Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Klagerett?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-12-08, 22:36   #26
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Klagerett?

Commit:
Kjipt å høre at du også går opp,men godt også da..)
Kan vi ikke holde følge litt i denne tråden her, vi som sliter litt i motvind kan oppdatere hverandre om hvordan det går, og den dagen det snur for den ene så gir det jo håp og motivasjon for andre?
Hadde vært kjekt. Mitt mål er ketolyse fram til nyåret, så forsøker jeg Fedon om dèt ikke går og om det heller ikke funker så legger jeg meg ned å griner til kiloene forsvinner

Vi SKAL lykkes vi også, det syns jeg jaggu vi fortjener.
Operasjon, er det GBP du vurderer? Det er nok jeg for tynn til(for èn gangs skyld er man for tynn liksom) tror jeg.. og jeg håper jeg slipper å vurdere det,men om intet annet funker så er det jo et godt alternativ for dem som trenger det.
men du, Lykke til, vi greier dette vi

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:31   #27
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Kula:
Mente heller ikke å gå til angrep, om du følte det slik beklager jeg det.
For meg er knekkebrød sunt og noe jeg kan spise helt uten bivirkninger jo, jeg holder stabil vekt med vanlig kost som inkluderer korn og melprodukter,så lenge jeg ikke overstiger antall kalorier kroppen bruker.. Jeg er ikke av dem som reagerer negativt på karber..
Piller å pulver er uten tvil ikke sunt for oss, med reductil spiste jeg vanlig mat, noe kcalkontroll(maks 1800 pr dag) og jeg trente, dette ville for mange være tilstrekkelig(over 3 år!!!)uten reductil,for å gå ned,men reductil satte liv i forbrenninga mi, for første gang!
Men jeg har ikke gitt opp lavkalori de tre årene så jeg skal ikke gi opp denne heller enda,men det er med redsel jeg fortsetter.. hehe
Takk for støtte!

Jeg tok det overhodet ikke som noe angrep. Jeg husker min egen skepsis til å forkaste gamle sannheter som kaloritelling og mager mat.

Bare for å rydde opp i en liten misforståelse; Reductil endrer ingenting på forbrenningen din, den påvirker kun apetittsenteret i hjernen.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 08:50   #28
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

det stemmer ikke..

fra lommelegen

Hvordan virker Reductil?
Virkestoffet i Reductil heter sibutramin. Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap.

Gammel 06-12-08, 11:05   #29
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Hvordan virker Reductil?
Virkestoffet i Reductil heter sibutramin. Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap.

Det er helt riktig - jeg har prøvd det selv en gang. Tok av flere kilo - men de kom på igjen ganske så snart.
Fordi (tror jeg) at vekttapet kun skyldes påvirkning av et kemisk preparat, og ikke omlegging i kost og vaner.
Og når man slutter å ta preparatet - uten å endre vaner (slik jeg gjorde) ja så er man i samme spor som før - det sporet som i utganspunktet var årsaken til at kiloene kom på......

Samt at å ta et stoff som du vet påvirker hjernen. ja det var litt ugreit for meg i hvert fall
Og jeg merket det også på min adferd....
Og så var det veldig dyrt......
Og jeg har tatt av flere kilo med ketolysekuren enn jeg gjorde med medikamenter

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 11:41   #30
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kroppen min responderer også dårlig på trening når det gjelder å gå ned i vekt. Hadde ett år hvor jeg jogget 3 dager i uken + hadde styrketrening på treningsstudio 3 dager i uken. Jeg gikk ikke ned ett gram, men jeg ble i veldg fin form og var nok strammere i fisken. Etter å ha begynt på ketolysedietten gikk jeg ned noen få kilo og så var det bråstopp. Etter det har det gått sent, men jeg har holdt ut og veeeeeldig sakte men sikkert har det gått nedover. Men det har ikke vært så vanskelig likevel, jeg simpelthen elsker dette kostholdet, så om jeg må holde på riktig lenge for å bli fornøyd, så gjør det meg ingenting. Kjempegod mat som kan lages med alt dette fettet.

Jeg kjøper ribbefett og steker maten i, bruker endel cocosa, cocosasjokolade er helt gull, og får jeg ikke nok fett i meg på andre måter, fyller jeg ut med mct-olje. Den er helt lukt og smaksfri og kan tilsettes det meste. Lykke til. Dersom det stopper opp for deg, er det mange her inne som kan gi deg råd på veien videre.

Gammel 06-12-08, 15:03   #31
Kula
Seniormedlem

Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

det stemmer ikke..

fra lommelegen

Hvordan virker Reductil?

Jo det stemmer.

