Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det 0 karber i baconsvor?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-07, 16:55   #26
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Baconsvor

uansett om det står 0 så er det karber i de. Produsent er ikke pålagt å opplyse viss det er under 1 gram karbo pr 100 gram vare.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:59   #27
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Kims har Bakon Krisp, sånn gull pose.. Inneholder svinesvor,vegetabilsk olje,salt og antioksydanter. Den må vel være grei å spise? Bortsett fra at den er sinnsykt salt da ..

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:01   #28
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kims har Bakon Krisp, sånn gull pose.. Inneholder svinesvor,vegetabilsk olje,salt og antioksydanter. Den må vel være grei å spise? Bortsett fra at den er sinnsykt salt da ..

Står det ikke noe deklarasjon på den?

Jeg har bevisst ikke kjøpt noe som ikke er deklaret. Da har jeg valgt andre merker.

Gammel 03-11-07, 17:06   #29
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Er det 0 karber i baconsvor?

Står ikke næringsinnhold nei, bare ingrediensene. Dette er den eneste jeg har funnet som smaker virkelig godt, selv om jeg spiser de andre og av og til. Hm.. Da får jeg ligge unna den fram til jul, og heller dra fram den når de andre spiser potetgull Ikke at jeg greier å spise så mye likevel, den er virkelig salt..

Gammel 03-11-07, 17:08   #30
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Denne er det

Gammel 03-11-07, 17:24   #31
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Denne er det

Aner ikke, men jeg har sendt en mail og spurt de...

Gammel 03-11-07, 17:26   #32
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Hehe, jeg og..

Gammel 03-11-07, 17:31   #33
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hehe, jeg og..

Det er bare bra at vi maser litt på de, for da kankje de begynner å merke varene sine bedre

Gammel 03-11-07, 19:03   #34
Ludviginne
Juniormedlem

Ludviginne sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Ludviginne er på en erverdig vei

Fant noen på Bunnpris nå, med 63 karber i... Det var vel sånn baconcrisp, og lignet (dessverre) på de jeg spiste på kino i dag.... Trodde det ikke var så farlig å spise de jeg, men nå ser det ut til at denne dagen er ødelagt. Irritert på meg selv

Ludviginne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:38   #35
Lollypop!
Seniormedlem

Lollypop! sin avatar

Hvor: Trondheim
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Moralen er vel at man ikke spiser noe som ikke er merket????
Det er sikkert sånn etterligning du har spist. Laget av mais og FULL av karber.
Men men. Nå vet du det til neste gang. Det er bra igjen om et par dager. :-)

Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:19   #36
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Ludviginne, her.

Fant noen på Bunnpris nå, med 63 karber i... Det var vel sånn baconcrisp, og lignet (dessverre) på de jeg spiste på kino i dag.... Trodde det ikke var så farlig å spise de jeg, men nå ser det ut til at denne dagen er ødelagt. Irritert på meg selv

Nei, de er nok dessverre ikke i nærheten av å være laget av bacon de der. Baconsnacks heter de og er laga av mais.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:21   #37
Lilly
Medlem

Lilly sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 50
Lilly er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Øffer..er det de posene som er gjennomsiktig? De er jo FÆLE!!! Smaker harskt. Urk!

De har tidligere vært gode, men den jeg spiste i går var ikke god... Jeg har nemlig ikke spist dette på flere år og ble dypt skuffet i går når jeg åpnet posen, men jeg greide å trykke i meg hele for det da. :knegg: Fra nå av blir det nok Maarud baconsvor.

Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:08   #38
Lollypop!
Seniormedlem

Lollypop! sin avatar

Hvor: Trondheim
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Stor eller liten pose?
De små posene er FÆLE, men de store posene er kjempegode!!! :-)

Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:49   #39
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Da fikk jeg svar på mailen i dag:

Hei.
All ny emballasje som blir laget har trykket næringsinnholdet på, men det tar desverre litt tid før det kun er poser med ny emballasje i butikkene.

Næringsinnholdet pr.100g i Fillers Bacon Krisp er som følger:

Kj/Kcal = 2280/544
Protein= 63
Karb.h. = 1
Fett = 32

I KiMs Baconsnacks er det som følger:

Kj/Kcal = 2250/537
Protein = 67
Karb.h. = 0
Fett = 30

Gammel 05-11-07, 16:37   #40
Sweetflower
Medlem

Sweetflower sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Har dere foresten reagert på forskjellen på de store og de små posene (øffer)?
De små posene har harde baconchips med masse ekkelt talg i, mens de store posene har sprø, luftige og smakfulle baconcrisp.
Er det bare meg som reagerer på det????????????????????????

Enig - det bløte er ekkelt... *glmpf*

Gammel 08-11-07, 17:35   #41
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Har dere foresten reagert på forskjellen på de store og de små posene (øffer)?
De små posene har harde baconchips med masse ekkelt talg i, mens de store posene har sprø, luftige og smakfulle baconcrisp.
Er det bare meg som reagerer på det????????????????????????

Åååh det "talget" er jo såå godt da Elsker både flæskesvor og bacongull jeg, så er kjempeglad det er noe snacks man kan spise av og til!

Gammel 08-11-07, 18:01   #42
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Åååh det "talget" er jo såå godt da Elsker både flæskesvor og bacongull jeg, så er kjempeglad det er noe snacks man kan spise av og til!

Enig med sisteskrivende!!! Det er jo det sprø fettet som er snadder!!!!

Jeg pleier forresten i skive bacon opp i en halv cm tykke skiver, steke det i steikovne på 200 grader i ca 20 min for NETTOPP å få dette fettet bortimot slik som det er på Øffer Dessuten er det IKKE talg

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:51   #43
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Kjøpte i dag, for å teste, og det smaker jo æsj. Jeg som tenkte jeg skulle snike i meg litt fett...

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:57   #44
"Snuppa"
Juniormedlem

"Snuppa" sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Hamar
"Snuppa" er på en erverdig vei

Fant en på Europris merket med 0 karb.
Skikkelig sprøtt, ikke no' bløtt!!!

"Snuppa" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.