Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-04-07, 11:54   #26
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 41
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Signerer den.

Vi ser ut til å stort sett være enige mrfree, men jeg deler nok ikke din tro på forskning og vitenskap. Vi har sett gang på gang at forskning "lyver" eller blir motbevisst i neste uke, så for meg så er egne erfaringer som teller. Jeg har mer eller mindre mistet trua på all forskning som gjelder kosthold, det koker ned til at mine valg blir tatt på grunnlag av mine erfaringer og hva jeg tror er best for meg.

Du er fra Nordland og jeg fra Sunnmøre så begge er vel like sta kan jeg tenke meg

Signerer den! Valg basert på egne erfaringer

HP: Den kan jeg ikke la ligge ukverulert!
Atkins "pasienter" har vel andre "problemstillinger" i sin "biologi" som gjør at de får plager av kaffi/koffein. Noen kan vær av de nevnte bivirkninger jeg listet opp ovenfor og helsen deres ellers..

Jeg baserer mine utsagn på generelle friske personer, ja jeg drar de fleste under en kam. Lenge leve demokratiet, hehe

Jeg har heller aldri annbefalt noe mer en 100-200mg koffein (1/5-2/5 Liter) pr dag selv for friske personer.

--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:56   #27
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Forresten arti å se at meningene mine tar slik tak i dere og drar dere inn i debatten

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 11:59   #28
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Hentet fra www.steroider.net :

"For mennesker med angst, uro og andre psykiske plager kan Koffein forverre sykdommen. Det samme gjelder for mennesker med hjerte arytmier og dyspepsi."

Konsulter med legen, han er betalt for å sette seg inn i dine "biologiske" problemstillinger knytt til din helse!

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 12:18   #29
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Forresten arti å se at meningene mine tar slik tak i dere og drar dere inn i debatten

Hmm, på meg ser det mer ut som om du har laget en kunstig debatt som du har forvillet deg selv inn i.

Gammel 27-04-07, 12:24   #30
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

HP: Den kan jeg ikke la ligge ukverulert!
Atkins "pasienter" har vel andre "problemstillinger" i sin "biologi" som gjør at de får plager av kaffi/koffein. Noen kan vær av de nevnte bivirkninger jeg listet opp ovenfor og helsen deres ellers..

Jeg baserer mine utsagn på generelle friske personer, ja jeg drar de fleste under en kam. Lenge leve demokratiet, hehe

Den var dårlig kverulert, for Atkins sine pasienter den gang og de som nå følger anbefalingene via hans bøker har nok mye de samme problemstillingene. Generelt friske personer sliter ikke med overvekt av en type som gjør ketogen diett nødvendig, så jeg vil si at du argumenterer på feil grunnlag her; Men en kan jo alltids vurdere statistikken til at fedme er en normal tilstand i den vestlige verden, de slanke er avvikere …

Kaffe på atkinsdietten: Nei, i utgangspunktet ikke.
Kaffe på egenkomponert diett: Du bestemmer, alt er lov.

Opprinnelig lagt inn av mrfree

"For mennesker med angst, uro og andre psykiske plager kan Koffein forverre sykdommen. Det samme gjelder for mennesker med hjerte arytmier og dyspepsi."

Konsulter med legen, han er betalt for å sette seg inn i dine "biologiske" problemstillinger knytt til din helse!

Et godt råd! Jeg tipper legen vil råde vedkommende til å stå over kaffen, eller øker dosen antidepressiver slik at en kan fortsette å drikke kaffe.

Gammel 27-04-07, 12:25   #31
themonk
Medlem

themonk sin avatar

themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Kaffe på Atkinsdietten: Nei, i utgangspunktet ikke.
Kaffe på egenkomponert diett: Du bestemmer, alt er lov.

Av hensyn til cecilie som startet tråden, så ville jeg bare understreke denne. Her blir det opprinnelige spørsmålet besvart ganske klart. Kaffe blir en avsporing fra dietten, og man bør være litt forsiktig med å utfordre retningslinjene før man er forholdsvis dreven i gamet.

Gammel 27-04-07, 12:32   #32
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hentet fra www.steroider.net :

Selv om det er riktig som siteres så er jeg grunnelgende skeptisk til agendaen til et sted som kalles steroider.net....

Gammel 27-04-07, 12:56   #33
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Selv om det er riktig som siteres så er jeg grunnelgende skeptisk til agendaen til et sted som kalles steroider.net....

Besøk siden og les om han som har laget den!
www.steroider.net er en bra portal og inneholder mye nyttig informasjon.

Ståle, som har laget siden, laget den for å informere folk om hva de ulike ting gjør med deg. Han misbrukte ulike stoff tidligere og har viet store deler av livet sitt til å opplyse andre om virkningen..

