyne å lese en bok eller se på tv kanskje, så jeg ikke bare sitter og skriver )
Mest av alt håper jeg at formen din har kommet seg, det var i grunn det jeg ville si)

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kolesterolet mitt har steget etter jeg begynte på kuren *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 5 02-05-09 02:07
Windows RG - det neste steget! HP Livets lyse side 8 23-09-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no