Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Vibrasjonstrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-12-07, 20:34   #26
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vibrasjonstrening

Litt subjektivt, men mener det står en del på vibraplate.com med link til en del uavhengige tester. Jeg fant hvertfall en bra artikkel på den siden da jeg kjøpte min for et halvt års tid siden.

Gammel 25-12-07, 20:50   #27
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Jeg er ikke tommygutt ;-), men http://www.trening.no/nyhet.php?id=2965

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 21:25   #28
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Du kom meg i forkjøpet der ja, fant akkurat den samme artikkelen :-)

Gammel 26-12-07, 00:45   #29
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Ikke for å helle malurt i begeret altså men...

Personlig venter jeg noen år med denne typen trening for å se hva som skjer med andre.

I følge diverse arbeidsmiljølov-greier så skal ikke folk drive med arbeid med sterke vibrasjoner over lenger tid, siden det kan lede til Raynaulds fenomen, der man får nedsatt sirkulasjon i fingre og tær (blant andre). Mange jenter har jo disse kalde hvite fingrene på vinteren der det gjør skikkelig vondt å få dem varme igjen. Har man sånn bør man ihvertfall holde seg borte. Fenomenet er også ikke uvanlig blant ammende (puppa er en annen kroppsdel som stikker ut!), og DET er vondt det.

Som sagt, jeg vil gjerne vente noen år og se om dette fenomenet dukker opp hos alle andre først...

Og de beste situpsene er vel de som blir gjort. Om det er på vibraplate eller på gulvet.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 01:19   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Personlig venter jeg noen år med denne typen trening for å se hva som skjer med andre.

Leste du linken ?
http://www.trening.no/nyhet.php?id=2965

Det er ikke akkkurat ny type trening da..... Syns det høres spennende ut jeg.

Gammel 26-12-07, 02:28   #31
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Joa, men jeg venter ennå
Husk at all den infoen var fra produsenten...

Sitat:

If standing on a vibrating platform offered real health benefits, subway riders would be the healthiest lot on the planet. If vibrations were the key to being fit, you’d never see a fat jackhammer operator.

I could waste hours discussing this fallacious nonsense. But I’ll keep it as short as possible.

http://blogcritics.org/archives/2006/07/21/192026.php
http://blogcritics.org/archives/2006/08/30/221211.php
http://blogcritics.org/archives/2006/09/10/221652.php
http://blogcritics.org/archives/2006/09/18/183120.php

Og om raynaud's og vibrasjoner på arbeidsplassen:
http://www.ccohs.ca/oshanswers/phys_agents/vibration/vibration_intro.html
http://www.ccohs.ca/oshanswers/phys_...n_effects.html

Sist redigert av Megvel : 26-12-07 kl 02:32. Årsak: dobbelt
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 10:34   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Takk for fine og informative linker !
Må visst lese litt mer før det bringes en maskin i hus.

Skal dessuten snakke med min tidligere fysioterapeut og noen jeg kjenner på idrettshøyskolen..... Om jeg får noen vettuge svar skal jeg poste dem her.

Gammel 26-12-07, 11:18   #33
energibunten
Seniormedlem

Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Jeg ville også sett dette litt an.
Kroppen påvirkes på mange måter og å tukle for mye med kroppens signaler kan ha sideeffekter. Mobiltelefoner feks. Folk har vel så mye trøbbel med lavenergi påvirkning. Mobilsignalene virker som nerve og hjernesignaler og kan gi ulike sideeffekter. Å se flashende bilder på TV kan trigge epilepsi. Å stå for mye på en vibrasjonsplate ? Normalt ?