Sitat fra lommelegen.no (Dr. Barexstein):

"Reductil er et medikament som virker på hjernen, og er i sin virkningsmekanisme egentlig en antidepressiv medisin, men brukes ikke mot depresjon. Det virker på apetittsenteret i hjernen, slik at apetitten blir mindre, og har derfor først og fremst effekt på personer som har problemer med for stor apetitt og overspising. Er ikke dette er problem, så er neppe Reductil så aktuell."

Les hele innlegget her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=355144

Kanskje innlegget du henviser til er årsaken til misforståelsen? Det er enten en skrivefeil eller en oversettelsesfeil - eller bygger på en misforståelse.

Virkestoffet i Reductil heter sibutraminhydrokloridmonohydrat. Det har ingen innvirkning på forbrenningen din.

Felleskatalogen har følgende å si: "Reductil gir økt metthetsfølelse samt demper den reduksjon av energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon."

Igjen: Reductil påvirker ikke forbrenningen din - det er en misforståelse!

-

Gammel 06-12-08, 15:24   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

J
Felleskatalogen har følgende å si: ".... demper den reduksjon av energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon."

Hva betyr så det?

Gammel 06-12-08, 19:32   #33
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Pearl - du skriver at du steker maten din i ribbefett...er det bedre enn meierismør?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:00   #34
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Hei
Anbefaler å bestille time på en Lindbergklinikk. Der kan man blant annet sjekke om man har inslulinresistens. Jeg har det, og PCOS. La om til lavkarbo, gikk noe ned, men så opp igjen, selv om jeg trente ganske så mye. Og var ganske så fortvilet. Redningen for meg var Metformin, et stoff som hjelper insulinet å virke.
Alle kroppene våre er jo forskjellig, og det som var så fantastisk å oppleve på Lindbergklinikken, var at legen lyttet, og trodde meg.
Man kan forsette på ketolyse eller annen lavkarbo om man går til Lindbergklinikken.
men det er i alle fall mitt aller bste råd. Du får hjelp, støtte, motivasjon og eksperthjelp.

Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:43   #35
Kanonada
Medlem

Jeg tok det overhodet ikke som noe angrep. Jeg husker min egen skepsis til å forkaste gamle sannheter som kaloritelling og mager mat.

Bare for å rydde opp i en liten misforståelse; Reductil endrer ingenting på forbrenningen din, den påvirker kun apetittsenteret i hjernen.

-

For noen, inkuldert meg, reagerer kroppen på slanking, ved å stenga av forbrenningen tilsvarende kaloriunderskuddet og dermed vil ikke vekta røre seg. Reductilen sørget for at dette IKKE skjedde, og dermed gikk jeg ned.
Å hevde noe annet syns jeg ikke du har belegg for.
For meg påvirket reductil matlysten kun de to første ukene og deretter var apetitten tilbake til omtrent normal(bortsett fra at det var lettere å håndtere søtsug av en eller annen grunn).
Da jeg brukte reductil hadde jeg LIK kost og treningsvaner som jeg hadde tiden FØR og ETTER. Minus 30 kilo når jeg brukte den, sammenlignet med stillstand på vekt både før og etter er bevis godt nok for meg på at reductil hadde innvirkning på min forbrenning, noe andre med erfaring og legen var enig i.
I tillegg syns jeg det at jeg i et halvt år snart har greid å holde vekta ved like(uten reductil,men med samme vaner), ikke opp eller nedgang er nok et bevis på at den hadde effekt som jeg her påstår.
Rductil har ikke vært noen slankepille for meg, men det som endelig beviste at noe ikke er som det skal med forbrenningen min, syns ikke du skal rope så høyt om noe annet, for det kjenner jeg provoserer meg som faktisk har erfart dette selv..
At jeg ikke går ned i vekt skyldes noe i min kropp som motarbeider slanking, for gode vaner både når det kommer til mat og trening har jeg innarbeidet og holdt på i årevis.
Akkurat som lavkarbere frustreres over negativ kritikk fra dem som mener å vite bedre, frustreres jeg over dem som snakker negativt om reductil uten å egentlig vite helt hvordan den virker på kroppen. For meg funket den. Og det er det ENESTE som har funket. Jeg fikk ingenting gratis ved å bruke den, har jobbet knallhardt hele veien, både før,under og etter.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:50   #36
Kanonada
Medlem

J
Felleskatalogen har følgende å si: ".... demper den reduksjon av energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon."

Hva betyr så det?

Dvs at reductilen sørger for at forbrenningen IKKE går ned, dvs at kroppen ikke går inn i forsvarsposisjon og SPARER på det man spiser fordi den forbereder seg på tider med for lite mat.

