Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Være med på ny runde fra 12. januar?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-01-09, 12:18   #26
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Jeg bråbestemte meg for å starte i dag, men jeg henger gjerne med på deres start likevel. Dette blir runde 2 for meg, jeg startet for halvannet år siden og gikk endel kilo i løpet av noen måneder. Jeg måtte bråslutte fordi jeg fikk hjernerystelse og ble veldig dårlig, og har vel sklidd ganske langt ut siden den gang. Det har skjedd mye i livet mitt det siste året som har gjort at jeg ikke har klart å fokusere på kostholdet. Men nå har ting stabilisert seg og jeg har fått så NOK av kroppen min at jeg bare må gjøre noe som virker raskt.

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:44   #27
Flisa
Medlem

Flisa sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Flisa er på en erverdig vei

Godt nyttår alle sammen

Jeg er med, men starter opp på mandag når alt "julegodis" er ute av huset, er vanskelig før helgen nå syns jeg.
Har gått på kuren før, men ble operert i desember, gikk derfor på "høykarbo" noen dager før og noen dager etter operasjonen, planen var egentlig å starte ketose etter 2 uker når blødningsfaren er over, men da kom jo julen, og jeg hadde ikke gått opp så mye, så da tenkte jeg "what the hekk" jeg spiser og koser meg i julen:-(
Det betyr at jeg må ned mer enn de planlagte kiloene, så som Pocahontas skal jeg ned ca 7 og alt over bli et pluss....

Trening blir det faktisk mer av.... og jeg GLEDER meg. Gleder meg til å ta av de siste kiloene komme meg i ketose, bli et bedre menneske rett og slett!!!
Lykke til alle sammen:-)

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:46   #28
Summergirl
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Summergirl er på en erverdig vei

Hei alle sammen......
Vil gjerne være med jeg også, men tror jeg tjuvstarter litt. Planen min er å begynne søndag 4 januar.
Men trenger litt hjelp, hva er et must å ha i hus? Har aldri prøvd ketolysediett før, og er redd for ikke å ha rett mat tilgjengelig, da ender det bare med at jeg spiser det jeg finner. Er et skikkelig matvrak
Gleder meg til å ta fatt på dette, og helt supert at vi er flere........

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:57   #29
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Jeg må få gjort noe med den tickeren, men det får jeg ta når jeg kommer fra jobb.
Summergirl - du kan f.eks kjøpe inn masse egg, proteinpulver, rent kjøtt, ren fisk, agurk, Cottage cheese, bacon, meieirismør, paprika, tomat, selleristang. Dette er det jeg har i hus. Gjerne fløte, rømme og litt god olje. Vær oppmerksom å at noen får stagnasjon med for mye meieriprodukter.

Min journal
Gammel 02-01-09, 13:14   #30
Sunny423
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Sunny423 er på en erverdig vei

Jeg er med.

Lånte boka på biblioteket i romjula, og skal bestille tabletter osv bare lønna kommer på konto.
Kommer til å begynne uten tablettene først da, er ikke tålmodig nok til å vente på dem. Og det er ikke snakk om så mange dagene heller, så det går nok bra.

Jeg skal optimalt ned 15 kg+, men kommer jeg med ned til under 70(8 kg) er jeg i første omgang fornøyd.
Gleder meg, og gruer meg. Det er litt å sette seg inn i hvor mye karber de enkelte ting inneholder...

Sunny423 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse når tingene faller på plass... Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 13:18   #31
Summergirl
Medlem

Proteinpulver???? Hvor kjøper man det?
Er det noe man blir mett av, sånn at man f.eks kan ta det med i situasjoner hvor annen lovlig mat er vanskelig å få tak i ?

Gammel 02-01-09, 14:06   #32
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Proteinpulver???? Hvor kjøper man det?
Er det noe man blir mett av, sånn at man f.eks kan ta det med i situasjoner hvor annen lovlig mat er vanskelig å få tak i ?

Du får kjøpt det på helsekost, eller gjennom ketolyse.no. Det metter, ja. Jeg bruker det i baking, søk på "Lollypopbrød" så får du en god erstatning for vanlig brød. Jeg bruker det også i shake - et egg, litt fløte/melk, litt olje og litt bær i en blender sammen med litt pulver. Eller i pannekaken. Det er masse gode oppskrifter her inne.

