Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :) |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhungerMin datter går i en sukker-redusert barnehage. Jeg liker ikke HELT sukkerfrie barnehager med tanke på feks. pepperkakebaking, en is på spesielle dager osv. Det er jeg glad for at de får i veslas barnehage. Men sukkerreduserte barnehager, som veslas, er knallbra! Det serveres aldri syltetøy og annet søtt pålegg, og vi får ikke lov å ta med kaker i bursdager. Jeg baker heller feks. pizzasnurrer eller hvitløks-rundstykker til barna, eller lager flotte fruktspyd og tar med et par bokser vaniljekesam eller vaniljeyoghurt de kan dyppes i.
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhungerJeg må bare kommentere litt..noen av dere lenger opp i tråden har sagt at barn blir *mer hypre av sukker*... dette er faktisk motbevist. Det som derimot er bevist er at foreldre *forventer* at barna blir mer hypre av sukker og behandler barna deretter.
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhunger
Må bare støtte dette!
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil gjerne se dette "beviset" på at rask blodsukkerstigning ikke kan føre til hyperaktivitet/uro. At det er foreldrenes forventninger til barns adferd som skaper uro i kroppen når det gjelder stort sukkerinntak, stiller jeg meg sterkt tvilende til som en generell hovedregel. At det nok kan være slik i enkelte tilfeller er nok så, men jeg tror vi skal vokte oss litt for å "psykologisere" kjemiske reaksjoner i kroppen. Jeg tror ikke barn (eller voksne for den saks skyld) blir hyperaktive av å spise LITT sukker, enten den er tilsatt i en kake eller kommer som fruktsukker i et eple. Som det meste annet her i livet er det mengdene det kommer an på. Sist redigert av Nike : 01-06-08 kl 10:20. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#30 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhungerJeg vet i alle fall med meg selv at jeg som barn ble utrolig urolig i kroppen da jeg spiste sukker. Jeg smugspiste nok litt godteri, og hadde en stygg uvane som liten å spise brødskive med smør og sukker. Ofte måtte jeg løpe av meg uroen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhungerJeg blir sånn fremdeles jeg. Ikke i det siste da, fordi jeg ikke spiser så mye karbohydrater. Men hvis jeg har fått i meg for mye sukker, kan jeg plutselig merke at jeg er veldig høyrøstet og urolig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: God mat!
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg får hjertebank, blir skjelven og ukonsentrert av sukker, enten det er i den ene eller den annen form. Tidvis også hyperaktiv (men det har jeg alltid hatt litt tendenser til, både med og uten sukker). Og så får jeg influenssymptomer nærmest umiddelbart. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#33 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Og, så kan man lure på hvorfor jeg ble tjukk in the first place |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha ... Uff, jeg har også en del sånne, som jeg først har tenkt over i det siste. Ikke bare alt snopet jeg sneik til meg som har lagt seg rundt på kroppen min, nei. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: God mat!
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Det tror jeg ikke. Jeg er 120 % sikker på at både barn og voksne kan reagere med "hyperaktivitet" på sukker, spesielt barn. Det er jo derfor bla. barn med AD/HD bør inngå sukker. Dessuten, blir ikke dette i samme gate som "det er bevist at fett er farlig for hjertet og blodårene"? Noen sier ditt, andre sier datt.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Gir Snart Opp! | Dippsey | Induksjonen | 8 | 08-04-08 13:51 |
Da gir jeg meg jeg....=( | lillekine | Ketolysekuren | 12 | 14-08-07 07:06 |
Hva er det som gir motivasjon? | Kula | Generell diskusjon | 21 | 12-04-07 21:19 |
Kan noen hjelpe? Gir snart opp..... | LSH | Spørsmål og svar | 7 | 11-11-05 11:43 |