Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-10, 16:53   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Konsistensen blir liksom litt svampete på alle pannekakene jeg lager, blir deres også det? Det er kanskje mikroen som gjør det, for når jeg lager Mock Danish blir den også sånn. Jeg liker det altså, men skulle ønske konsistensen kunne bli mer som ekte pannekake.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:55   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Jeg har ganske flytende røre, og smører et veldig tynt lag på bakepapir. Da blir den akkurat som "normal" pannekake uten de brune flekkene. Tar litt ekstra smør i røra for å få smaken.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:00   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Aha, jeg har nok for tykt lag i formen og for fast røre, skal prøve ditt tips i dag, Carisma.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:04   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Ja, jeg bruker kke noen form. Bare bakepapir, kanskje en tallerken under hvis det er vanskelig å få det inn med røra på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:05   #30
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Er tom for egg akkurat nå, men skal sannelig teste dette så snart vi får fyllt opp kjøleskapet her...

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:59   #31
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Genialt!
Ganske enkelt genialt!

Takk til Iset for ideen, til Gerd for oppskrift og Carisma for stekemetode!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:01   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Carisma for stekemetode!

Ingen årsak! Jeg har blitt litt forelska i mikroen min i det siste, den gamle haugen! Og den var på vei ut for et års tid siden, vi skulle bare vente på container i borettsalget!
Nå har jeg jo funnet ut at den kan brukkes til massevis

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:09   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Jeg fikk ny mikro til bursdagen min i sommer. Fant ut at den gamle var 12 år gammel og sa til gubben at vi nok kunne regne med at den røk snart.
Så han kjøpte en ny FØR den gamle røk, vel vitende om at jeg er ganske så avhengig av den. Den og stavmikseren!

Og nå har jeg fått enda en god grunn til å være glad i mikroen min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:19   #34
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Byttet ut salt/baconfett i Gerds oppskrift med kardemomme og bittelitt søtstoff! Mmmmm, pannekakevafler!
Spises med meierismør skåret med ostehøvel eller rømme og ørelite bringebær!
Eller hva man nå måtte like på vaflene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:22   #35
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Hadde revet parmesan i røra, snacks...

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:33   #36
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Takk takk takk!

Å vakre, gode mennesker, nå går alt så meget bedre :-)
Mikropannekake var akkurat det jeg trengte for å ikke gi opp. Jeg fikk akutt egg-vegring for noen dager siden, og synes "alt" smaker egg, men dette var supert!

Jeg lagde mine slik:

2 egg
100 g CF (hadde jeg hatt flere karbohydrater å gå på i budsjettet ville jeg hatt i mer tror jeg)
2 ts sukrin melis
3 1/2 DRØY ts fiberhusk
litt salt
noen vaniljedråper
godt med kanel

Ble to store, flate pannekaker. Den ene spiste jeg til frokost med cocosa på, det var okai. Den andre hadde jeg til lunch med oppdelt avocado, tynn påleggsskinke og cheddarost. Smurte cocosa på som smør. Det var helt nydelig!
Tror jeg kommer til å skippe sukrin melis i de neste, for det ble unødvendig sammen med det salte pålegget synes jeg :-)

Jeg gned tallerkenen inn med smør (bare presset nedpå en liten klump og skjøv den rundt) på midten og langs kantene.
Da slapp de så lett og fint med litt lirking :-)

Svampkonsistensen blir mindre svampete om du lager dem tynnere (tynnere røre) og legger dem opp-ned en stund før du putter dem i kjøleskapet/matboksen/munnen. :-)

Takk takk takk :-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 16:06   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Går det ann å steke i vaffeljern kanskje? Blir kanskje litt "feil" med de rutene?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 16:17   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Går det ann å steke i vaffeljern kanskje? Blir kanskje litt "feil" med de rutene?

Har ikke prøvd, men for meg hadde det ikke blitt feil.
Både lagde dem og spiste dem som vafler, jeg!
Med søtstoff i røra og rømme og litt bringebær på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:22   #39
Drømmeplassen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
Drømmeplassen er på en erverdig vei

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Her er min variant som ble kjempegod!!

2 pannekaker:

2 egg
1/2 boks CF
2 ts sukrin
2 ts fiberhusk
litt kardemomme
litt salt
10 vanilje-essens dråper

Stekte dem i 2.5 minutt på full guffe og spiste den ene til frokost med pittelitt heistad blåbærsyltetøy og splenda. Den andre skal jeg spise kald med smør og gräddost!!

Kjempegod!!




Hva er CF? ser det står i flere oppskrifter

Drømmeplassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: rein mat Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:30   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Creme Fraiche. CC = cottage cheese.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekake/omelett i mikro Imse Lunsj 2 25-04-10 21:25
Eggerøre i mikro Margrethe Frokost og kveldsmat 2 16-11-09 20:52
Endelig fått mikro, hva nå? matitt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 08-07-09 12:15
jakten på det våte element dolphy Spørsmål og svar 3 30-09-05 00:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no