All Ære til Ståle og hans team!

http://steroider.net/index.php <- Anbefaler denne portalen til alle!

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 13:11   #34
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det er lenge siden jeg har vært inne på steroider.net, men jeg vet at folk som boler og er generelt posetiv til boling nevner den som en møkka side som ikke er oppdatert på ny kunnskap. Dog anser jeg siden som posetiv, det er ikke ofte at tidligere bolere kommer ut med sin historie og erfaringer. Kunnskapen som ligger der kan man dog være minst like skeptisk til som på alle andre nettsider. Det er utrolig mye motstridene forskningsrapporter på alt som har med trening og kosthold å gjøre. Det hele koker ned til hva du velger å tro på.

Gammel 27-04-07, 13:16   #35
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Siden informerer i hovedsak hva de ulike "stoff" gjør med deg.
Virkninger / Bivirkninger... Har imidlertid tid registrert at siden omtaler de fleste stoff mest negativt...

Er enig i at kildevurdering er en vesentlig ting å ta hensyn til! Og jeg prøver å ikke gjengi informasjon fra nettsider som jeg ikke finner flere steder

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 13:32   #36
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Apropos dette med topic og sånn. Jeg tror at spørsmålet var om man kan drikke kaffe på Atkins, ikke om hva ulike steroider gjør med kroppen.

Gammel 27-04-07, 13:44   #37
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Informasjon om hva koffein gjør med deg finnes på www.steroider.net

Ut over det informerte jeg kort og enkelt hva siden ellers informerer om og hvorfor

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 20:51   #38
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det virker som enkelte ikke har oppfattet hva tråden handler om OG at spørsmålet er utmerket svart på av HP (bl.a.)

Om du mrfree ønsker å diskutere andre aspekter rundt koffein/steroider får du starte egen tråd !

Gammel 27-04-07, 21:04   #39
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Thumbs down

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det virker som enkelte ikke har oppfattet hva tråden handler om OG at spørsmålet er utmerket svart på av HP (bl.a.)

Om du mrfree ønsker å diskutere andre aspekter rundt koffein/steroider får du starte egen tråd !

Spørsmålet var hvorvidt man kan drikke kaffi under en atkins diett, atkins sier nei, men teoretisk sett så er det ikke noe i veien for at man kan det. Vi ble vel enige om at dette var individuelt..

Grunne til at de andre aspekter til koffein ble tatt opp var fordi de kunne fortelle litt om hva annet koffein gjør med kroppen vår ved inntak...

At jeg hentet informasjonen fra en nettside som kaller seg steroider betyr ikke at jeg ønsker å diskutere steroider!!.. Da trur jeg du ikke har oppfattet det som har blitt skrevet her...

Jeg har ingen økonomiske interesser i kaffe aksjer så jeg gir meg egentlig regelrett f*** i hvorvidt folk drikker det under atkins eller ikke.
Men alle fortjener å få vite hva koffein gjør med en om man bruker det..

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 21:11   #40
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Spørsmålet var hvorvidt man kan drikke kaffi under en atkins diett, atkins sier nei, men teoretisk sett så er det ikke noe i veien for at man kan det.

Så hvis du følger en annen diett så er det teoretisk kanskje ikke noe i veien for det, nei.

Gammel 27-04-07, 21:21   #41
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Du måtte ha inn siste ordet du!:P hehe

Men siden det ikke er individuelt og svaret er nei når man følger Atkins så foreslår jeg at denne trådens låses slik at vi slipper å diskutere videre i aspektene rundt koffein og menneskligbiologi...

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 21:37   #42
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Eller at vi bare slutter å diskutere.

Det er ikke så vanskelig å se at du kommer fra treningsforum.no. Du drar med deg den kranglete tonen som er vanlig på treningsforumene. Her inne liker vi å ha det hyggelig i stedet for å måle egoene våre. Jeg kan garantere deg at du ikke blir spesielt godt likt her hvis du ikke endrer "attituden" din litt. Utsagn som "jeg gir da f*** i hva folk gjør" bidrar liksom ikke til den gode stemningen. Tenk gjerne litt på sånne ting før du poster et innlegg.

Gammel 27-04-07, 22:45   #43
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Jeg kan garantere deg at du ikke blir spesielt godt likt her hvis du ikke endrer "attituden" din litt. Utsagn som "jeg gir da f*** i hva folk gjør" bidrar liksom ikke til den gode stemningen. Tenk gjerne litt på sånne ting før du poster et innlegg.

Takk til themonk for at du sier fra! Det går ann å si at en er uenig eller mener at andre tar feil på en høflig og respektfull måte.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:52   #44
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Flere her er i alle tilfelle like arrogante som det du påstår jeg er...

