Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sucralose i cola light igjen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-02-09, 11:59   #26
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Sucralose i cola light igjen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har kicka Splendaen. Dessuten så får jeg smått lignende reaksjoner som på sukker av den.
Typ småskjelven og prikkete i kroppen.
Men jeg er litt spent på disse "nye" søtningene som introduserer av f.eks sjokoladeprinsen.
Har ikke helt klart å sette meg inn i det, eller forstå konseptet ennå, men skumma gjennom denne sida: http://en.wikipedia.org/wiki/Agave_syrup
GI-en skal være mellom elleve og nitten, og det høres bra ut. Jeg liker i alle fall at det er naturlig.
Blir spennende å se!
Fint om noen som kjenner bedre til dette kan fortelle litt!

I den nye boka til Lindberg/MHM står det at det er bra men veldig dyrt....

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:02   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er mulig det er dyrt, men sånn vil det jo gjerne være med en vare som ikke er i vanlig i landet. Dersom den er så bra som det påståes, så kan det hende den blir vanligere og prisene går ned. Vet heller ikke hvor søt den er i forhold til sukker.
Som sagt, så synes jeg i alle fall det er spennende

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:04   #28
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er mulig det er dyrt, men sånn vil det jo gjerne være med en vare som ikke er i vanlig i landet. Dersom den er så bra som det påståes, så kan det hende den blir vanligere og prisene går ned. Vet heller ikke hvor søt den er i forhold til sukker.
Som sagt, så synes jeg i alle fall det er spennende

Jeg også. Jeg heier på SJOKOLADEPRINSEN

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:46   #29
sol-cellen
Medlem

sol-cellen sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
sol-cellen er ny på veien

Agavesirup er nok ingen løsning for de som teller karber. Den består for det meste av fruktose, med litt glukose og inulin (fiber). Har lest at det er omtrent som honning, men med mer nøytral smak.

sol-cellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:52   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ah, ok. Jeg teller ikke karber lenger, men konsentrere meg om ting med lav GI, det var nevnt at sjokoladen hans kom til å ha nettopp det

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:53   #31
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Og der heiv jeg splendaen rett i søpla.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:59   #32
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Og der heiv jeg splendaen rett i søpla.

Den burde vel strengt tatt vært sortert som farlig avfall på miljøstasjon

Gammel 16-02-09, 22:08   #33
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

http://www.vl.no/samfunn/article3315656.ece

Jeg boikotter hele sjiten!

Du som er orakelet, Iset: I butikken har jeg sett både Canderel og Natreen. Hva skal jeg velge av disse to?

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 00:51   #34
dynamitt
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
dynamitt er på en erverdig vei

Canderel inneholder Aspartam, Natreen inneholder cyclamat og sakkarin

Begge variantene (i alle fall strø) bruker en type sukker som fyllstoff.

100g av dette vil inneholde i underkant av 400 kcal, akkurat som vanlig sukker.

Aspartam har en rekke bivirkninger, det spaltes blant annet til metanol i kroppen

Ingen søtstoffer har i utgangspunktet vært tiltenkt menneskeføde, de ble tilfeldig oppdaget av helt andre grunner

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:06   #35
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Så jeg kan velge fritt mellom pest og kolera, med andre ord?

Min journal
Gammel 18-02-09, 00:29   #36
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg prøver å unngå både Canderel og Natreen, liker ikke sånne kunstige greier (men er ikke "hysterisk"). Jeg bruker Sukrin, tror det er det sunneste frem til jeg leser noe annet. Det og Stevia, men Stevia er litt tungvint å få tak i og ikke så enkelt i bruk som Sukrin.

Gammel 18-02-09, 09:37   #37
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Sukrin gjorde magen min helt eksplosiv, og dessuten smaker det ikke godt. Stevia er ikke et alternativ når jeg skal bake, så da står jeg igjen med pest eller kolera.

Min journal
Gammel 18-02-09, 09:49   #38
trinema
Juniormedlem

trinema sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
trinema er på en erverdig vei

Går det ikke så bra med stevia til baking altså? Har nettopp bestilt..

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 09:59   #39
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sukrin gjorde magen min helt eksplosiv, og dessuten smaker det ikke godt. Stevia er ikke et alternativ når jeg skal bake, så da står jeg igjen med pest eller kolera.

Åh. Jeg merker heldigvis ikke noe av Sukrin, og jeg synes det smaker som sukker. Kjenner ingen som helst forskjell, verken i kalde eller varme retter. Hvis du må velge mellom pest og kolera er det nok ett fett hva du bruker. Men Natreen er vel det som er mest brukt her inne og som du finner i flest oppskrifter.

Opprinnelig lagt inn av trinema, her.

Går det ikke så bra med stevia til baking altså? Har nettopp bestilt..

Jo til noe, sikkert, men jeg synes det er vanskelig å dosere. Plutselig smaker det bittert, og jeg vet ikke hvor mye varme det tåler. Jeg bakte en gulrotkake med Stevia for noen år siden, den måtte kastes.

Gammel 18-02-09, 17:44   #40
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Stevia tåler varme Men det er jo doseringen som er en utfordring. Når man bestiller på friendlyshop.nu så får man sånn doseringsark (har vel sagt det før, jeg kastet mitt..)

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:36   #41
trinema
Juniormedlem

trinema sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
trinema er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh. Jeg merker heldigvis ikke noe av Sukrin, og jeg synes det smaker som sukker. Kjenner ingen som helst forskjell, verken i kalde eller varme retter. Hvis du må velge mellom pest og kolera er det nok ett fett hva du bruker. Men Natreen er vel det som er mest brukt her inne og som du finner i flest oppskrifter.

Jo til noe, sikkert, men jeg synes det er vanskelig å dosere. Plutselig smaker det bittert, og jeg vet ikke hvor mye varme det tåler. Jeg bakte en gulrotkake med Stevia for noen år siden, den måtte kastes.

Ååååhhh.. Jeg så ikke denne meldingen før etter jeg hadde bakt..(sliter litt med å navigere på dette forumet) Og kaken smakte dr*tt! Skikkelig bittert! Tydeligvis overdose altså..
Men- den forrige jeg bakte(black sunday) var så himla god at jeg gikk og mumset på den hele dagen. Så da tenkte jeg at jeg skal jammen meg spise av den alikevel- så blir jeg sikkert grundig kurert for sjokoladekaketrangen!

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light eller Cola Zero -hva er best? tonemor Ketolysekuren 7 12-10-08 14:51
Sjekk cola light'n! + info om slutt på bruk av sucralose Hannehk Lavkarbo generelt 6 07-08-08 21:37
Cola light raptor Lavkarbo generelt 4 06-06-08 11:42
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42
cola light med sucralose nøtta Lavkarbo generelt 26 16-04-06 16:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.