Min journal
Gammel 02-01-09, 15:50   #33
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Hei alle sammen......
Vil gjerne være med jeg også, men tror jeg tjuvstarter litt. Planen min er å begynne søndag 4 januar.
Men trenger litt hjelp, hva er et must å ha i hus? Har aldri prøvd ketolysediett før, og er redd for ikke å ha rett mat tilgjengelig, da ender det bare med at jeg spiser det jeg finner. Er et skikkelig matvrak
Gleder meg til å ta fatt på dette, og helt supert at vi er flere........

Her kan du lese om hva du burde ha på lager:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21567

Gammel 02-01-09, 17:28   #34
Regan
Medlem

Regan sin avatar

Hvor: I storbyen
Alder: 42
Regan er ny på veien

I'm all in!!
Gleder meg til å følge med dere!

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 18:38   #35
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 48
Susse er på en erverdig vei

Så morro at vi blir så mange !
Nå har jeg hentet pakka mi på posten, så kvelden blir lesing. Ingeborgs brød står i ovnen. Kjøpt gode oljer i dag, cocosa, noen urteteer og en stabel biffer på tilbud. Cocosaen må jeg sette langt opp i skapet, jeg elsker kokos og den smakte himmelsk. (vet mange synes den er helt pyton)

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:10   #36
klara ku
Nytt Medlem

klara ku sin avatar

Hvor: Oslo
klara ku er på en erverdig vei

Jeg blir gjerne med, men er ganske ny med dette, så bør kanskje sette meg inn i det først Bare et spørsmål, noen av dere nevnte noen tabletter dere tar i forbindelse med ketolyse. Hva slags tabletter er det?

klara ku er avlogget   Min kostholdsfilosofi: har ikke funnet den enda Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:46   #37
Kasandra
Juniormedlem

Kasandra sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 49
Kasandra er på en erverdig vei

Tablettene er ulike vitaminer og mineraler som bør tas for å dekke opp for det man kan miste ved å gå på denne kuren. De er laget spesielt til ketolysekuren og kan kjøpes på www.ketolyse.no og på ganske mange Meny-butikker.
Anbefaler absolutt at du setter deg inn i hva denne kuren er først...for enten er du på den eller ikke...
Velkommen hit og lykke til!
Skal bli spennende å følge alle sammen!
Jeg må visst sette i gang og bake litt jeg også, så jeg har mye som venter på meg i fryser'n i travlere tider...

Kasandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 20:23   #38
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Jeg har pause fra ketolysekuren og har vært på vanlig lavkarbo vedlikehold siden slutten av oktober. Fordi det blir både reising og flere større begivenheter i tida framover starter jeg ikke opp igjen på ketolyse før mandag 26. januar. Det blir jo litt etter dere i løypa.
- Men jeg gleder meg til å begynne "på'an igjen"!

Grunnen til at jeg tok pause fra ketolysen var at den ikke virket lenger; kroppen hadde vent seg til den. Så vekten stod stille.

Men jeg har faktisk gått litt ned i vedlikeholdsfasen. Så selv om det var litt skummelt å spise karbohydrater igjen, er jeg nå fornøyd med å ha hatt denne pausen.

I julen har jeg tillatt meg å spise potet, brød, iskake, sjokolade og annet godt - i beherskede mengder. Har lagt på meg omtrent en kilo, men regner med at den slipper taket når alt det gode er oppspist …

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 00:55   #39
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Hei alle sammen!

Skrev inn i den andre tråden her også. Jeg starter opp igjen 5. januar etter over 1/2 års pause i høykarboland (ikke lurt). Gikk da ned over 20 kg men har kommet på noen igjen. Nå håper jeg på minimum 10 kg.

Starter opp med å skrive ned vekt og mål i cm på armer, lår, legger, mage, rumpe. Det var min viktigste inspirasjon sist. For selv om vekten stod stille så hendte det at cm ble borte likevel. Det er morro

Men begynner ikke bare på grunn av vekten. Humøret mitt er også mye bedre når jeg ikke spiser så mye karbohydrater (tåler ikke blodsukkesvingninger så veldig bra) Og selvfølgelig hadde det ikke gjort noe å komme i litt bedre form.

