Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Sliten og veldig gul urin

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-08, 20:54   #26
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Du behøver iallefall ikke over 200mg per døgn i tillegg om du ikke er i ketose og ikke har kramper!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:18   #27
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

ok jeg kutta ut magnesium i dag. Eneste jeg tok var 1 tablett multivitamin og 1 tablett betacaroten. Jeg ble like svimmel og ekkel i dag. Jeg er ikke sulten jeg bare føler meg helt maktesløs i bena og i hode. Alt går tregt og uten krefter. Er det betakaroten tabletten som gjør dette? forstår ingenting. klarer ikke å yte noenting på fotball banen med dette her

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:45   #28
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Høres ut som du trenger litt mer karbo! Med så mye trening har du nok et veldig høyt karbo nivå før du er ute av ketosen, du høres ut som du er på kanten inn og ut av den...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:00   #29
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

hmm jeg ligger på rundt 40-50g om dagen. Men det som er så merkelig er at jeg ikke har vært sånn før. Har jo gått på dette i 4-5 uker nå, ialefall me tanke på så lite karbo. I starten spiste jeg ikke noe karbo i det hele tatt, men hadde aldri den følelsen jeg har nå. Virker ganske rart.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 23:58   #30
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

fant ut av det var mangel på karbo som gjorde det. Hadde det i hele dag så i kveld suste jeg nedpå noe sjokolade og noen lapper med syltetøy da var alt vekke etter en stund. Følte det kom litt tilbake etter hvert men det kan vel være pga var høy GI i det jeg bøtta nedpå. Så jeg må finne produkter med lav gi og lite fiber som kan dekke mitt behov av 50-60g karbo til dagen

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 00:29   #31
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

satan d kom tilbake igjen, er like ekkel i hodet. Jeg tror kanskje det kan være mangel på C vitamin? det er vel noe lignende symtomer?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 00:46   #32
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

jeg har lest som pokker nå. Jeg er ganske sikker på hva jeg vet som er årsaken. Jeg tar for lite vitamin C som fører til jern mangel som fører til mine symtomer. Tipper ikke jeg trenger å ta jern tabletter, men må bare øke vitamin C inntaket mitt så er alt gjort dæven godt jeg fant ut av dette. Gleder meg til å våkne i morgen

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:04   #33
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Du tenker for mye, mann

Øk karboinntaket ditt til mellom 70 og 100g en uke, og se om det hjelper. Kjøp deg et karbotilskudd med lav GI og bland i proteinshaken din etter trening. C-vitamin skader ikke, men jeg tviler på at det er årsaken til slappheten din.

Du følger et treningsprogram (forutsatt at du ikke har gitt opp ) som kan få voksne menn til å både kaste opp og gråte, i tillegg til løpetrening og (antar jeg) fotball, og det er hardt for kroppen...

  Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:43   #34
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

hehehe, følger opplegget enda. Er ny økt i mårra
Ja vet jeg tenker mye, men må jo fixe dette galskapet så jeg ikke går rundt som en mumi

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 00:52   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

C-vitaminmangel= spis rød paprika!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 02:00   #36
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Høres definitivt ut som du beveger deg inn og ut av ketose hele tiden, for dette er helt typiske beskrivelser av plager ved overgang til ketose slik jeg har opplevd det. Tviler på at dette skyldes for mye eller mangel på kosttilskudd!

Hvor lite karbo som skal til for å gå i ketose er veldig individuelt, kan godt være du trenger en del mer karbo for å unngå det ...

Jeg er tilnærmet 100 % sikker her altså

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:55   #37
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

hehehe, følger opplegget enda. Er ny økt i mårra
Ja vet jeg tenker mye, men må jo fixe dette galskapet så jeg ikke går rundt som en mumi

Ja, jeg (og de andre i denne tråden) prøver å hjelpe deg med det... Øk karbomengden en uke. 100g daglig burde holde. F.eks 50g eller så i måltidene dine, og resten som tilskudd etter trening.

Hvis det ikke hjelper kan du begynne å lete etter andre årsaker...

  Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 17:45   #38
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

Hehe greit, skal se på dette her å teste det ut

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 17:55   #39
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Selv toppidrettsutøvere har vel en hviledag hver uke? Er ikke det rett Bulldog?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:12   #40
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Selv toppidrettsutøvere har vel en hviledag hver uke? Er ikke det rett Bulldog?

Kommer an på...

  Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:15   #41
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Om de sliter med ditt eller datt så gjør de vel det vel...
Peiser ikke bare på med 10 økter i uka om de føler seg helt skitt utenfor treningene...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:20   #42
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Om de sliter med ditt eller datt så gjør de vel det vel...
Peiser ikke bare på med 10 økter i uka om de føler seg helt skitt utenfor treningene...

Ah, jo, selvfølgelig er hvile/restitusjon en del av opplegget. Jeg misforsto... Det er ikke nødvendigvis snakk om en hviledag pr uke; hvor ofte, hvor lenge og hvordan det gjøres kommer an på .

  Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:44   #43
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

Har hviledag på tirsdag skulle virkelig fått tatt en telefon til Jan K. å hørt med han ka han mente om dette det står at jeg skal ha 40-64g karbo til dagen. Så jeg bør holde meg til 64 med andre ord? det sies jo at gjennomsnitte kan ligge på 30g t dagen uten ketose, Jan K. sier 50g

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:46   #44
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Har hviledag på tirsdag skulle virkelig fått tatt en telefon til Jan K. å hørt med han ka han mente om dette det står at jeg skal ha 40-64g karbo til dagen. Så jeg bør holde meg til 64 med andre ord? det sies jo at gjennomsnitte kan ligge på 30g t dagen uten ketose, Jan K. sier 50g

Nei, du bør øke inntaket ditt til 100g.

  Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:51   #45
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Høres definitivt ut som du beveger deg inn og ut av ketose hele tiden, for dette er helt typiske beskrivelser av plager ved overgang til ketose slik jeg har opplevd det. Tviler på at dette skyldes for mye eller mangel på kosttilskudd!

Hvor lite karbo som skal til for å gå i ketose er veldig individuelt, kan godt være du trenger en del mer karbo for å unngå det ...

Jeg er tilnærmet 100 % sikker her altså

Ligger rundt 40 som sagt nå, trodde det skulle være mer enn nok

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:12   #46
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Ligger rundt 40 som sagt nå, trodde det skulle være mer enn nok

Jeg har vært i ketose ved rundt 40, og jeg er ingen trent person ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 19:55   #47
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Hvordan går det?

  Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:13   #48
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

Heisann. Har søkt litt rundt osv. og kommet frem til at jeg må øke karbo inntaket ja. Skal ligge 80-120 nå så du hadde rett så rett. Har slitt litt i d siste pga sykdom men er omtrent frisk som en fisk og klar til nye oppgaver

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:07   #49
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Heisann. Har søkt litt rundt osv. og kommet frem til at jeg må øke karbo inntaket ja. Skal ligge 80-120 nå så du hadde rett så rett. Har slitt litt i d siste pga sykdom men er omtrent frisk som en fisk og klar til nye oppgaver

Bra det går bedre da

  Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 01:09   #50
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende.


DVS du kan umulig ha holdt på med lavkarbo 4 år??

Vi er jo i 2011.. og du begynte i februar 2008?

Hvorfor skal vi tro på noe av det du sier?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no