Ergo blir det som jeg sier med at kroppen min stenger av min forbrenning ved slanking fordi den innstiller seg på hungersnød omtrent, og dermed går det jeg spiser for lite ut i null fordi kroppen går i sparebluss og bruker mindre energi på kroppens prosesser enn til vanlig--> stillstand på vekta.

Dette underbygger bare mine påstander ytterligere!

Gammel 06-12-08, 21:01   #37
Kanonada
Medlem

LilleMOr:
Å forandre vaner under bruk av reductil er jo alfa og omega, så om du opprettholdt dårlige vaner er det ikke rart om vekta gikk opp igjen i etterkant

Som sagt var mine gode vaner godt innarbeidet FØR jeg startet med reductil(2 år i forveien faktisk), og jeg opprettholdt dem underveis, var alltid påpasselig med å spise NOK, kun i starten da apetitten var merkbart dårligere enn vanlig måtte jeg tvinge meg til å spise etter klokka..
Og jeg spiset aldri under 1500 kcal og da kan man heller ikke si at jeg levde på ekstrem lavkalori, tvert imot, en helt sunn måte å gå ned i vekt - om man ser bort fra det at en pille som dette neppe i lengden er sunn for kroppen. Men for meg overskygget det positive det negative i høy grad. For noen kan reductil føre til depresjoner, for meg ble det å endelig se at vekta beveget seg en lykke i seg selv og jeg ville grine av glede da første uka viste 2 kilo i minus -senere ble vekttapet betydelig mindre på ukesbasis,men for meg var 200 gram i uka en stor,STOR sier og glede etter år med jobbing uten reultat.

sorry mine lange kjedelig innlegg nå,men DETTE engasjerer meg virkelig, for jeg syns ikke man skal forkaste andres løsninger bare fordi man er så inne på sitt eget som funker ås bra for seg selv..
Jeg har vært sketisk til lavkarbo,men jeg har aldri "dissa" det, fordi det klart er noe i noe som funker for så mange. På samme måte har reductil funket for meg og mange mange andre.

Gammel 06-12-08, 21:17   #38
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Pearl - du skriver at du steker maten din i ribbefett...er det bedre enn meierismør?

Jeg liker godt meierismør, men jeg liker også litt variasjon. Jeg synes vel egentlig smaken på ribbefettet er mer nøytralt.

Sist redigert av Pearl : 06-12-08 kl 21:19. Årsak: trykkfeil
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:27   #39
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kanonada:
Jeg mener også at Reductil holder forbrenningen ved like når man spiser i kaloriunderskudd.
Spørsmålet mitt var til Kula som mente den ikke gjør det.

Hva betyr det om det ikke betyr at forbrenningen holdes ved like selv ved slanking?

Jeg har selv prøvd Reductil, men pga en dårlig opplyst lege brukte jeg masse penger på å gå ned et par kilo. Reductil skal ikke brukes sammen med antidepressiva(for søvn ved fibromyalgi, ikke depresjon for min del), da virker de ikke. Dette fant jeg ut selv, etter lang tid!
Da jeg senere sluttet med antidepressiva, prøvde jeg igjen Reductil. For meg ble søvnløsheten en for alvorlig bivirkning. Dette sammen med bivirkningen kronisk forstoppelse gjorde at jeg sluttet med dem, selv om jeg merket effekt på vekten.

Reductil er ikke ment som noen lett utvei for noen. Den er ment som hjelp til de som ikke oppnår resultater på noen annen måte!

Gammel 07-12-08, 10:59   #40
Kanonada
Medlem

kITT: Ja, jeg skjønte spørsmålet ikke var rettet til meg,men jeg bare MÅ svare.. hehe
Som du skjønner engasjerer dette meg veldig, for jeg syns det er slitsomt å føle at man tar i bruk billige løsninger, for det er det slettes ikke, jeg må jobbe like hardt med reductil,men nå VIL jeg finne noe som kan funke uten dem!
Fint å høre at du opplever det samme, at de funker, men at i lendgden ønsker man bare ikke å benytte seg av kjemiske løsninger for å gjøre noe med vekta, men for meg er det kanskje eneste utvei? -vil vise seg!

Gammel 07-12-08, 12:53   #41
Kula
Seniormedlem

".... demper den reduksjon av energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon."

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva betyr så det?

Når du slanker deg ved hjelp av kaloriunderskudd fører det ofte/som regel til at energiforbruket ditt synker - rett og slett fordi du føler deg slapp.