Jeg anbefaler helt vanlig trening (styrke, kondisjon, gå, sykle, svømme, etc). Det er kanskje hardt for den som ikke er vant med det, men det er utrolig fint å ta med seg den evnen til å tåle litt ekstra i dagliglivet. For å øke forbrenningen er det ikke så mye som skal til. Bare det å få til 20 min hver dag får forbrenningen opp og den holder seg slik en mange timer. Hvis man virkelig vil øke forbrenningen anbefaler jeg å komme seg ut litt 2 ganger pr dag. Ikke lenge, feks bare 15min og bli litt sliten morgen og kveld. Da vil forbrenningen bli høyere 2 perioder pr dag. Gjøre forskjellige ting. Og hver dag, en eller annen aktivitet. Man blir fort vant til vanen...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 11:27   #34
Snøhvit
Medlem

Snøhvit sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Snøhvit er ny på veien

Som sagt vibromasasje-trening det er beste trening kombineret med lavkarbo.
god jul!!

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 16:49   #35
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Skeptiske nordmenn :-)

Selvsagt skal ikke vibraplate erstatte det å komme seg ut å trene, ut på tur med familien eller som en lettvint løsning i en stressende hverdag.

Jeg trener 5-7 dager i uka og for mitt bruk, er 3 økter på vibraplaten i uka optimalt. Ikke har jeg fått noen mystiske sykdomer, syndromer eller andre skavanker, enda... Det jeg er aller mest fornøyd med er at jeg har mere deffinerte magemuskler enn noen gang. Uansett antall sit-ups, klarte jeg ikke det samme. Nå skal det også sies at jeg har endret kostholdet også da, men vibraplaten forblir i mitt treningsprogram hvertfall.

Gammel 26-12-07, 21:21   #36
Liiiz
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 37
Liiiz er på en erverdig vei

Oi! Høres imponerende ut! Nå ble jeg nysgjerrig! Kan ikk dere som har denne maskinen rapportere etter en noen ukers bruk? Hvis dere ikke allerede har brukt den da Ble veldig interessert jeg!

Gammel 27-12-07, 11:58   #37
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

snart en uke her... kommer til å rapportere videre .... har gangsperre i armer og ben.. rompa og lårene mine har blitt fastere... men måling og sånt tar jeg ikke før etter jul .. vil har litt mer tid på vibroplaten før jeg tar målinger....

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 20:24   #38
Bulldog
Gjest

Ok. Jeg har lest til øyet ble stort og vått nå, og finner ingenting som tilsier at denne type "trening" er bedre enn konvensjonell styrketrening. Tror jeg hadde brukt pengene på et par nye gåsko i stedet. Men det trenger jeg ikke, for jeg fikk til jul

Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 10:51   #39
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Håh!!!
Lett påvirkelig (Lokkebiff you know ) som jeg er () tror jeg nesten at jeg må ha en slik sak!!

...problemet også her, er å få sambo til å skjønne at
"denne virkelig er bra, og den kommer jeg til å bruke"
For det har han jo hørt før, om både romaskinen, steppemaskinen og magetrimmer`n som allerede står her....

Men omså, jeg vet hvordan jeg kan overtale ham....

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:51   #40
janine75
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
janine75 er på en erverdig vei

vet noen om noen knalltilbud på slike nå om dagen?
har akkurat kvittet meg med noen av mine velmenende maskiner som sto og støvet ned i heimen!!
Jeg har og hørt flere som har positive erfaringer med disse...

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:36   #41
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

http://www.treningspartner.no/produk...nstrening.aspx

Sjekk denne. Ikke se deg blind på pris på en vibraplate, for det er store forskjeller i kvalitet. Europris hadde en til 990,- for en stund siden som vistnok ikke var i nærheten på kvalitet.

Gammel 01-01-08, 14:16   #42
janine75
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
janine75 er på en erverdig vei

vet noen hvordan den de har på smartclub er? så igår at de hadde en på tilbud. ord pris var 2799,-

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:45   #43
Risten
Medlem

Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 64
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Nå er det en stund siden denne har vært oppe. Jeg er en av de som har fulgt med denne og venter spent på flere brukermedlinger. Jeg har nesten bestemt meg for at dette er det rette for meg, men vet ikke riktig ennå.

