Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Billig sydentur for en person i juni?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-05-07, 08:06   #26
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Billig sydentur for en person i juni?

Jeg vil også anbefale deg hellas eller mallorca... koselig... kanariøyene er det også masete folk, og tyrkia har jeg aldri vært...

Jeg har brukt å sjekket tekst tv på tv2 jeg... Der kommer de fleste reiseselskapene opp, og det står reisemål, og hva det koster å reise uspesifisert... Sist jeg reiste dro jeg til Rhodos, vi hadde leilighet i to uker, og betalte 1900 pr pers... bodde like ved stranden, og hadde heller ikke langt å gå ned til byen.

Gammel 22-05-07, 10:15   #27
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

hæææ! Hvis man liker å bli mast på av selgere hele tiden som selger falsk parfyme og falske klær så. Da kan jeg også anbefale Marmaris. Det beste er å holde seg mest på stranda eller hotellbassenget. "Forferdelig masete mennesker" var mitt inntrykk etter Tyrkia-ferien.

Hehe, ja det er jo bra man har delte meninger Hvis man tar seg bryet å bli kjent med kulturen, så er faktisk Marmaris så uendelig mye mer enn masete selgere og falsk parfyme. Hvis du syns det beste stedet å oppholde seg er på stranda og bassenget, så tipper jeg at du egentlig ikke prøvde å finne ut så mye om kulturen og tyrkere heller..

Gammel 22-05-07, 10:22   #28
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Hehe, ja det er jo bra man har delte meninger Hvis man tar seg bryet å bli kjent med kulturen, så er faktisk Marmaris så uendelig mye mer enn masete selgere og falsk parfyme. Hvis du syns det beste stedet å oppholde seg er på stranda og bassenget, så tipper jeg at du egentlig ikke prøvde å finne ut så mye om kulturen og tyrkere heller..

Enig i de tingene du sier. Nå har jeg ikke vært i Tyrkia ennå, så jeg snakker av prinsipp - jeg er veldig for at man prøver å blande seg litt med menneskene i det landet man besøker og ikke bare er der for å sole seg og shoppe. Hvert land har sin egen kultur, og for meg er den kjempeinteressant

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:25   #29
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Enig i de tingene du sier. Nå har jeg ikke vært i Tyrkia ennå, så jeg snakker av prinsipp - jeg er veldig for at man prøver å blande seg litt med menneskene i det landet man besøker og ikke bare er der for å sole seg og shoppe. Hvert land har sin egen kultur, og for meg er den kjempeinteressant

Ved første øyekast kan de nok virke masete der. Men hvis man tar seg tid til å bli kjent med tyrkerne, tar en biltur rundt til landsbyene osv, så er de faktisk et veldig gjestfritt folkeslag

Gammel 22-05-07, 11:38   #30
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Ved første øyekast kan de nok virke masete der. Men hvis man tar seg tid til å bli kjent med tyrkerne, tar en biltur rundt til landsbyene osv, så er de faktisk et veldig gjestfritt folkeslag

Ja, tyrkerne jeg har møtt er ihvertfall veldig hyggelige og åpne mennesker

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 02:35   #31
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Marmaris er jo bare masete selgere og falske klær og parfyme! Er jo butikker overalt med selgere som står utenfor og skal ha deg inn for å kjøpe noe. Følte meg som en turist de skulle loppe mest mulig penger ut av. Det var virkelig godt å komme hjem.

Nei var ikke på stranda hele tiden, men når man kom dit var det som ett fristed. Ingen selgere og ikke noe mas, bare lyden av vind og bølgeskvulp. Og vi opplevde mye. Var på 6 timers båttur med en reiseleder som maste om at vi skulle besøke skinnbutikk og gullbutikk og være med på Tyrkisk Aften. Gjett om han fikk penger for å reklamere da. Det var mas på båten også ja. Men likevel var det en fin tur på havet.
Vi var på både skinnbutikk og gullbutikk og der var det masete selgere som alltid. Og ingen priser! Bare utsagn som "bra pris", "spesialpris for deg", "beste tilbud". Og selgere som spøkte og lo om prisene og hva vi skulle betale. Nei, takke meg til ordentlige butikker med normale selgere.
Tyrkisk aften var "fri mat og drikke". Men da jeg bestilte min 2. øl fikk jeg sure blikk. Og maten gikk tom og da var det lixom ikke mer mat igjen så vi kunne glemme å forsyne oss igjen. Og hvor var biffen? Det var kebabkjøtt!! Hvilke andre steder serverer de kebab som biff?
Teatret på tyrkisk aften var bra, i 10 min. Etterpå kom det inn transvestitter (3 stk) med minimal bekledning. Såg godt at de hadde begynt å utvikle bryster. ÆSJ!
Etterpå skulle vi kjøpe bilder av oss som ble tatt før på kvelden, også kom de for å selge snop rundt bordene! Mas igjen.
Var også på Restaurant hver dag flere ganger for dagen. Maten var som regel god. Men dyrt hvis man skulle ha ett visst nivå på maten. Jeg bestilte biff med bernaise 2 ganger og jeg kunne smake at det ikke var skikkelig biff med bernaise som jeg har spist i NOrge.

