Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanskelig dette

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-10-07, 11:48   #26
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig dette

Jeg må si meg enig med Krissifontaine her; selv om Nille helt åpenbart er en stor ressurs på forumet og er så snill at hun deler både kunnskap og egne meninger med oss "nye", så må vi ikke forlange at hun skal være upartisk eller bare komme med rene fakta. Det er så mange variasjoner og meninger når det gjelder lavkarbo. Jeg synes det er flott at noe kommer med kritiske ting om lavkarbo, da må jeg gå litt i meg selv og tenke over ting. Er jeg enig med denne personen, hvor kommer dette fra, så kan jeg sjekke andre kilder og gjøre meg opp en mening.

Uenighetene er mange, også her inne i forumet og det er FLOTT! Noen sier null søtstoff, noen sier at man ikke skal telle sukkeralkoholer, noen sier at man må.. Selv de såkalte "ekspertene" som har forsket på det, er uenige. Jeg er takknemlig for all uenigheten, for det får meg til å kanskje ville prøve ut forskjellige ting, sjekke andre kilder enn de jeg har lest hittil..

Det de fleste er enige om, er man bør finne seg EN "retning", sette seg inn i den. Så følge med på sin egen kropp, og utvide søket sitt i andre retninger dersom man føler at man kanskje må endre på ting.

Flott at du er kritisk, Nille!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:41   #27
Hjørdis
Seniormedlem

Hjørdis sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Hvordan får dere til å sitere uten å ta med hele innlegget???
Så til diskusjonen. Takk, Nille for mange opplysninger, du er kunskapsrik og det er fint å ta til seg. Om jeg skal følge Skaldemans bok så er det mange produkter som er fy,fy! Så, jeg må omstille meg om jeg skal prøve Torkil sin, ikke sant? Man må jo på en måte tro litt på det man velger.

Og når det gjelder andre innlegg her så kjenner jeg flere som har gått ned mye på Skaldeman. Derfor jeg ønsket å prøve det og.
Elsker egg og bacon, herlig start, men utover dagen føler jeg at det blir for heftig med alt dette kjøttet. Dette er jo om jeg følger ekstremversjonen hans. Og, det må man jo ikke.
Men jeg har lyst på pizza, Ziggylapper osv. Dette er kunstig (og derved skadelig) mat etter filosofien til Skaldeman, men lov om jeg følger Torkil om jeg har forstått det riktig. Og så en bitte liten skje hjemmelaget blåbærsyltetøy uten sukker??? Hver så snill Ja?

Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:41   #28
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Så kommer jeg rett inn og skyter fra hofta; Hvis Nille ikke har sansen for Skaldeman, og gir uttrykk for det - så må vel det være helt greitt? A

Jo, naturligvis! Men da må det vel også være greit for meg å gi uttrykk for hva jeg ikke har sansen for?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:49   #29
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Du opplyser f eks i et innlegg at han har få tilhengere. Javel? Hvordan vet du det? Begrenser du referanserammen til antall medlemmer her på forumet som har notert "Skaldeman" i filosofiboksen?

Alt dette ut fra en bisetning i et innlegg som omhandler noe helt annet ??
Vær så snill å ikke trekke det jeg sier ut fra sammenhengen og tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg skriver at han har få tilhengere igjen HER INNE. Og det er på grunnlag av innlegg i forumet og fra PMer i innboksen min fra fortvilte tilhengere som trenger hjelp. De kan ha mange forskjellige ting i "filosofi boksen" sin. Mange av dem har ikke noe, noen har Atkins og noen har Ketolyse. Jees, jeg er da ikke helt teit heller !

Faktum er at han ikke har tatt seg tid til å gi dem den oppfølgingen de trodde de skulle få og som han indikerte skulle komme..... når bare..... Det er flere tråder som er startet med dette temaet. Hvor er Skaldeman..... Det er ikke alle de som IKKE trenger oppfølging og støtte jeg snakker for. De befinner seg ofte ikke på foru i det hele tatt. Jeg snakker for alle de som virkelig trenger støtte og som faller av et kosthold som kanskje hadde funket for dem og som de kan ha godt av,- fordi de ikke får denne støtten. Det er ikke alle som tør å sende mail direkte til forfatteren av boka de har lest !

Alle mine påstander/kommentarer om Skaldeman er saklig begrunnet. Ut fra svar han har kommet med her og diskusjoner jeg og andre har hatt med ham i de årene han har vært medlem. Og når han velger å komme med direkte feilinfo må jeg da for pokker få lov til å protestere ?