Det som virker fristende er at det virker som man må bruker lite tid for å oppnå det samme som vanlig styrketrening gjør. 10 minutter vanlig styrketrening er ikke så veldig effektivt. (selv om det er mer effektivt enn 0 minutter). Det jeg lurer mest på er om det er veldig tungt?

[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:22   #44
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Til mitt bruk funker det bra, da jeg prioriterer utholdenhetstrening.

Sånn som jeg ser det, kan jeg finne følgende fordeler og ulemper:

Fordeler:
- Effektivt, lite tidkrevende for folk i farta 3 x 10 minutter i uka.
- Enkle øvelser som passer alle
- Nivået kan justeres ved å øke vibreringshastigheten
- Kan brukes til masasje
- Gir deffinerte muskler

Ulemper:
- Savner en god ryggøvelse, men denne kan tas utenom
- For folk som trener styrke på helsestudio synes nok dette er bortkastet

Gammel 08-01-08, 17:18   #45
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Risten, her.

10 minutter vanlig styrketrening er ikke så veldig effektivt.

Prøv å supersette markløft og dips kontinuerlig i 10 min og si at det ikke er effektivt...

Sitat:

- Gir deffinerte muskler

Det er umulig.

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:40   #46
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Prøv å supersette markløft og dips kontinuerlig i 10 min og si at det ikke er effektivt...

Det er umulig.

Nå snakker ikke jeg kroppsbyggerdefinert, så det blir jo egentlig et spørsmål hva man mener med deffinert. Jeg har hvertfall hatt bra resultat, så får bolepåhelsestudiomedaltforstoroverkroppiforholdtil resten-gutta mene noe annet

Gammel 08-01-08, 18:04   #47
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Nå snakker ikke jeg kroppsbyggerdefinert, så det blir jo egentlig et spørsmål hva man mener med deffinert.

Nei, det er fullstendig umulig å trene en muskel "definert". Definisjon avhenger ene og alene av hvor mye fett som dekker muskelen, enten man er maratonløper eller kroppsbygger.

Sitat:

Jeg har hvertfall hatt bra resultat, så får bolepåhelsestudiomedaltforstoroverkroppiforholdtil resten-gutta mene noe annet

Det var kanskje litt barnslig, eller?

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:01   #48
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Nei, det er fullstendig umulig å trene en muskel "definert". Definisjon avhenger ene og alene av hvor mye fett som dekker muskelen, enten man er maratonløper eller kroppsbygger.

Det var kanskje litt barnslig, eller?

Ja, det var en barnslig spøk...

Gammel 08-01-08, 21:52   #49
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

http://http://www.trening.no/nyhet.php?id=2965

Her står å lese; at hvis dette skal ha positiv virkning, må bunnplaten også bevege seg, opp og ned, sidesvis osv, for at kroppen skal ha utbytte. ved vanlig bunnplate, hvor den bare vibrerer, og ikke løftes, blir det veldig stor belastning på knær og det er uheldig på lang sikt.
har en slik maskin hjemme, som jeg har arvet fra en som fikk vondt i kneet av den, og ikke tør bruke den mer. har selv bare prøvd ett par ganger og ikke over tid.

skulle ønske den virket, og at jeg gadd prøve det ut.
skal uansett være god som massasje på kroppen.
mer skeptisk til all denne ristingen.

lykke til, og gratulere til de som har hatt utbytte av dette!
*litt misunnelig*

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 22:24   #50
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Det finnes sikkert alt for lite dokumentasjon på denne typen trening og eventuelle langtidseffekter på skader etc. Jeg har ikke opplevd noe ubehag enda, men det skal jo sies at denne vibreringen er ikke akkurat normal for kroppen.

Men jeg er hvertfall ikke redd for å prøve noe nytt og konklusjonen er: so far so good

Så får det bli opp til andre og prøve eller la vær

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vibrasjonstrening Fedona Trening 16 24-11-11 00:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.