Kunne skrevet mye mer men nå er det seint, må i seng. Men aldri mer Tyrkia på meg ihvertfall. Jeg er sikker på at andre billige land som hellas, bulgaria er mye bedre. Jeg er nok kravstor også. Italia er mer meg. Med rutefly.

Sitat:

hehe "virke" masete, de ER jo det. Ja hvis man dra på landbyene så blir det jo hyggeligere for der er det jo ikke noe å selge da. Så det er jo ikke så rart at det er hyggeligere der.

Sist redigert av donjuanwannabe : 23-05-07 kl 02:45.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 08:09   #32
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg så et program som handler om det du snakker om DJW. Det var snakk om forskjellene i markedsføring mellom f.eks Tyrkia og mer vestlige land som Norge. De eier ikke samme kjøpekraft som oss, og er et relativt fattig land, turister betyr mat på bordet for dem. Det er en ting. En annen ting er at om du ser deg rundt i det ganske land, så er vi påprakket reklame fra alle kanter, på alle vegger, busstopper, hver halvtime på teven, hver eneste lille krik og krok er en markedsføringsplass.
I land som Tyrkia vil det ikke være økonomisk anledning til å reklamere for egne varer og tjenester i samme grad. Det er like mye mas om gode produkter, billige produkter etc (om ikke mer her hjemme) det er bare andre og mindre statiske måter å presentere det på.
Jeg sier ikke at det bare er feil å tenke sånn, jeg selv blir stressa av ivrige selgere bare på f.eks Youngstorget (av typen "kan jeg ikke bare få lov til å kikke i tjue sekunder på den t-skjorta uten at noen kaster seg over meg?).

Men en ting jeg lurer litt på... Hva er galt med transseksuelle? Hva er det som får deg til å si "æsj" til det??

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 08:41   #33
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg så et program som handler om det du snakker om DJW. Det var snakk om forskjellene i markedsføring mellom f.eks Tyrkia og mer vestlige land som Norge. De eier ikke samme kjøpekraft som oss, og er et relativt fattig land, turister betyr mat på bordet for dem. Det er en ting. En annen ting er at om du ser deg rundt i det ganske land, så er vi påprakket reklame fra alle kanter, på alle vegger, busstopper, hver halvtime på teven, hver eneste lille krik og krok er en markedsføringsplass.
I land som Tyrkia vil det ikke være økonomisk anledning til å reklamere for egne varer og tjenester i samme grad. Det er like mye mas om gode produkter, billige produkter etc (om ikke mer her hjemme) det er bare andre og mindre statiske måter å presentere det på.
Jeg sier ikke at det bare er feil å tenke sånn, jeg selv blir stressa av ivrige selgere bare på f.eks Youngstorget (av typen "kan jeg ikke bare få lov til å kikke i tjue sekunder på den t-skjorta uten at noen kaster seg over meg?).

Men en ting jeg lurer litt på... Hva er galt med transseksuelle? Hva er det som får deg til å si "æsj" til det??

Bare signerer her jeg. Også vil jeg legge til at hvis man vil ha biffen som i Norge bør man holde seg i Norge...

Gammel 23-05-07, 09:11   #34
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

DJW: Du bør ikke vurdere Egypt for din neste ferietur hvis du ble stressa av tyrkia

Jeg har også vært i Marmaris, på studietur faktisk. Og likte det kjempegodt. Selv om vi var 22 jenter fra Norge, noe som gjorde at vi fikk i overkant mye oppmerksomhet både på salgs-fronten og på genrell cheezy-tyrker fronten (må forøvrig sies at den mest plagsomme fyren var italiener... )

Og kebab er da tyrkisk mat, hva venter man å få på tyrkisk aften? Er ikke det å skulle oppleve det autentiske?

Forøvrig, hvis man først er på ferie i et land med så mye fantastisk god mat (er regnet som et av verdens fremste gourmetland på linje med italia og frankrike) så kan man vel prøve litt annet enn biff med barnaise? Mener jeg da..

Men når det kommer til plagsomme gateselgere finner du ikke værre steder enn Karl Johan i Oslo! på 15m kan du være sikker på å bli spurt av minst 5-6 veldedige organisasjoner, et par mobiltelefonselgere, 3-4 alarm selgere og en stakkar fra aftenposten.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.