JA - jeg har vært kritisk til Skaldeman, i tillegg til ovennevnte:

• fordi han selv er kategorisk og påståelig i sine uttalelser og VAR lite mottakelig for andre meninger og erfaringer. Han har moderert seg noe etter at dette faktum ble påpekt. Det er positivt og det har jeg gitt utrykk for.
  • fordi han i utgangspunktet påstår at han har funnet den eneste måten å gå ned i vekt på. Etter at jeg ga utrykk for at dette ikke er riktig modererte han det ved å si "det ER den eneste rette måten, MEN DEN PASSER IKKE FOR ALLE..."
  • fordi han har tillatt seg å "disse" andre forfattere (leger og ernæringsfolk) som da i følge ham er mindre verdt eller ikke å stole på fordi de hare er ute etter å tjene penger... Og dette UTEN å ha lest bøkene deres ? (det har han selv sagt). Torkil f.eks. hadde som Atkins "solgt sin sjel til djevelen". I den forbindelse svarte jeg "Who died and made you God ? - Kanskje vi skal tenke litt på det alle sammen ? La oss la våre filosofier tale for seg selv og heller "markedsføre" dem/det vi tror på uten å rakke ned på andre som mener noe annet. Dette ba han om unnskylding for og det har jeg også sagt det står respekt av.
Jeg har støttet og hjulpet folk på Skaldeman. Og vært i dialog med herren selv når det har vært nødvendig for å gi korrekt svar. Og jeg mener fremdeles at
kostholdet hans, som han skriver om i boka/bøkene funker for en masse personer, det har jeg aldri påstått at det ikke gjør. Men som sagt, han må akseptere at forskjellige ting passer for forskjellige folk uten å komme med påstander han absolutt ikke har grunnlag for eller kunnskap om. Dette har jeg diskutert direkte med Skaldeman i åpent forum, det er ingen hemmelighet.

Hvorfor tror du han kommer med kvinneboka si da ? I følge ham selv er det fordi mange kvinner ikke klarer å gjennomfløre kostholdet han har gått ned på selv. Dette er IKKE min påstand, men det han selv sier. Han har i den forbindelser brukt kunnskapen han har tilegnet seg fra de (kvinner) det ikke har funket for og på forumet her inne. Han lærer og formidler det videre og det er bra. En egen kvinnebok trengs ! Jeg har bestilt boka hans og venter den dumper ned i postkassa når som helst.

Og da vil jeg kommentere den ut fra mitt erfaringsgrunnlag. Ikke ut fra hva andre mener jeg bør si og mene.

Sist redigert av Nille : 31-10-07 kl 16:06.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:27   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.

Og så en bitte liten skje hjemmelaget blåbærsyltetøy uten sukker??? Hver så snill Ja?

spis hjemmelaget blåbærsyltetøy uten sukker du. Det er hverken usunt eller farlig, snarere tvert i mot. Bare ikke spise for mye, prøv deg frem og se hva du/kroppen din tåler !

Lykke til videre -og IKKE være redd for å be om råd. Det er ikke alle tråder som utvikler seg slik som dette (heldigvis)

Gammel 31-10-07, 20:00   #31
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Slemme folk, nå fikk jeg lyst på blåbærsyltetøy!

Gammel 31-10-07, 20:13   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Det er jo uuuuuuten sukker jo Iset, - og blåbær er jo kjempesunt, det vet du jo alt om - antioksidant dama !

Gammel 31-10-07, 20:15   #33
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er jo uuuuuuten sukker jo Iset, - og blåbær er jo kjempesunt, det vet du jo alt om - antioksidant dama !

Blåbær sies å være meeeget bra som antitanter mot degenerasjon av øya, eller forkalkning som det også kalles... Liker antitanter jeg

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:18   #34
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jammen jeg haaar ikke. :hulk:

Gammel 31-10-07, 21:04   #35
Hjørdis
Seniormedlem

Hjørdis sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Nille, du er en knupp. Dyktig, dyktigog jeg er spent på hva du finner ut av kvikkeboka til Skaldeman. Har ikke tid til å lese den selv, skal jo lese om ketolyse, jeg. Og Iset, synd du ikke bor på indre østlandet, da, så kunne du fått blåbær av meg. Men er det ikke Nora syltetøy som fører syltetøy uten sukker, tro? Må vel kunne bruke det.

Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:13   #36
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Lover å komme med fyldig rapport når jeg har lest den nye boka.

Nora sitt syltetøy er nok for høyt i karber for Ketolyse, men hjemmelaget uten tilsatt sukker er OK

Gammel 31-10-07, 21:23   #37
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jees, jeg er da ikke helt teit heller !

Fri og bevare meg vel, den tanken har ikke falt meg inn.

Jeg innser jo at det har foregått ting jeg ikke har fått med meg, (ulempen ved sensur/sletting?) og at jeg derfor har uttalt meg på noe tynt grunnlag. Det beklager jeg!

Men, jeg har redgjort for mitt syn allerede; jeg syns det er unødvendig å komme med spydigheter og sleivspark i utide, spesielt når det er gamle greier som er "ferdigbehandlet".

Og med det mener jeg selvfølgelig ikke at man ikke skal være kritisk! Det er forskjell på spydigheter og kritikk!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Italiatur - hvordan skal dette gå?? Henriksmamma Ketolysekuren 4 29-03-07 13:08
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.