Om jeg er likt her eller ikke spiller ingen rolle, jeg er her for å lese erfaringer og for å ytre min mening om tema jeg føler jeg kan uttale meg på.

Er det fordi jeg er ny og kommer med meninger før jeg har spurt et par mnd og lært av de gode gamle??

Jeg ønsker ikke svar!

På Atkinsdiett kan man ikke drikke kaffi eller koffeininnholdige varer...

Case closed

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 27-04-07, 23:18   #45
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

At man blir mer følsom for insulin er nå en positiv ting uavhengig av dietttype, det er jo det motsette av diabetes!
Mindre isulin i blodet = mindre fettlagring......

At kroppen får høyere blodsukkerverdier skjer i form av at den frigjør(fettsyrer fra fettdepot) og glucose fra (lever) for å gi deg overskuddet du trenger når du har et høgre nivå av adrenalin, det er kroppens måte å overleve på under "stressede" perioder. Det er også litt av grunnen til at den samstundes produserer hormonet kortisol som vi godt kan kalle et "avfall" kroppen produserer etterhvert som den ikke får tiden til å hente inn igjen seg selv..

På Atkins lever kroppen på ketogener og ikke opplagret glucose, det vil derfor vær naturlig å tenke at man frigjør i hovedsak fettsyrer og meget lite glucose. Og siden kroppen ikke frigjør insulin er det også naturlig å tenke at kroppen har brukt opp energien når du blir "lav" igjen, og siden den tok energien fra "lagrene" blir du litt slapp da den ikke har mer på lager. Derfor sa jeg at man bør holde kaffien til måltider. Prøv å spis litt sukker når du blir lav og se hvor fort du blir høg igjen.

Vist det er slik at økt insulin følsomhet gjør at jeg ikke kan følge diettprinsippene her, da er jeg ikke så sikker på hvorvidt dette er noe for meg ivertfall. Det strider mot all logisk tenking for meg å si at dette er ugunstigt for "normale" personer uavhengig av diett..

Nå har kaffi andre bivirkninger en akkurat de vi diskuterer og det hadde kanskje vært mer aktuelt å diskutert de

Exs:
Uro
Angst
Hodepine
Nervøsitet
Søvnløshet
Hjerteklapp
Høy puls

Jeg er ENIG i at man skal prøve seg frem, og finne sitt akseptable nivå av koffein...

Dødlig dose ligger fra 3,5g til 10g hvor 500mg tilsvarer CA 1 liter "normal" kaffi. En kompis av meg tok en gang 1g med koffein og 4,5g guruanna.. SYK virkning og SYK fyr!

Jeg vil bare nevne at det er en
stor forskjell på kaffe, som du får kjøpt i alle butikker over alt,
og koffein, f.eks. i tablettform, som er noe helt annet.
Koffeinpiller har, så vidt jeg veit aldri vært lovlig å selge i norge.

(Men: det er faktisk 14 årsgrense på burn-drikken, så jeg her en dag... )

Gammel 27-04-07, 23:45   #46
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Er det fordi jeg er ny og kommer med meninger før jeg har spurt et par mnd og lært av de gode gamle??

Jeg ønsker ikke svar!

På Atkinsdiett kan man ikke drikke kaffi eller koffeininnholdige varer...

Case closed

Når en er ny en plass, uansett HVOR det måtte være, er det normal folkeskikk å være litt ydmyk...

Dersom du ikke ønsker svar, må du heller ikke stille spm...

Og dette er ikke din tråd, så da er vel ikke du den rette til å "close" den!?

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 08:13   #47
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Når en er ny en plass, uansett HVOR det måtte være, er det normal folkeskikk å være litt ydmyk...

Dersom du ikke ønsker svar, må du heller ikke stille spm...

Og dette er ikke din tråd, så da er vel ikke du den rette til å "close" den!?

Siden spørsmålet var besvart og der ikke var rom for andre løsninger så foreslo jeg at tråden ble låst... Vanlig skikk i et forum det da...

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 28-04-07, 08:15   #48
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Jeg vil bare nevne at det er en
stor forskjell på kaffe, som du får kjøpt i alle butikker over alt,
og koffein, f.eks. i tablettform, som er noe helt annet.
Koffeinpiller har, så vidt jeg veit aldri vært lovlig å selge i norge.

(Men: det er faktisk 14 årsgrense på burn-drikken, så jeg her en dag... )

www.norkost.no selger koffein tabletter

Og burn har ikke aldersgrense ved salg nei, jeg jobber i butikk..

--
Sivilfilosofiskforsker
Gammel 28-04-07, 10:04   #49
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Du minner meg noe så gæli om Slasky mrfree

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.