Reductil demper den effekten. Det betyr at du føler deg ikke like slapp, og orker å holde et mer normalt aktivitetsnivå. Samme effekt kan du få ved å bruke f.eks. amfetamin. Ingen vil allikevel påstå at amfetamin påvirker forbrenningen din.

Jeg kan ikke forstå at noen blir provosert av at faktiske, saklige feil blir påpekt.

-

Gammel 07-12-08, 12:59   #42
Kanonada
Medlem

Kula:
Det er ikke slik at reductilen gjorde meg mer energisk som ved bruk av amfetamin(kan opplyse om at jeg snakker av erfaring,desverre). Jeg hadde SAMME aktivitetsnivå og samme matinntak som før og etter jeg startet med reductil og likevel er det kun ved bruk av reductil jeg greide å gå ned i vekt, da er det soleklart at noe har gjort at forbrenningen min for en gangs skyld ikke bremset vektnedgang som normalt skulle vise seg ved kaloriunderskudd.

Du er for bastant i det so er din mening her, det kan faktisk gå an å være ydmyk for at reductil faktisk kan fungere for noen.
Og om det viser seg at ikke ketolyse heller fungerer for meg så er det jo ingen tvil om at NOE bremser forbrenningen min på et eller annet plan??

Gammel 07-12-08, 13:04   #43
Kanonada
Medlem

Dessuten, presiserer enda en gang, jeg gikk aldri så mye i kaloriunderskudd at jeg følte meg slapp på noe tidspunkt. Det er vel en grunn til at folk gjennom tidene har hatt god effekt av lavkalori-diett for så å gradvis øke inntaket å så stabilisere? Grete Roede feks er jo denne typen "diett", da lærer man seg nye vaner som man kan leve med resten av livet, og det er vel ikke uten grunn at veldig mange har suksess på GR-kurs og også greier å holde vekt etter endt kurs?

Jeg syns det er bare tåpelig å skulle rakke ned på andre dietter. Mange syns dette fungerer,andre syns det er bedre å følge GR-prinsipper og begge kan fuke like bra, men alt fubker ikke for alle.

Gammel 07-12-08, 13:22   #44
Kula
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Du er for bastant i det so er din mening her, det kan faktisk gå an å være ydmyk for at reductil faktisk kan fungere for noen.

Jeg vet godt at Reductil har effekt. Jeg jobbet for den prosjektgruppen i Statens Legemiddeltilsyn som for noen år siden godkjente dette legemiddelet for bruk i Norge, så jeg vet også hvorfor den har effekt.

-

Gammel 07-12-08, 15:33   #45
Kanonada
Medlem

Jeg vet godt at Reductil har effekt. Jeg jobbet for den prosjektgruppen i Statens Legemiddeltilsyn som for noen år siden godkjente dette legemiddelet for bruk i Norge, så jeg vet også hvorfor den har effekt.

-

Så da hevder du, med Statens legemiddeltilsyn i ryggen, at den biten der det står at reductil sørger for at kroppen ikke setter ned energiforbruket går kun på det at man ved å bruke reductil ikke rører seg mindre,slik man normalt ville gjort fordi man blir slapp av lavkalori-diett på det nivået som er anbefalt for sunn slaking? Og at det ikke har noe å gjøre med at enegiforbrenningen som forgår i prosessene inne i kroppen opprettholdes på normalt nivå til tross for lavere kaloriinntak enn kroppen bruker på sin basalforbrenning? Altså at kroppen da IKKE bruker noe mindre til basalforbrenning, men at det kun er de ytre faktorene som påvirkes? Feks at man ikke orker like mye som før og lavere intensitet på trening?

-Da skal jeg isåfall grave dypere i dette!

Gammel 07-12-08, 16:31   #46
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

vel tilbke til første innlegg du som la på deg av lavkarbo

jeg er også av det slaget

jeg er av den typen som har ødelagt min forbrenning , har prøvd alt absolutt alt av slankekurer og sultekurer, ble til slutt funnet ut at jeg hadde insulinresistens ,,,,

begynte med eurodiet og kiloene rasa av for første gang,,,gikk ned 22 kilo på under 6 mnd,,, 9 kilo første mnd,,,og det tok litt lengre tid for jeg skjeiet litt ut etter vert

og desverre så funker ikke lavkarbo heller på meg ,,

men kan jo ikke gå på eurodiett resten av livet ,,,men vedlikeholdet til Fedon lindberg passer min kropp
så vi er alle forskjellige ingen har like kropper , det som funker for meg funker ikke alltid for andre ,,,husk det dere som påstår at en kur som virker for dere er den enste som virker for alle

og joda reductil hjelper deg til og holde forbrenningen ved like

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.