Kjempekoselig å ha noen å slå følge med på veien..... stå på alle sammen... detta skal vi klare

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 01:05   #40
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Hvor: Telemark
Alder: 54
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Jeg slenger meg på dere her jeg også.
Har vært innom dette i forbindelse med et "easy life" kurs for 1.5 år siden, men det er nok enda mere jeg må sette meg inn i siden jeg ikke gikk på ren ketolyse kur.
Har mange kilo som skal vekk men første delmålet mitt er bare 5 kilo. Så får jeg sette meg nye delmål etterhvert som jeg klarer det.

Har ikke boka, men skal ned til biblioteket til uken og se om jeg får lånt den.

Ønsker både dere og meg lykke til.
Dette skal vi klare.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 13:45   #41
lillegull
Juniormedlem

lillegull er på en erverdig vei

Jeg vil være med
Gleder meg til å komme i gang!

Vil ned 10 kg før bryllupet i juli!

lillegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 15:17   #42
Bentejenta
Juniormedlem

Hvor: Hordaland
Bentejenta er på en erverdig vei

Hei alle sammen, jeg hadde planer om å begynne på mandag,men må vente på boken. Skal ned mange kg,men første mål er 15kg så tar vi 15kg til
Vil gjerne henge med dere dette er min først gang så er veldig spendt.

Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 16:03   #43
*lilje*
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Alder: 50
*lilje* er på en erverdig vei

YES!

Er også med fra mandag 5 jan

*lilje* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 17:57   #44
Summergirl
Medlem

Skal si det er mange hygglige og hjelpsomme mennesker her. Det er visst bare å spørre, - så får man svar. Godt vi nykommere har noen til å guide
oss i den store og ukjente karbojungelen.

Har vært på handletur i dag, håper jeg fikk med meg det viktigste, men jammen blei det dyrt.
Så nå satser jeg på å bli like slank som lommeboka ;-)
.....og i morgen braker det løs.

Gammel 03-01-09, 19:17   #45
lakerol
Nytt Medlem

Hvor: Trønderlag
lakerol er på en erverdig vei

Hei godt folk
Jeg er helt ny her på forumet, men har bestemt meg til å prøve ketolysekur Jeg har betilt start pakken i dag å håper å då den innen neste uke, og vil gjerne være med den fine gjengen her, vist det er greit? blir så imponert av pågangsviljen til dere alle

lakerol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 01:53   #46
Blue Dolphine
Nytt Medlem

Hvor: Australia
Alder: 57
Blue Dolphine er på en erverdig vei

Ja jeg skal vaere med. Jeg gikk ned 15 kilo i fjor og har holdt meg der. Det er saa hyggelig naar man er flere...ja saa jeg bli med jenter

Blue Dolphine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 04:08   #47
queenT
Nytt Medlem

queenT er på en erverdig vei

Heisann dere Jeg slenger meg på dere jeg Skal begynne mandag den 5. For meg blir det andre runde på ketolyse. Begynte etter sommeren i fjor, men pga dårlig selvdisiplin så sluttet jeg. Trenger noen som kan holde meg i ørene og muntre meg litt opp innimellom Hadde jo vært fint å være i en gjeng som startet samtidig og som kan følge hverandre

queenT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kotolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:40   #48
Tariana
Juniormedlem

Tariana sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 53
Tariana er ny på veien

Hei, og lykke til alle sammen!!

Siden du skrev jo fler jo bedre, tar jeg mot til meg og slenger meg på. Jeg gikk på Atkins i høst og gikk ned 8 kg, men så sprakk jeg og etter en tur på vekten i dag ser jeg at 3 kg har sniket seg på igjen. Jeg starter på nytt med induksjon i morgen, gruer meg litt til første uka med hodepine og sult, men vet at det går over. Dette skal vi klare!!

Tariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:59   #49
Summergirl
Medlem

Yess....nå er jeg i gang.......jabbadabbaduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Tomat, egg og majones til frokost ;-)
Tenkte å lage meg en smoothie til lunsj av CC, bittelitt naturell yoghurt og Heistad blåbærsyltetøy. Men ser jo at jeg må ha litt olje eller no i også. Hvilken olje er mest smaksnøytral, har bare rapsolje, men den setter vel litt smak ?
Hvilke oljer bruker dere når dere ønsker minst mulig smak ?

Gammel 04-01-09, 11:03   #50
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

MCT-olje! 100 % smaksfri. Den er dyr da, og kjøpes på apoteket. Men verdt det hvis du ønsker null oljesmak. Pluss at den er veldig bra for forbrenningen og masse annet.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.